Κανένας δεν θα πεθάνει όσο είμαι επικεφαλής, έλεγε ο διευθυντής της εταιρείας του μοιραίου υποβρυχίου Titan
Κανένας δεν θα πεθάνει όσο είμαι επικεφαλής, έλεγε ο διευθυντής της εταιρείας του μοιραίου υποβρυχίου Titan
Ο Στόκτον Ρας ήταν ένα από τα πέντε θύματα της τραγωδίας τον Ιούνιο του 2023 – Απέλυσε στέλεχος της εταιρείας που έθεσε σοβαρά ζητήματα ασφαλείας
Βέβαιος ότι το υποβρύχιο Titan πληροί όλους τους κανόνες ασφαλείας και ότι «κανένας δεν θα πεθαίνει όσο είμαι επικεφαλής» ήταν ο Στόκτον Ρας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας OceanGate που διαχειριζόταν το υποβρύχιο.
Ο Ρας ήταν ένα από τα πέντε θύματα της βύθισης του υποβρυχίου τον Ιούνιο του 2023 στον Ατλαντικό, σε σημείο κοντά στο ναυάγιο του «Τιτανικού».
Η δήλωση, όπως αναφέρει το BBC, προέρχεται από την απομαγνητοφώνηση συνάντησης στην εταιρεία, η οποία είχε γίνει στις 19 Ιανουαρίου 2018. Συμμετείχαν ο Ρας και ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων Ντείβιντ Λόχριτζ, με τον οποίο ο Ρας είχε μια έντονη συζήτηση, και άλλα τρία άτομα.
«Κανένας δεν θα πεθαίνει υπό την επίβλεψή μου, τελεία και παύλα», έλεγε ο Ρας. Ο Λόχριτζ είχε διατυπώσει αμφιβολίες για την ασφάλεια του πλοίου και ο Ρας απάντησε: «Δεν έχω καμία όρεξη να πεθάνω, νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Το έγγραφο δόθηκε στη δημοσιότητα από την αμερικανική ακτοφυλακή στο πλαίσιο της έρευνάς της για την καταστροφή όταν το υποβρύχιο ταξίδευε προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Και οι πέντε επιβάτες σκοτώθηκαν ακαριαία.
Η OceanGate ανέστειλε όλες τις ερευνητικές και εμπορικές δραστηριότητες μετά το περιστατικό, το οποίο οδήγησε σε σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια και τον σχεδιασμό του υποβρυχίου.
Ο Λόχριτζ είχε συντάξει μια έκθεση επιθεώρησης της ποιότητας του υποβρυχίου, η οποία τόνιζε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τον σχεδιασμό του υποβρυχίου, όπως η κακή ποιότητα του κύτους, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, καθώς και με τις δοκιμές λειτουργίας.
Ο ίδιος λέει ότι η συνάντηση εξελίχθηκε σε συνομιλία που αφορούσε την απόλυσή του, ενώ οι διαφωνίες του για την ασφάλεια του υποβρυχίου παραμερίστηκαν.
Ο Ρας έλεγε στον Λόχριτζ ότι «άκουσα τις αντιρρήσεις και σου απάντησα, αλλά νομίζεις ότι η απάντησή μου είναι ανεπαρκής. Υπάρχουν άνθρωποι που μου λένε πώς ό,τι κάνω σε αυτό το εγχείρημα δεν θα λειτουργήσει – δεν μπορείς να το κάνεις και εσύ».
Συνέχισε λέγοντας ότι το υποβρύχιο είναι ασφαλές. «Έχω μια ωραία εγγονή, θα είμαι εδώ. Κατανοώ αυτό το ρίσκο και πάω με τα μάτια ανοιχτά. Νομίζω ότι είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Τελικά ο Λόχριτζ απολύθηκε, ενημέρωσε όμως στην αμερικανική υπηρεσία για την ασφάλεια στο εργασιακό περιβάλλον (OSHA). Ωστόσο και αυτοί κινήθηκαν αργά και δεν ανέλαβαν δράση. Τελικά, υπό την πίεση των δικηγόρων της OceanGate απέσυρε τις καταγγελίες του και υπέγραψε συμβόλαιο εμπιστευτικότητας.
Πέντε χρόνια αργότερα επιβεβαιώθηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο.
Ειδήσεις σήμερα:
Πιο φθηνό το γρήγορο Ίντερνετ και ελεύθερο WiFi στο δίκτυο του μετρό
Μπεκτασήδες: Η μυστικιστική ισλαμική αίρεση που θα αποκτήσει αυτόνομο κράτος στην Αλβανία
Καβγάς on air Γκλέτσου-Καινούργιου: Είσαι ομοφοβική για να κάνεις τηλεθέαση - Δεν σου επιτρέπω, σε είχα για τζέντλεμαν
Ο Ρας ήταν ένα από τα πέντε θύματα της βύθισης του υποβρυχίου τον Ιούνιο του 2023 στον Ατλαντικό, σε σημείο κοντά στο ναυάγιο του «Τιτανικού».
Η δήλωση, όπως αναφέρει το BBC, προέρχεται από την απομαγνητοφώνηση συνάντησης στην εταιρεία, η οποία είχε γίνει στις 19 Ιανουαρίου 2018. Συμμετείχαν ο Ρας και ο επικεφαλής των θαλάσσιων επιχειρήσεων Ντείβιντ Λόχριτζ, με τον οποίο ο Ρας είχε μια έντονη συζήτηση, και άλλα τρία άτομα.
«Κανένας δεν θα πεθαίνει υπό την επίβλεψή μου, τελεία και παύλα», έλεγε ο Ρας. Ο Λόχριτζ είχε διατυπώσει αμφιβολίες για την ασφάλεια του πλοίου και ο Ρας απάντησε: «Δεν έχω καμία όρεξη να πεθάνω, νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Το έγγραφο δόθηκε στη δημοσιότητα από την αμερικανική ακτοφυλακή στο πλαίσιο της έρευνάς της για την καταστροφή όταν το υποβρύχιο ταξίδευε προς το ναυάγιο του Τιτανικού. Και οι πέντε επιβάτες σκοτώθηκαν ακαριαία.
Η OceanGate ανέστειλε όλες τις ερευνητικές και εμπορικές δραστηριότητες μετά το περιστατικό, το οποίο οδήγησε σε σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια και τον σχεδιασμό του υποβρυχίου.
Ο Λόχριτζ είχε συντάξει μια έκθεση επιθεώρησης της ποιότητας του υποβρυχίου, η οποία τόνιζε ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τον σχεδιασμό του υποβρυχίου, όπως η κακή ποιότητα του κύτους, το οποίο ήταν κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, καθώς και με τις δοκιμές λειτουργίας.
Ο ίδιος λέει ότι η συνάντηση εξελίχθηκε σε συνομιλία που αφορούσε την απόλυσή του, ενώ οι διαφωνίες του για την ασφάλεια του υποβρυχίου παραμερίστηκαν.
Ο Ρας έλεγε στον Λόχριτζ ότι «άκουσα τις αντιρρήσεις και σου απάντησα, αλλά νομίζεις ότι η απάντησή μου είναι ανεπαρκής. Υπάρχουν άνθρωποι που μου λένε πώς ό,τι κάνω σε αυτό το εγχείρημα δεν θα λειτουργήσει – δεν μπορείς να το κάνεις και εσύ».
Συνέχισε λέγοντας ότι το υποβρύχιο είναι ασφαλές. «Έχω μια ωραία εγγονή, θα είμαι εδώ. Κατανοώ αυτό το ρίσκο και πάω με τα μάτια ανοιχτά. Νομίζω ότι είναι ένα από τα ασφαλέστερα πράγματα που θα κάνω».
Τελικά ο Λόχριτζ απολύθηκε, ενημέρωσε όμως στην αμερικανική υπηρεσία για την ασφάλεια στο εργασιακό περιβάλλον (OSHA). Ωστόσο και αυτοί κινήθηκαν αργά και δεν ανέλαβαν δράση. Τελικά, υπό την πίεση των δικηγόρων της OceanGate απέσυρε τις καταγγελίες του και υπέγραψε συμβόλαιο εμπιστευτικότητας.
Πέντε χρόνια αργότερα επιβεβαιώθηκε με τον πλέον τραγικό τρόπο.
Ειδήσεις σήμερα:
Πιο φθηνό το γρήγορο Ίντερνετ και ελεύθερο WiFi στο δίκτυο του μετρό
Μπεκτασήδες: Η μυστικιστική ισλαμική αίρεση που θα αποκτήσει αυτόνομο κράτος στην Αλβανία
Καβγάς on air Γκλέτσου-Καινούργιου: Είσαι ομοφοβική για να κάνεις τηλεθέαση - Δεν σου επιτρέπω, σε είχα για τζέντλεμαν
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα