Ο πλοίαρχος του Norman Atlantic επιρρίπτει ευθύνες στην Ελλάδα
02.01.2015
16:59
Η Ελλάδα δεν απάντησε στις εκκλήσεις για βοήθεια, η ANEK Lines επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό - «Όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε», δήλωσε ο Τζακομάτζι
Τη στιγμή οι ιταλικές αρχές περιμένουν να λάβουν απαντήσεις στα δεκάδες ερωτήματα της ναυτικής τραγωδίας από τον εντοπισμό του «μαύρου κουτιού» του «Norman Atlantic», ο πλοίαρχος Αρτζίλιο Τζακομάτζι, δίνει τη δική του εκδοχή γύρω από το δραματικό περιστατικό.
Εκτός από τις εξηγήσεις που έδωσε για το ξέσπασμα της πυρκαγιάς και τη διαδικασία εκκένωσης, ο 62χρονος καπετάνιος επέρριψε ευθύνες και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίζεται όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».
Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επιβαίνοντες.
Την ίδια ώρα, και αφού είπε ότι οι φλόγες έφτασαν ακόμα και στη δική του καμπίνα και έκαψε τα ναυτικά έγγραφα, εξήγησε πως το Norman Atlantic είχε τέσσερις σωστικές λέμβους, η καθεμία από τις οποίες μπορεί να φιλοξενήσει 150 ανθρώπους, επομένως, θεωρητικά όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να είχαν σωθεί.
«Αλλά όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν», επισήμανε ο Τζακομάτζι.
Για τις δύο που απέμειναν ο πλοίαρχος έδωσε την εντολή να ετοιμαστούν, αλλά διευκρίνισε πως ποτέ δεν έδωσε εντολή για να κατέβουν στη θάλασσα.
Εκτός από τις εξηγήσεις που έδωσε για το ξέσπασμα της πυρκαγιάς και τη διαδικασία εκκένωσης, ο 62χρονος καπετάνιος επέρριψε ευθύνες και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίζεται όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».
Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επιβαίνοντες.
Την ίδια ώρα, και αφού είπε ότι οι φλόγες έφτασαν ακόμα και στη δική του καμπίνα και έκαψε τα ναυτικά έγγραφα, εξήγησε πως το Norman Atlantic είχε τέσσερις σωστικές λέμβους, η καθεμία από τις οποίες μπορεί να φιλοξενήσει 150 ανθρώπους, επομένως, θεωρητικά όλοι οι επιβαίνοντες θα μπορούσαν να είχαν σωθεί.
«Αλλά όταν η υψηλή θερμοκρασία έσπασε τα φινιστρίνια, οι φλόγες βγήκαν από τη μία πλευρά και εξαιτίας του σφοδρού ανέμου δύο από τις λέμβους καταστράφηκαν», επισήμανε ο Τζακομάτζι.
Για τις δύο που απέμειναν ο πλοίαρχος έδωσε την εντολή να ετοιμαστούν, αλλά διευκρίνισε πως ποτέ δεν έδωσε εντολή για να κατέβουν στη θάλασσα.
Πριν δοθεί αυτή η εντολή έπρεπε να είναι βέβαιο πως όλοι οι επιβαίνοντες φορούσαν τα σωσίβιά τους και ότι το πλήρωμα θα είχε ορίσει ποιος θα ανέβαινε στις σωστικές λέμβους ακολουθώντας την απαιτούμενη διαδικασία: πρώτα τα παιδιά, μετά οι γυναίκες, οι ασθενείς, οι ηλικιωμένοι και στο τέλος οι άνδρες.
Η εντολή, λοιπόν, του Τζακομάτζι ήταν να ετοιμαστούν οι λέμβοι και να διανεμηθούν τα σωσίβια πριν αυτές πέσουν στη θάλασσα.
Ωστόσο, η ομάδα που είχε αναλάβει την διανομή των σωσιβίων βρισκόταν στο κατάστρωμα 5, το οποίο όμως εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας είχε θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν επέτρεπε την διεξαγωγή της διαδικασίας. Επομένως, ο κόσμος έπρεπε να μεταβεί στο κατάστρωμα 6 και εκεί να δοθούν τα σωσίβια.
«Ενώ μοιράζονταν τα σωσίβια στο κατάστρωμα 6 κάποιος κατέβασε τη σωστική λέμβο δίχως να έχω δώσει εντολή», δήλωσε ο πλοίαρχος.
Την ίδια στιγμή, το ιταλικό δημοσίευμα αναφέρει πως όποιος ανέλαβε να κατεβάσει την λέμβο χρησιμοποίησε το σύστημα χειροκίνητα, με αποτέλεσμα η λέμβος με τουλάχιστον 50 άτομα να πέσει απότομα στη θάλασσα.
Μάλιστα, ο Τζακομάτζι διευκρίνισε ότι σε εκείνη τη λέμβο υπήρχαν τουλάχιστον τρία μέλη του πληρώματος, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις.
«Ο πλοίαρχος σε μία τέτοια κατάσταση δε μπορεί να ελέγξει τη διαδικασία αυτή γιατί πρέπει να ασχοληθεί με τη σταθερότητα του πλοίου», πρόσθεσε ο 62χρονος Ιταλός και συμπλήρωσε ότι έκανε το καθήκον του.
«Έκανα το καθήκον μου, δεν είμαι ήρωας. Με έχει πληγώσει το γεγονός ότι υπάρχουν θύματα. Αυτό που συνέβη είναι τραγωδία. Αλλά όποιος ακολούθησε τις οδηγίες που δώσαμε, όποιος άκουσε τις οδηγίες για την εκκένωση του πλοίου, σώθηκε. Δυστυχώς εκείνες τις στιγμές, ο πανικός μπορεί να σε σπρώξει σε πράξεις που δεν ελέγχεις», συμπλήρωσε.
Την ίδια στιγμή, περιέγραψε και τα τελευταία λεπτά στο πλοίο, αφότου όλοι οι επιβαίνοντες είχαν αποβιβαστεί, λέγοντας: «Δεν ήθελα να εγκαταλείψω το πλοίο. Όταν αποβιβάστηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, παρέμεινα με κάποιους αξιωματικούς του Λιμενικού και επέμεινα να κατευθύνω το πλοίο στο λιμάνι, αλλά το Norman Atlantic ήταν ακυβέρνητο και στο τέλος ενέδωσα στην επιμονή των αξιωματικών. Έπρεπε να εγκαταλείψουμε το πλοίο. Πρόκειται για μία σκληρή απόφαση για έναν καπετάνιο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr