Ο πρόεδρος της Κίνας εγκαινίασε λιμάνι στο Περού που χρηματοδοτείται από το Πεκίνο
15.11.2024
04:51
Tο λιμάνι Τσανκάι θα έχει τέσσερις αποβάθρες αρχικά κι όταν ολοκληρωθεί το έργο 15, χάρη σε επένδυση συνολικού ύψους 3,5 δισεκ. δολαρίων
Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε χθες Πέμπτη το νέο μεγάλο λιμάνι του Τσανκάι, κοντά στη Λίμα, τον πρώτο πελώριο λιμενικό τερματικό σταθμό στη νότια Αμερική που χρηματοδοτείται από την Κίνα — σύμβολο της αυξανόμενης επιρροής της στην περιοχή.
Ο Κινέζος ηγέτης εγκαινίασε ψηφιακά τον λιμένα αυτόν, έχοντας πλάι του την Περουβιανή πρόεδρο Ντίνα Μπολουάρτε, στο προεδρικό μέγαρο, στο περιθώριο της συνόδου του οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού (APEC).
«Πρέπει να συνεργαστούμε για να οικοδομήσουμε, να διαχειριστούμε και να εκμεταλλευτούμε το λιμάνι του Τσανκάι», συνόψισε ο Σι Τζινπίνγκ, προσθέτοντας πως επιθυμία του είναι «να προωθήσει τη συνδεσιμότητα της νότιας Αμερικής και της Κίνας».
«Είμαστε αξιόπιστος εταίρος και σήμερα, με τα εγκαίνια του μεγάλου λιμανιού του Τσανκάι, το επιβεβαιώνουμε», είπε από την πλευρά της η Περουβιανή πρόεδρος κατά τη διάρκεια της τελετής.
Κατά το πρώτο έτος της λειτουργίας του, αναμένεται να διέλθουν ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι αυτό, την κατασκευή του οποίου ανέλαβε η Cosco Shipping Ports, ιδιοκτήτρια του 60% της εγκατάστασης, θυγατρική του κινεζικού κολοσσού των θαλάσσιων μεταφορών Cosco Shipping.
Η Cosco Shipping Ports εξασφάλισε παραχώρηση διάρκειας 30 ετών για την εκμετάλλευση της υποδομής υπό ανάπτυξη, που θα έχει επιφάνεια 1.410 στρεμμάτων.
Η Κίνα επιδιώκει να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της με πρώτες ύλες στρατηγικού χαρακτήρα, όπως ο χαλκός, η σόγια και το λίθιο, μέταλλο με κρίσιμη σημασία στη διαδικασία της οικολογικής μετάβασης.
Ο ασιατικός γίγαντας θέλει επίσης να αυξήσει τις εξαγωγές του στη νότια Αμερική, περιφέρεια όπου η επιρροή του δεν σταματά να αυξάνεται, σε βάρος των ΗΠΑ, ως πρότινος κυρίαρχου παράγοντα εκεί.
Κάπου 80 χιλιόμετρα βόρεια από τη Λίμα, το λιμάνι Τσανκάι θα έχει τέσσερις αποβάθρες αρχικά κι όταν ολοκληρωθεί το έργο 15, χάρη σε επένδυση συνολικού ύψους 3,5 δισεκ. δολαρίων.
Ο τερματικός σταθμός σε βαθιά ύδατα (σχεδόν 18 μέτρα), η κατασκευή του οποίου άρχισε το 2021, θα μπορεί να υποδέχεται τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, σκάφη-μαστόδοντα ικανά να μεταφέρουν ως και 24.000 εμπορευματοκιβώτια.
Ο Κινέζος ηγέτης εγκαινίασε ψηφιακά τον λιμένα αυτόν, έχοντας πλάι του την Περουβιανή πρόεδρο Ντίνα Μπολουάρτε, στο προεδρικό μέγαρο, στο περιθώριο της συνόδου του οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού (APEC).
«Πρέπει να συνεργαστούμε για να οικοδομήσουμε, να διαχειριστούμε και να εκμεταλλευτούμε το λιμάνι του Τσανκάι», συνόψισε ο Σι Τζινπίνγκ, προσθέτοντας πως επιθυμία του είναι «να προωθήσει τη συνδεσιμότητα της νότιας Αμερικής και της Κίνας».
«Είμαστε αξιόπιστος εταίρος και σήμερα, με τα εγκαίνια του μεγάλου λιμανιού του Τσανκάι, το επιβεβαιώνουμε», είπε από την πλευρά της η Περουβιανή πρόεδρος κατά τη διάρκεια της τελετής.
Κατά το πρώτο έτος της λειτουργίας του, αναμένεται να διέλθουν ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι αυτό, την κατασκευή του οποίου ανέλαβε η Cosco Shipping Ports, ιδιοκτήτρια του 60% της εγκατάστασης, θυγατρική του κινεζικού κολοσσού των θαλάσσιων μεταφορών Cosco Shipping.
Η Cosco Shipping Ports εξασφάλισε παραχώρηση διάρκειας 30 ετών για την εκμετάλλευση της υποδομής υπό ανάπτυξη, που θα έχει επιφάνεια 1.410 στρεμμάτων.
Η Κίνα επιδιώκει να εξασφαλίσει τον εφοδιασμό της με πρώτες ύλες στρατηγικού χαρακτήρα, όπως ο χαλκός, η σόγια και το λίθιο, μέταλλο με κρίσιμη σημασία στη διαδικασία της οικολογικής μετάβασης.
Ο ασιατικός γίγαντας θέλει επίσης να αυξήσει τις εξαγωγές του στη νότια Αμερική, περιφέρεια όπου η επιρροή του δεν σταματά να αυξάνεται, σε βάρος των ΗΠΑ, ως πρότινος κυρίαρχου παράγοντα εκεί.
Κάπου 80 χιλιόμετρα βόρεια από τη Λίμα, το λιμάνι Τσανκάι θα έχει τέσσερις αποβάθρες αρχικά κι όταν ολοκληρωθεί το έργο 15, χάρη σε επένδυση συνολικού ύψους 3,5 δισεκ. δολαρίων.
Ο τερματικός σταθμός σε βαθιά ύδατα (σχεδόν 18 μέτρα), η κατασκευή του οποίου άρχισε το 2021, θα μπορεί να υποδέχεται τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, σκάφη-μαστόδοντα ικανά να μεταφέρουν ως και 24.000 εμπορευματοκιβώτια.
«Πέρα από το ότι είναι λιμάνι με βαθιά ύδατα, είναι επίσης το πρώτο έξυπνο και πράσινο λιμάνι της νότιας Αμερικής», διαβεβαίωσε ο Σι Τζινπίνγκ κατά τη διάρκεια της τελετής.
Ειδήσεις σήμερα:
Ηλεκτρικό ρεύμα: Πάνω από τα 215 ευρώ η MWh, νέα επιδότηση στους λογαριασμούς σχεδιάζει η κυβέρνηση
Η Λατινοπούλου αντεπιτίθεται: «Πόνεσε Βελόπουλο - Μπογδάνο το 8% στα γκάλοπ» απάντησε στην καταγγελία για fake υπογραφές
Μαριγκόνα: Μετά το ματς πήγα σπίτι, δεν κατάλαβα τι χαμός είχε γίνει - Μετακομίσαμε στην Ελλάδα με τον σύντροφό μου για τον Ολυμπιακό
Ειδήσεις σήμερα:
Ηλεκτρικό ρεύμα: Πάνω από τα 215 ευρώ η MWh, νέα επιδότηση στους λογαριασμούς σχεδιάζει η κυβέρνηση
Η Λατινοπούλου αντεπιτίθεται: «Πόνεσε Βελόπουλο - Μπογδάνο το 8% στα γκάλοπ» απάντησε στην καταγγελία για fake υπογραφές
Μαριγκόνα: Μετά το ματς πήγα σπίτι, δεν κατάλαβα τι χαμός είχε γίνει - Μετακομίσαμε στην Ελλάδα με τον σύντροφό μου για τον Ολυμπιακό
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr