Ο «ήσυχος και πράος» Lubitz που έστειλε στο θάνατο 149 ψυχές!
27.03.2015
08:11
Πώς οργάνωσε το σχέδιο συντριβής - Άλλαζε κάθε πέντε λεπτά του κωδικούς για να μην μπει κανείς στο cockpit - Το σενάριο που θέλει τον 28χρονο συγκυβερνήτη να είχε ερωτική απογοήτευση!
Συγγενείς, φίλοι, γείτονες και συνεργάτες έβλεπαν στο πρόσωπο του 28χρονου Andreas Lubitz έναν άνθρωπο πράο, συναισθηματικό, φιλήσυχο, ευχάριστο και ευγενικό. Οι συνάδελφοι του από το κέντρο εκπαίδευσης LSC τον περιγράφουν ως κοινωνικό που είχε πολλούς φίλους και δεν ήταν καθόλου μοναχικός. Ο 28χρονος συγκυβερνήτης έτρεχε σε ημιμαραθώνιους, ενδιαφερόταν για τη μουσική και πήγαινε σε κλαμπ, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτονται από τη σελίδα του στο Facebook, η οποία έχει απενεργοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.
Κανείς δεν μπόρεσε να προβλέψει όμως ότι αυτός ο άνθρωπος ήταν ικανός να γίνει δολοφόνος και να στείλει στο θάνατο 149 ψυχές...
Από έφηβος είχε, λένε, όνειρο να πετάξει με ένα Airbus 320!
Κανείς δεν μπόρεσε να προβλέψει όμως ότι αυτός ο άνθρωπος ήταν ικανός να γίνει δολοφόνος και να στείλει στο θάνατο 149 ψυχές...
Από έφηβος είχε, λένε, όνειρο να πετάξει με ένα Airbus 320!
Είναι γεγονός πώς η αεροπορική εταιρεία «Lufthansa» έχει δώσει ελάχιστα στοιχεία για την προσωπικότητα του νεαρού συγκυβερνήτη και περιορίστηκε να αποκαλύψει μόνο ότι δεν είχε μεγάλη εμπειρία στις πτήσεις (μόνο 630 ώρες).
Η επίσημη θέση της Lufthansa-Germanwings είναι πως ο Lubitz ήταν 100% ιατρικά έτοιμος να πιλοτάρει αεροπλάνο, ωστόσο, στην επιφάνεια έρχονται μαρτυρίες που δείχνουν πως ίσως το «τέρας» της κατάθλιψης να είχε χτυπήσει τον 28χρονο.
Το ρεπορτάζ «τρέχει», με την τελευταία εξέλιξη να θέλει τις αρχές να έχει στα χέρια της ένα πολύ σημαντικό στοιχείο από τις έρευνες στο σπίτι του 28χρονου, που ενδεχομένως να δώσει φως στα αναπάντητα ερωτήματα της ανείπωτης τραγωδίας.
Από γερμανικά ΜΜΕ έγινε γνωστό ότι ο Andreas Lubitz έπασχε από κατάθλιψη και υπερκόπωση(εργασιακό burn out) με αποτέλεσμα να αφήσει για κάποιους μήνες την εκπαίδευση του. Στη συνέχεια επέστρεψε και πέρασε όλα τα τεστ και τον ψυχολογικό έλεγχο, σύμφωνα με εκπροσώπους της Germanwings. Το τι ακριβώς συνέβη σε εκείνο το διάστημα της ζωής του, όμως, παραμένει θολό.
Ο Andreas Lubitz, όταν επέστρεψε στην εταιρεία έπρεπε να περάσει ξανά ορισμένα στάδια της εκπαίδευσης για να μπορέσει να μπει σε πιλοτήριο.
Η αποκάλυψη αυτή μπορεί να αποτελέσει το κλειδί, καθώς, παρά το γεγονός ότι η Lufthansa αναφέρει ότι ο πιλότος ήταν 100% έτοιμος τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μια εταιρεία δίνει την άδεια σε έναν υπάλληλο να πιλοτάρει αεροπλάνο ενώ έχει ιστορικό ψυχολογικών προβλημάτων.
Ακόμη περισσότερα ερωτήματα προκαλεί και η παραδοχή της εταιρείας πως οι πιλότοι της δεν υποβάλλονται συχνά σε ψυχολογικά τεστ. Οι υποψήφιοι πιλότοι περνούν ένα σκληρό ψυχολογικό τεστ πριν από την πρόσληψή τους, ωστόσο, στη συνέχεια δεν κρίνεται απαραίτητο να επαναληφθεί αυτή η κρίσιμη διαδικασία.
Την ίδια ώρα, πληθαίνουν συνεχώς τα σενάρια για τους λόγους που οδήγησαν τον 28χρονο συγκυβερνήτη του Airbus Α320 της Germanwings στην απόφαση να οδηγήσει - όπως όλα δείχνουν - ένα αεροσκάφος με 149 επιβάτες στον θάνατο.
Το τελευταίο, το οποίο επικαλείται η βρετανική εφημερίδα Daily Mail, θέλει τον Αντρέα Λούμπιτζ να υποφέρει από μια «προσωπική κρίση» την περίοδο πριν την αεροπορική τραγωδία στις Άλπεις.
Επικαλούμενο πληροφορίες από τη Γερμανία το δημοσίευμα αναφέρει ότι ο 28χρονος προσπαθούσε να ανταποκριθεί στον χωρισμό του από τη σύντροφό του.
Η θεωρία εμφανίστηκε λίγες ώρες μετά την έρευνα της αστυνομίας στο σπίτι του Λούμπιτζ.
Ειδικοί εγκληματολόγοι και ψυχολόγοι μιλούν με τους σοκαρισμένους γονείς, τους οικείους και τους συναδέλφους του προκειμένου να εξακριβωθεί η ψυχική κατάσταση του 28χρονου. Ήδη έχουν ελεγχθεί το σπίτι των γονιών του στην Μονταμπαούρ της Βόννης και το διαμέρισμα που διατηρούσε στο Ντίσελντορφ προκειμένου να βρεθούν στοιχεία ή ακόμη και κάποιο σημείωμα αυτοκτονίας, τα οποία να εξηγούν τους λόγους της ενέργειάς του.
Πάντως οι γερμανικές αρχές αποκλείουν το ενδεχόμενο να εμπλέκεται ο 28χρονος σε τρομοκρατική οργάνωση, καθώς φαίνεται ότι από το παρελθόν και τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν προκύπτει κάποια τέτοια σύνδεση.
«Ο συγκυβερνήτης ήταν σταθερός, ήρεμος και ανέπνεε κανονικά. Τα τελευταία δέκα λεπτά δεν αποκρινόταν σε κανένα κάλεσμα από το Πύργο Ελέγχου και αγνοούσε συνειδητά τον κυβερνήτη που του φώναζε να ανοίξει την πόρτα του πιλοτηρίου. Από το μαύρο κουτί τα τελευταία δέκα λεπτά ακούγονταν οι κραυγές των επιβατών που έβλεπαν τον κυβερνήτη να χτυπά με δύναμη την πόρτα του cockpit. Την ίδια ώρα προκαλεί ρίγη η δεκάλεπτη σιωπή του 28χρονου πιλότου».
Οπως προκύπτει από την πορεία των ερευνών, αλλά και τα τελευταία 30 λεπτά που καταγράφονται στο μαύρο κουτί, ο Lubitz είχε σχεδιάσει να «ρίξει» το αεροπλάνο.
Αυτό φαίνεται τόσο από τις κοφτές απαντήσεις που έδινε στον πιλότο λίγο πριν εκείνος φύγει από το πιλοτήριο, αλλά και από το γεγονός ότι δεν απαντούσε ούτε όταν ο πιλότος ζητούσε να μπει μέσα και να σώσει το αεροπλάνο, αλλά ούτε επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τα ξένα μέσα, ο Lubitz άλλαζε κάθε πέντε λεπτά τους κωδικούς κλειδώματος του πιλοτηρίου και, όταν πιλότος έφυγε για να πάει στην τουαλέτα, ενεργοποίησε το σχέδιό του.
Παράλληλα, φαίνεται πως είχε ρυθμίσει τον αυτόματο πιλότο ώστε να φθάσει το αεροπλάνο μέχρι το ύψος των 100 μέτρων, σχεδόν, δηλαδή σε σημείο πρόσκρουσης στο έδαφος.
Αυτό επιβεβαιώνει και ο ιστότοπος flightradar ο οποίος παρουσιάζει γραφήματα με την αλλαγή των ρυθμίσεων στον αυτόματο πιλότο, η οποία, όπως υποστηρίζει, έγινε χειροκίνητα.
-Οι πιλότοι συνομιλούν σε φυσιολογικό και χαρούμενο κλίμα τα πρώτα 20 λεπτά από τα 30 συνολικά που είναι καταγραμμένα στο «μαύρο κουτί».
-Ο πιλότος ενημερώνει το συγκυβερνήτη για την προσγείωση στο Ντίσελντορφ και οι απαντήσεις του Lubitz είναι κοφτές
-Ο πιλότος ζητά από τον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους
-Ακούγεται η καρέκλα που κινείται και ο θόρυβος από την πόρτα που κλείνει, ενώ ο πιλότος πιθανότατα πηγαίνει στην τουαλέτα
-Λίγο αργότερα ο Andreas Lubitz ενεργοποιεί το σύστημα προσγείωσης.
-Ο πιλότος ακούγεται επανειλημμένα να ζητάει να μπει μέσα στην καμπίνα.
-Χτυπάει την πόρτα του πιλοτηρίου. Δεν παίρνει καμία απάντηση, αλλά μέσα στο πιλοτήριο ακούγεται η αναπνοή του συγκυβερνήτη.
-Ο Πύργος Ελέγχου της Μασσαλίας ακούγεται επανειλημμένα να προσπαθεί να επικοινωνήσει με την καμπίνα.
-Ο Πύργος Ελέγχου ζητά από το πιλοτήριο να εισάγει τον κωδικό 7700 στον αναμεταδότη. Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και το αεροπλάνο παίρνει προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα για έκτακτη προσγείωση.
-Ο Πύργος Ελέγχου ζητά από τα άλλα αεροσκάφη να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο της Germanwings μέσω ραδιοφώνου. Καμία απάντηση.
-Ακούγονται συναγερμοί. Το αεροπλάνο είναι κοντά στο έδαφος και μετά ακούγονται δυνατοί θόρυβοι, που δείχνουν ότι κάποιος προσπαθεί να κλωτσήσει την πόρτα για να μπει μέσα.
Ενας θόρυβος ακούγεται ακριβώς πριν την συντριβή. Πιθανότα το αεροπλάνο προσκρούει κάπου, πριν συντριβεί στην βουνοπλαγιά.
Ο Πύργος Ελέγχου δεν έλαβε κάποιο μήνυμα ανησυχίας. Ο συγκυβερνήτης δεν απάντησε ποτέ.
Η επίσημη θέση της Lufthansa-Germanwings είναι πως ο Lubitz ήταν 100% ιατρικά έτοιμος να πιλοτάρει αεροπλάνο, ωστόσο, στην επιφάνεια έρχονται μαρτυρίες που δείχνουν πως ίσως το «τέρας» της κατάθλιψης να είχε χτυπήσει τον 28χρονο.
Το ρεπορτάζ «τρέχει», με την τελευταία εξέλιξη να θέλει τις αρχές να έχει στα χέρια της ένα πολύ σημαντικό στοιχείο από τις έρευνες στο σπίτι του 28χρονου, που ενδεχομένως να δώσει φως στα αναπάντητα ερωτήματα της ανείπωτης τραγωδίας.
Από γερμανικά ΜΜΕ έγινε γνωστό ότι ο Andreas Lubitz έπασχε από κατάθλιψη και υπερκόπωση(εργασιακό burn out) με αποτέλεσμα να αφήσει για κάποιους μήνες την εκπαίδευση του. Στη συνέχεια επέστρεψε και πέρασε όλα τα τεστ και τον ψυχολογικό έλεγχο, σύμφωνα με εκπροσώπους της Germanwings. Το τι ακριβώς συνέβη σε εκείνο το διάστημα της ζωής του, όμως, παραμένει θολό.
Ο Andreas Lubitz, όταν επέστρεψε στην εταιρεία έπρεπε να περάσει ξανά ορισμένα στάδια της εκπαίδευσης για να μπορέσει να μπει σε πιλοτήριο.
Η αποκάλυψη αυτή μπορεί να αποτελέσει το κλειδί, καθώς, παρά το γεγονός ότι η Lufthansa αναφέρει ότι ο πιλότος ήταν 100% έτοιμος τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μια εταιρεία δίνει την άδεια σε έναν υπάλληλο να πιλοτάρει αεροπλάνο ενώ έχει ιστορικό ψυχολογικών προβλημάτων.
Ακόμη περισσότερα ερωτήματα προκαλεί και η παραδοχή της εταιρείας πως οι πιλότοι της δεν υποβάλλονται συχνά σε ψυχολογικά τεστ. Οι υποψήφιοι πιλότοι περνούν ένα σκληρό ψυχολογικό τεστ πριν από την πρόσληψή τους, ωστόσο, στη συνέχεια δεν κρίνεται απαραίτητο να επαναληφθεί αυτή η κρίσιμη διαδικασία.
Πληθαίνουν τα σενάρια - Και σενάριο ερωτικής απογοήτευσης πίσω από την απόφαση αυτοκτονίας του
Την ίδια ώρα, πληθαίνουν συνεχώς τα σενάρια για τους λόγους που οδήγησαν τον 28χρονο συγκυβερνήτη του Airbus Α320 της Germanwings στην απόφαση να οδηγήσει - όπως όλα δείχνουν - ένα αεροσκάφος με 149 επιβάτες στον θάνατο.
Το τελευταίο, το οποίο επικαλείται η βρετανική εφημερίδα Daily Mail, θέλει τον Αντρέα Λούμπιτζ να υποφέρει από μια «προσωπική κρίση» την περίοδο πριν την αεροπορική τραγωδία στις Άλπεις.
Επικαλούμενο πληροφορίες από τη Γερμανία το δημοσίευμα αναφέρει ότι ο 28χρονος προσπαθούσε να ανταποκριθεί στον χωρισμό του από τη σύντροφό του.
Η θεωρία εμφανίστηκε λίγες ώρες μετά την έρευνα της αστυνομίας στο σπίτι του Λούμπιτζ.
Ειδικοί εγκληματολόγοι και ψυχολόγοι μιλούν με τους σοκαρισμένους γονείς, τους οικείους και τους συναδέλφους του προκειμένου να εξακριβωθεί η ψυχική κατάσταση του 28χρονου. Ήδη έχουν ελεγχθεί το σπίτι των γονιών του στην Μονταμπαούρ της Βόννης και το διαμέρισμα που διατηρούσε στο Ντίσελντορφ προκειμένου να βρεθούν στοιχεία ή ακόμη και κάποιο σημείωμα αυτοκτονίας, τα οποία να εξηγούν τους λόγους της ενέργειάς του.
Πάντως οι γερμανικές αρχές αποκλείουν το ενδεχόμενο να εμπλέκεται ο 28χρονος σε τρομοκρατική οργάνωση, καθώς φαίνεται ότι από το παρελθόν και τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν προκύπτει κάποια τέτοια σύνδεση.
Τα εφιαλτικά 10 λεπτά της σιωπής του, που οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία
«Ο συγκυβερνήτης ήταν σταθερός, ήρεμος και ανέπνεε κανονικά. Τα τελευταία δέκα λεπτά δεν αποκρινόταν σε κανένα κάλεσμα από το Πύργο Ελέγχου και αγνοούσε συνειδητά τον κυβερνήτη που του φώναζε να ανοίξει την πόρτα του πιλοτηρίου. Από το μαύρο κουτί τα τελευταία δέκα λεπτά ακούγονταν οι κραυγές των επιβατών που έβλεπαν τον κυβερνήτη να χτυπά με δύναμη την πόρτα του cockpit. Την ίδια ώρα προκαλεί ρίγη η δεκάλεπτη σιωπή του 28χρονου πιλότου».
Οπως προκύπτει από την πορεία των ερευνών, αλλά και τα τελευταία 30 λεπτά που καταγράφονται στο μαύρο κουτί, ο Lubitz είχε σχεδιάσει να «ρίξει» το αεροπλάνο.
Αυτό φαίνεται τόσο από τις κοφτές απαντήσεις που έδινε στον πιλότο λίγο πριν εκείνος φύγει από το πιλοτήριο, αλλά και από το γεγονός ότι δεν απαντούσε ούτε όταν ο πιλότος ζητούσε να μπει μέσα και να σώσει το αεροπλάνο, αλλά ούτε επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τα ξένα μέσα, ο Lubitz άλλαζε κάθε πέντε λεπτά τους κωδικούς κλειδώματος του πιλοτηρίου και, όταν πιλότος έφυγε για να πάει στην τουαλέτα, ενεργοποίησε το σχέδιό του.
Παράλληλα, φαίνεται πως είχε ρυθμίσει τον αυτόματο πιλότο ώστε να φθάσει το αεροπλάνο μέχρι το ύψος των 100 μέτρων, σχεδόν, δηλαδή σε σημείο πρόσκρουσης στο έδαφος.
Αυτό επιβεβαιώνει και ο ιστότοπος flightradar ο οποίος παρουσιάζει γραφήματα με την αλλαγή των ρυθμίσεων στον αυτόματο πιλότο, η οποία, όπως υποστηρίζει, έγινε χειροκίνητα.
Η Wall Street Journal αποκαλύπτει τα τελευταία τριάντα λεπτά όπως έχουν καταγραφεί στο «μαύρο κουτί»
-Οι πιλότοι συνομιλούν σε φυσιολογικό και χαρούμενο κλίμα τα πρώτα 20 λεπτά από τα 30 συνολικά που είναι καταγραμμένα στο «μαύρο κουτί».
-Ο πιλότος ενημερώνει το συγκυβερνήτη για την προσγείωση στο Ντίσελντορφ και οι απαντήσεις του Lubitz είναι κοφτές
-Ο πιλότος ζητά από τον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους
-Ακούγεται η καρέκλα που κινείται και ο θόρυβος από την πόρτα που κλείνει, ενώ ο πιλότος πιθανότατα πηγαίνει στην τουαλέτα
-Λίγο αργότερα ο Andreas Lubitz ενεργοποιεί το σύστημα προσγείωσης.
-Ο πιλότος ακούγεται επανειλημμένα να ζητάει να μπει μέσα στην καμπίνα.
-Χτυπάει την πόρτα του πιλοτηρίου. Δεν παίρνει καμία απάντηση, αλλά μέσα στο πιλοτήριο ακούγεται η αναπνοή του συγκυβερνήτη.
-Ο Πύργος Ελέγχου της Μασσαλίας ακούγεται επανειλημμένα να προσπαθεί να επικοινωνήσει με την καμπίνα.
-Ο Πύργος Ελέγχου ζητά από το πιλοτήριο να εισάγει τον κωδικό 7700 στον αναμεταδότη. Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και το αεροπλάνο παίρνει προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα για έκτακτη προσγείωση.
-Ο Πύργος Ελέγχου ζητά από τα άλλα αεροσκάφη να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο της Germanwings μέσω ραδιοφώνου. Καμία απάντηση.
-Ακούγονται συναγερμοί. Το αεροπλάνο είναι κοντά στο έδαφος και μετά ακούγονται δυνατοί θόρυβοι, που δείχνουν ότι κάποιος προσπαθεί να κλωτσήσει την πόρτα για να μπει μέσα.
Ενας θόρυβος ακούγεται ακριβώς πριν την συντριβή. Πιθανότα το αεροπλάνο προσκρούει κάπου, πριν συντριβεί στην βουνοπλαγιά.
Ο Πύργος Ελέγχου δεν έλαβε κάποιο μήνυμα ανησυχίας. Ο συγκυβερνήτης δεν απάντησε ποτέ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr