Νότια Κορέα: Η εικόνα των νεκρών παιδιών στοιχειώνει τους διασωθέντες
Μυστήριο γύρω από τον ιδιοκτήτη της πλοιοκτήτριας εταιρίας - Υπήρξε επικεφαλής παραθρησκευτικής οργάνωσης, μέλη της οποίας είχαν αυτοκτονήσει ομαδικά
Μιλώντας στα τοπικά μέσα ενημέρωσης της Νοτίου Κορέας, οι άνθρωποι που επέζησαν, περιέγραψαν τις τελευταίες στιγμές των παιδιών που ταξίδευαν ενθουσιασμένα και χαρούμενα για τη σχολική εκδρομή τους, η οποία κατέληξε σε τραγωδία.
«Ξαφνικά το πλοίο έγειρε και άρχισε να βυθίζεται. Τα κοντέινερ άρχισαν να πέφτουν στη θάλασσα και συνειδητοποίησα ότι επρόκειτο να αναποδογυρίσουμε», δήλωσε στο BBC ο Εούν - σου Τσόι, οδηγός φορτηγού που επέβαινε στο μοιραίο πλοίο.
Όπως είπε είχε πραγματοποιήσει το ίδιο δρομολόγιο πολλές φορές και τη στιγμή που το φέρι άρχισε να παίρνει κλίση είχε μόλις μεταβεί στο κατάστρωμα για να καπνίσει.
«Προσπαθούσα να κρατηθώ από την κουπαστή. Επιχείρησα να σώσω κάποιους από τους μαθητές που βρίσκονταν στην καφετέρια του πλοίου. Γλιστρούσαν και προσπαθούσαν να πιαστούν από τα έπιπλα», δήλωσε ο οδηγός.
«Επιχειρήσαμε να τους τραβήξουμε με ένα σωλήνα της πυροσβεστικής, αλλά ήταν πολύ δύσκολο να τους σώσουμε. Τότε αποφασίσαμε να σκαρφαλώσουμε ψηλά, κάτι που τώρα μετανιώνω», είπε συγκλονισμένος ο άνδρας.
Ωστόσο, δήλωσε ότι ένας φίλος του κατόρθωσε να σώσει ένα 6χρονο κοριτσάκι, το οποίο μετέφεραν με τα χέρια τους οι συγγενών της και άλλοι επιβάτες ώστε να κρατηθεί στην επιφάνεια.
«Οι συγγενείς και οι υπόλοιποι επιβάτες που την έσωσαν, παρασύρθηκαν από το νερό. Αυτοί ήταν οι πιο γενναίοι άνθρωποι από όλους», πρόσθεσε συγκινημένος.
Στο μεταξύ και ενώ τα σωστικά συνεργεία αντιμετωπίζουν εξαιρετικά δύσκολες στιγμές την ώρα που ανασύρουν ολοένα περισσότερες σορούς παιδιών που εγκλωβίστηκαν στις καμπίνες τους, έρευνα διενεργείται στην Chonghaejin Marine Co. πλοιοκτήτρια εταιρία του Sewol.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Korea Herald, η ιστορία της εταιρίας είναι τόσο μυστηριώδης, όσο μυστήριο καλύπτει τον ιδρυτή της, Γιο Μπαιούνγκ - εον.
Ο 73χρονος, σήμερα, άνδρας περιβάλλεται από μία σκοτεινή αύρα καθώς πέραν του γεγονότος ότι συνελήφθη το 1992 και εξέτισε τετραετή ποινή φυλάκισης για υπόθεση υπεξαίρεσης, φέρεται να ήταν και επικεφαλής χριστιανικής παραθρησκευτικής οργάνωσης.
Μάλιστα, τη δεκαετία του 1990, 32 πιστοί της αίρεσής του αυτοκτόνησαν ομαδικά, ενώ την ίδια περίοδο η εταιρία του κήρυξε πτώχευση.
Παρ’όλα αυτά, μετά την αποφυλάκισή του και αφού «ξεχάστηκε» η υπόθεση των αυτοχείρων, η Chonghaejin Marine Co. αναγεννήθηκε υπό την ηγεσία διαφόρων διευθυνόντων συμβούλων, αλλά την ουσιαστική καθοδήγηση δεν έπαψε να έχει ο Γιο Μπαιούνγκ-εον.
Μάλιστα, δική του ήταν η απόφαση της αγοράς του μοιραίου Sewol το 2012, στο οποίο προσέθεσε ένα επιπλέον κατάστρωμα για να αυξήσει τη χωρητικότητα.
Μετά την τραγωδία, οι νοτιοκορεατικές αρχές ερευνούν κατά πόσο οι δυο γιοι του Γιο Μπαιούνγκ-εον, εμπλέκονται σε υπόθεση φοροδιαφυγής και παράνομες συναλλαγές.
Στο μεταξύ, η βύθιση του Sewol έχει οδηγήσει στην ακύρωση δεκάδων εκδρομών και αεροπορικών ταξιδιών, προκαλώντας σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό της χώρας.
Όπως αναφέρουν στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Οργανιστμός Τουρισμού της Κορέας, πάνω από 7.000 αεροπορικά εισιτήρια έχουν ακυρωθεί, έπειτα από απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αναβάλει τις σχολικές εκδρομές.
«Οι εκδρομές με πλοία έχουν επηρεαστεί περισσότερο από όλες τις υπόλοιπες. Δεν έχουμε κρατήσεις για εκδρομές με φέρι», δήλωσε σε τοπικό μέσο ενημέρωσης εκπρόσωπος τουριστικού γραφείου.
Κατά συνέπεια, επιπτώσεις σημειώνονται και στις εταιρίες ενοικίασης τουριστικών λεωφορείων καθώς εφόσον δεν υπάρχουν μαθητές για να μεταφερθούν στους τουριστικούς τόπους, δεν πραγματοποιούνται κρατήσεις.
«Ο Απρίλιος και ο Μάιος είναι υψηλή τουριστική σαιζόν, αλλά μετά τη βύθιση του φέρι, σχεδόν όλες οι κρατήσεις έχουν ακυρωθεί. Δε θα καταφέρουμε να πληρώσουμε τις δόσεις για τα δάνεια που έχουμε λάβει ώστε να αγοραστούν τα 20 πούλμαν που διαθέτουμε», ισχυρίστηκε ιδιοκτήτης εταιρίας ταξιδιωτικών λεωφορείων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr