Νότια Κορέα: Ο πλοιοκτήτης είχε δώσει μόλις 500$ για την εκπαίδευση του πληρώματος
Νότια Κορέα: Ο πλοιοκτήτης είχε δώσει μόλις 500$ για την εκπαίδευση του πληρώματος
Έβαλε τα κλάμματα ο δύτης όταν αναγκάστηκε να τα χωρίσει για να τα ανασύρει - Με μηνύματα για τους νεκρούς και αγνοούμενους ξεκίνησαν τα μαθήματα στο σχολείο τους - Τρεις φορές παραπάνω από το επιτρεπτό ήταν το φορτίο του πλοίου
UPD:
6
ΣΧΟΛΙΑ
Οι μαρτυρίες των δυτών που αναζητούν σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες τις σορούς των αγνοουμένων στο βυθσμένο από τις 17 Απριλίου φεριμποτ στη Νότια Κροέα, συγκλονίζουν.
Στα σκοτεινά και παγωμένα νερά που έχουν σκεπάσει το πλοίο, οι δύτες έχουν ως μοναδικό «μέσο» τα χέρια τους, αφού μόνο ψηλαφώντας μπορούν να εντοπίσουν τα θύματα του ναυαγίου.
Όπως περιέγραψε σήμερα ένας από τους δύτες, εντόπισε τις σορούς ενός αγοριού κι ενός κοριτσιού που είχαν εγκλωβιστεί μέσα στο βυθισμένο πλοίο και είχαν δέσει μαζί τα κορδόνια από τα σωσίβιά τους προφανώς για να μην απομακρυνθούν μεταξύ τους.
Ο ίδιος εξήγησε ότι χρειάστηκε να χωρίσει τα δύο παιδιά, καθώς δεν μπορούσε να μεταφέρει στην επιφάνεια του νερού δύο σορούς μαζί.
«Άρχισα να κλαίω γιατί σκέφτηκα ότι δεν ήθελαν να χωρίσουν», δήλωσε ο ίδιος στην εφημερίδα Kyunghyang Shinmun.
Από τους 476 επιβαίνοντες, οι 339 ήταν μαθητές και οι καθηγητές τους από το Γυμνάσιο Ντανγουόν, στο προάστιο Ανσάν στα περίχωρα της Σεούλ, που πήγαιναν εκδρομή στις 16 Απριλίου όταν βυθίστηκε το οχηματαγωγό Sewol το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από το λιμάνι Ίντσεον κοντά στη Σεούλ στο νησί Τζέζου.
Στα σκοτεινά και παγωμένα νερά που έχουν σκεπάσει το πλοίο, οι δύτες έχουν ως μοναδικό «μέσο» τα χέρια τους, αφού μόνο ψηλαφώντας μπορούν να εντοπίσουν τα θύματα του ναυαγίου.
Όπως περιέγραψε σήμερα ένας από τους δύτες, εντόπισε τις σορούς ενός αγοριού κι ενός κοριτσιού που είχαν εγκλωβιστεί μέσα στο βυθισμένο πλοίο και είχαν δέσει μαζί τα κορδόνια από τα σωσίβιά τους προφανώς για να μην απομακρυνθούν μεταξύ τους.
Ο ίδιος εξήγησε ότι χρειάστηκε να χωρίσει τα δύο παιδιά, καθώς δεν μπορούσε να μεταφέρει στην επιφάνεια του νερού δύο σορούς μαζί.
«Άρχισα να κλαίω γιατί σκέφτηκα ότι δεν ήθελαν να χωρίσουν», δήλωσε ο ίδιος στην εφημερίδα Kyunghyang Shinmun.
Από τους 476 επιβαίνοντες, οι 339 ήταν μαθητές και οι καθηγητές τους από το Γυμνάσιο Ντανγουόν, στο προάστιο Ανσάν στα περίχωρα της Σεούλ, που πήγαιναν εκδρομή στις 16 Απριλίου όταν βυθίστηκε το οχηματαγωγό Sewol το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από το λιμάνι Ίντσεον κοντά στη Σεούλ στο νησί Τζέζου.
Ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών έχει φθάσει τους 181, ενώ 121 άνθρωποι αγνοούνται. Το Sewol βυθίστηκε, όπως εικάζουν οι αρχές, εξαιτίας ανθρωπίνου σφάλματος ή μηχανικής βλάβης. Την ώρα που ξεκίνησε να βυθίζεται, το πλήρωμα είπε στους μαθητές να παραμείνουν στις καμπίνες τους. Οι περισσότεροι υπάκουσαν και πνίγηκαν. Όσοι δεν υπάκουσαν ή δεν ενημερώθηκαν από το πλήρωμα, ανέβηκαν στο κατάστρωμα και διασώθηκαν.
Την Πέμπτη ξεκίνησαν και πάλι τα μαθήματα στο σχολείο όπου φοιτούσαν τα θύματα. Λουλούδια έχουν τοποθετηθεί στις φωτογραφίες των θυμάτων ντυμένων με τη σχολική τους στολή που αναρτήθηκαν στο σχολείο.
Στις τάξεις των μαθητών που θεωρούνται αγνοούμενοι, οι συμμαθητές τους άφησαν μηνύματα πάνω στα θρανία, στους πίνακες ή στα παράθυρα παρακαλώντας για την επιστροφή τους.
Η διεύθυνση του σχολείου παρείχε στους μαθητές που σώθηκαν βοήθεια από ψυχολόγους.
Το πλοίο, βάρους σχεδόν 7.000 τόνων με μήκος 146 μέτρα και πλάτος 22, έφερε φορτίο τρεις φορές μεγαλύτερο του επιτρεπτού--με βάση τις επίσημες προδιαγραφές, το οποίο ήταν πλημμελώς τοποθετημένο.
Όπως είπε στο Ρόιτερς ο Μουν Κι-αν, στέλεχος της εταιρείας Uryeon (Union Transport Co.) που επιβλέπει τη φόρτωση του πλοίου, το Sewol μετέφερε 105 κοντέινερ, εκ των οποίων κάποια έπεσαν στη θάλασσα όταν πήρε κλίση.
Σαράντα πέντε από αυτά είχαν φορτωθεί στο μπροστινό κατάστρωμα και 60 στα κατώτερα καταστρώματα, είπε ο Μουν. Συνολικά, το πλοίο μετέφερε 3.600 μετρικούς τόνους φορτίου--περιλαμβανομένων κοντέινερ, οχημάτων και άλλων αγαθών--σύμφωνα με τον ίδιο.
Ένας βουλευτής αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι η αρμόδια υπηρεσία της Κορέας είχε προτείνει για το Sewol ως ανώτατο επιτρεπόμενο φορτίο τους 987 τόνους.
Την ίδια ώρα μυστήριο επικρατεί γύρω από τον πλοιοκτή του Sewol, τον γεννημένο στο Κιότο της Ιαπωνίας το 1941, Γου Μπιουνγκ-εουν, γνωστού και με το παρατσούκλι «ο εκατομμυριούχος χωρίς πρόσωπο» επειδή οι δημόσιες εμφανίσεις του είναι ελάχιστες.
Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει δέκα ημέρες από το ναύαγιο ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Chonghaejin δεν έχει εκδώσει ούτε μια ανακοίνωση για όσα έχουν συμβεί.
Ο 73χρονος πλοιοκτήτης, ο οποίος φερεται να έχει κάνει την περιουσία του από την κατάθεση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και διάφορες εφευρέσεις, κατηγορείται ότι προσπάθησε να μειώσει το κόστος του ταξιδιού ενώ όπως προκύπτει από τον ισολογισμό της εταιρείας του είχε δαπανήσει μόλις 521 δολάρια για την εκπαίδευση του πληρώματος συμπεριλαμβανομένων και ασκήσεων εκκένωσης του πλοίου όταν εταιρείες με το ίδιο έργο δαπανούν 20πλασια ποσά για τον ίδιο λόγο.
Ο Γου έχει περάσει τέσσερα χρόνια στη φυλακή στις αρχές της δεκαετίας του '90 για υπόθεση απάτης ενώ το όνομά του έχει ακουστεί για την υπόθεση ομαδικής αυτοκτονίας 30 μελών μιας θρησευκτικής σέχτας το 1987, αν και τελικά δεν υπήρξαν αποδείξεις εμπλοκής του.
Νωρίτερα, τέσσερα μέλη του πληρώματος ζήτησαν συγγνώμη μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες γιατί εγκατέλειψαν το πλοίο την ώρα που βυθιζόταν κι ενώ οι επιβάτες του βρίσκονταν ακόμη μέσα.
Ο καπετάνιος και τα δύο μέλη του πληρώματος επίσης έχουν ζητήσει συγγνώμη, σύμφωνα με μία πηγή που γνωρίζει για τις έρευνες, αλλά δεν έχουν αναγνωρίσει την υπαιτιότητά τους.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, όταν ρωτήθηκαν αν θέλουν να εκπροσωπηθούν από δικό τους δικηγόρο αρνήθηκαν για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο.
Παράλληλα, μία από τις μεγαλύτερες δικηγορικές εταιρείες της Νότιας Κορέας, η Kim & Chang, ανακοίνωσε ότι θα εκπροσωπήσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία Chonghaejin Marine. Εις βάρος των ιδιοκτητών της δεν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες, αλλά τους έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα.
Χθες, άλλωστε, οι νοτιοκορεατικές αρχές πραγματοποίησαν έφοδο στα γραφεία της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας στο πλαίσιο της έρευνάς τους για τις συνθήκες του ναυτικού δυστυχήματος.
Με μηνύματα στις κενές θέσεις ξεκίνησαν τα μαθήματα
Την Πέμπτη ξεκίνησαν και πάλι τα μαθήματα στο σχολείο όπου φοιτούσαν τα θύματα. Λουλούδια έχουν τοποθετηθεί στις φωτογραφίες των θυμάτων ντυμένων με τη σχολική τους στολή που αναρτήθηκαν στο σχολείο.
Στις τάξεις των μαθητών που θεωρούνται αγνοούμενοι, οι συμμαθητές τους άφησαν μηνύματα πάνω στα θρανία, στους πίνακες ή στα παράθυρα παρακαλώντας για την επιστροφή τους.
Η διεύθυνση του σχολείου παρείχε στους μαθητές που σώθηκαν βοήθεια από ψυχολόγους.
Τρεις φορές παραπάνω από το επιτρεπτό ήταν το φορτίο του πλοίου
Το πλοίο, βάρους σχεδόν 7.000 τόνων με μήκος 146 μέτρα και πλάτος 22, έφερε φορτίο τρεις φορές μεγαλύτερο του επιτρεπτού--με βάση τις επίσημες προδιαγραφές, το οποίο ήταν πλημμελώς τοποθετημένο.
Όπως είπε στο Ρόιτερς ο Μουν Κι-αν, στέλεχος της εταιρείας Uryeon (Union Transport Co.) που επιβλέπει τη φόρτωση του πλοίου, το Sewol μετέφερε 105 κοντέινερ, εκ των οποίων κάποια έπεσαν στη θάλασσα όταν πήρε κλίση.
Σαράντα πέντε από αυτά είχαν φορτωθεί στο μπροστινό κατάστρωμα και 60 στα κατώτερα καταστρώματα, είπε ο Μουν. Συνολικά, το πλοίο μετέφερε 3.600 μετρικούς τόνους φορτίου--περιλαμβανομένων κοντέινερ, οχημάτων και άλλων αγαθών--σύμφωνα με τον ίδιο.
Ένας βουλευτής αυτή την εβδομάδα δήλωσε ότι η αρμόδια υπηρεσία της Κορέας είχε προτείνει για το Sewol ως ανώτατο επιτρεπόμενο φορτίο τους 987 τόνους.
Ο πλοιοκτήτης-μυστήριο
Την ίδια ώρα μυστήριο επικρατεί γύρω από τον πλοιοκτή του Sewol, τον γεννημένο στο Κιότο της Ιαπωνίας το 1941, Γου Μπιουνγκ-εουν, γνωστού και με το παρατσούκλι «ο εκατομμυριούχος χωρίς πρόσωπο» επειδή οι δημόσιες εμφανίσεις του είναι ελάχιστες.
Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει δέκα ημέρες από το ναύαγιο ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Chonghaejin δεν έχει εκδώσει ούτε μια ανακοίνωση για όσα έχουν συμβεί.
Ο 73χρονος πλοιοκτήτης, ο οποίος φερεται να έχει κάνει την περιουσία του από την κατάθεση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και διάφορες εφευρέσεις, κατηγορείται ότι προσπάθησε να μειώσει το κόστος του ταξιδιού ενώ όπως προκύπτει από τον ισολογισμό της εταιρείας του είχε δαπανήσει μόλις 521 δολάρια για την εκπαίδευση του πληρώματος συμπεριλαμβανομένων και ασκήσεων εκκένωσης του πλοίου όταν εταιρείες με το ίδιο έργο δαπανούν 20πλασια ποσά για τον ίδιο λόγο.
Ο Γου έχει περάσει τέσσερα χρόνια στη φυλακή στις αρχές της δεκαετίας του '90 για υπόθεση απάτης ενώ το όνομά του έχει ακουστεί για την υπόθεση ομαδικής αυτοκτονίας 30 μελών μιας θρησευκτικής σέχτας το 1987, αν και τελικά δεν υπήρξαν αποδείξεις εμπλοκής του.
Νωρίτερα, τέσσερα μέλη του πληρώματος ζήτησαν συγγνώμη μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες γιατί εγκατέλειψαν το πλοίο την ώρα που βυθιζόταν κι ενώ οι επιβάτες του βρίσκονταν ακόμη μέσα.
Ο καπετάνιος και τα δύο μέλη του πληρώματος επίσης έχουν ζητήσει συγγνώμη, σύμφωνα με μία πηγή που γνωρίζει για τις έρευνες, αλλά δεν έχουν αναγνωρίσει την υπαιτιότητά τους.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, όταν ρωτήθηκαν αν θέλουν να εκπροσωπηθούν από δικό τους δικηγόρο αρνήθηκαν για άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο.
Παράλληλα, μία από τις μεγαλύτερες δικηγορικές εταιρείες της Νότιας Κορέας, η Kim & Chang, ανακοίνωσε ότι θα εκπροσωπήσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία Chonghaejin Marine. Εις βάρος των ιδιοκτητών της δεν έχουν απαγγελθεί κατηγορίες, αλλά τους έχει απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα.
Χθες, άλλωστε, οι νοτιοκορεατικές αρχές πραγματοποίησαν έφοδο στα γραφεία της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοϊας στο πλαίσιο της έρευνάς τους για τις συνθήκες του ναυτικού δυστυχήματος.
UPD:
6
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα