Μια σκουριασμένη κεραία «έριξε» το Boeing;
Μια σκουριασμένη κεραία «έριξε» το Boeing;
Ακριβός Τσολάκης: Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν ειδοποιηθεί πριν από περίπου ένα μήνα να ελέγξουν τις εξωτερικές κεραίες διαβίβασης δεδομένων
Σε μια εξωτερική κεραία που έφερε το μοιραίο Boeing 777 και μετέδιδε τα δεδομένα της πτήσης επικεντρώνουν τις τελευταίες ώρες οι ερευνητές την προσοχή τους αναζητώντας πλέον τα αίτια της συντριβής, σύμφωνα με την κυβέρνηση της Μαλαισίας, του αεροσκάφους που προκάλεσε το θάνατο των 239 επιβατών και του πληρώματος της πτήσης ΜΗ370 της Malaysian Airlines.
Όπως εξήγησε ο Ακριβός Τσολάκης, ένας από τους εμπειρότερους ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων που έχει διατελέσει πρώτος πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων, πριν από περίπου ένα μήνα οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο ειδοποιήθηκαν να ελέγξουν την εξωτερική κεραία που μεταδίδει δεδομένα των πτήσεων.
Ο λόγος ήταν ότι όπως είχε εντοπιστεί σε περίπτωση θραύσης ή προβληματικής λειτουργίας, η κεραία θα μπορούσε να προκαλέσει έως και ρωγμή στο κέλυφος του αεροσκάφους.
Αν συνέβη αυτό στη συγκεκριμένη πτήση, εξηγεί ο κ. Τσολάκης, τότε αρχικά προκλήθηκε η απώλεια σήματος και στη συνέχεια υπήρξε αποσυμπίεση - όπως συνέβη με το αεροπλάνο της ΗΛΙΟΣ - με τους πιλότους να χάνουν τις αισθήσεις του και το αεροσκάφος στην πραγματικότητα να κινείται ακυβέρνητο μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα.
Απαντώντας, δε, στο ερώτημα πώς εξηγείται τότε η στροφή του αεροσκάφους, ο κ. Τσολάκης εξήγησε ότι οι πιλότοι είναι εκπαιδευμένοι σε τέτοιες περιπτώσεις να προγραμματίζουν τον αυτόματο πιλότο για να επιστρέψει στη «μητέρα»-βάση.
Όπως εξήγησε ο Ακριβός Τσολάκης, ένας από τους εμπειρότερους ερευνητές αεροπορικών ατυχημάτων που έχει διατελέσει πρώτος πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων, πριν από περίπου ένα μήνα οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο ειδοποιήθηκαν να ελέγξουν την εξωτερική κεραία που μεταδίδει δεδομένα των πτήσεων.
Ο λόγος ήταν ότι όπως είχε εντοπιστεί σε περίπτωση θραύσης ή προβληματικής λειτουργίας, η κεραία θα μπορούσε να προκαλέσει έως και ρωγμή στο κέλυφος του αεροσκάφους.
Αν συνέβη αυτό στη συγκεκριμένη πτήση, εξηγεί ο κ. Τσολάκης, τότε αρχικά προκλήθηκε η απώλεια σήματος και στη συνέχεια υπήρξε αποσυμπίεση - όπως συνέβη με το αεροπλάνο της ΗΛΙΟΣ - με τους πιλότους να χάνουν τις αισθήσεις του και το αεροσκάφος στην πραγματικότητα να κινείται ακυβέρνητο μέχρι να τελειώσουν τα καύσιμα.
Απαντώντας, δε, στο ερώτημα πώς εξηγείται τότε η στροφή του αεροσκάφους, ο κ. Τσολάκης εξήγησε ότι οι πιλότοι είναι εκπαιδευμένοι σε τέτοιες περιπτώσεις να προγραμματίζουν τον αυτόματο πιλότο για να επιστρέψει στη «μητέρα»-βάση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα