Τα ολοκαίνουρια headphones Dyson OnTrac™ αλλάζουν τη σχέση μας με τη μουσική και δίνουν νέα διάσταση στον ήχο, μέσα από μια ανεπανάληπτη, καθηλωτική εμπειρία ακρόασης.
Γιατί η NASA δεν μπορεί να διακόψει τη συνεργασία της με τη Ρωσία;
Γιατί η NASA δεν μπορεί να διακόψει τη συνεργασία της με τη Ρωσία;
H εφαρμογή κυρώσεων εναντίον της Μόσχας στο διαστημικό τομέα θα φέρει δεκαετίες πίσω την διεθνή διαστημική έρευνα την ώρα που οι Αμερικανοί δεν μπορούν να «απογειωθούν» χωρίς τη βοήθεια των Ρώσων
Όταν ο Λευκός Οίκος διέταξε τις ομοσπονδιακές του υπηρεσίες να σταματήσουν τις επαφές με τη Ρωσία στις αρχές Απριλίου μία από αυτές μάλλον δεν είδε με καλό μάτι αυτήν την απόφαση. Η NASA.
Ναι,και η NASA θα σταματήσει τις απευθείας επαφές με τη Ρωσία. Ρώσοι αξιωματούχοι δεν θα είναι σε θέση να επισκεφθούν τις Ηνωμένες Πολιτείες και πολλές συναντήσεις και τηλεδιασκέψεις θα ακυρωθούν.
Οι ρωσικές εταιρείες έχουν πολλά κοινά προγράμματα με αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες. Έτσι, η εφαρμογή των κυρώσεων στο διαστημικό τομέα θα φέρει δεκαετίες πίσω τον τομέα της διεθνούς διαστημικής έρευνας. Η επιβολή τους, θα επιφέρει ανεπανόρθωτη ζημία στον πολιτισμό ολόκληρης της γης.
Η αλληλοεξάρτηση της NASA με την διαστημική υπηρεσία της Ρωσίας είναι τεράστια και αυτήν η ανταγωνιστική - συνεργατική σχέση μεταξύ των χωρών υπολογίζεται από την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου . Πως όμως δημιουργήθηκε αυτή η «διαστημική σχέση» μεταξύ ων δύο άσπονδων φίλων; H «The Washington Post» αναλύει τους λόγους.
Ναι,και η NASA θα σταματήσει τις απευθείας επαφές με τη Ρωσία. Ρώσοι αξιωματούχοι δεν θα είναι σε θέση να επισκεφθούν τις Ηνωμένες Πολιτείες και πολλές συναντήσεις και τηλεδιασκέψεις θα ακυρωθούν.
Οι ρωσικές εταιρείες έχουν πολλά κοινά προγράμματα με αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες. Έτσι, η εφαρμογή των κυρώσεων στο διαστημικό τομέα θα φέρει δεκαετίες πίσω τον τομέα της διεθνούς διαστημικής έρευνας. Η επιβολή τους, θα επιφέρει ανεπανόρθωτη ζημία στον πολιτισμό ολόκληρης της γης.
Η αλληλοεξάρτηση της NASA με την διαστημική υπηρεσία της Ρωσίας είναι τεράστια και αυτήν η ανταγωνιστική - συνεργατική σχέση μεταξύ των χωρών υπολογίζεται από την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου . Πως όμως δημιουργήθηκε αυτή η «διαστημική σχέση» μεταξύ ων δύο άσπονδων φίλων; H «The Washington Post» αναλύει τους λόγους.
1) Πότε άρχισε η Ρωσία να συμμετέχει στο διαστημικό πρόγραμμα των ΗΠΑ ;
Ο Πρόεδρος Ρόναλντ Ρίγκαν σε διάγγελμά του το 1984, έκανε έκκληση για τη δημιουργία διεθνούς διαστημικού σταθμού, με τη συμμετοχή αρκετών κρατών.
Το επόμενο έτος, οι Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν ένα υπόμνημα που περιελάμβανε σε αυτά τα σχέδια την Ιαπωνία, τον Καναδά και την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος.
Η Ρωσία άρχισε να ασχολείται το 1992, όταν ο πρόεδρος Τζορτζ HW Μπους και ο Ρώσος Πρόεδρος Μπόρις Γέλτσιν συμφώνησαν στην συνεργασία των διαστημικών προγραμμάτων των δύο χωρών. Ήταν μέρος μιας ευρύτερης συμφωνίας η οποία επαναπροσδιόρισε τη σχέση ασφάλειας και απευθείας επαφών για διάφορα ζητήματα μεταξύ των δύο χωρών..
Οι Ηνωμένες Πολιτείες άρχισαν σύντομα την αγορά των ρωσικών οχημάτων Soyuz, οι οποίοι και μετέφεραν τους αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Επίσης, ένας Ρώσος κοσμοναύτης θα έκανε βόλτα με αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο , και ένας Αμερικανός αστροναύτης θα ζούσε στο ρωσικό διαστημικό σταθμό.
Η NASA παράλληλα άρχισε επίσης την αγορά κινητήρων πυραύλων «Atlas V» από τη Ρωσία. Αυτήν ήταν και η αρχή μιας υπέροχης φιλίας - ή κάτι τέτοιο τελοσπάντων..
2) Ποια είναι τα βασικά πράγματα στα οποία η Ρωσία είναι υπεύθυνη για τη βοήθεια του διαστημικού προγράμματος των ΗΠΑ;
Μεταφορά από και προς το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και οι κινητήρες Atlas V. Αυτό θα σπάσει
Α.) Ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός
Ο καθένας ξέρει πόσο ενοχλητικό είναι να εξαρτάται από κάποιον άλλο για μια απλή βόλτα. Τα λεωφορεία περνούν αργά, λεφτά για αμάξι δεν υπάρχουν και για να σας μεταφέρουν οι φίλοι σας, συνήθως σας ζητάνε χρήματα για τη βενζίνη κτλ. Λοιπόν, φανταστείτε ότι θα έπρεπε να πάτε κάπου που είναι 240 μίλια πάνω από τη Γη και να υπάρχει μόνο μία υπηρεσία ταξί που μπορεί να σας πάει εκεί και να σας φέρει πίσω. Και με εισητήριο των 10.000 δολαρίων.
Αυτήν ακριβώς είναι η σχέση που έχουν οι Ηνωμένες Πολιτείες με τη Ρωσία. Με τη διαφορά ότι το ταξί σε αυτή τη περίπτωση είναι τα ρωσικά οχήματα ρωσική Soyuz .
Δεδομένου ότι η NASA αποσύρθηκε από το πρόγραμμα των διαστημικών λεωφορείων το 2011, ο μόνος δρόμος για το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό περνά μέσα από τη Ρωσία , παρόλο που οι Ηνωμένες Πολιτείες εκμεταλλεύεται τον σταθμό.
Όλοι οι αστροναύτες των ΗΠΑ «αναχωρούν» από τη Γη μέσα από μια ρωσική βάση!Πιο πρόσφατο παράδειγμα ο Στιβ Σγουόνσον ο οποίος απογειώθηκε για τον διαστημικό σταθμό στα τέλη του προηγούμενου μήνα, από μια μυστική ρωσική διαστημική βάση στο Καζακστάν!
Όπως και τα περισσότερα πράγματα, έτσι και εδώ, αυτό που απασχολεί την Ουάσινγκτον είναι τα χρήματα που ξοδεύονται για αυτές τις δραστηριότητες. Η Αμερικανική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει ήδη επαφές με τις εταιρείες «Orbital Sciences» και «Space X», ώστε να μπορέσουν να σχεδιάσουν πυραύλους που θα στέλνουν τους αστροναύτες της στο διάστημα, χωρίς την εξάρτηση της Ρωσίας. Αυτό όμως δε θα είναι σε θέση να πραγματοποιήθει, πρίν από το 2017.
Ο διοικητής της NASA, Τσαρλς Μπόλντεν, «καταράστηκε» το Κογκρέσο τον περασμένο μήνα, γράφοντας σε ένα blog post ότι είναι "απαράδεκτο" ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες να βασίζονται στη Ρωσία για το ταξίδι των αστροναυτών της στον διαστημικό σταθμό.
Β) Κινητήρες πυραύλων Atlas V
Στη δεκαετία του 1990, οι Ηνωμένες Πολιτείες άρχισαν να αγοράζουν ρωσικής κατασκευής κινητήρες τύπου Atlas V.
Οι «ρουκέτες» αυτές βοηθούν τα διαστημόπλοια και τους δορυφόρους να επιταχύνουν τη στιγμή της εκτόξευσης. Τότε, αυτή η συνεργασία ήταν θετική. Σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών και με φθηνό κόστος. Δεν είναι όμως πλέον έτσι τα πράγματα.
Η Ρωσία έχει στριμώξει ουσιαστικά την αγορά για τις μηχανές και δημιούργησε ένα μίγμα κραμάτων για το οποίο οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν ξέρουν τι να κάνουν και πως να αντιδράσουν, από τη στιγμή που αποφάσισαν περικοπές προυπολογισμών για το διαστημικό τους πρόγραμμα.
Ο γερουσιαστής της Φλόριντα, Μπιλ Νέλσον είπε κατά τη διάρκεια ακρόασης στη Γερουσία την Τετάρτη(11/4) ότι οι Ρώσοι είναι «πολύ, πολύ καλοί στη δημιουργία κραμάτων που επιτρέπει στον κινητήρα να αντέχει σε μεγάλες θερμοκρασίες και τρομερή πίεση. Είναι μια εξαιρετική μηχανή», είπε ο Νέλσον κατά τη διάρκεια ακρόασης της Γερουσίας Επιτροπής Εμπορίου , Επιστημών και Μεταφορών. «Δεν γνωρίζουμε όλες τις τεχνικές για το πώς θα συνδυάσουν όλα αυτά τα μέταλλα για να έχουν αυτό το είδος της ώθησης», συμπλήρωσε.
3) Η πολιτική της NASA στην Ουάσινγκτον
Τα τελευταία χρόνια, η NASA και το Κογκρέσο έχουν δώσει μεγάλες μάχες για το ζήτημα των προυπολογισμών, με τη NASA να υποστηρίζει κάθε χρόνο ότι δεν της διατίθενται πολλά χρήματα για τα ερευνητικά της προγράμματα και τον πρόεδρο Ομπάμα να απαιτεί τα τελευταία πέντε χρόνια, υποστηρίζοντας κάθε χρόνο ότι δεν είχαν διατεθεί αρκετά χρήματα.
Για πέντε συνεχόμενα χρόνια ο Ομπάμα ζήτησε 800 εκατομμύρια δολάρια από τον προϋπολογισμό της NASA να πηγαίνει προς όφελος της αεροδιαστημικής μηχανικής με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που θα κατασκευάσει τον εξοπλισμό εκείνον που θα μπορούσε να στείλει τους Αμερικανούς στο διάστημα από τις Ηνωμένες Πολιτείες και όχι από μια έρημη παγωμένη περιοχή της Ρωσίας.
Η NASA όμως καταγγείλει πως αυτά τα χρόνια το Κογκρέσο δεν χρηματοδοτήσει πλήρως με όλα αυτά τα εκατομμύρια δολάρια, παρεμποδίζοντας την έρευνα και την ανάπτυξη της.
Η NASA δημοσίευσε τον προϋπολογισμό της για το 2015 νωρίτερα αυτό το χρόνο. Ζητά 17.460.000.000 δολάρια περίπου 1 τοις εκατό λιγότερο από ό, τι πήρε το προηγούμενο έτος.
4) Πώς προσάρτηση της Κριμαίας στη Ρωσία, αλλάζει τα πράγματα
Τα τελευταία χρόνια, η συνεργασία Ρώσων και Αμερικανών παρέμενε αλώβητη στις διακυμάνσεις των γεωπολιτικών σχέσεων ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και τη Μόσχα. Πριν από μερικές εβδομάδες, μάλιστα, είχε εκφραστεί η ελπίδα ότι και τώρα θα ίσχυε το ίδιο.
Ομως, καθώς η αντιπαράθεση για την Ουκρανία εντείνεται, καθίσταται σαφές πως η κυβέρνηση Ομπάμα δεν ήταν δυνατόν να εξακολουθήσει να στέλνει αξιωματούχους της ΝΑSA στη Ρωσία ή να φιλοξενεί τους Ρώσους αξιωματούχους στις ΗΠΑ σαν όλα να έβαιναν καλώς.
Ο υπουργός Αμυνας των ΗΠΑ, Τσακ Χέιγκελ, ζήτησε από την αμερικανική πολεμική αεροπορία να αξιολογήσει εκ νέου τη χρήση ρωσικών κινητήρων στους πυραύλους με τους οποίους μεταφέρονται οι στρατιωτικοί δορυφόροι σε τροχιά. Οι πύραυλοι Atlas 5, που σήμερα κατασκευάζονται από κοινοπραξία της Boeing και της Lockheed Martin, επί χρόνια διέθεταν κινητήρες ρωσικής κατασκευής. Τώρα οι Αμερικανοί αξιωματούχοι προσπαθούν να αξιολογήσουν τι πρόκειται να συμβεί σε περίπτωση περιορισμών στην παροχή τους.
Βέβαια, η NΑSA δεν θέλησε να διακόψει ολοκληρωτικά τη συνεργασία της με τη Ρωσική Υπηρεσία Διαστήματος, ιδιαίτερα μάλιστα μόλις λίγες εβδομάδες αφότου έστειλε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό έναν Αμερικανό αστροναύτη μαζί με δύο Ρώσους κοσμοναύτες με ρωσικό θαλαμίσκο. Στην πραγματικότητα, η λήψη περαιτέρω μέτρων θα θέσει σε κίνδυνο ολόκληρο το αμερικανικό διαστημικό πρόγραμμα.
Εν τω μεταξύ, ο αντιπρόσωπος της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας στο Κέντρο Ελέγχου Αποστολών (ΚΕΑ) στο Κορολιόφ κοντά στη Μόσχα, Αλεξάντρ Κόπτεφ, πιστεύει ότι η μονομερής διακοπή της συνεργασίας με τη Ρωσία, θα βλάψει περισσότερο τη NASA. Μαζί του συμφωνεί και ο ρώσος Ακαδημαϊκός, Ρόαλντ Σαγκντέγιεφ, ο οποίος ήταν επικεφαλής του Ινστιτούτου Διαστημικών Ερευνών της Ακαδημίας Επιστημών της ΕΣΣΔ. Σαν αποτέλεσμα των κυρώσεων, θα υποφέρουν οι ερευνητές που ασχολούνται με τη διαστημική επιστήμη και είναι ειλικρινά αφοσιωμένοι σε αυτήν» είπε ο εμπειρογνώμονας.
Ο Σαγκντέγιεφ έφερε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σε σχέση με αυτό, που συνδέεται άμεσα με την Κριμαία. Δεκαοκτώ μήνες πριν, τέθηκε με επιτυχία σε τροχιά ο ρωσικός επιστημονικός δορυφόρος «Radioastron», που αποτελεί ένα μοναδικό ραδιοτηλεσκόπιο με εξελιγμένες οπτικές ικανότητες που ξεπερνούν τις αντίστοιχες του αμερικανικού Hubble.
«Τα κοινά διεθνή προγράμματα για το συγκεκριμένο έργο αφορούν σε μια συγχρονισμένη αλληλεπίδραση μεταξύ ραδιοτηλεσκόπιων σε διαφορετικές ηπείρους που εργάζονται για την υποστήριξη του «Radioastron». Και ένα από αυτά τα τηλεσκόπια, το βασικότερο στην Ευρώπη, βρίσκεται στην Ευπατόρια στην Κριμαία. Και δεν ξέρω τι θα συμβεί τώρα», δήλωσε. Ο Ακαδημαϊκός πιστεύει ότι «οι αμερικανοί επιστήμονες ασφαλώς και θα στραφούν προς τους γερουσιαστές και τα μέλη του Κογκρέσου, για να πιέσουν ώστε τα συγκεκριμένα έργα στα οποία συμμετέχουν από κοινού με τη Ρωσία, να εξαιρεθούν από τις κυρώσεις».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα