Δείτε live την επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia
Πόντο – πόντο μετακινείται το ναυάγιο – Η επιχείρηση θα συνεχιστεί όλη τη νύχτα και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί την Τρίτη - Πρέπει να επιστρέψει σε θέση 60 μοιρών για να ρυμουλκηθεί
Η πρωτοφανής επιχείρηση ανέλκυσης του πλοίου, η μεγαλύτερη ναυαγιαίρεση που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί παγκοσμίως, ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας, με τρίωρη καθυστέρηση λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Η πρόοδος των εργασιών πάντως είναι σύμφωνη με το αρχικό πλάνο, καθώς το μήκους 289 μέτρων κρουαζιερόπλοιο, που κείτεται στο δεξί πλευρό του πάνω στην απότομη, βραχώδη ακρογραμμή του νησιού, έχει ήδη μετακινηθεί κατά 13 τουλάχιστον μοίρες. Πάντως θα απαιτηθεί ακόμα πολλή προσπάθεια και πολύς χρόνος για να “γυρίσει” το πλοίο κατά συνολικά 60 μοίρες και να περάσει η επιχείρηση στη δεύτερη φάση της.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της ιταλικής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας η επιχείρηση θα συνεχιστεί όλο το βράδυ και αναμένεται να ολοκληρωθεί την Τρίτη καθώς, με βάση τις τελευταίες εκτιμήσεις, θα χρειαστούν τελικά 18 και όχι 12 ώρες για να επιστρέψει στην όρθια θέση.
Στην όλη
προσπάθεια ανόρθωσης του
κρουαζιερόπλοιου μήκους 289 μέτρων
συμμετέχουν πεντακόσιοι μηχανικοί από
24 χώρες, ενώ η επιχείρηση
εκτιμάται ότι θα στοιχίσει συνολικά
600 εκατ. ευρώ.
Το ποσό θα καλυφθεί εν
μέρει από τις ασφαλιστικές εταιρείες,
αλλά ακόμα κι έτσι το σύνολο του κόστους
της ναυαγιαίρεσης αυτής, μακράν
ακριβότερης στην ιστορία, δεν θα καλυφθεί
πλήρως. Πλην όμως όλες οι εταιρείες που
συμμετέχουν προσβλέπουν
στην εμπειρία που θα αποκομίσουν από
την επιχείρηση.
Σε
αυτή τη φάση της ανέλκυσης γιγάντιοι
γρύλλοι ανεβάζουν πόντο-πόντο το κουφάρι
του Concordia από
τα βράχια την ώρα που στην άλλη πλευρά
του, με αντίστοιχους ρυθμούς, τρομπάρουν
νερό στις τεράστιες δεξαμενές που έχουν
προσκολληθεί στα πλευρά του για να
ισορροπήσουν την μεταφορά βάρους. Στο
τέλος της φάσης αυτλης το
κρουαζιερόπλοιο θα έχει μετακινηθεί
κατά εξήντα μοίρες και θα έχει επανέλθει,
με τον τρόπο αυτό, σε οριζόντια θέση.
Κατόπιν θα τοποθετηθούν
δεξαμενές νερού και στο τώρα βυθισμένο
πλευρό του πλοίου και τέλος θα απαντληθούν
από το κουφάρι του νερά και λάσπες ώστε
να μπορέσει να επιπλεύσει και να μπορεί
μετά να ρυμουλκηθεί!
Συνολικά για την κατασκευή των ατσάλινων βάσεων και νημάτων που τραβούν το Costa Concordia, χρησιμοποιήθηκαν τριακόσιες χιλιάδες τόνοι χάλυβα, που αντιστοιχούν στο τετραπλάσιο του μετάλλου με το οποίο οικοδομήθηκε ο Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι.
Η επιχείρηση
υπολογίζεται ότι θα
διαρκέσει τουλάχιστον
δώδεκα ώρες και σε αυτό
το διάστημα απαγορεύεται η ναυσιπλοΐα
στην περιοχή.
Η ανόρθωση ελέγχεται
εξ αποστάσεως από την πλωτή "αίθουσα
ελέγχου", όπου 12 άνθρωποι, ο καθένας
μπροστά στο κομπιούτερ του, χειρίζονται
διαφορετικά μέρη της επιχείρησης.
Επικεφαλής
των εργασιών είναι ο Νοτιοαφρικανός
Νικ Σλόουν, ειδικός στις ανελκύσεις, ο
οποίος ηγείται ομάδας 500 ατόμων, που
εργάζονται σε 24ωρη βάση.
Οι ξένοι
και οι Ιταλοί δημοσιογράφοι που
παρακολουθούν από κοντά την εξέλιξη
της επιχείρησης ανόρθωσης ξεπερνούν
τους πεντακόσιους, ενώ μέσα ενημέρωσης
τονίζουν ότι πρόκειται για μοναδική
προσπάθεια, από την στιγμή που δεν έχει
επιχειρηθεί ποτέ στο παρελθόν η μετακίνηση
ενός πλοίου τόσων μεγάλων διαστάσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr