Νότια Κορέα: Τα ερωτήματα που γεννά ο τσιμεντένιος τοίχος πάνω στον οποίο έπεσε το μοιραίο αεροσκάφος
Οι αρχές της Νότιας Κορέας εξετάζουν τη θέση του τοίχου στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν - Ερωτηματικά και για το υλικό κατασκευής του και αν θα μπορούσε να είναι ελαφρύτερος και πιο εύκαμπτος
Πλάνα έδειξαν το αεροπλάνο να βγαίνει από τον διάδρομο προσγείωσης πριν πέσει πάνω στον τοίχο και τυλιχθεί στις φλόγες την Κυριακή.
Οι αρχές που ερευνούν τα αίτια του χειρότερου αεροπορικού δυστυχήματος στη Νότια Κορέα εξετάζουν τη σημασία της θέσης του τσιμεντένιου τοίχου, περίπου 250 μέτρα από το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης.
The structure which Jeju Air flight 2216 hit is what's circled in the image below. That's not the boundary wall. It's the ILS or Instrument Landing System, that needs to be placed in line with the runway.
— Sujoy Golan (@sujoygolan) December 30, 2024
Also see an image of the ILS from Montreal's airport. An image of the… pic.twitter.com/TH8RnvDmWx
Ο ειδικός σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας David Learmount δήλωσε στο BBC ότι, αν δεν υπήρχε το «εμπόδιο», το αεροπλάνο «θα είχε προσγειωθεί με τους περισσότερους - ενδεχομένως όλους - τους επιβαίνοντες να είναι ακόμη ζωντανοί».
Ο πιλότος ανέφερε - στην επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου - ότι το αεροπλάνο χτύπησε ένα πουλί και στη συνέχεια ματαίωσε την αρχική προσγείωση και ζήτησε άδεια προσγείωσης από την αντίθετη κατεύθυνση.
Το αεροσκάφος «χαμήλωσε» σε κάποιο σημείο του διαδρόμου προσγείωσης των 2.800 μέτρων και φαίνεται ότι προσγειώθηκε χωρίς να χρησιμοποιήσει τους τροχούς του ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα προσγείωσης.
A Jeju Air flight 7C2216 carrying 181 passengers and six flight attendants drove off the runway and crashed into a wall at Muan International Airport in South Korea 🇰🇷
— Sumit (@SumitHansd) December 29, 2024
179 Dead, 2 Survivors
Video footage released by MBC News showing a bird strike before the crash. pic.twitter.com/Y5T4syTSgl
Ο Learmount τόνισε ότι η προσγείωση ήταν «όσο καλή θα μπορούσε να είναι», δεδομένων των συνθηκών και το αεροπλάνο δεν είχε υποστεί ουσιαστική ζημιά, καθώς γλιστρούσε κατά μήκος του διαδρόμου. «Ο λόγος που έχασαν τη ζωή τους τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν ήταν η προσγείωση αυτή καθαυτή, αλλά το γεγονός ότι το αεροσκάφος συγκρούστηκε με ένα πολύ σκληρό εμπόδιο ακριβώς μετά το τέλος του διαδρόμου», είπε.
Ένας άλλος αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας συμφώνησε. Ο σμηναγός Ross Aimer, διευθύνων σύμβουλος της Aero Consulting Experts, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters: «Δυστυχώς, αυτό το πράγμα ήταν ο λόγος που σκοτώθηκαν όλοι, επειδή κυριολεκτικά χτύπησαν σε μια τσιμεντένια κατασκευή. Δεν θα έπρεπε να ήταν εκεί».
Video shows plane crash of Jeju Air Flight 2216 in South Korea. 181 people on board.
— Global𝕏 (@GlobaltrekX) December 29, 2024
If that Wall wasn't there, they would have all survived.
That wall was an accident waiting to happen. 😢 pic.twitter.com/XvK6qMfYoF
Ο Christian Beckert, πιλότος της Lufthansa με έδρα το Μόναχο, χαρακτήρισε την τσιμεντένια κατασκευή «ασυνήθιστη», λέγοντας: «Κανονικά, σε ένα αεροδρόμιο με διάδρομο προσγείωσης, στο τέλος δεν υπάρχει τοίχος».
Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, η τσιμεντένια κατασκευή φιλοξενεί ένα σύστημα πλοήγησης που βοηθά στην προσγείωση αεροσκαφών - γνωστό ως localiser. Με ύψος 4 μέτρα, είναι καλυμμένη με χώμα και ανυψώθηκε για να κρατήσει το localiser στο ίδιο επίπεδο με τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του, ανέφερε το Yonhap.
Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι άλλα αεροδρόμια της χώρας και ορισμένα στο εξωτερικό έχουν εγκαταστήσει τον εξοπλισμό σε κατασκευές από σκυρόδεμα. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι θα εξετάσουν αν θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί με ελαφρύτερα υλικά που θα έσπαγαν πιο εύκολα κατά την πρόσκρουση.
Ο Κρις Κίνγκσγουντ, πιλότος με 48 χρόνια εμπειρίας που έχει πετάξει με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους που ενεπλάκη στη συντριβή, δήλωσε στο BBC News: «Τα εμπόδια που βρίσκονται σε ορισμένο εύρος και απόσταση από τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης πρέπει να είναι εύθραυστα, πράγμα που σημαίνει ότι αν ένα αεροσκάφος τα χτυπήσει, θα σπάσουν. Φαίνεται ασυνήθιστο το γεγονός ότι είναι τόσο άκαμπτο. Το αεροσκάφος, απ' ό,τι καταλαβαίνω, ταξίδευε πολύ γρήγορα, προσγειώθηκε πολύ μακριά στον διάδρομο, οπότε θα έχει ξεφύγει αρκετά μακριά από το τέλος του διαδρόμου... Τα αεροπλάνα δεν είναι ισχυρές κατασκευές - είναι, εκ κατασκευής, ελαφριά για να είναι αποδοτικά κατά την πτήση. Οπότε κάθε είδους δομή θα μπορούσε να προκαλέσει τη διάσπαση της ατράκτου και στη συνέχεια να είναι καταστροφική».
Ειδήσεις σήμερα:
Από κλιματιστικό προκλήθηκε πιθανότατα η φωτιά στο ξενοδοχείο της Καλαμπάκας - Θρήνος για τον ξενοδόχο που πέθανε προσπαθώντας να βοηθήσει τους ενοίκους
Αυτά είναι τα 13 πιο δημοφιλή θέματα του protothema.gr για το 2024
Πώς θα κινηθούν σήμερα παραμονή και αύριο Πρωτοχρονιά το Μετρό, ο Ηλεκτρικός και το Τραμ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr