Γιατί ο πιλότος δεν εξέπεμψε «σήμα κινδύνου»;
24.03.2015
20:41
Τα τελευταία λεπτά της πτήσης κρύβουν την απάντηση στο μυστήριο - Έπεσε σε 8 λεπτά από τα 38.000 πόδια - Έπεφτε με ταχύτητα 5.000 πόδια το λεπτό - Δείτε την τρελή πορεία - Καλούσαν τον πιλότο, όσο το αεροπλάνο έχανε ύψος, και δεν απαντούσε - Χθες ο τελευταίος τεχνικός έλεγχος από τη Lufthansa, όλα ήταν κανονικά, λέει η Germanwings
Συγκλονίζει η νέα αεροπορική τραγωδία με το Airbus A320 της αεροπορικής εταιρείας Germanwings (θυγατρική της Lufthansa), καθώς ώρες μετά το δυστύχημα, παραμένει μυστήριο τι συνέβη και το αεροσκάφος έχασε τόσο απότομα ύψος.
Το αεροσκάφος συνετρίβη το μεσημέρι της Τρίτης στη νότια Γαλλία, στην περιοχή Digne και δεν υπάρχουν επιζώντες, μεταξύ των 150 επιβαινόντων.
Το μοιραίο Airbus απογειώθηκε στις 10.00 ώρα Γαλλίας από το αεροδρόμιο του «Marigmane» και εκτελούσε την πτήση 4U9525 Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, 46 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Βαρκελώνη και συγκεκριμένα στις 10:47 ακούστηκαν τα τελευταία λόγια από το πλήρωμα του αεροσκάφους: «Emergency, emergency».
Εκτοτε, το αεροσκάφος ανέβηκε απότομα στα 38.000 πόδια και εν συνεχεία έπεσε πάλι απότομα στα 6.800 ενώ πετούσε με ασυνήθιστα χαμηλή ταχύτητα -για το συγκεκριμένο ύψος στο οποίο βρισκόταν- στους 378 κόμβους. Έπεσε από τα 38.000 πόδια μέσα σε οκτώ λεπτά, ανακοίνωσαν οι εκπρόσωποι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, χάνοντας δηλαδή ύψος 5.000 ποδιών κάθε λεπτό.
Το αεροσκάφος συνετρίβη το μεσημέρι της Τρίτης στη νότια Γαλλία, στην περιοχή Digne και δεν υπάρχουν επιζώντες, μεταξύ των 150 επιβαινόντων.
Το μοιραίο Airbus απογειώθηκε στις 10.00 ώρα Γαλλίας από το αεροδρόμιο του «Marigmane» και εκτελούσε την πτήση 4U9525 Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, 46 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Βαρκελώνη και συγκεκριμένα στις 10:47 ακούστηκαν τα τελευταία λόγια από το πλήρωμα του αεροσκάφους: «Emergency, emergency».
Εκτοτε, το αεροσκάφος ανέβηκε απότομα στα 38.000 πόδια και εν συνεχεία έπεσε πάλι απότομα στα 6.800 ενώ πετούσε με ασυνήθιστα χαμηλή ταχύτητα -για το συγκεκριμένο ύψος στο οποίο βρισκόταν- στους 378 κόμβους. Έπεσε από τα 38.000 πόδια μέσα σε οκτώ λεπτά, ανακοίνωσαν οι εκπρόσωποι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, χάνοντας δηλαδή ύψος 5.000 ποδιών κάθε λεπτό.
Το μυστήριο όμως μεγαλώνει, καθώς μετά την τελευταία επικοινωνία του πληρώματος και για τα υπόλοιπα περίπου 8 λεπτά που το αεροσκάφος έπεφτε, δεν υπήρξε καμία άλλη επαφή. Ο πύργος ελέγχου που είχε την ευθύνη του αεροσκάφους επιχειρούσε επικοινωνία με τους πιλότους χωρίς όμως αποτέλεσμα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι πιλότοι δεν εξέπεμψαν σήμα κινδύνου.
Σχεδόν αμέσως μόλις έφτασαν στο σημείο της συντριβής σωστικά συνεργεία, εντόπισαν το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Η επεξεργασία των στοιχείων του κάνει τους ειδικούς να πιστεύουν ότι θα δώσει μια σαφή εικόνα του τι συνέβη τα τελευταία εκείνα λεπτά.
Ο ειδικός σε θέματα αεροναυπηγικής, Ζεράρ Φλέτζερ, δήλωσε στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο "BFMTV", πως τα αίτια του δυστυχήματος μπορεί να είναι πολλά: «Έκρηξη, φωτιά, μπορούν ακόμα και να φταίνε πουλιά!». «Κάτι συνέβη ξαφνικά για να χάσει το αεροσκάφος τόσο απότομα ύψος» τόισε ο Ζεράρ Φλέτζερ.
Τα συντρίμμια βρέθηκαν σε υψόμετρο 2.000 μέτρων, ενώ όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες των σωστικών συνεργείων που έσπευσαν στο σημείο, το αεροσκάφος έχει διαλυθεί σε τέτοιο βαθμό, που τα μεγαλύτερα συντρίμμια έχουν μέγεθος σχεδόν όσο ένα αυτοκίνητο.
Πάνω από την περιοχή ερευνών έχει επιβληθεί απαγόρευση πτήσεων, λόγω των συχνών δρομολογίων από σωστικά μέσα, καθώς το σημείο όπου συνετρίβη το αεροσκάφος είναι μία δύσβατη ορεινή περιοχή. Κάτοικος της ευρύτερης περιοχής Haute Provence στις γαλλικές Άλπεις δήλωσε στην εφημερίδα: «Για να φτάσω στο σημείο όπου συνετρίβη το Airbus, χρειάζεται να οδηγήσω μισή ώρα με το αυτοκίνητο και να συνεχίσω με τα πόδια για άλλες πέντε ώρες!».
Η συντριβή του Airbus θεωρείται η χειρότερη αεροπορική τραγωδία σε γαλλικό έδαφος από την πτώση του Κονκόρντ το 2000. Πρόκειται για το πρώτο δυστύχημα της Germanwings η οποία είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες για να μετονομαστεί σε Eurowings.
Το αεροπλάνο αυτό ήταν ένα από τα παλαιότερα που έχει η εταιρεία και παραδόθηκε από την Airbus το Νοέμβριο του 1990 με σειριακό αριθμό 147.
Το πιο ασφαλές σημείο μιας πτήσης θεωρείται η φάση κατά την οποία ένα αεροσκάφος βρίσκεται σε ύψος πτήσης (cruise elevation), όπως ήταν δηλαδή το συγκεκριμένο Airbus. Υπολογίζεται ότι σε αυτή την φάση συμβαίνει μόνο το 10% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Αντιθέτως, το 47% των θανατηφόρων αεροπορικών ατυχημάτων συμβαίνουν στη φάση της προσγείωσης ή της τελικής προσέγγισης και το 14% των ατυχημάτων σημειώνονται στη φάση της απογείωσης
Τα στελέχη της Germanwings, της χαμηλούς κόστους εταιρείας που ελέγχεται από τη Lufthansa, υποστήριξαν ότι η δραματικά ταχεία πτώση του Airbus που εκτελούσε την πτήση 4U9525 από τα 38.000 πόδια μέχρι τη στιγμή της συντριβής διήρκεσε οκτώ (8) λεπτά.
«Πρέπει να διαπιστώσουμε τις αιτίες του δυστυχήματος», τόνισε ο εκπρόσωπος της Germanwings.
«Ξέρουμε ότι το αεροσκάφος έχασε ύψος. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί ο πιλότος κατέβηκε τόσο γρήγορα σε χαμηλό ύψος», δήλωσε κυβερνήτης που συμμετείχε στην συνέντευξη Τύπου.
Γάλλοι αξιωματούχοι, σύμφωνα με διεθνή δίκτυα, δεν αποκλείουν καμία υπόθεση, ακόμα και το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια.
Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους A320-200 είχε δεκαετή εμπειρία και 6.000 ώρες πτήσης συνολικά.
Δείτε στην φωτογραφία που ακολουθεί την ανασύνθεση της πορείας του αεροσκάφους λίγα λεπτά πριν την τραγική συντριβή.
Το Airbus της German Wings ακολουθούσε ακριβώς την ίδια πορεία με την χθεσινή πτήση, όπως αναφέρει το Flight Radar 24.
Σχεδόν αμέσως μόλις έφτασαν στο σημείο της συντριβής σωστικά συνεργεία, εντόπισαν το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Η επεξεργασία των στοιχείων του κάνει τους ειδικούς να πιστεύουν ότι θα δώσει μια σαφή εικόνα του τι συνέβη τα τελευταία εκείνα λεπτά.
Ο ειδικός σε θέματα αεροναυπηγικής, Ζεράρ Φλέτζερ, δήλωσε στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο "BFMTV", πως τα αίτια του δυστυχήματος μπορεί να είναι πολλά: «Έκρηξη, φωτιά, μπορούν ακόμα και να φταίνε πουλιά!». «Κάτι συνέβη ξαφνικά για να χάσει το αεροσκάφος τόσο απότομα ύψος» τόισε ο Ζεράρ Φλέτζερ.
Τα συντρίμμια βρέθηκαν σε υψόμετρο 2.000 μέτρων, ενώ όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες των σωστικών συνεργείων που έσπευσαν στο σημείο, το αεροσκάφος έχει διαλυθεί σε τέτοιο βαθμό, που τα μεγαλύτερα συντρίμμια έχουν μέγεθος σχεδόν όσο ένα αυτοκίνητο.
Πάνω από την περιοχή ερευνών έχει επιβληθεί απαγόρευση πτήσεων, λόγω των συχνών δρομολογίων από σωστικά μέσα, καθώς το σημείο όπου συνετρίβη το αεροσκάφος είναι μία δύσβατη ορεινή περιοχή. Κάτοικος της ευρύτερης περιοχής Haute Provence στις γαλλικές Άλπεις δήλωσε στην εφημερίδα: «Για να φτάσω στο σημείο όπου συνετρίβη το Airbus, χρειάζεται να οδηγήσω μισή ώρα με το αυτοκίνητο και να συνεχίσω με τα πόδια για άλλες πέντε ώρες!».
Η συντριβή του Airbus θεωρείται η χειρότερη αεροπορική τραγωδία σε γαλλικό έδαφος από την πτώση του Κονκόρντ το 2000. Πρόκειται για το πρώτο δυστύχημα της Germanwings η οποία είχε ξεκινήσει τις διαδικασίες για να μετονομαστεί σε Eurowings.
Το αεροπλάνο αυτό ήταν ένα από τα παλαιότερα που έχει η εταιρεία και παραδόθηκε από την Airbus το Νοέμβριο του 1990 με σειριακό αριθμό 147.
Το πιο ασφαλές σημείο μιας πτήσης θεωρείται η φάση κατά την οποία ένα αεροσκάφος βρίσκεται σε ύψος πτήσης (cruise elevation), όπως ήταν δηλαδή το συγκεκριμένο Airbus. Υπολογίζεται ότι σε αυτή την φάση συμβαίνει μόνο το 10% των θανατηφόρων ατυχημάτων. Αντιθέτως, το 47% των θανατηφόρων αεροπορικών ατυχημάτων συμβαίνουν στη φάση της προσγείωσης ή της τελικής προσέγγισης και το 14% των ατυχημάτων σημειώνονται στη φάση της απογείωσης
Germanwings: Χθες ο τελευταίος έλεγχος, όλα ήταν κανονικά
Ο τελευταίος έλεγχος στο αεροσκάφος πραγματοποιήθηκε χθες από τεχνικούς της Lufthansa και όλα ήταν κανονικά, είπαν εκπρόσωποι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, στην οποία ανήκε το Airbus A320-200.Τα στελέχη της Germanwings, της χαμηλούς κόστους εταιρείας που ελέγχεται από τη Lufthansa, υποστήριξαν ότι η δραματικά ταχεία πτώση του Airbus που εκτελούσε την πτήση 4U9525 από τα 38.000 πόδια μέχρι τη στιγμή της συντριβής διήρκεσε οκτώ (8) λεπτά.
«Πρέπει να διαπιστώσουμε τις αιτίες του δυστυχήματος», τόνισε ο εκπρόσωπος της Germanwings.
«Ξέρουμε ότι το αεροσκάφος έχασε ύψος. Πρέπει να καταλάβουμε γιατί ο πιλότος κατέβηκε τόσο γρήγορα σε χαμηλό ύψος», δήλωσε κυβερνήτης που συμμετείχε στην συνέντευξη Τύπου.
Γάλλοι αξιωματούχοι, σύμφωνα με διεθνή δίκτυα, δεν αποκλείουν καμία υπόθεση, ακόμα και το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια.
Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους A320-200 είχε δεκαετή εμπειρία και 6.000 ώρες πτήσης συνολικά.
Δείτε στην φωτογραφία που ακολουθεί την ανασύνθεση της πορείας του αεροσκάφους λίγα λεπτά πριν την τραγική συντριβή.
Το Airbus της German Wings ακολουθούσε ακριβώς την ίδια πορεία με την χθεσινή πτήση, όπως αναφέρει το Flight Radar 24.
Παρόμοιο περιστατικό με απότομη αλλαγή ύψους και το Νοέμβριο
Παρόμοιο περιστατικό, απότομης αλλαγής ύψους, καταγράφηκε και τον περασμένο Νοέμβριο με αεροσκάφος της εταιρίας Lufthansa. Όπως αποκαλύπτει το περιοδικό Spiegel, τότε το αεροσκάφος έχανε ύψος ίσο με 1 χιλιόμετρο ανά λεπτό.
Τελικά οι πιλότοι κατόρθωσαν να αποτρέψουν την αεροπορική τραγωδία, καθώς συνειδητοποίησαν έγκαιρα πως το λάθος είχε γίνει στα στοιχεία με τα οποία είχαν τροφοδοτήσει τα υπολογιστικά συστήματα του αεροσκάφους.
Μόνο όταν οι υπολογιστές αυτοί απενεργοποιήθηκαν, κατόρθωσαν οι πιλότοι να ανακτήσουν τον έλεγχο, αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ.
Τελικά οι πιλότοι κατόρθωσαν να αποτρέψουν την αεροπορική τραγωδία, καθώς συνειδητοποίησαν έγκαιρα πως το λάθος είχε γίνει στα στοιχεία με τα οποία είχαν τροφοδοτήσει τα υπολογιστικά συστήματα του αεροσκάφους.
Μόνο όταν οι υπολογιστές αυτοί απενεργοποιήθηκαν, κατόρθωσαν οι πιλότοι να ανακτήσουν τον έλεγχο, αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr