Υποχρεωτική ψυχολογική αξιολόγηση των πιλότων ζήτησε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας
17.07.2015
15:55
H έκθεση είναι αποτέλεσμα μελέτης που διενεργήθηκε μετά τη συντριβή του αεροσκάφους A320 της Germanwings που στοίχισε τη ζωή σε εκατόν πενήντα ανθρώπους
Ένας πιλότος δεν θα πρέπει ποτέ στο εξής να μένει μόνος του στον θάλαμο διακυβέρνησης και μία «ψυχολογική αξιολόγηση» των πιλότων είναι απαραίτητη πριν από την πρόσληψή τους.
Οι παραπάνω συστάσεις εκδόθηκαν σήμερα από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Αεροπορική Ασφάλεια (AESA) σε έκθεσή της για τη συντριβή, τον Μάρτιο, ενός αεροπλάνου της Germanwings.
Η AESA, που επιφορτίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εντοπίσει τις ελλείψεις που επέτρεψαν στον συγκυβερνήτη να ρίξει σκόπιμα το αεροσκάφος πάνω στις γαλλικές Άλπεις στις 24 Μαρτίου, συστήνει επίσης οι ετήσιοι απρόοπτοι έλεγχοι των επαγγελματιών πιλότων να περιλαμβάνουν ελέγχους για την κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών.
Μετά την τραγωδία, η AESA είχε προτείνει προσωρινά τη μόνιμη παρουσία δύο ανθρώπων στον θάλαμο διακυβέρνησης των αεροσκαφών, κάτι που δεν προβλέπεται από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Η υπηρεσία προτείνει «τη διατήρηση» αυτού του κανονισμού, ο οποίος στο μεταξύ εφαρμόστηκε ευρέως από τις ευρωπαϊκές εταιρίες, σε εθελοντική βάση.
Επαφίεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφασίσει αν το μέτρο αυτό, καθώς και όλες οι άλλες συστάσεις της AESA, θα πρέπει να καταστεί υποχρεωτικό, εξήγησε μία ευρωπαϊκή πηγή.
Σύμφωνα με την ομάδα ειδικών της Υπηρεσίας, οι άλλες βελτιώσεις που θα επέλθουν αφορούν κυρίως τα κριτήρια για την ιατρική παρακολούθηση των πιλότων.
Οι παραπάνω συστάσεις εκδόθηκαν σήμερα από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Αεροπορική Ασφάλεια (AESA) σε έκθεσή της για τη συντριβή, τον Μάρτιο, ενός αεροπλάνου της Germanwings.
Η AESA, που επιφορτίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εντοπίσει τις ελλείψεις που επέτρεψαν στον συγκυβερνήτη να ρίξει σκόπιμα το αεροσκάφος πάνω στις γαλλικές Άλπεις στις 24 Μαρτίου, συστήνει επίσης οι ετήσιοι απρόοπτοι έλεγχοι των επαγγελματιών πιλότων να περιλαμβάνουν ελέγχους για την κατανάλωση αλκοόλ και ναρκωτικών.
Μετά την τραγωδία, η AESA είχε προτείνει προσωρινά τη μόνιμη παρουσία δύο ανθρώπων στον θάλαμο διακυβέρνησης των αεροσκαφών, κάτι που δεν προβλέπεται από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Η υπηρεσία προτείνει «τη διατήρηση» αυτού του κανονισμού, ο οποίος στο μεταξύ εφαρμόστηκε ευρέως από τις ευρωπαϊκές εταιρίες, σε εθελοντική βάση.
Επαφίεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφασίσει αν το μέτρο αυτό, καθώς και όλες οι άλλες συστάσεις της AESA, θα πρέπει να καταστεί υποχρεωτικό, εξήγησε μία ευρωπαϊκή πηγή.
Σύμφωνα με την ομάδα ειδικών της Υπηρεσίας, οι άλλες βελτιώσεις που θα επέλθουν αφορούν κυρίως τα κριτήρια για την ιατρική παρακολούθηση των πιλότων.
Εκτός από την ψυχολογική αξιολόγηση «όλων των πιλότων των αεροπορικών εταιριών» και τον εντοπισμό ενδεχομένως κατανάλωσης αλκοόλ και ναρκωτικών, προτείνουν τη δημιουργία ενός «δικτύου ιατρικών επιτηρητών» των πιλότων και μία βάση δεδομένων για τις ιατρικές επισκέψεις.
«Πρόκειται να διευκολύνει την κοινοποίηση των πληροφοριών» και να εντοπίζει ενδεχόμενα προβλήματα μη δηλωθέντων προβλημάτων υγείας.
«Καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια προκειμένου να φθάσουμε σε μία ισορροπία», σε αυτές τις συστάσεις, «ανάμεσα στο ιατρικό απόρρητο και στην ασφάλεια», αναφέρει η υπηρεσία.
Οι ειδικοί διεξήγαγαν τις εργασίες τους παράλληλα με την έρευνα του γαλλικού Γραφείου έρευνας και ανάλυσης (BEA), η οριστική έκθεση του οποίου αναμένεται το 2016.
Εκατόν πενήντα άνθρωποι σκοτώθηκαν στο δυστύχημα με το αεροσκάφος A320 της Germanwings, θυγατρικής χαμηλού κόστους του γερμανικού ομίλου Lufthansa.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το αεροπλάνο συνέτριψε στο έδαφος ο γερμανός συγκυβερνήτης του Αντρέας Λούμπιτς, ο οποίος είχε κλειστεί μόνος του στον θάλαμο διακυβέρνησης. Είχε αντιμετωπίσει στο παρελθόν σημαντικά ψυχολογικά προβλήματα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr