Νότια Κορέα: Τα ερωτήματα που γεννά ο τσιμεντένιος τοίχος πάνω στον οποίο έπεσε το μοιραίο αεροσκάφος

Νότια Κορέα: Τα ερωτήματα που γεννά ο τσιμεντένιος τοίχος πάνω στον οποίο έπεσε το μοιραίο αεροσκάφος

Οι αρχές της Νότιας Κορέας εξετάζουν τη θέση του τοίχου στο αεροδρόμιο της πόλης Μουάν - Ερωτηματικά και για το υλικό κατασκευής του και αν θα μπορούσε να είναι ελαφρύτερος και πιο εύκαμπτος

Νότια Κορέα: Τα ερωτήματα που γεννά ο τσιμεντένιος τοίχος πάνω στον οποίο έπεσε το μοιραίο αεροσκάφος
Ερωτήματα σχετικά με τον «ασυνήθιστο» τσιμεντένιο τοίχο κοντά στον διάδρομο προσγείωσης του διεθνούς αεροδρομίου της πόλης Μουάν στη Νότια Κορέα και τον ρόλο του στη συντριβή του αεροσκάφους της Jeju Air που προκάλεσε τον θάνατο 179 ανθρώπων, έχουν εγείρει εμπειρογνώμονες της αεροπορικής βιομηχανίας.

Πλάνα έδειξαν το αεροπλάνο να βγαίνει από τον διάδρομο προσγείωσης πριν πέσει πάνω στον τοίχο και τυλιχθεί στις φλόγες την Κυριακή.

Οι αρχές που ερευνούν τα αίτια του χειρότερου αεροπορικού δυστυχήματος στη Νότια Κορέα εξετάζουν τη σημασία της θέσης του τσιμεντένιου τοίχου, περίπου 250 μέτρα από το τέλος του διαδρόμου προσγείωσης.



Ο ειδικός σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας David Learmount δήλωσε στο BBC ότι, αν δεν υπήρχε το «εμπόδιο», το αεροπλάνο «θα είχε προσγειωθεί με τους περισσότερους - ενδεχομένως όλους - τους επιβαίνοντες να είναι ακόμη ζωντανοί».

Ο πιλότος ανέφερε - στην επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου - ότι το αεροπλάνο χτύπησε ένα πουλί και στη συνέχεια ματαίωσε την αρχική προσγείωση και ζήτησε άδεια προσγείωσης από την αντίθετη κατεύθυνση.

Το αεροσκάφος «χαμήλωσε» σε κάποιο σημείο του διαδρόμου προσγείωσης των 2.800 μέτρων και φαίνεται ότι προσγειώθηκε χωρίς να χρησιμοποιήσει τους τροχούς του ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα προσγείωσης.

Κλείσιμο


Ο Learmount τόνισε ότι η προσγείωση ήταν «όσο καλή θα μπορούσε να είναι», δεδομένων των συνθηκών και το αεροπλάνο δεν είχε υποστεί ουσιαστική ζημιά, καθώς γλιστρούσε κατά μήκος του διαδρόμου. «Ο λόγος που έχασαν τη ζωή τους τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν ήταν η προσγείωση αυτή καθαυτή, αλλά το γεγονός ότι το αεροσκάφος συγκρούστηκε με ένα πολύ σκληρό εμπόδιο ακριβώς μετά το τέλος του διαδρόμου», είπε.

Ένας άλλος αναλυτής της αεροπορικής βιομηχανίας συμφώνησε. Ο σμηναγός Ross Aimer, διευθύνων σύμβουλος της Aero Consulting Experts, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters: «Δυστυχώς, αυτό το πράγμα ήταν ο λόγος που σκοτώθηκαν όλοι, επειδή κυριολεκτικά χτύπησαν σε μια τσιμεντένια κατασκευή. Δεν θα έπρεπε να ήταν εκεί».



Ο Christian Beckert, πιλότος της Lufthansa με έδρα το Μόναχο, χαρακτήρισε την τσιμεντένια κατασκευή «ασυνήθιστη», λέγοντας: «Κανονικά, σε ένα αεροδρόμιο με διάδρομο προσγείωσης, στο τέλος δεν υπάρχει τοίχος».

Σύμφωνα με το νοτιοκορεατικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, η τσιμεντένια κατασκευή φιλοξενεί ένα σύστημα πλοήγησης που βοηθά στην προσγείωση αεροσκαφών - γνωστό ως localiser. Με ύψος 4 μέτρα, είναι καλυμμένη με χώμα και ανυψώθηκε για να κρατήσει το localiser στο ίδιο επίπεδο με τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, ώστε να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του, ανέφερε το Yonhap.

Το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι άλλα αεροδρόμια της χώρας και ορισμένα στο εξωτερικό έχουν εγκαταστήσει τον εξοπλισμό σε κατασκευές από σκυρόδεμα. Ωστόσο, οι αξιωματούχοι θα εξετάσουν αν θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί με ελαφρύτερα υλικά που θα έσπαγαν πιο εύκολα κατά την πρόσκρουση.

Ο Κρις Κίνγκσγουντ, πιλότος με 48 χρόνια εμπειρίας που έχει πετάξει με τον ίδιο τύπο αεροσκάφους που ενεπλάκη στη συντριβή, δήλωσε στο BBC News: «Τα εμπόδια που βρίσκονται σε ορισμένο εύρος και απόσταση από τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης πρέπει να είναι εύθραυστα, πράγμα που σημαίνει ότι αν ένα αεροσκάφος τα χτυπήσει, θα σπάσουν. Φαίνεται ασυνήθιστο το γεγονός ότι είναι τόσο άκαμπτο. Το αεροσκάφος, απ' ό,τι καταλαβαίνω, ταξίδευε πολύ γρήγορα, προσγειώθηκε πολύ μακριά στον διάδρομο, οπότε θα έχει ξεφύγει αρκετά μακριά από το τέλος του διαδρόμου... Τα αεροπλάνα δεν είναι ισχυρές κατασκευές - είναι, εκ κατασκευής, ελαφριά για να είναι αποδοτικά κατά την πτήση. Οπότε κάθε είδους δομή θα μπορούσε να προκαλέσει τη διάσπαση της ατράκτου και στη συνέχεια να είναι καταστροφική».


Ειδήσεις σήμερα:

Από κλιματιστικό προκλήθηκε πιθανότατα η φωτιά στο ξενοδοχείο της Καλαμπάκας - Θρήνος για τον ξενοδόχο που πέθανε προσπαθώντας να βοηθήσει τους ενοίκους

Αυτά είναι τα 13 πιο δημοφιλή θέματα του protothema.gr για το 2024

Πώς θα κινηθούν σήμερα παραμονή και αύριο Πρωτοχρονιά το Μετρό, ο Ηλεκτρικός και το Τραμ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης