Νότια Κορέα: Το Sewol ταξίδευε συνεχώς υπερφορτωμένο
Νότια Κορέα: Το Sewol ταξίδευε συνεχώς υπερφορτωμένο
Το ρεκόρ του μάλιστα καταγράφηκε στο μοιραίο ταξίδι που παρέσυρε στο θάνατο εκατοντάδες μαθητές - Ο καπετάνιος έγραψε ότι μετέφερε φορτίο έξι φορές μικρότερο από το πραγματικό - Και η παραμικρή στροφή με τέτοιο βάρος θα οδηγούσε σε απώλεια ευστάθειας
Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε τρία αλλά συνολικά 246 ταξίδια με υπερβολικό φορτίο είχε πραγματοποιήσει τους τελευταίους 13 μήνες το Sewol, το πλοίο που μετατράπηκε σε υγρό τάφο για εκατοντάδες μαθητές αποδεικνύοντας ότι η παραβατική συμπεριφορά του πλοιοκτήτη του ήταν επαναλαμβανόμενη και δεν επρόκειτο για ένα τυχαίο περιστατικό.
Τα έγγραφα δείχνουν ότι μια εταιρεία κατέγραφε τα βάρη των φορτίων που φορτώνονταν στο καράβι και μια άλλη θέσπιζε τα όρια χωρίς η μια να γνωρίζει τι έκανε η άλλη
Η αρμόδια υπηρεσία της Κορέας για την ασφάλεια των σκαφών μετά τη μετατροπή του Sewol για να δέχεται περισσότερους επιβάτες είχε περικόψει τη χωρητικότητα του φορτίου στο μισό, στους 987 τόνους τονίζοντας ότι θα έπρεπε να μεταφέρει επίσης περισσότερους από 2.000 τόνους νερού για να ισορροπεί.
Αλλά οι οδηγίες αυτές εστάλησαν μόνο στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και όχι στην ακτοφυλακή ή την ένωση κορεατών πλοιοκτητών με αποτέλεσμα οι δύο αυτές υπηρεσίες να μην γνωρίζουν τις νέες προδιαγραφές ασφαλείας.
Αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να δηλώσει ότι το Sewol μπορούσε να μεταφέρει 3.963 τόνους σύμφωνα με αξιωματικό του λιμενικού.
Τα έγγραφα δείχνουν ότι μια εταιρεία κατέγραφε τα βάρη των φορτίων που φορτώνονταν στο καράβι και μια άλλη θέσπιζε τα όρια χωρίς η μια να γνωρίζει τι έκανε η άλλη
Η αρμόδια υπηρεσία της Κορέας για την ασφάλεια των σκαφών μετά τη μετατροπή του Sewol για να δέχεται περισσότερους επιβάτες είχε περικόψει τη χωρητικότητα του φορτίου στο μισό, στους 987 τόνους τονίζοντας ότι θα έπρεπε να μεταφέρει επίσης περισσότερους από 2.000 τόνους νερού για να ισορροπεί.
Αλλά οι οδηγίες αυτές εστάλησαν μόνο στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και όχι στην ακτοφυλακή ή την ένωση κορεατών πλοιοκτητών με αποτέλεσμα οι δύο αυτές υπηρεσίες να μην γνωρίζουν τις νέες προδιαγραφές ασφαλείας.
Αποτέλεσμα ήταν η εταιρεία να δηλώσει ότι το Sewol μπορούσε να μεταφέρει 3.963 τόνους σύμφωνα με αξιωματικό του λιμενικού.
Από τη στιγμή που έγινε η μετατροπή και το Sewol βρέθηκε ξανά στη θάλασσα, τον Μάρτιο του 2013, πραγματοποίησε 200 ταξίδια μετ' επιστροφής - 394 μετακινήσεις - από το λιμάνι Ιντσεόν στο νησί Ζεζού και σε 246 από αυτά ξεπέρασε το όριο ασφαλείας.
Συγκεκριμένα σε 136 ταξίδια το Sewol μετέφερε περισσότερους από 2.000 τόνους ενώ δώδεκα φορές ξεπέρασε τους 3.000 τόνους αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι το «ρεκόρ» του σημειώθηκε στο φονικό όπως αποδείχθηκε ταξίδι: Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας που ανέλαβε τη φόρτωση είπε ότι στο φερι μποτ είχε φορτωθεί εμπόρευμα βάρους 3.608 τόνων.
Όμως στο χαρτί που συμπλήρωσε ο καπετάνιος του πλοίου, Λι Τζουν-σεόκ, στο σκάφος βρίσκονταν 150 αυτοκίνητα και 657 τόνοι φορτίου, πολύ δηλαδή κάτω από το όριο των 987 τόνων. Μόνο, όμως, οι αριθμοί των αυτοκινήτων διαψεύδουν τον καπετάνιο, που φρόντισε να εγκαταλείψει πρώτος το πλοίο, καθώς η ακτοφυλακή εντόπισε 180 αυτοκίνητα στο νερό.
Και μπορεί τα ακριβή αίτια του ναυαγίου να είναι ακόμα υπό διερεύνηση αλλά οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι σε ένα υπερφορτωμένο σκάφος αρκεί μια μικρή στροφή για να χάσει την ευστάθειά του. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το Sewol έκανε στροφή 45 μοιρών πριν ξεκινήσει να βυθίζεται.
Συγκεκριμένα σε 136 ταξίδια το Sewol μετέφερε περισσότερους από 2.000 τόνους ενώ δώδεκα φορές ξεπέρασε τους 3.000 τόνους αλλά τα στοιχεία δείχνουν ότι το «ρεκόρ» του σημειώθηκε στο φονικό όπως αποδείχθηκε ταξίδι: Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας που ανέλαβε τη φόρτωση είπε ότι στο φερι μποτ είχε φορτωθεί εμπόρευμα βάρους 3.608 τόνων.
Όμως στο χαρτί που συμπλήρωσε ο καπετάνιος του πλοίου, Λι Τζουν-σεόκ, στο σκάφος βρίσκονταν 150 αυτοκίνητα και 657 τόνοι φορτίου, πολύ δηλαδή κάτω από το όριο των 987 τόνων. Μόνο, όμως, οι αριθμοί των αυτοκινήτων διαψεύδουν τον καπετάνιο, που φρόντισε να εγκαταλείψει πρώτος το πλοίο, καθώς η ακτοφυλακή εντόπισε 180 αυτοκίνητα στο νερό.
Και μπορεί τα ακριβή αίτια του ναυαγίου να είναι ακόμα υπό διερεύνηση αλλά οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι σε ένα υπερφορτωμένο σκάφος αρκεί μια μικρή στροφή για να χάσει την ευστάθειά του. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το Sewol έκανε στροφή 45 μοιρών πριν ξεκινήσει να βυθίζεται.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα