Πώς να ενυδατωθούμε και παράλληλα να ζήσουμε μια συναρπαστική γευστική εμπειρία στα πρότυπα του υγιεινού τρόπου ζωής – Τα καλύτερα blends με φρούτα, βότανα και εσπεριδοειδή.
Ξεκινά τη Δευτέρα η ανέλκυση του μοιραίου Costa Concordia
Ο «καπετάν δειλός» Φραντσέσκο Σκετίνο δε γνώριζε αν το κρουαζιερόπλοιο βρίσκεται ακόμα στο νησί Τζίλιο
Η φράση «vada a bordo cazzo» που είπε ο διοικητής του λιμενικού στο Λιβόρνο, Γκρεγκόριο Ντε Φάλκο, στον καπετάνιο του μοιραίου Costa Concordia, Φραντσέσκο Σκετίνο, έγινε στάμπα σε μπλουζάκι, έγινε τραγούδι, σύνθημα, ανέκδοτο… Πίσω από τα οργισμένα λόγια του Ντε Φάλκο, όμως, κρύβεται μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες που έζησε η Ιταλία. Τον Ιανουάριο του 2012 το κρουαζιερόπλοιο της εταιρίας Costa Crociere προσέκρουσε σε ύφαλο ενώ έπλεε πολύ κοντά στο νησί Τζίλιο οδηγώντας σε υγρό θάνατο 32 ανθρώπους, με τον Σκετίνο να είναι από τους πρώτους που εγκατέλειψε το πλοίο.
Τώρα, ενάμιση χρόνο μετά περίπου και έπειτα από προσεκτικό σχεδιασμό από ομάδα μηχανικών, ναυπηγών και ειδικών στην ανέλκυση ναυαγίων, το Costa Concordia, που βρίσκεται μισοβυθισμένο στα νερά του Τζίλιο, αναμένεται να πάρει άλλη ρότα…
Την ερχόμενη Δευτέρα στις έξι το πρωί –αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν- θα ξεκινήσει η επιχείρηση ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί την ερχόμενη Άνοιξη και θα περιλαμβάνει την περιστροφή του σε όρθια θέση και στη συνέχεια τη ρυμούλκησή του σε ναυπηγείο.
Η αγωνία είναι έκδηλη ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του δύσκολου αυτού έργου, καθώς η μέθοδος της ανέλκυσης γνωστή ως «parbuckling» τίθεται σε εφαρμογή πρώτη φορά για πλοίο τέτοιου μεγέθους.
«Πρόκειται για μία μοναδική επιχείρηση, όχι γιατί δεν έχει πραγματοποιηθεί ποτέ parbuckling, αλλά γιατί δεν έχει γίνει ποτέ σε ένα πλοίο τόσο μεγάλο» (114.000 τόνοι, 290 μέτρα μήκος, 35 μέτρα πλάτος, 57 μέτρα ύψος), είπε ο μηχανικός Φράνκο Πορτσεγκάλια, διευθυντής της Technical Operations της Costa Crociere Spa.
Το κόστος της επιχείρησης αναμένεται να ξεπεράσει τα 600 εκ. ευρώ, τα οποία πρόκειται να καλύψει η εταιρία και η ασφαλιστική και όπως έγινε γνωστό πως δεν πρόκειται να επιβαρυνθεί το ιταλικό κράτος, ενώ πρόκειται να εργαστούν 500 άνθρωποι 24 διαφορετικών εθνικοτήτων.
Την ίδια ώρα, μετά την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος αναμένεται να διεξαχθούν έρευνες για τον εντοπισμό των δύο θυμάτων, οι σοροί των οποίων δεν έχουν ακόμα βρεθεί.
«Η έρευνα των σορών για εμάς αποτελεί προτεραιότητα, όμως, μπορεί να ξεκινήσει μόνο αφού σταθεροποιηθεί το πλοίο», δήλωσε εκπρόσωπος της Πολιτικής Προστασίας.
Όσο για τον «καπετάν δειλό», στη δίκη που ξεκίνησε τον περασμένο Ιούλιο είχε εκφράσει απορία αν το κρουαζιερόπλοιο βρίσκεται ακόμα στο νησί Τζίλιο. «Είναι ακόμα εκεί το πλοίο μου; Περίεργο. Δεν ξέρω», είχε πει χαρακτηριστικά.
Ο άνθρωπος που κατηγορείται για ανθρωποκτονίες εξ αμελείας, εγκατάλειψη πλοίου και περιβαλλοντικές βλάβες, είχε επιδιώξει μέσω των συνηγόρων φιλικό συμβιβασμό για την ποινή με αντάλλαγμα την μερική παραδοχή ενοχής, αλλά ο πρόεδρος του δικαστηρίου αποφάσισε ότι η δίκη πρέπει να διεξαχθεί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr