Τι λέέι το πόρισμα για την τραγωδία της Asiana Airlines

Στις 6 Ιουλίου του 2013 το Boeing 777 της Asiana Airlines εκτελούσε την πτήση 214 από τη Σεούλ προς το Σαν Φρανσίσκο, όταν κατά την προσγείωση το αεροπλάνο βγήκε από τον αεροδιάδρομο και αμέσως τυλίχτηκε στις φλόγες, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρεις Κινέζοι έφηβοι και να τραυματιστούν 200 άτομα

Στις 6 Ιουλίου του 2013 το Boeing 777 της Asiana Airlines εκτελούσε την πτήση 214 από τη Σεούλ προς το Σαν Φρανσίσκο, όταν κατά την προσγείωση το αεροπλάνο βγήκε από τον αεροδιάδρομο και αμέσως τυλίχτηκε στις φλόγες, με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους τρεις Κινέζοι έφηβοι και να τραυματιστούν 200 άτομα.

Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος διενεργήθηκε από το Αμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας των Μεταφορών (US National Transportation Safety Board), το οποίο χθες έδωσε στην δημοσιότητα το πόρισμά του.

Οι Αμερικανοί ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα «υπερβολικά πολύπλοκα συστήματα ελέγχου» του Boeing 777 ευθύνονται για το ατύχημα, αλλά μόνο εν μέρει.

Η έρευνα αποδίδει μερίδιο ευθύνης και στους τρεις πιλότους και, κυρίως, στον 45χρονο Lee Kang Kuk, ο οποίος δεν είχε εμπειρία από αυτό τον τύπο αεροπλάνων.

Συγκεκριμένα, οι Αμερικανοί ερευνητές κάλεσαν την κατασκευάστρια εταιρεία να κάνει αλλαγές στα ολοένα και πιο αυτοματοποιημένα περίπλοκα όργανα ελέγχου, τα οποία «οι πιλότοι δεν κατανοούν πλήρως».

Ο επικεφαλής της έρευνας, Chris Hart, μίλησε για την ευθύνη που φέρουν οι τρεις πιλότοι για το ατύχημα και είπε ότι σύμφωνα με το πόρισμα οι πιλότοι διέπραξαν τουλάχιστον είκοσι με τριάντα λάθη κατά την προσέγγιση του αεροσκάφους στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, τα οποία κυμαίνονται από «μικρά» έως «πολύ σοβαρά».



 
Ειδικότερα, ο 45χρονος πιλότος Lee Kang Kuk, ο οποίος δεν είχε εμπειρία σε αυτό τον τύπο αεροπλάνων και χειριζόταν το σύστημα αυτόματης αυξομείωσης των στροφών του κινητήρα (auto-throttle), εμπόδισε ακούσια το σύστημα να διατηρήσει μία κατώτατη ασφαλή ταχύτητα κατά την διάρκεια της προσγείωσης.


 
Σύμφωνα με τον Chris Hart, το δυστύχημα της  Asiana Airlines αναδεικνύει ένα πρόβλημα που απασχολεί τις ρυθμιστικές αρχές της αεροπορίας σε όλο τον κόσμο: και αυτό είναι ότι τα περίπλοκα συστήματα ελέγχου των αεροσκαφών έχουν δημιουργήσει την «ευκαιρία» για νέα ανθρώπινα λάθη, παρότι στόχος τους είναι η ασφάλεια των πτήσεων.

Από την πλευρά της, η Boeing έδωσε στη δημοσιότητα δήλωση, στην οποία απορρίπτει την ιδέα ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχου που διαθέτουν τα αεροσκάφη της ευθύνονται για το δυστύχημα, αναφέροντας ότι στα 18 χρόνια πτήσεων των αεροσκαφών της έχει πραγματοποιήσει πάνω από 55 εκατομμύρια ασφαλείς προσγειώσεις.

Πάντως, ο Ilyas Akbari, δικηγόρος από το Λος Άντζελες, που εκπροσωπεί 16 επιβάτες της μοιραίας πτήσης, δήλωσε ότι η αμερικανική έρευνα έχει κάνει σωστά τη δουλειά της και είχε το θάρρος να «επιτεθεί» στην Boeing, παρόλο που είναι αμερικανική εταιρεία.

Αλλά ο δικηγόρος κατέληξε, λέγοντας ότι η άποψή του είναι πως τη μεγαλύτερη ευθύνη για το δυστύχημα φέρει η νοτιοκορεατική εταιρεία Asiana και οι πιλότοι της.

Σημειώνεται ότι η αεροπορική εταιρεία έχει παραδεχθεί εδώ και αρκετό καιρό με ανακοίνωση στον Τύπο, πως σφάλμα του κυβερνήτη θα μπορούσε να είναι η «πιθανή αιτία» του δυστυχήματος, χωρίς ωστόσο να αποκλείει και τεχνικούς παράγοντες, όπως το σύστημα αυτόματης αυξομείωσης των στροφών του κινητήρα του Boeing 777.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr