Η «μεγάλη απόδραση» του jumbo jet

Κάνσας: Πέτυχε η επιχείρηση «απεγκλωβισμού» του τεραστίων διαστάσεων φορτηγού αεροσκάφους που είχε προσγειωθεί κατά λάθος σε... extra small αεροδρόμιο

Έχει μήκος 72 μέτρα, άνοιγμα φτερών όσο με ένα γήπεδο ποδοσφαίρου και μπορεί να μεταφέρει ακόμα και τμήματα άλλων αεροσκαφών. Το Boeing 747 Dreamlifter είναι ένα από τα ελάχιστα, ειδικά μεταγωγικά αεροσκάφη ικανά να μεταφέρουν ογκώδη και βαριά φορτία. Στην πραγματικότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα “φορτηγά” αεροπλάνα στον κόσμο.



Τέτοια αεροσκάφη συνήθως εκτελούν πολύ συγκεκριμένα ταξίδια, συνήθως μεταξύ εργοστασίων συναρμολόγησης άλλων αεροσκαφών. Ένα τέτοιο ταξίδι εκτελούσε και το συγκεκριμένο Boeing 747 LCF Dreamlifter της Atlas Air, που είχε ξεκινήσει από την Ιταλία με φορτίο ανταλλακτικών αεροσκαφών και προορισμό την αεροπορική βάση McConnel της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας. Ένα ταξίδι που κανονικά θα ήταν μια ακόμα τυπική διαδικασία εάν δεν συνέβαινε το απρόοπτο: ο πιλότος έκανε λάθος κάποιες μοίρες στο διάβασμα του χάρτη του, στο... δρόμο του και σε κοντινή απόσταση με την αεροπορική βάση βρίσκεται ένα μικρό επαρχιακό αεροδρόμιο και τελικά χωρίς κανείς να το καταλάβει το τεράστιο 747 προσγειώθηκε στον μοναδικό διάδρομο του αεροδρομίου Jabara στην κωμόπολη Wichita, μόλις 12 χιλιόμετρα μακριά από τον πραγματικό του προορισμό, τη στρατιωτική βάση στο Κάνσας!



Αρχικώς όλοι αιφνιδιάστηκαν. Είναι ενδεικτικό πως αρκετά λεπτά μετά την προσγείωση καταγράφηκαν συνομιλίες μεταξύ των πιλότων και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας από τη στρατιωτική βάση αλλά και από δύο κοντινά αεροδρόμια, χωρίς κανείς να έχει ιδέα που βρισκόταν τελικά το αεροπλάνο! Κι αυτό γιατί το αεροδρόμιο Jabara δεν έχει καν δικό του πύργο ελέγχου!



Όταν μετά από ώρα όλοι συνειδητοποίησαν τι είχε συμβεί, κατανοήσαν και το πραγματικό “μέγεθος” του προβλήματος! Το τεράστιο αεροσκάφος χρειάζεται για να απογειωθεί πλήρες φορτίου σχεδόν 3 χιλιόμετρα μίνιμουμ μήκος αεροδιαδρόμου. Ο μοναδικός διάδρομος στη Jabara μετά βίας αγγίζει τα 1860 μέτρα...



Οι τηλεφωνικές γραμμές πήραν φωτιά: ειδικοί της Boeing, στρατιωτικοί από την βάση McConnel, το τεχνικό προσωπικό της Atlas Air και επιθεωρητές της αμερικανικής υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας πάσχιζαν επί ώρες να βρουν μια λύση. Τελικώς αποφασίσθηκε να αδειάσει το αεροσκάφος από το φορτίο του, προκειμένου να είναι πιο ελαφρύ, να “γυρίσει” επιτόπου στο διάδρομο με τη βοήθεια ρυμουλκών και γερανών και να επιχειρηθεί μια απογείωση στην “κόψη του ξυραφιού”. Προηγουμένως οι αστυνομικές αρχές εκκένωσαν την περιοχή γύρω από τον αεροδιάδρομο, διέκοψαν την κυκλοφορία σε όλους τους δρόμους σε μια ακτίνα πολλών χιλιομέτρων, ενώ προσωρινά “καθάρισε” και η ενάερια κυκλοφορία μεταξύ των αεροδρομίων Jabara, Beech Factory και της αεροπορικής βάσης McConnel. Το 747 άδειασε ακόμα και από καύσιμα, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί και το βάρος του και ο κίνδυνος ανάφλεξης σε περίπτωση ατυχήματος. Άπαντες περίμεναν ακόμα και να βοηθήσουν οι άνεμοι (!) και τελικά οι πιλότοι επιχείρησαν την πιο παρακινδυνευμένη απογείωση στην ιστορία αυτού του τύπου αεροσκαφών.



Μια επιτυχημένη, όπως αποδείχθηκε, απογείωση, αφού πάντως εκμεταλλεύτηκαν και την τελευταία... ίντσα του διαδρόμου.



Το τεράστιο αεροπλάνο κατευθύνθηκε τελικά στην βάση McConnel με ασφάλεια και υπό τις ζητωκραυγές εκατοντάδων θεατών που είχαν συγκεντρωθεί στο αεροδρόμιο Jabara για να δουν αυτό το μοναδικό θέαμα.











Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr