Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: «Mayday, χτύπησα σε πουλιά» το τελευταίο μήνυμα του πιλότου
Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: «Mayday, χτύπησα σε πουλιά» το τελευταίο μήνυμα του πιλότου
Άγνωστο ακόμα γιατί δεν λειτούργησε το σύστημα προσγείωσης και παρέμειναν κατεβασμένα τα πτερύγια ανάσχεσης - Η ανάλυση του Γρηγόρη Κωνσταντέλλου που έχει πετάξει 17 χρόνια με τον ίδιο τύπο Boeing
Σε επταήμερο πένθος βρίσκεται από σήμερα η Νότια Κορέα καθώς θρηνεί τον θάνατο 179 ανθρώπων που επέβαιναν στο αεροπλάνο της Jeju Air που συνετρίβη τα ξημερώματα της Κυριακής (ώρα Ελλάδος) στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν υπό συνθήκες που διερευνώνται, καθώς τα πλάνα της τραγωδίας έχουν δημιουργήσει αρκετά ερωτήματα που προκαλούν ερωτήματα.
Για την ώρα οι διάλογοι του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και το χρονολόγιο των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Boeing 737-800, δεν δίνουν κάποια άλλη πληροφορία πέραν της σύγκρουσης με πουλιά του αεροσκάφους εν πτήσει.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης η τελευταία επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου 8:58 (ώρα Κορέας) όταν είπε εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε πέραν της φράσης «bird strike, bird strike, go-around» (μτφ. χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή).
Μετά από πέντε λεπτά το αεροπλάνο έκανε touchdown με την «κοιλιά» στον μήκους 2,8 χλμ. διάδρομο προσγείωσης πριν να καταλήξει σε μια τσιμεντένια κατασκευή.
Μιλώντας για την πολύνεκρη τραγωδία στη Νότια Κορέα, ο επί χρόνια πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας και σημερινός δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ανέλυσε τα ερωτήματα για τα οποία ζητούνται απαντήσεις, καθώς ο ίδιος έχει εμπειρία 17 ετών στον ίδιο τύπο αεροπλάνου.
Όπως είπε στο Action 24 το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από την επιτροπή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, είναι γιατί οι πιλότοι του μοιραίου Boeing δεν μπόρεσαν να κατεβάσουν το σύστημα προσγείωσης (σ.σ. τους τροχούς).
Με αφορμή βίντεο που κυκλοφόρησε και το οποίο φέρεται να δείχνει τον έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου να βγάζει φωτιά σαν να έχει προσκρούσει κάτι επάνω του, ο κ. Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι το σύστημα προσγείωσης λειτουργεί με υδραυλικό τρόπο «αλλά ακόμα και αν αυτό έχει βλάβη, τότε υπάρχουν διακόπτες ώστε σε 1-2 λεπτά να κατέβει το σύστημα με τη βαρύτητα».
Glomex Player(eexbs1jkdkewvzn, v-d6otfew7xdg9)
Για την ώρα οι διάλογοι του πιλότου με τον πύργο ελέγχου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και το χρονολόγιο των τελευταίων λεπτών πριν τη συντριβή του Boeing 737-800, δεν δίνουν κάποια άλλη πληροφορία πέραν της σύγκρουσης με πουλιά του αεροσκάφους εν πτήσει.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης η τελευταία επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου 8:58 (ώρα Κορέας) όταν είπε εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε πέραν της φράσης «bird strike, bird strike, go-around» (μτφ. χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή).
Μετά από πέντε λεπτά το αεροπλάνο έκανε touchdown με την «κοιλιά» στον μήκους 2,8 χλμ. διάδρομο προσγείωσης πριν να καταλήξει σε μια τσιμεντένια κατασκευή.
Τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις
Μιλώντας για την πολύνεκρη τραγωδία στη Νότια Κορέα, ο επί χρόνια πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας και σημερινός δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ανέλυσε τα ερωτήματα για τα οποία ζητούνται απαντήσεις, καθώς ο ίδιος έχει εμπειρία 17 ετών στον ίδιο τύπο αεροπλάνου.
Όπως είπε στο Action 24 το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από την επιτροπή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, είναι γιατί οι πιλότοι του μοιραίου Boeing δεν μπόρεσαν να κατεβάσουν το σύστημα προσγείωσης (σ.σ. τους τροχούς).
Με αφορμή βίντεο που κυκλοφόρησε και το οποίο φέρεται να δείχνει τον έναν από τους κινητήρες του αεροπλάνου να βγάζει φωτιά σαν να έχει προσκρούσει κάτι επάνω του, ο κ. Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι το σύστημα προσγείωσης λειτουργεί με υδραυλικό τρόπο «αλλά ακόμα και αν αυτό έχει βλάβη, τότε υπάρχουν διακόπτες ώστε σε 1-2 λεπτά να κατέβει το σύστημα με τη βαρύτητα».
Το δεύτερο ζήτημα που πρέπει να απαντηθεί, κατά τον ίδιο, είναι γιατί τα «φλαπς», τα πτερύγια ανάσχεσης που υπάρχουν στα φτερά των αεροπλάνων, δεν λειτούργησαν με αποτέλεσμα η ταχύτητα προσέγγισης του Boeing να είναι αυξημένη έως και κατα 100 μίλια μεγαλύτερη από αυτή με την οποία επιτρέπεται να γίνεται η προσγείωση. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλο το σύστημα αυτό λειτουργεί, επίσης, με υδραυλικό σύστημα αλλά υπάρχει και τρόπος αυτό να γίνει με ηλεκτρικό σύστημα.
Αναλύοντας τα τρομακτικά πλάνα από τη στιγμή της σύγκρουσης του αεροπλάνου πάνω σε μια κατασκευή, ο κ. Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι επρόκειτο για κεραίες μετάδοσης σημάτων στους πιλότους (ILC) που είναι αγκιστρωμένες στο έδαφος. Όπως είπε, το αεροσκάφος τα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση και την έκρηξη που ακολούθησε δεν έχει κάποια κλίση και δείχνει να είναι υπό τον έλεγχο των πιλότων.
Η απουσία των πτερυγίων ανάσχεσης, όμως, ήταν αυτή που υποχρέωσε τους πιλότους να κατέβουν στα 1.200 από τα 2.800 μέτρα του διαδρόμου προσγείωσης, καθώς το αεροπλάνο δεν μπορούσε να κόψει ταχύτητα.
Στη σκιά της τραγωδίας οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.
Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.
Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.
Ειδήσεις σήμερα:
Τραγωδία μετά τη φωτιά σε ξενοδοχείο της Καλαμπάκας - Νεκρός ο ιδιοκτήτης, πήδηξε από τον πρώτο όροφο για να σωθεί
Καταργούνται ή μειώνονται 5 φόροι για τους ιδιοκτήτες ακινήτων
Ο Άρειος Πάγος δεν «έσπασε» τα ισόβια για τον πρώην αστυνομικό που σκότωσε τη γυναίκα του - Το έγκλημα που είχε συγκλονίσει την Κέρκυρα
Αναλύοντας τα τρομακτικά πλάνα από τη στιγμή της σύγκρουσης του αεροπλάνου πάνω σε μια κατασκευή, ο κ. Κωνσταντέλλος εξήγησε ότι επρόκειτο για κεραίες μετάδοσης σημάτων στους πιλότους (ILC) που είναι αγκιστρωμένες στο έδαφος. Όπως είπε, το αεροσκάφος τα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση και την έκρηξη που ακολούθησε δεν έχει κάποια κλίση και δείχνει να είναι υπό τον έλεγχο των πιλότων.
Η απουσία των πτερυγίων ανάσχεσης, όμως, ήταν αυτή που υποχρέωσε τους πιλότους να κατέβουν στα 1.200 από τα 2.800 μέτρα του διαδρόμου προσγείωσης, καθώς το αεροπλάνο δεν μπορούσε να κόψει ταχύτητα.
Η Νότια Κορέα ξεκινά έλεγχο σε όλα τα Boeing στη χώρα
Στη σκιά της τραγωδίας οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν σήμερα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα.
Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα» και «εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις» όσον αφορά την ασφάλειά τους, εξήγησε σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.
Ακόμη ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, μεταδίδει το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.
Το αεροσκάφος είχε αναχωρήσει από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ για την Τσετζού νωρίτερα σήμερα, εξήγησε το Γιονάπ, επικαλούμενο πηγές του στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών. Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλου της Jeju Air είναι αυτού του τύπου.
Ειδήσεις σήμερα:
Τραγωδία μετά τη φωτιά σε ξενοδοχείο της Καλαμπάκας - Νεκρός ο ιδιοκτήτης, πήδηξε από τον πρώτο όροφο για να σωθεί
Καταργούνται ή μειώνονται 5 φόροι για τους ιδιοκτήτες ακινήτων
Ο Άρειος Πάγος δεν «έσπασε» τα ισόβια για τον πρώην αστυνομικό που σκότωσε τη γυναίκα του - Το έγκλημα που είχε συγκλονίσει την Κέρκυρα
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα