Οι δώδεκα Θεοί του Ολύμπου στο... πιάτο σας!

Ο Ποσειδώνας, η Άρτεμις, η Δήμητρα και οι υπόλοιποι "(συγ)κάτοικοι" του βουνού των θεών φιγουράρουν στις συσκευασίες των 12 προϊόντων

Στο... πιάτο Ελλήνων και άλλων καταναλωτών ανά τον κόσμο φέρνει τη μυθολογία μια ελληνική εταιρεία τροφίμων που έχει "βαφτίσει" κάποια από τα προϊόντα της (γκουρμέ πατέ) με τα ονόματα των 12 θεών του Ολύμπου.

Ο Ποσειδώνας, η Άρτεμις, η Δήμητρα και οι υπόλοιποι "(συγ)κάτοικοι" του βουνού των θεών φιγουράρουν στις συσκευασίες των 12 προϊόντων- όσοι και οι θεοί του Ολύμπου -που παρασκευάζει η εταιρεία "oohmygod.gr" κι έχουν "κατακτήσει" τον ουρανίσκο καταναλωτών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδρυτής της Κώστας Κεχαγιάς.

Κάθε προϊόν συνδυάζει τη μυθολογία με συστατικά που χαρακτηρίζουν και αποδίδονται σε κάθε έναν από τους Ολύμπιους θεούς και, όπως αναφέρει ο κ. Κεχαγιάς, έχουν ήδη ξεκινήσει οι εξαγωγές σε Ευρώπη, Αυστραλία, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από την Ασία και την Αμερική.

"Τα δώδεκα διατροφικά προϊόντα (πατέ) κυκλοφορούν, ήδη, σε γκουρμέ εστιατόρια ευρωπαϊκών χωρών, όπως η Γαλλία, η Αγγλία και σύντομα στο Βέλγιο, ενώ, στην εγχώρια αγορά, πέραν των μεγάλων αστικών κέντρων (Αθήνα και Θεσσαλονίκη), εκδηλώθηκε έντονο ενδιαφέρον και από ξενοδοχειακές μονάδες, μεγάλη αλυσίδα γκουρμέ προϊόντων και την τουριστική αγορά" μας λέει ο κ. Κεχαγιάς.

Η όλη ιδέα, όπως εξηγεί, ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, όταν άρχισε να σκέφτεται το πώς μπορεί να "εξάγει" την Ελλάδα με έναν σύγχρονο τρόπο, που όμοιός του δεν υπάρχει, συνδυάζοντας την ελληνική μυθολογία με τα τρόφιμα. Έτσι, κατέληξε αρχικά στην ονομασία της εταιρείας, η οποία και είναι διεθνώς παντεταρισμένη και στη συνέχεια, έπειτα από δύο χρόνια έρευνας για να οριστικοποιηθούν οι γεύσεις, ξεκίνησε και η παραγωγή των προϊόντων, για την παρασκευή των οποίων χρησιμοποιούνται ελληνικά προϊόντα.

"Πριν από τρία χρόνια σκέφτηκα να δημιουργήσω ένα ελληνικό brand που θα έβγαζε προς τα έξω την σύγχρονη Ελλάδα και τα καλύτερα της προϊόντα. Σκέφτηκα το όνομα 'oohmygod' γιατί όλοι το χρησιμοποιούν είτε να εκδηλώσουν το θαυμασμό τους για κάτι, είτε την έκπληξη τους και ευρέως χρησιμοποιείται από τα social media ως OMG" ανέφερε.

"Όλοι γνωρίζουν και την ελληνική μυθολογία, όπως γνωρίζουν και την Ακρόπολη την Μύκονο και την Σαντορίνη" σημείωσε- μεταξύ άλλων -για να συμπληρώσει ότι έτσι προχώρησε στον συνδυασμό των 12 θεών του Ολύμπου με τα τρόφιμα, παίρνοντας στοιχεία από τις ιδιότητες που τους αποδίδονται και συνδυάζοντάς τα με γεύσεις από όλη την Ελλάδα.

Το αποτέλεσμα όλης αυτής της πρωτότυπης ιδέας είναι οι 12 θεοί του Ολύμπου να δίνουν λίγη από τη θεϊκή τους "δύναμη" σε καταναλωτές στην Ελλάδα και το εξωτερικό: ο Ποσειδώνας, θεός της θάλασσας "αποδίδεται" σε ένα γκουρμέ πατέ από σκουμπρί, κάπαρι και ελιά. Η Δήμητρα, θεά της γεωργίας, "μεταφράζεται" σε πατέ με φάβα και κρόκο Κοζάνης, γλυκάνισο και λεμόνι. Ο Άρης, θεός του Πολέμου, χρειάζεται δύναμη και γι' αυτό "μεταμορφώνεται" σε πατέ από μους μακεδονικού χαλβά με ταχίνι, μέλι και περγαμόντο. Η θεά Άρτεμις φορούσε ένα στεφάνι (από ταραγκόν=εστραγκόν= επιστημονική ονομασία Αρτεμισία) στο κεφάλι της και έτσι δημιουργήθηκε ένα πατέ που έχει ως υλικά το σπαράγγι τη γραβιέρα Κρήτης και το εστραγκόν και συνοδεύει πιάτα με κυνήγι.

"Έκανα πρωτογενή έρευνα για να δούμε ποια υλικά θα χρησιμοποιήσουμε, τι ταιριάζει με τον κάθε θεό και υιοθετήσαμε και κάποια άλλα στοιχεία από όλες τις χώρες σε σχέση με τις διατροφικές συνήθειες και προτιμήσεις από πολλές χώρες, π.χ. οι Άραβες τρώνε χούμους, έχουμε φτιάξει ένα πατέ φασολιού με μυρωδικά και τα περισσότερα από τα προϊόντα μας είναι για χορτοφάγους" σημείωσε.

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη διατροφική λύση που απευθύνεται στο μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή για την καθημερινότητά του, πρόσθεσε. "Μπορείς να ξεκινήσεις τη μέρα σου με κάποιο από αυτά" σημείωσε.

Στην εταιρεία του κ. Κεχαγιά απασχολούνται πέντε άτομα. Ο ίδιος ασχολήθηκε δυο χρόνια με την έρευνα και τον σχεδιασμό, έφτιαξε δική του ομάδα συνεργατών με διατροφολόγους, χημικό μηχανικό και σεφ, με τον οποίον ανέπτυξε τις γεύσεις και ένα εργοστάσιο στο οποίο μετέφερε την παραγωγή του (ημερήσια παραγωγή περίπου 4 τόνοι).

Ο κ. Κεχαγιάς σπούδασε πάνω στο graphic design και κάνει branding για εταιρείες τα τελευταία 15 χρόνια, έχοντας δουλέψει με τις μεγαλύτερες διαφημιστικές της Θεσσαλονίκης προτού ιδρύσει τη δική του.

Αν και Θεσσαλονικιός, επέλεξε ως έδρα της εταιρείας του τη Θεσπρωτία και συγκεκριμένα την Ηγουμενίτσα, ιδιαίτερη πατρίδα της μητέρας του, καθώς ήθελε να στείλει ένα ελπιδοφόρο αισιοδοξίας από το φτωχότερο νομό της Ευρώπης: "Είμαστε εδώ και βλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία!".

Ο κ. Κεχαγιάς παρουσίασε την ιδέα του ως "καλή πρακτική" σε ομάδα περίπου 50 αντιπροσώπων από 11 ευρωπαϊκές πόλεις που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη για να εκπαιδευτούν πάνω στην ανάπτυξη ρεαλιστικών και στρατηγικών τοπικών σχεδίων δράσης για την ενδυνάμωση της νεανικής επιχειρηματικότητας και απασχόλησης.

Η συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος My Generation At Work/URBACT II, στο οποίο ο Δήμος Θεσσαλονίκης είναι εταίρος. Το URBACT είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής γνώσεων και εκμάθησης με στόχο τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη, το οποίο παρέχει τη δυνατότητα συνεργασίας μεταξύ των πόλεων για την εξεύρεση λύσεων σε μείζονα αστικά θέματα. Μέσω του προγράμματος αυτού, οι πόλεις ανταλλάσσουν καλές πρακτικές και εμπειρίες που έχουν συσσωρευτεί από όλους τους εμπλεκόμενους σε θέματα αστικής πολιτικής σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr