Η κρίση στην Ισπανία πλήττει τις μεγάλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας

Το καταναλωτικό κοινό στην Ισπανία στρέφει την πλάτη του στις μεγάλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας

Το καταναλωτικό κοινό στην Ισπανία στρέφει την πλάτη του στις μεγάλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με ανακοίνωση της ρυθμιστικής αρχής κινητής τηλεφωνίας CMT.

Η οικονομική κρίση και η ύφεση έχει κάνει τους Ισπανούς να προτιμούν μικρότερες εταιρείες που προσφέρουν εκπτώσεις και επιδοτήσεις συσκευής, σε αντίθεση με τις μεγαλύτερες που είδαν τον Οκτώβριο ιστορικά χαμηλή κερδοφορία.

Η Ισπανία, χώρα στην οποία ο αριθμός των κινητών τηλεφώνων ξεπερνά αυτόν των κατοίκων, έχει χτυπηθεί ιδιαίτερα από την κρίση, με τον έναν στους τέσσερις κατοίκους να είναι άνεργοι, και αυτό έχει αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των ενεργών αριθμών κινητής τηλεφωνίας. Περίπου 480.000 συνδέσεις διακόπηκαν τον Οκτώβριο.

Η Movistar, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας της κρατικής Telefonica, απώλεσε 284.000 συνδέσεις κατά το διάστημα του Οκτωβρίου, ενώ η Vodafone, δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος, είδε να χάνονται 278.000 συνδρομητές της, υπογραμμίζει η CMT. Τα στοιχεία καταδεικνύουν μία συρρίκνωση κατά 3,8% σε ετήσια βάση στον αριθμό των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας, καθώς η κρίση διέρχεται την τρίτη συνεχή χρονιά.

«Ο τομέας της κινητής στην Ισπανία δεν ανακάμπτει», καθώς καταγράφεται «πτώση για εννέα συνεχόμενους μήνες. Η Yoigo και άλλοι εικονικοί πάροχοι κινητής τηλεφωνίας (σ.σ. μεταπωλητές) κερδίζουν πελάτες μεν, αλλά επ’ ουδενί μπορούν να αντισταθμίσουν τις απώλειες της Movistar, της Vodafone και της Orange», σημείωσε η CMT.

Η μάχη της τιμολόγησης στην κινητή τηλεφωνία έχει φουντώσει τους τελευταίους μήνες, αφότου το μερίδιο της Telefonica και της Vodafone στην αγορά μειώθηκε όταν οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την άνοιξη την πρόθεσή τους να μην κάνουν επιδοτήσεις στα νέας γενιάς smartphones.

Περίπου 2 εκατ. συνδέσεις της Movistar διακόπηκαν από τον Μάρτιο, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε την παύση των επιδοτήσεων, προσθέτει η ρυθμιστική αρχή. Σε μία προσπάθεια να αναχαιτίσει την μείωση, η υπερχρεωμένη εταιρεία ανακοίνωσε από τον Οκτώβριο νέα πακέτα προσφορών, προκειμένου να ανακτήσει κάποιο από το απολεσθέν μερίδιο της αγοράς.

Όταν η Telefonica ανακοίνωσε τον Νοέμβριο τα οικονομικά αποτελέσματά της, υποστήριξε πως 430.000 νέοι πελάτες υπέγραψαν συμβόλαιο στο νέο πρόγραμμά της Fusion, το οποίο προσφέρει τηλεόραση, ευρυζωνική σύνδεση, κινητή και σταθερή τηλεφωνία. Παρόμοιες προσφορές έχουν ανακοινώσει και οι Orange και Vodafone, με την τελευταία να δηλώνει πως επανέφερε τις επιδοτήσεις συσκευής τον Νοέμβριο. Η CMT ανακοίνωσε πως τον Οκτώβριο 475.000 πελάτες υπέγραψαν σε ανταγωνιστές των μεγάλων εταιρειών.

Η Telefonica ήλεγχε το 37% της αγοράς τον Οκτώβριο, από 40% έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ το μερίδιο της Vodafone μειώθηκε στο 26% από 27%. Η Orange, τρίτος μεγαλύτερος πάροχος, η οποία δεν εφάρμοσε μειώσεις στις επιδοτήσεις, είδε το μερίδιό της να ανεβαίνει τον Οκτώβριο κατά μία μονάδα, στο 21%, από 20%, σε έναν χρόνο. Οι απώλειές της μέσα στον ίδιο μήνα έφθασαν τις 14.870 συνδέσεις.

Σήμερα, η ολλανδική εταιρεία κινητής KPN ανακοίνωσε πως η Orange ετοιμάζεται να εξαγοράσει τον μικρότερο πάροχο Simyo, προσθέτοντας άλλους 380.000 πελάτες στο ενεργητικό της, ανεβάζοντας συνολικά στους 12,2 εκατ. τους συνδρομητές της. Η Orange σχεδιάζει να διατηρήσει τη Simyo ως θυγατρική χαμηλού κόστους, ώστε να μη χρειασθεί η ίδια να μειώσει τα τιμολόγιά της.

Ο Οκτώβριος υπήρξε ένας μήνας με ενθουσιώδη νέα για τον τέταρτο μεγαλύτερο πάροχο κινητής στην Ισπανία, τη Yoigo. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η εταιρεία κέρδισε 12.490 νέα συμβόλαια.

Η επιτυχία της εξαγοράς της Simyo αναμένεται πως θα εξομαλύνει και την εξαγορά της Yoigo από την France Telecom. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει από τον Νοέμβριο νέες μικρότερες τιμές και πρόσθεσε πως θα προσφέρει τη φθηνότερη κλήση εντός Ισπανίας από τον τρέχοντα μήνα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr