Τα Ιταλικά Ταχυδρομεία έσωσαν την Alitalia με 75 εκατ. ευρώ

Μελετάται η δημιουργία μιας «φθηνής» Alitalia - Θα συνεχισθεί η διαπραγμάτευση για την πώληση στον όμιλο Air France-KLM

Συνεισφέροντας 75 εκατομμύρια ευρώ τα Ιταλικά Ταχυδρομεία (Poste Italiane) έσωσαν την Alitalia, η οποία ήταν μια «ανάσα» πριν τη χρεοκοπία. Η ιταλική κυβέρνηση ζήτησε από τα Ταχυδρομεία να λάβουν μέρος στην αύξηση κεφαλαίου της Alitalia, ενώ ονέος μέτοχος θα προσφέρει τεχνογνωσία του στους τομείς του λογισμικού, της μεταφοράς εμπορευμάτων. Παράλληλα μελετάται η δημιουργία μιας παράλληλης αεροπορικής εταιρίας «χαμηλού κόστους» της Alitalia.

Η επικύρωση της συμμετοχής των Poste Italiane στο εταιρικό κεφάλαιο της Alitalia αναμένεται να γίνει σήμερα το απόγευμα, κατά την συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας. Πέρα από την άντληση ρευστότητας από τα Ιταλικά Ταχυδρομεία, στην αύξηση κεφαλαίου αναμένεται να συμμετέχουν και ιδιώτες μέτοχοι, με περίπου 215 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πρόκειται να ζητηθούν δάνεια από διάφορες τράπεζες ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Εταιρίας Υδρογονανθράκων (Eni) Πάολο Σκαρόνι έκανε ήδη γνωστό ότι «υπό το φως των νέων θετικών εξελίξεων, η παροχή καυσίμων στον ιταλικό αερομεταφορέα, πρόκειται να συνεχισθεί».

«Χρειάζεται ανανέωση, μια νέα στρατηγική ανάπτυξης και σταθερό πλαίσιο μετόχων», ανέφερε η προεδρία της ιταλικής κυβέρνησης σε σχετική ανακοίνωσή της. 

Θα συνεχισθεί η διαπραγμάτευση για την πώληση της εταιρίας στον όμιλο Air France

Σύμφωνα με σχολιαστές, ο πρωθυπουργός Ενρίκο Λέτα μοιάζει ουσιαστικά να ζητεί την αντικατάσταση του διοικητικού συμβουλίου της Alitalia, ενώ μετά από μια πρώτη φάση σταθεροποίησης πρόκειται να συνεχισθεί η διαπραγμάτευση για την πώληση της εταιρίας στον όμιλο Air France-KLM. 

«Πρέπει, όμως, να αποσαφηνισθούν οι όροι και το πλαίσιο, ώστε να αποφευχθεί μια επικίνδυνη συρρίκνωση, διότι είναι παράλογο να πηγαίνει κανείς από την Ρώμη στην Μέση Ανατολή περνώντας υποχρεωτικά από το Παρίσι», σημείωσε η εφημερίδα Ιλ Μεσατζέρο.

Ο Ιταλός υπουργός μεταφορών Μαουρίτσιο Λούπι, τέλος, υπογραμμίζει ότι «η επιλογή των Ιταλικών Ταχυδρομείων δεν αποτελεί επ' ουδενί παραβίαση των κανόνων σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις». Αναμένεται, όμως, και η σχετική τοποθέτηση των Βρυξελλών.

Τα χρέη της Alitalia είχαν ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, πέντε χρόνια μετά από την αγορά του από όμιλο Ιταλών επιχειρηματιών, όπως μετέδωσε η δημόσια τηλεόραση Rai.





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr