H μπαταρία ενός Boeing 787 Dreamliner ανέπτυξε θερμοκρασία 660 βαθμών Κελσίου!
22.02.2014
13:08
Είχε καθηλωθεί στο έδαφος στις 15 Ιανουαρίου στο Τόκιο μετά την εμφάνιση καπνού, ένα χρόνο μετά τα επανειλημμένα προβλήματα που είχαν ακινητοποιήσει τον στόλο των 50 αεροσκαφών ίδιου τύπου
H μπαταρία ενός Boeing 787 Dreamliner που είχε παρουσιάσει πρόβλημα τον Ιανουάριο φέρεται να ανέπτυξε θερμοκρασία 660 βαθμών Κελσίου, ανακοίνωσαν σήμερα οι ιαπωνικές αρχές.
Ένα Μπόινγκ 787 των αερογραμμών Japan Airlines (JAL) είχε καθηλωθεί στο έδαφος στις 15 Ιανουαρίου στο Τόκιο μετά την υπερθέρμανση μιας μπαταρίας και την εμφάνιση καπνού, ένα χρόνο μετά τα επανειλημμένα παρόμοια προβλήματα που είχαν ακινητοποιήσει τον στόλο των 50 αεροσκαφών ίδιου τύπου ενώ εκτελούσαν πτήσεις επί τρεις μήνες.
Σύμφωνα με έκθεση του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών της οποίας το περιεχόμενο δημοσιοποιήθηκε σήμερα, ένα από τα οκτώ κύτταρα της μπαταρίας ιόντων λιθίου του αεροσκάφους φούσκωσε και ο ηλεκτρολύτης διέρρευσε.
"Πιστεύουμε ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό του κυττάρου έφθασε τους 660 βαθμούς Κελσίου καθώς το ηλεκτρόδιο του αλουμινίου έλιωσε", εξήγησε αξιωματούχος.
Ακόμη δεν είναι γνωστό τί προκάλεσε την υπερθέρμανση, δήλωσε ο αξιωματούχος προσθέτοντας ότι το υπουργείο συνεχίζει να διεξάγει έρευνα για το περιστατικό με τη βοήθεια της αμερικανικής εταιρίας Boeing και της ιαπωνικής κατασκευάστριας εταιρίας της μπαταρίας GS Yuasa.
Ύστερα από σειρά παρόμοιων περιστατικών πριν από έναν χρόνο και ενδελεχείς ελέγχους, η Boeing εξέτασε δεκάδες εκδοχές για τις δυσλειτουργίες αυτές και έλαβε μέτρα τα οποία όμως, σύμφωνα με την εταιρία, δεν εμποδίζουν 100% τις υπερθερμάνσεις αλλά περιορίζουν τους κινδύνους και αποτρέπουν κυρίως "κάθε πρόκληση φωτιάς" και κάθε εξάπλωση ενδεχόμενου προβλήματος εκτός του κιβωτίου της μπαταρίας.
Ένα Μπόινγκ 787 των αερογραμμών Japan Airlines (JAL) είχε καθηλωθεί στο έδαφος στις 15 Ιανουαρίου στο Τόκιο μετά την υπερθέρμανση μιας μπαταρίας και την εμφάνιση καπνού, ένα χρόνο μετά τα επανειλημμένα παρόμοια προβλήματα που είχαν ακινητοποιήσει τον στόλο των 50 αεροσκαφών ίδιου τύπου ενώ εκτελούσαν πτήσεις επί τρεις μήνες.
Σύμφωνα με έκθεση του ιαπωνικού υπουργείου Μεταφορών της οποίας το περιεχόμενο δημοσιοποιήθηκε σήμερα, ένα από τα οκτώ κύτταρα της μπαταρίας ιόντων λιθίου του αεροσκάφους φούσκωσε και ο ηλεκτρολύτης διέρρευσε.
"Πιστεύουμε ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό του κυττάρου έφθασε τους 660 βαθμούς Κελσίου καθώς το ηλεκτρόδιο του αλουμινίου έλιωσε", εξήγησε αξιωματούχος.
Ακόμη δεν είναι γνωστό τί προκάλεσε την υπερθέρμανση, δήλωσε ο αξιωματούχος προσθέτοντας ότι το υπουργείο συνεχίζει να διεξάγει έρευνα για το περιστατικό με τη βοήθεια της αμερικανικής εταιρίας Boeing και της ιαπωνικής κατασκευάστριας εταιρίας της μπαταρίας GS Yuasa.
Ύστερα από σειρά παρόμοιων περιστατικών πριν από έναν χρόνο και ενδελεχείς ελέγχους, η Boeing εξέτασε δεκάδες εκδοχές για τις δυσλειτουργίες αυτές και έλαβε μέτρα τα οποία όμως, σύμφωνα με την εταιρία, δεν εμποδίζουν 100% τις υπερθερμάνσεις αλλά περιορίζουν τους κινδύνους και αποτρέπουν κυρίως "κάθε πρόκληση φωτιάς" και κάθε εξάπλωση ενδεχόμενου προβλήματος εκτός του κιβωτίου της μπαταρίας.
Οι αλλαγές αυτές είχε πείσει τις αρχές να επιτρέψουν εκ νέου τις πτήσεις του Dreamliner από τον Απρίλιο του 2013, αλλά το 787, ένα αεροσκάφος σύγχρονης γενιάς, παρουσιάζει συχνά μικρά προβλήματα τα οποία προκαλούν περιστασιακά ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr