Ο συγκυβερνήτης ήταν μέσα στο πιλοτήριο - Ηταν «συντριβή αυτοκτονίας»;
26.03.2015
13:39
Σε εξέλιξη η συνέντευξη Τύπου του εισαγγελέα της Μασσαλίας - Bild έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των δύο κυβερνητών - Πολύ έμπειρος ο ένας, νέος συνάδελφος ο δεύτερος - Ειδικοί: Οποιος ήταν μέσα μόνο με συνειδητή απόφαση θα έβαζε το αεροπλάνο σε ομαλή καθοδική πορεία επί 11 λεπτά
Με αγωνία παρακολουθεί όλος ο πλανήτης τις έρευνες για τη συντριβή του Airbus της Germanwings. Οπως ανακοίνωσε πριν λίγα λεπτά ο εισαγγελέας της Μασσαλίας ο συγκυβερνήτης κλειδώθηκε μέσα στο πιλοτήριο και ο έμπειρος κυβερνήτης έμεινε εκτός.
Σύμφωνα με Γάλλους ειδικούς που μιλούν στο AFP (Γαλλικό Πρακτορείο) η συντριβή πιθανώς οφείλεται σε απόφαση αυτοκτονίας όποιου κι αν βρισκόταν στο πιλοτήριο. Η γερμανική εφημερίδα Bild υποστηρίζει ότι κυβερνήτης ήταν ο πατέρας δύο παιδιών Πάτρικ Σ. από το Ντίσελντορφ και συγκυβερνήτης ο Αντρέας Λ. από το Montabaur της Ρηνανίας.
Πρώην συνάδελφος του πιλότου του μοιραίου Airbus Πάτρικ Σ. δηλώνει στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο "Europe 1" ότι δεν υπήρχε περίπτωση να σκεφτεί την αυτοκτονία. «Ήταν ένας από τους καλύτερους. Από τους καλύτερους πιλότους που είχαμε στην εταιρεία. Είμαι 100% σίγουρος πως έκανε ό,τι μπορούσε, ό,τι περνούσε από το χέρι του. Τον γνώριζα πολύ καλά, είχε αρκετή εμπειρία. Ήταν ένας καλός πατέρας, με αίσθηση του χιούμορ. Το σενάριο της αυτοκτονίας δεν θα περνούσε ούτε ένα δευτερόλεπτο από το μυαλό του».
Το σημείο της τραγωδίας
Σύμφωνα με Γάλλους ειδικούς που μιλούν στο AFP (Γαλλικό Πρακτορείο) η συντριβή πιθανώς οφείλεται σε απόφαση αυτοκτονίας όποιου κι αν βρισκόταν στο πιλοτήριο. Η γερμανική εφημερίδα Bild υποστηρίζει ότι κυβερνήτης ήταν ο πατέρας δύο παιδιών Πάτρικ Σ. από το Ντίσελντορφ και συγκυβερνήτης ο Αντρέας Λ. από το Montabaur της Ρηνανίας.
Πρώην συνάδελφος του πιλότου του μοιραίου Airbus Πάτρικ Σ. δηλώνει στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο "Europe 1" ότι δεν υπήρχε περίπτωση να σκεφτεί την αυτοκτονία. «Ήταν ένας από τους καλύτερους. Από τους καλύτερους πιλότους που είχαμε στην εταιρεία. Είμαι 100% σίγουρος πως έκανε ό,τι μπορούσε, ό,τι περνούσε από το χέρι του. Τον γνώριζα πολύ καλά, είχε αρκετή εμπειρία. Ήταν ένας καλός πατέρας, με αίσθηση του χιούμορ. Το σενάριο της αυτοκτονίας δεν θα περνούσε ούτε ένα δευτερόλεπτο από το μυαλό του».
Το σημείο της τραγωδίας
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του AFP, για να αρχίσει το αεροπλάνο πορεία καθόδου επί 11 λεπτά, μία κανονική προσγείωση δηλαδή, πρέπει να γίνουν συνειδητές και πολύ προσεκτικές κινήσεις μέσα στο πιλοτήριο.
Για την ακρίβεια, οι Γάλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.
«Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα», αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».
Το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους
Οπως αναφέρει το AFP οι ήχοι μέσα στο πιλοτήριο που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί είναι καθαροί: «Στην αρχή της πτήσης ακούς το πλήρωμα να μιλάει φυσιολογικά. Μετά ακούς το ένα κάθισμα να πηγαίνει προς τα πίσω, την πόρτα να ανοίγει και μετά να κλείνει. Μετά δεν ξανακούγονται ομιλίες μέχρι να γίνει η συντριβή». Σύμφωνα με τους New York Times που πρώτοι αποκάλυψαν το περιεχόμενο του μαύρου κουτιού, ο κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να ανοίξει την πόρτα και να μπει στο πιλοτήριο. Το σήμα κινδύνου ακούγεται όταν το αεροπλάνο πλησιάζει το βουνό.
Την ίδια ώρα αξίζει να σημειωθεί πως ακόμη και τρία 24ωρα μετά την τραγωδία λίγες έως ανύπαρκτες είναι οι πληροφορίες για τους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης. Τα ονομάτά τους δεν έχουν δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα ενώ το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι πως ο κυβερνήτης είχε δέκα εμπειρία στην αεροπορική εταιρεία Lufthansa και περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης σε αεροσκάφη Airbus στο ενεργητικό του.
Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης ο οποίος είχε μείνει στο πιλοτήριο είχε προσληφθεί από την Germanwings το φθινόπωρο του 2013 και είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσεις. Eπίσης, εκτός από τις λίγες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του όπως έχει γίνει γνωστό είχε εκπαιδευτεί από τη Lufthansa στη Βρέμη.
Για την ακρίβεια, οι Γάλλοι ειδικοί αναφέρουν ότι μόνο δύο λόγοι μπορούν να συντρέχουν με δεδομένο ότι ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στο πιλοτήριο: ή ήθελε να αυτοκτονήσει ή αρρώστησε ξαφνικά. Ωστόσο προσθέτουν ότι το ενδεχόμενο ασθένειας είναι σχεδόν απίθανο γιατί οι προσεκτικοί χειρισμοί που απαιτούνται για να αρχίσει να προσγειώνεται το Airbus δεν θα μπορούσαν να γίνουν από έναν άνθρωπο που παρουσίασε ξαφνικό πρόβλημα υγείας.
«Το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό δεν βγάζει νόημα», αναφέρει εις εκ των ειδικών και συνεχίζει: «Είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων, είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».
Το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους
Οπως αναφέρει το AFP οι ήχοι μέσα στο πιλοτήριο που καταγράφηκαν στο μαύρο κουτί είναι καθαροί: «Στην αρχή της πτήσης ακούς το πλήρωμα να μιλάει φυσιολογικά. Μετά ακούς το ένα κάθισμα να πηγαίνει προς τα πίσω, την πόρτα να ανοίγει και μετά να κλείνει. Μετά δεν ξανακούγονται ομιλίες μέχρι να γίνει η συντριβή». Σύμφωνα με τους New York Times που πρώτοι αποκάλυψαν το περιεχόμενο του μαύρου κουτιού, ο κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να ανοίξει την πόρτα και να μπει στο πιλοτήριο. Το σήμα κινδύνου ακούγεται όταν το αεροπλάνο πλησιάζει το βουνό.
Την ίδια ώρα αξίζει να σημειωθεί πως ακόμη και τρία 24ωρα μετά την τραγωδία λίγες έως ανύπαρκτες είναι οι πληροφορίες για τους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης. Τα ονομάτά τους δεν έχουν δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα ενώ το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι πως ο κυβερνήτης είχε δέκα εμπειρία στην αεροπορική εταιρεία Lufthansa και περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης σε αεροσκάφη Airbus στο ενεργητικό του.
Η Lufthansa ανακοίνωσε ότι ο συγκυβερνήτης ο οποίος είχε μείνει στο πιλοτήριο είχε προσληφθεί από την Germanwings το φθινόπωρο του 2013 και είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσεις. Eπίσης, εκτός από τις λίγες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του όπως έχει γίνει γνωστό είχε εκπαιδευτεί από τη Lufthansa στη Βρέμη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr