Λύθηκε το μυστήριο της πτήσης MH370; Όλα τα σενάρια
01.08.2015
09:07
Στην Τουλούζη σε ειδικό εργαστήριο το αντικείμενο που ξεβράστηκε στο Ρεϊνιόν - Γιατί οι έρευνες δεν επικεντρώθηκαν εξαρχής στην περιοχή, αφού είναι γνωστή η ύπαρξη των θαλάσσιων ρευμάτων στον Ινδικό - Πώς ντόπιοι καθαριστές βρήκαν αυτό που έψαχνε μια διεθνής επιχείρηση αξίας 180 εκατ. δολαρίων
Ως διά μαγείας εξαφανίστηκε από τα ραντάρ η πτήση ΜΗ370 των Μalaysia Airlines στις 8 Μαρτίου του 2014, μία πτήση που μπέρδεψε, φόβισε, σκόρπισε τον τρόμο αλλά και απέδειξε πως ένα πελώριο αεροσκάφος μπορεί να χαθεί από το χάρτη παίρνοντας μαζί του 239 ψυχές. Και ως διά μαγείας, περίπου 16 μήνες αργότερα, ένα κομμάτι λευκής λαμαρίνας, μήκους δύο περίπου μέτρων, έρχεται να αναπτερώσει τις ελπίδες όλων όσοι πίστευαν πως κάποια στιγμή θα λυνόταν ο γρίφος για το πιο δισεπίλυτο μυστήριο στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας. Και για να διαψεύσει, όμως, τις ελπίδες των συγγενών που συνέχιζαν να πιστεύουν σ' ένα θαύμα, πως το αεροπλάνο που μετέφερε τα αγαπημένα τους πρόσωπα, είχε ίσως προσγειωθεί σε κάποιο αεροδρόμιο της Κεντρικής Ασίας.
«Είμαστε όλο και πιο σίγουροι ότι τα συντρίμμια προέρχονται από την πτήση MH370 των μαλαισιανών αερογραμμών», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μάρτιν Ντόλαν, επικεφαλής επίτροπος της Αυστραλιανής Υπηρεσίας Ασφαλείας Μεταφορών λίγες ώρες μετά τον εντοπισμό κομματιού από πτερύγιο αεροσκάφους στο γαλλικό νησί Ρεινιόν. Πρόκειται για την πιο απομακρυσμένη περιοχή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθότι ανήκει στη Γαλλία και βρίσκεται περίπου 600 χλμ ανατολικά της Μαδαγασκάρης.
«Είμαστε όλο και πιο σίγουροι ότι τα συντρίμμια προέρχονται από την πτήση MH370 των μαλαισιανών αερογραμμών», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μάρτιν Ντόλαν, επικεφαλής επίτροπος της Αυστραλιανής Υπηρεσίας Ασφαλείας Μεταφορών λίγες ώρες μετά τον εντοπισμό κομματιού από πτερύγιο αεροσκάφους στο γαλλικό νησί Ρεινιόν. Πρόκειται για την πιο απομακρυσμένη περιοχή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθότι ανήκει στη Γαλλία και βρίσκεται περίπου 600 χλμ ανατολικά της Μαδαγασκάρης.
Εμπειρογνώμονες που μελέτησαν τις τελευταίες φωτογραφίες υποστηρίζουν ότι το κομμάτι μοιάζει με πτερύγιο κλίσης ενός Boeing 777, δηλαδή με κινητό μέρος της επιφάνειας των φτερών του. «Το κομμάτι αυτό που ξεβράστηκε στα ανοιχτά της Μαδαγασκάρης ανήκει σε αεροσκάφος τύπου Boeing 777», ανακοίνωσαν την Παρασκευή και οι αξιωματούχοι της Μαλαισίας. Ένα μέρος του αριθμού που αναγράφεται στο φτερό, «επιβεβαιώνει πως τα συντρίμμια προέρχονται από ένα αεροπλάνο Boeing 777», όπως δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο υφυπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, Αμπντουλαζίζ Καπράουι, επικαλούμενος ως πηγή τη Malaysia Airlines.
Σειρά τώρα έχουν Γάλλοι εμπειρογνώμονες οι οποίοι έχουν αναλάβει να το ερευνήσουν στα γραφεία τους στην Τουλούζη δίνοντας απαντήσεις στο τι συνέβη μετά την απογείωση του αεροσκάφους της πτήσης MH370 από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο στις 8 Μαρτίου του 2014. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά ως σήμερα, το αεροσκάφος άλλαξε πορεία, κατευθύνθηκε αρχικά δυτικά και ακολούθως νότια στον Ινδικό Ωκεανό. Οι πρώτες ημέρες ερευνών στον νότιο Ινδικό Ωκεανό ήταν άκαρπες. Οι ελπίδες λιγόστεψαν από τη στιγμή που σταμάτησαν να εκπέμπουν και τα «μαύρα κουτιά», τα οποία είναι προγραμματισμένα να δίνουν σήμα για τριάντα ημέρες. Τώρα, ύστερα από 500 μέρες εντατικών ερευνών που κόστισαν πάνω από 180 εκατομμύρια δολάρια, κι ενώ για πολλούς η υπόθεση αυτή ήταν πλέον χαμένη, υπάλληλοι καθαρισμού εντόπισαν στο νησί Ρεινιόν συντρίμμια αεροσκάφους...
Για τους ειδικούς, η απουσία σοβαρής ζημιάς στο μπροστινό τμήμα κάνει πιο πιθανό το σενάριο το αεροπλάνο να προχώρησε σε μια βίαιη, υψηλής ταχύτητας, σπειροειδή κάθοδο με αποτέλεσμα το πτερύγιο να αποκοπεί. Αυτό σημαίνει ότι σημειώθηκε έκρηξη του αεροσκάφους στον αέρα, υποστηρίζουν οι ειδικοί, και προσθέτουν πως αυτό είναι για την ώρα το επικρατέστερο σενάριο.
Επιπλέον, σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι πιθανόν κάποιος από το πιλοτήριο κατηύθυνε το αεροσκάφος στο να κάνει απρογραμμάτιστες κινήσεις, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Telegraph.
Την ίδια άποψη έχει και ο Ρόμπιν Μπίμαν, θαλάσσιος γεωλόγος στο Πανεπιστήμιο Τζέιμς Κουκ της Αυστραλίας, ο οποίος ανέφερε ότι μεγάλα αντικείμενα ταξιδεύουν τεράστιες αποστάσεις στον Ινδικό Ωκεανό. Προκύπτει έτσι το ερώτημα, αφού ήξεραν ότι τα συντρίμμια μπορεί να φθάσουν ως εκείνη την περιοχή, γιατί ένα χρόνο πριν δεν είχαν στρέψει τις έρευνες των ειδικών προς εκείνη την πλευρά; Ένα ερώτημα που γεννά νέες θεωρίες συνωμοσίας για την τύχη του εξαφανισμένου αεροσκάφους, για το τι πραγματικά συνέβη εκείνη την μοιραία νύχτα. Σε κάθε περίπτωση, η ουσία είναι ότι το κομμάτι του αεροσκάφους που εξετάζεται εντοπίστηκε τέσσερις χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που πίστευαν οι εμπειρογνώμονες ότι είχε εξαφανιστεί ή συντριβεί το Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών.
Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ραζάκ η τοποθεσία όπου βρέθηκε το κομμάτι του αεροσκάφους φαίνεται λογική με βάση τα ρεύματα του Ινδικού Ωκεανού. «Υπήρξαν πολλοί λάθος συναγερμοί. Υπόσχομαι όμως στις οικογένειες των θυμάτων πως ότι και να γίνει, δεν θα εγκαταλείψουμε τις προσπάθειες», πρόσθεσε ο Ραζάκ, προφανώς σε μία προσπάθεια να δικαιολογηθεί για λάθη και παραλείψεις του παρελθόντος στην ενημέρωση των συγγενών. Αυστραλοί αξιωματούχοι συμφωνούν και αυτοί ότι το σημείο όπου εντοπίστηκε το κομμάτι του αεροσκάφους, συνάδει με όσα γνωρίζουν για τα ρεύματα και τις πληροφορίες που έχουν δώσει οι δορυφόροι.
Τα συντρίμμια, μήκους δύο μέτρων, βρέθηκαν στο Σεν Αντρέ του νησιού Ρεϊνιόν από τους υπαλλήλους για τον καθαρισμό της ακτής. Μάλιστα, ένας από τους υπαλλήλους σκέφτηκε να μην αναφέρουν το εύρημα αλλά να το κρατήσουν για να προσελκύει ως αξιοθέατο τους τουρίστες, όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα “Bild”.
Παράλληλα με τις πρώτες έρευνες, οι συγγενείς των αγνοουμένων για πολλές ημέρες κατέκλυζαν το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Μαλαισίας, περιμένοντας κάποιο νέο, καλό ή κακό, για τους αγαπημένους τους.
Ωστόσο, τα μηνύματα που έστελναν οι δορυφόροι ήταν αντικρουόμενα και τα διάφορα αντικείμενα που εντοπίζονταν στη θάλασσα αποδεικνύονταν οτιδήποτε άλλο εκτός από συντρίμμια, με αποτέλεσμα η αγωνία να κορυφώνεται. Και οι θεωρίες να φουντώνουν:
1. Συντριβή. Μέχρι τώρα, το επικρατέστερο σενάριο ήταν εκείνο της συντριβής στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Τώρα όμως, το νέο κομμάτι του αεροσκάφους ενισχύει τις υποψίες για έκρηξη στον αέρα κατά την οποία το κομμάτι αυτό αποκολλήθηκε από τα υπόλοιπα τμήματα του αεροπλάνου.
2. Αεροπειρατεία. Από τις πρώτες ημέρες της εξαφάνισης του αεροσκάφους, υπήρξαν οι υποψίες ότι οι επιβάτες και το πλήρωμα έπεσαν θύματα αεροπειρατείας, δεδομένου ότι η πτήση συνεχίστηκε για ώρες μετά την απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος.
3. Τρομοκρατία. Άλλα σενάρια αναφέρουν πως ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης του Boeing είτε «κατηύθυναν » το αεροπλάνο προς άγνωστη κατεύθυνση είτε το κατέρριψαν ακολουθώντας πιστά το σχέδιο που είχαν στο μυαλό τους. Αυτές οι θεωρίες ενισχύθηκαν, καθώς στο σπίτι του πιλότου βρέθηκε ένας υπερσύγχρονος προσομοιωτής πτήσης. Οι ερευνητές που «ξεσκόνισαν» τον προσομοιωτή του πιλότου Ζάχαρι Άχμαντ Σαχ εντόπισαν διαγραμμένο ένα σχέδιο πτήσης με προορισμό ένα απομονωμένο νησί στο νότιο Ινδικό Ωκεανό. Το ίδιο σχέδιο πτήσης προέβλεπε προσγείωση ενός αεροσκάφους μεγέθους Boeing 777-200 σε «κοντό» διάδρομο προσγείωσης.
4. Κατάρριψη. Υπάρχουν και συνωμοσιολόγοι που θεωρούν ότι η συντριβή του αεροσκάφους ήταν μία... παράπλευρη απώλεια , ότι δηλαδή καταρρίφθηκε κατά τη διάρκεια κοινών στρατιωτικών ασκήσεων ΗΠΑ και Ταϊλάνδης στη Νότια Σινική Θάλασσα. Οι εμπειρογνώμονες εμφανίζονται αρκετά επιφυλακτικοί στο ενδεχόμενο ΗΠΑ και Ταϊλάνδη να συγκάλυψαν το δυστύχημα, ενώ εκείνοι που επιμένουν σε αυτή τη θεωρία ισχυρίζονται ότι είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί.
5. Ένα άλλο σενάριο, με «πατέρα» τον πρώην επικεφαλής των γαλλικών αερογραμμών Proteus, ο Μακ Ντιγκέν, αναφέρει ότι η πτήση MH370 καταρρίφθηκε από τις ΗΠΑ υπό τον φόβο μιας νέας 11ης Σεπτεμβρίου στις βάσεις του αμερικανικού Ναυτικού στο Ντιέγκο Γκαρσία, το απομονωμένο νησί του Ινδικού. Ο Ντιγκέν βασίζει τη θεωρία του στις μαρτυρίες κατοίκων στις Μαλδίβες, οι οποίοι υποστήριζαν τότε ότι είδαν ένα αεροπλάνο να πετά προς το νησί. Θεωρία που χαρακτηρίζει ως «μία από τις επικρατέστερες» και η βρετανική εφημερίδα "Indepndent".
5. Αν το κομμάτι του αεροσκάφους δεν ανήκει στο μοιραίο Boeing 777, τότε υπάρχει μία θεωρία ότι μπορεί αυτό να βρίσκεται υπό την «προστασία» των Ρώσων. Το αεροπλάνο να πέταξε βόρεια, με σκοπό να αποφύγει τα ραντάρ και να καταλήξει στο… Καζακστάν. Το σενάριο αυτό στηρίζεται στην πληροφορίες ότι στη πτήση MH370 επέβαιναν τρεις Ρώσοι και στην πεποίθηση ότι κάποιος στο πιλοτήριο παραποίησε βασικά δεδομένα, για να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το Boeing πετούσε νότια. Παραμένει βέβαια αναπάντητο το ερώτημα για ποιο λόγο να κλέψει η Ρωσία ένα μαλαισιανό αεροσκάφος.
6. Βρίσκεται στο Πακιστάν. Η θεωρία ενός συνταξιούχου Αμερικανού στρατηγού αναφέρει ότι το Boeing της Malaysia Airlines οδηγήθηκε στην περιοχή που ελέγχουν οι Ταλιμπάν στο Πακιστάν, για να μεταφέρει όπλα μαζικής καταστροφής, με στόχο μία επίθεση στο Ισραήλ.
7. Εξωγήινοι. Οι... κορυφαίοι συνωμοσιολόγοι είδαν πίσω από την εξαφάνιση της πτήσης MH370... εξωγήινους. Που πήραν το αεροπλάνο για να κάνουν πειράματα και να μελετήσουν το ανθρώπινο γένος...
Σειρά τώρα έχουν Γάλλοι εμπειρογνώμονες οι οποίοι έχουν αναλάβει να το ερευνήσουν στα γραφεία τους στην Τουλούζη δίνοντας απαντήσεις στο τι συνέβη μετά την απογείωση του αεροσκάφους της πτήσης MH370 από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο στις 8 Μαρτίου του 2014. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά ως σήμερα, το αεροσκάφος άλλαξε πορεία, κατευθύνθηκε αρχικά δυτικά και ακολούθως νότια στον Ινδικό Ωκεανό. Οι πρώτες ημέρες ερευνών στον νότιο Ινδικό Ωκεανό ήταν άκαρπες. Οι ελπίδες λιγόστεψαν από τη στιγμή που σταμάτησαν να εκπέμπουν και τα «μαύρα κουτιά», τα οποία είναι προγραμματισμένα να δίνουν σήμα για τριάντα ημέρες. Τώρα, ύστερα από 500 μέρες εντατικών ερευνών που κόστισαν πάνω από 180 εκατομμύρια δολάρια, κι ενώ για πολλούς η υπόθεση αυτή ήταν πλέον χαμένη, υπάλληλοι καθαρισμού εντόπισαν στο νησί Ρεινιόν συντρίμμια αεροσκάφους...
Ο σειριακός κωδικός και η βαλίτσα θα δώσουν τη λύση;
Ο κωδικός αριθμός πάνω στα συντρίμμια που ξεβράστηκαν στο γαλλικό νησί Ρεινιόν του Ινδικού Ωκεανού είναι πιθανότατα το “κλειδί” για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της πολιτικής αεροπορίας. Πρώτη η ιστοσελίδα αεροπλοΐας “AirLive.net” έσπευσε να αναφέρει πως ο κωδικός “657-BB”, ο οποίος βρίσκεται πάνω στο κομμάτι του φτερού, είναι συμβατός με ένα Boeing 777, όπως αυτός αναγράφεται στο ειδικό εγχειρίδιο. Στην περιοχή του Σεν Αντρέ, κοντά στο σημείο όπου εντοπίστηκε το τμήμα αεροσκάφους, βρέθηκε και μία αποσκευή, σε κακή κατάσταση, που φέρεται να ξεβράστηκε στην ακτή από τα κύματα. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο τοπικού εντύπου της Ρεϊνιόν, Ζιλιέν Ντελαού, η τοπική αστυνομία επιβεβαίωσε τον εντοπισμό μίας σχεδόν κατεστραμμένης χειραποσκευής στην περιοχή του Σεν Αντρέ. Την ίδια ώρα, τα διεθνή ΜΜΕ επισημαίνουν ότι στην ίδια περιοχή βρέθηκαν μπουκάλια με εμφιαλωμένο νερό από την Κίνα καθώς επίσης κι ένα απορρυπαντικό από την Ινδονησία, τα οποία -άγνωστο πως- δεν έχουν υποστεί καμία αλλοίωση ούτε από το χρόνο αλλά ούτε και από το θαλασσινό νερό.Τα πρώτα σενάρια
Ενώ αναμένονται οι επίσημες απαντήσεις από τα γαλλικά εργαστήρια, ήδη έχουν πέσει στο τραπέζι τα πρώτα σενάρια για το τι προκάλεσε την πτώση του αεροπλάνου, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση του ευρήματος στο νησί Ρεινιόν, όπως προκύπτει από τις πρώτες φωτογραφίες. Οι εικόνες δείχνουν ότι υπάρχει μικρή ζημιά στο μπροστινό κομμάτι του πτερυγίου κλίσης και αυτό αποδεικνύει, σύμφωνα με ομάδα ανεξάρτητων παρατηρητών που επικαλείται το CNN, πως η αποκόλλησή του από το υπόλοιπο τμήμα του αεροσκάφους, έγινε ενώ το αεροπλάνο ήταν ήδη στον αέρα. Αν το Boeing είχε πέσει στον ωκεανό, επισημαίνουν οι αναλυτές, η ζημιά θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.Για τους ειδικούς, η απουσία σοβαρής ζημιάς στο μπροστινό τμήμα κάνει πιο πιθανό το σενάριο το αεροπλάνο να προχώρησε σε μια βίαιη, υψηλής ταχύτητας, σπειροειδή κάθοδο με αποτέλεσμα το πτερύγιο να αποκοπεί. Αυτό σημαίνει ότι σημειώθηκε έκρηξη του αεροσκάφους στον αέρα, υποστηρίζουν οι ειδικοί, και προσθέτουν πως αυτό είναι για την ώρα το επικρατέστερο σενάριο.
Επιπλέον, σύμφωνα με προκαταρκτική έρευνα των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι πιθανόν κάποιος από το πιλοτήριο κατηύθυνε το αεροσκάφος στο να κάνει απρογραμμάτιστες κινήσεις, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Telegraph.
Αυστραλοί ωκεανογράφοι είχαν προβλέψει την εμφάνιση συντριμμιών στην περιοχή της Μαδαγασκάρης. Γιατί δεν είχαν στρέψει τότε τις έρευνες προς τα εκεί;
Την εμφάνιση συντριμμιών στην περιοχή ισχυρίζονται ότι είχαν προβλέψει ένα χρόνο πριν Αυστραλοί ωκεανογράφοι. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας “Daily Mail”, επιστήμονες είχαν επισημάνει ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους θα έφταναν στην Μαδαγασκάρη. Σύμφωνα με τον ωκεανολόγο Ντέιβιντ Φερέιρα, λόγω των ισχυρών ρευμάτων στον Ινδικό Ωκεανό είναι απολύτως πιθανό να βρεθούν συντρίμμια εκεί όπου εντοπίστηκαν. Ο ωκεανογράφος Τσαρίθα Πατιαράτσι είχε σχεδιάσει πέρυσι έναν χάρτη, ο οποίος έδειχνε πως τα επιπλέοντα συντρίμμια του μοιραίου Beoing θα μπορούσαν να φτάσουν στη Μαδαγασκάρη μέσα σε 18 μήνες.Την ίδια άποψη έχει και ο Ρόμπιν Μπίμαν, θαλάσσιος γεωλόγος στο Πανεπιστήμιο Τζέιμς Κουκ της Αυστραλίας, ο οποίος ανέφερε ότι μεγάλα αντικείμενα ταξιδεύουν τεράστιες αποστάσεις στον Ινδικό Ωκεανό. Προκύπτει έτσι το ερώτημα, αφού ήξεραν ότι τα συντρίμμια μπορεί να φθάσουν ως εκείνη την περιοχή, γιατί ένα χρόνο πριν δεν είχαν στρέψει τις έρευνες των ειδικών προς εκείνη την πλευρά; Ένα ερώτημα που γεννά νέες θεωρίες συνωμοσίας για την τύχη του εξαφανισμένου αεροσκάφους, για το τι πραγματικά συνέβη εκείνη την μοιραία νύχτα. Σε κάθε περίπτωση, η ουσία είναι ότι το κομμάτι του αεροσκάφους που εξετάζεται εντοπίστηκε τέσσερις χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που πίστευαν οι εμπειρογνώμονες ότι είχε εξαφανιστεί ή συντριβεί το Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών.
Όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ραζάκ η τοποθεσία όπου βρέθηκε το κομμάτι του αεροσκάφους φαίνεται λογική με βάση τα ρεύματα του Ινδικού Ωκεανού. «Υπήρξαν πολλοί λάθος συναγερμοί. Υπόσχομαι όμως στις οικογένειες των θυμάτων πως ότι και να γίνει, δεν θα εγκαταλείψουμε τις προσπάθειες», πρόσθεσε ο Ραζάκ, προφανώς σε μία προσπάθεια να δικαιολογηθεί για λάθη και παραλείψεις του παρελθόντος στην ενημέρωση των συγγενών. Αυστραλοί αξιωματούχοι συμφωνούν και αυτοί ότι το σημείο όπου εντοπίστηκε το κομμάτι του αεροσκάφους, συνάδει με όσα γνωρίζουν για τα ρεύματα και τις πληροφορίες που έχουν δώσει οι δορυφόροι.
Ποιος βρήκε τα συντρίμμια;
Πλοία ερευνούσαν εδώ και μήνες τον βυθό στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού, όπου οι ειδικοί πίστευαν ότι είχε συντριβεί το αεροπλάνο, χρησιμοποιώντας εξελιγμένα σόναρ. Η επιχείρηση την οποία διηύθυνε η Αυστραλία, ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάιο χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Η πιο αξιόπιστη εξήγηση που είχε δοθεί τότε από τους υπεύθυνους της έρευνας είναι ότι εξαιτίας μιας απότομης πτώσης στο επίπεδο οξυγόνου στο εσωτερικό του αεροπλάνου έχασαν τις αισθήσεις τους τόσο οι επιβάτες όσο και το πλήρωμα. Το αεροπλάνο συνέχισε να πετά με τον αυτόματο πιλότο μέχρι που έπεσε στη θάλασσα.Τα συντρίμμια, μήκους δύο μέτρων, βρέθηκαν στο Σεν Αντρέ του νησιού Ρεϊνιόν από τους υπαλλήλους για τον καθαρισμό της ακτής. Μάλιστα, ένας από τους υπαλλήλους σκέφτηκε να μην αναφέρουν το εύρημα αλλά να το κρατήσουν για να προσελκύει ως αξιοθέατο τους τουρίστες, όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα “Bild”.
Τα σενάρια και οι θεωρίες συνωμοσίας
Oι πολύμηνες άκαρπες έρευνες για το τι συνέβη με το αεροπλάνο των Malaysia Airlines τροφοδοτούσαν σενάρια συνωμοσίας αφήνοντας την ανθρώπινη φαντασία να καλπάσει. Τη νύχτα της 8ης Μαρτίου, μια ώρα μετά την απογείωση και αφού ο συγκυβερνήτης ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου ότι όλα βαίνουν καλώς και καληνύχτισε τους συναδέλφους στο έδαφος, το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ της υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας. Αμέσως, οργανώθηκε μια γιγαντιαία, διεθνής επιχείρηση, με τη συμμετοχή δεκάδων πλοίων και ερευνητικών αεροπλάνων, στον αχανή Ινδικό Ωκεανό, προκειμένου να εντοπιστεί κάποιο ίχνος του αεροπλάνου.Παράλληλα με τις πρώτες έρευνες, οι συγγενείς των αγνοουμένων για πολλές ημέρες κατέκλυζαν το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας της Μαλαισίας, περιμένοντας κάποιο νέο, καλό ή κακό, για τους αγαπημένους τους.
Ωστόσο, τα μηνύματα που έστελναν οι δορυφόροι ήταν αντικρουόμενα και τα διάφορα αντικείμενα που εντοπίζονταν στη θάλασσα αποδεικνύονταν οτιδήποτε άλλο εκτός από συντρίμμια, με αποτέλεσμα η αγωνία να κορυφώνεται. Και οι θεωρίες να φουντώνουν:
1. Συντριβή. Μέχρι τώρα, το επικρατέστερο σενάριο ήταν εκείνο της συντριβής στον νότιο Ινδικό Ωκεανό. Τώρα όμως, το νέο κομμάτι του αεροσκάφους ενισχύει τις υποψίες για έκρηξη στον αέρα κατά την οποία το κομμάτι αυτό αποκολλήθηκε από τα υπόλοιπα τμήματα του αεροπλάνου.
2. Αεροπειρατεία. Από τις πρώτες ημέρες της εξαφάνισης του αεροσκάφους, υπήρξαν οι υποψίες ότι οι επιβάτες και το πλήρωμα έπεσαν θύματα αεροπειρατείας, δεδομένου ότι η πτήση συνεχίστηκε για ώρες μετά την απενεργοποίηση του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος.
3. Τρομοκρατία. Άλλα σενάρια αναφέρουν πως ο κυβερνήτης ή ο συγκυβερνήτης του Boeing είτε «κατηύθυναν » το αεροπλάνο προς άγνωστη κατεύθυνση είτε το κατέρριψαν ακολουθώντας πιστά το σχέδιο που είχαν στο μυαλό τους. Αυτές οι θεωρίες ενισχύθηκαν, καθώς στο σπίτι του πιλότου βρέθηκε ένας υπερσύγχρονος προσομοιωτής πτήσης. Οι ερευνητές που «ξεσκόνισαν» τον προσομοιωτή του πιλότου Ζάχαρι Άχμαντ Σαχ εντόπισαν διαγραμμένο ένα σχέδιο πτήσης με προορισμό ένα απομονωμένο νησί στο νότιο Ινδικό Ωκεανό. Το ίδιο σχέδιο πτήσης προέβλεπε προσγείωση ενός αεροσκάφους μεγέθους Boeing 777-200 σε «κοντό» διάδρομο προσγείωσης.
4. Κατάρριψη. Υπάρχουν και συνωμοσιολόγοι που θεωρούν ότι η συντριβή του αεροσκάφους ήταν μία... παράπλευρη απώλεια , ότι δηλαδή καταρρίφθηκε κατά τη διάρκεια κοινών στρατιωτικών ασκήσεων ΗΠΑ και Ταϊλάνδης στη Νότια Σινική Θάλασσα. Οι εμπειρογνώμονες εμφανίζονται αρκετά επιφυλακτικοί στο ενδεχόμενο ΗΠΑ και Ταϊλάνδη να συγκάλυψαν το δυστύχημα, ενώ εκείνοι που επιμένουν σε αυτή τη θεωρία ισχυρίζονται ότι είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί.
5. Ένα άλλο σενάριο, με «πατέρα» τον πρώην επικεφαλής των γαλλικών αερογραμμών Proteus, ο Μακ Ντιγκέν, αναφέρει ότι η πτήση MH370 καταρρίφθηκε από τις ΗΠΑ υπό τον φόβο μιας νέας 11ης Σεπτεμβρίου στις βάσεις του αμερικανικού Ναυτικού στο Ντιέγκο Γκαρσία, το απομονωμένο νησί του Ινδικού. Ο Ντιγκέν βασίζει τη θεωρία του στις μαρτυρίες κατοίκων στις Μαλδίβες, οι οποίοι υποστήριζαν τότε ότι είδαν ένα αεροπλάνο να πετά προς το νησί. Θεωρία που χαρακτηρίζει ως «μία από τις επικρατέστερες» και η βρετανική εφημερίδα "Indepndent".
5. Αν το κομμάτι του αεροσκάφους δεν ανήκει στο μοιραίο Boeing 777, τότε υπάρχει μία θεωρία ότι μπορεί αυτό να βρίσκεται υπό την «προστασία» των Ρώσων. Το αεροπλάνο να πέταξε βόρεια, με σκοπό να αποφύγει τα ραντάρ και να καταλήξει στο… Καζακστάν. Το σενάριο αυτό στηρίζεται στην πληροφορίες ότι στη πτήση MH370 επέβαιναν τρεις Ρώσοι και στην πεποίθηση ότι κάποιος στο πιλοτήριο παραποίησε βασικά δεδομένα, για να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το Boeing πετούσε νότια. Παραμένει βέβαια αναπάντητο το ερώτημα για ποιο λόγο να κλέψει η Ρωσία ένα μαλαισιανό αεροσκάφος.
6. Βρίσκεται στο Πακιστάν. Η θεωρία ενός συνταξιούχου Αμερικανού στρατηγού αναφέρει ότι το Boeing της Malaysia Airlines οδηγήθηκε στην περιοχή που ελέγχουν οι Ταλιμπάν στο Πακιστάν, για να μεταφέρει όπλα μαζικής καταστροφής, με στόχο μία επίθεση στο Ισραήλ.
7. Εξωγήινοι. Οι... κορυφαίοι συνωμοσιολόγοι είδαν πίσω από την εξαφάνιση της πτήσης MH370... εξωγήινους. Που πήραν το αεροπλάνο για να κάνουν πειράματα και να μελετήσουν το ανθρώπινο γένος...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr