Νότιος Κορέα: Λιγοστεύουν οι ελπίδες για τους 281 αγνοούμενους
Μάχη με το χρόνο δίνουν οι διασώστες - Στις έρευνες συμμετέχουν 72 πλοία και 18 αεροσκάφη - Διαβάστε συγκλονιστικές μαρτυρίες διασωθέντων
Μάχη με το χρόνο δίνουν οι διασώστες των νοτιοκορεατικών αρχών στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν τους 281 αγνοούμενους του τραγικού ναυαγίου στη νότια ακτή της Νοτίου Κορέας του κρουαζιερόπλοιου Sewol που μετέφερε 459 επιβάτες και πλήρωμα και 150 οχήματα.
Δύτες του στρατού αναζητούν επιβάτες που πιθανόν έχουν εγκλωβιστεί κάτω από το πλοίο, ενώ στις έρευνες συμμετέχουν 72 πλοία και 18 αεροσκάφη.
Όπως αναφέρει η Korea Herald έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε ακτίνα 5 χιλιομέτρων δεν είχαν αποτέλεσμα, ενώ δύτες που κατάφεραν να μπουν σε τρία τμήματα του πλοίου δεν εντόπισαν σορούς επιβατών.
Προς το παρόν γίνεται λόγος για έξι νεκρούς, εκ των οποίων η 22χρονη εργαζόμενη στο πλοίο, Παρκ Ζι - Γιουνγκ, η οποία εντοπίστηκε από τους διασώστες νεκρή, και ο 16χρονος μαθητής, Γιουνγκ Τσα - Γουνγκ, ο οποίος εξέπνευσε λίγη ώρα από τον εντοπισμό του. Το τρίτο θύμα λέγεται πως είναι μαθητής, ενώ η ταυτότητα των υπολοίπων δεν έχει γίνει γνωστή, όπως αναφέρει η Korea Herald.
Την ίδια στιγμή οι μαρτυρίες των επιζώντων, εκ των οποίων πολλοί νοσηλεύονται με κατάγματα, εγκαύματα και σοβαρά τραύματα, είναι δραματικές καθώς αναφέρονται σε έναν ισχυρό θόρυβο και στη συνέχεια στη βίαια κλίση που πήρε το κρουαζιερόπλοιο.
«Τα κύματα έσκαγαν στο πλοίο και ξαφνικά ήταν σαν να έγειρε βίαια. Ο κόσμος στριμώχτηκε και δε μπορούσε να βγει από τις καμπίνες του γιατί δε κατάφερνε να ανοίξει την πόρτα. Το πλοίο έγειρε σε γωνία περίπου 60 μοιρών και σιγά - σιγά έγειρε σε γωνία 90 μοιρών πριν αναποδογυρίσει και τότε ήταν που σώθηκα εγώ», δήλωσε ένας τραυματίας στην κάμερα τοπικού τηλεοπτικού σταθμού.
«Φώναζα περίπου 30 - 40 λεπτά, αντικείμενα έπεφταν και ο κόσμος γλιστρούσε προς τα κάτω», είπε ένας νεαρός διασωθείς.
Την ίδια ώρα, ειδικοί υποστηρίζουν ότι εφόσον το πλοίο γείρει σε γωνία των 60 μοιρών, τότε οι επιβάτες είναι πιθανό να έχουν εγκλωβιστεί μέσα στις καμπίνες μη μπορώντας να ανοίξουν τις πόρτες.
Σχετικά με τη σύγχυση για τον ακριβή αριθμό των επιβαινόντων, ο αναπληρωτής υφυπουργός Δημόσιας Διοίκησης, Λι Γιεονγκ - Ογκ, δήλωσε πως ο λάθος υπολογισμός οφείλεται στη διπλή καταμέτρηση κάποιων εκ των διασωθέντων, ενώ διερευνώνται τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό ναυάγιο.
Πέραν της ομίχλης που φέρεται να έπαιξε ρόλο στη δραματική κατάληξη του πλοίου, λέγεται πως ο έμπειρος πλοίαρχος που συνήθως βρίσκεται στο πηδάλιο του Sewol απουσίαζε καθώς «είχε πάρει άδεια» και στο πηδάλιο βρισκόταν αντικαταστάτης του.
Μάλιστα, λέγεται πως ο αντκαταστάτης του πλοιάρχου ήταν άπειρος, απέπλευσε αρκετή ώρα μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου και ακολούθησε άλλο δρομολόγιο αλλάζοντας την προκαθορισμένη ρότα για να καλύψει το χαμένο χρόνο.
Παράλληλα, το βάθος της θάλασσας όπου προσάραξε το Sweol υπολογίζεται στα 37 - 45 μέτρα με πολλούς βράχους, χωρίς παρόλα αυτά να μπορεί να επιβεβαιωθεί ότι οι βράχοι οδήγησαν στην προσάραξη του πλοίου, ενώ σύμφωνα πληροφορίες το κρουαζιερόπλοιο κατασκευάστηκε το 1994 και προ μηνών είχε ελεγχθεί.
«Δεν υπάρχει αρκετός χρόνος. Παρακαλώ να καταβληθούν σημαντικές προσπάθειες για να σωθεί πάνω από ένας άνθρωπος», δήλωσε η πρόεδρος της χώρας, Παρκ Γκέουν-χίε, η οποία δήλωσε «συντετριμμένη» από την τραγωδία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr