Νέα δεδομένα για την αεροπορική τραγωδία: Το Airbus έχανε έδαφος για 18 λεπτά
Οι εμπειρογνώμονες σε διαδικασία αποκρυπτογράφησης των συνομιλιών - Εικόνες φρίκης στα βουνά - Τα συντρίμμια δεν ξεπερνούν σε μέγεθος μία βαλίτσα! - Ολάντ και Μέρκελ στον τόπο της καταστροφής -Αγνωστα τα αίτια της τραγωδίας, δεν μπορεί να αποκλειστεί καμιά αιτία
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το αεροπλάνο βρισκόταν σε πορεία καθόδου, όχι για 8, αλλά για 18 λεπτά!
Βρέθηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί
Φωτογραφία του πρώτουΕν τω μεταξύ, κατεστραμμένο και χωρίς την κάρτα μνήμης του βρέθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης το δεύτερο μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings.
Λίγες ώρες νωρίτερα, οι γαλλικές αρχές είχαν δώσει στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το πρώτο κουτί το οποίο, επίσης, είχε υποστεί εκτεταμένες ζημιές. Πρόκειται για το CVR (Cockpit Voice Recorder), το κουτί δηλαδή που καταγράφει τις συνομιλίες στο πιλοτήριο.
Την ίδια ώρα, οι εμπειρογνώμονες της BEA δήλωσαν πως κατέστη δυνατό να ανακτηθούν οι συνομιλίες από το κόκπιτ του μοιραίου αεροσκάφους.
Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times οι πληροφορίες του δεύτερου κουτιού δε μπορούν να ανακτηθούν, πληροφορία που δεν έχει επιβεβαιώσει προς το παρόν η αεροπορική εταιρία.
Αργότερα, πάντως, ο εκπρόσωπος της ΒΕΑ εξήγησε πως εντοπίστηκε το περίβλημα του δεύτερου μαύρου κουτιού, αλλά όχι το κύριο τμήμά του.
Πάντως, η Γαλλίδα υπουργός Μεταφορών Σεγκολέν Ρουαγιάλ ανέφερε σήμερα ότι οι πιλότοι σταμάτησαν κάθε επικοινωνία στις 10.30 π.μ. όταν το αεροσκάφος ήταν ακόμα πάνω από τη Μεσόγειο.
Εκτιμάται ότι το αεροπλάνο συνετρίβη 18 λεπτά αργότερα, άρα όλο αυτό το διάστημα ήταν σαν να πραγματοποιεί κανονική προσγείωση και όχι απότομη βύθιση. Για την ακρίβεια από τα 28.000 πόδια έφτασε στα 2.000 πόδια χωρίς να δώσει σήμα κινδύνου.
Οπως είπε η υπουργός αυτά τα 18 λεπτά είναι το κλειδί στην αποκωδικοποίηση του μυστηρίου.
Δείτε Live απο τις ερευνες
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το αεροσκάφος είχε τεχνικά προβλήματα τα οποία μάλιστα το είχαν καθηλώσει στο έδαφος 24 ώρες πριν την «πτήση θανάτου» στις γαλλικές Αλπεις. Σύμφωνα με αναφορές που μεταδίδει αυτή την ώρα η εφημερίδα Daily Mail το αεροσκάφος είχε προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης και γι αυτό 24 ώρες πριν πετάξει τελικά προς την καταστροφή είχε καθηλωθεί στο έδαφος και δεν είχε πραγματοποιήσει την πτήση Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ. Ωστόσο σύμφωνα με την εταιρεία το αεροσκάφος είχε πετάξει κανονικά προς τον προορισμό του την προηγούμενη ημέρα.
Από το πρωί πάντως ξεκίνησαν οι πτήσεις των ελικοπτέρων που μεταφέρουν τους ερευνητές στον τόπο της συντριβής του Airbus A320 της Germanwings. Επίσης δεκάδες χωροφύλακες μιας ορεινής μονάδας πρόκειται να μεταβούν σ' αυτή την πολύ δύσβατη περιοχή των Άλπεων της Άνω Προβηγκίας, σε υψόμετρο 1.500 μέτρων, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος της θυγατρικής χαμηλού κόστους της Lufthansa, το οποίο είχε αναχωρήσει χθες, Τρίτη, το πρωί από τη Βαρκελώνη (Ισπανία) με προορισμό το Ντίσελντορφ (Γερμανία), με 144 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Οι περισσότεροι από τους επιβαίνοντες ήταν Γερμανοί και Ισπανοί.
Χιλιάδες συντρίμμια του αεροπλάνου και πτώματα είναι διασκορπισμένα στην πλαγιά του βουνού, μακριά από κατοικίες και δρόμους πρόσβασης.
Το πρώτο βίντεο από την περιοχή στην οποία συνετρίβη το αεροσκάφος
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την πρώτη στιγμή ανακοίνωσε ότι η συντριβή του αεροσκάφους είναι δυστύχημα και ότι οποιαδήποτε άλλη θεωρία διατυπώνεται -περί τρομοκρατικής επίθεσης- δεν είναι παρά απλή εικασία.
Κατεστραμένο το μαύρο κουτί αλλά μπορούν να αντληθούν πληροφορίες
Ο Καζνέβ επιβεβαίωσε πως το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες ήταν ο καταγραφέας ήχων και συνομιλιών στο πιλοτήριο και πρόσθεσε πως έχει υποστεί ζημιές, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες.
Νωρίτερα πηγή προσκείμενη στην έρευνα είχε δηλώσει πως το CVR (cockpit voice recorder, το μαύρο κουτί στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο) βρέθηκε, έχει υποστεί ζημιές και μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί στο BEA (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων) στο Παρίσι, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.
Η εξέταση του CVR θα επιτρέψει στους ερευνητές να ακούσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους, αλλά επίσης όλους τους ήχους και τις ανακοινώσεις που ακούσθηκαν στο πιλοτήριο και τους συναγερμούς που μπορεί ενδεχομένως να ήχησαν.
Μια λεπτομερέστερη ακουστική ανάλυση μπορεί επίσης να επιτρέψει να γίνει γνωστή για παράδειγμα η κατάσταση λειτουργίας των κινητήρων.
Όμως μόνον η εξέταση και των δύο μαύρων κουτιών θα επιτρέψει στους ερευνητές να κατανοήσουν με βεβαιότητα τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας. Διότι το δεύτερο μαύρο κουτί, το FDR (flight data recorder, καταγραφέας δεδομένων πτήσης), καταγράφει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο όλες τις παραμέτρους σε 25 ώρες πτήσης (ταχύτητα, ύψος, πορεία...).
Υπεύθυνοι του BEA, στο οποίο έχει ανατεθεί η έρευνα αυτή, πρόκειται να δώσουν συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Γραφείου σήμερα στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) στο Μπουρζέ, προάστιο του Παρισιού.
Εικόνες φρίκης
Για φρικιαστικές εικόνες μιλούν όσοι πέταξαν πάνω από το σημείο της τραγωδίας. Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής, που καταγράφηκαν από το ένα από τα 10 ελικόπτερα που «χτενίζουν» το σημείο της συντριβής και μεταδόθηκαν χθες βράδυ, δείχνουν ότι το μοιραίο αεροσκάφος έπεσε σε μια πολύ απόκρημνη βραχώδη πλαγιά. Από την πρώτη στιγμή το πλήρωμα του ελικοπτέρου που κάνει έρευνες στα συντρίμμια είπε ότι αποκλείεται να υπάρχουν επιζώντες.
Σύμφωνα με ερευνητές η πρόσκρουση του αεροσκάφους στην βουνοπλαγιά ήταν τρομακτική. Και αυτό διότι όπως ανέφεραν πηγές που μετέχουν στις έρευνες για την περισυλλογή κομματιών του αεροπλάνου «τα μεγαλύτερα μέρη που έχουν εντοπιστεί, δεν είναι μεγαλύτερα από μια βαλίτσα». Μεταξύ των αναρίθμητων συντριμμιών «μόνο το σύστημα προσγείωσης μπορεί να προσδιοριστεί» επιβεβαίωσε ένας ερευνητής. Αυτά τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το αεροπλάνο πραγματικά κομματιάστηκε κατά την πρόσκρουσή στο έδαφος.
«Σε αυτό το στάδιο πιστεύουμε ότι είναι ένα δυστύχημα και ότι άλλο θα ειπωθεί είναι φήμη», δήλωσε η Χέικε Μπίρλενμπαχ αντιπρόεδρος της Lufthansa σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρκελώνη. «Τα μόνα πράγματα που μπορώ να πω είναι ότι η ταχεία απώλεια ύψους του αεροσκάφους είναι ανεξήγητη» δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασαλίας. «Δεν υπήρξε καμία επαφή μέσω ασυρμάτου και σε σύντομο χρόνο το αεροσκάφος έχασε ύψος» πριν πέσει στα βουνά, πρόσθεσε.
«Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο μέσω ραδιοσυχνότητας αλλά δεν έλαβαν καμία μια απάντηση», είπε. Σύμφωνα επίσης με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας «δώδεκα ιατροδικαστές και ειδικοί ανθρωπολόγοι» θα είναι σε ετοιμότητα την Τετάρτη για να γίνει η αναγνώριση των θυμάτων χρησιμοποιώντας δείγματα DNA.
Οι επιβάτες του μοιραίου Αirbus
Σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρία Germanwings ανάμεσα στους επιβαίνοντες συγκαταλέγονται 72 Γερμανοί, 35 Ισπανοί, 2 Αυστραλοί, 2 Αργεντινοί, 2 Ιρανοί, 2 Βενεζουελανοί, 1 Βρετανός, 1 Ολλανδός, 1 Κολομβιανός, 1 Μεξικανός, 1 Ιάπωνας, 1 Δανός και ένας Ισραηλινός. Επίσης, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ επίβεβαίωσε σήμερα πως στο αεροπλάνο επέβαιναν και δύο Αμερικανοί.
Ωστόσο, η ισπανική κυβέρνηση ενημέρωσε σήμερα πως οι Ισπανοί επιβάτες ανέρχονται στους 51.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με ισπανικά δίκτυα ανάμεσα στα θύματα υπάρχουν και δύο Ιρανοί αθλητικογράφοι, εκ των οποίων ο Μιλάντ Χογιατολεσλάμι και ο Χουσείν Τζαβάντι, οι οποίοι είχαν ταξιδέψει στην Βαρκελώνη για να καλύψουν ποδοσφαιρικό αγώνα ανάμεσα στην Μπαρτσελόνα και τη Ρεάλ Μαδρίτης.
Στο Σίδνεϊ ανακοινώθηκε ο θάνατος δύο Αυστραλών, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών της Κολομβίας εξέφρασε τη θλίψη του για το θάνατο δύο Κολομβιανών. Το βελγικό υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε το θάνατο τουλάχιστον ενός Βέλγου πολίτη ενώ στη μοιραία πτήση ανέβηκαν και τρεις Βρετανοί. Ένας Δανός και δύο Αργεντινοί ήταν επίσης επί του αεροσκάφους, σύμφωνα με την Κοπεγχάγη και το Μπουένος Άιρες. Το Μεξικό ερευνά την πιθανή παρουσία δύο πολιτών του επί των επιβατών.
Δύο τραγουδιστές της όπερας του Ντίσελντορφ, ο μπάσος βαρύτονος Όλεγκ Μπρίγιακ 54 ετών και η κοντράλτο Μαρία Ράντνερ 33 ετών επέβαιναν στη μοιραία πτήση. Η Ράντνερ συνοδευόταν από τον σύζυγό της και το μωρό της.
Αυτή είναι η πρώτη αεροπορική τραγωδία στη Γαλλία από τη συντριβή του Concorde της Air France, στις 25 Ιουλίου του 2000 λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι.
Στην Ισπανία αποφασίστηκε τριήμερο εθνικός πένθος όπως είπε η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Σοράγια Σάινθ ντε Σανταμαρία. «Επιπλέον καλούμε σε ενός λεπτού σιγή αύριο το μεσημέρι όλες τις χώρες», πρόσθεσε. Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς τόνισε πάντως ότι σε «αυτό το στάδιο, δεν μπορεί να αποκλειστεί καμία αιτία» της πτώσης του αεροπλάνου. Πάντως ώρες μετά την συντριβή τα αίτια παραμένουν άγνωστα.
Επίσης, σήμερα στη μνήμη των θυμάτων τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τήρησαν ενός λεπτού σιγή.
Η βουτιά θανάτου διήρκησε 8 λεπτά
Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Monde» στην ηλεκτρονική της έκδοση, ο πιλότος δεν εξέπεμψε ποτέ σήμα κινδύνου και από τη στιγμή που χάθηκε η επαφή με το Airbus και στα 8 λεπτά που διήρκεσε η «βουτιά θανάτου» ο πύργος ελέγχου καλούσε επανηλειμμένως τον πιλότο, o οποίος δεν αποκρινόταν, με αποτέλεσμα να σηκωθεί πολεμικό αεροσκάφος για να προσεγγίσει το σημείο.
Οι τελευταίες δύο λέξεις που καταγράφηκαν από το αεροπλάνο, όπως μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης, ήταν «Emergency, emergency» και αμέσως μετά ο πιλότος ζήτησε να κατέβει σε ύψος και να εκκενωθούν οι αεροδιάδρομοι στο σημείο. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της πτήσης το αεροσκάφος ήταν σε επαφή με τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας.
Διαβάστε περισσότερα για τις εξελίξεις στο πεδίο των τεχνικών ερευνών εδώ
Το πρώτο tweet της εταιρείας Germanwings και το tweet για απώλεια σήματος από τη Flightradar
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr