Ανατριχίλα: Οι επιβάτες της πτήσης MH17 είδαν το θάνατό τους...

Εικάζεται ότι οι 295 επιβάτες ήταν εν ζωή για ενάμισι λεπτό αφότου πύραυλος εδάφους-αέρος BUK έπληξε το αεροπλάνο των μαλαισιανών αερογραμμών

Μετά την ολοκλήρωση της διεθνούς έρευνας σχετικά με την κατάρριψη της πτήσης MH17 τον Ιούλιο του 2014 στην Ουκρανία, αποκαλύφθηκε ότι το αεροσκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών κατερρίφθη από πύραυλο εδάφους-αέρος BUK, ο οποίος εκτοξεύθηκε από ζώνη της ανατολικής Ουκρανίας που τελούσε υπό τον έλεγχο των φιλορώσων ανταρτών.

Συγκλονιστικά είναι, όμως, όσα προέκυψαν για τους 298 επιβαίνοντες που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα. Οι ειδικοί, λοιπόν, εικάζουν ότι πολλοί από αυτούς είχαν τις αισθήσεις τους για ενάμισι λεπτό αφότου ο πύραυλος έπληξε το αεροσκάφος!



Σύμφωνα με το πόρισμα της διεθνούς έρευνας, μάλιστα, ενδέχεται οι επιβάτες να συνειδητοποίησαν ότι το αεροπλάνο «χτυπήθηκε» και να γνώριζαν ότι θα συντριβεί στο έδαφος.



Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί εκτός από τους τρεις ανθρώπους που βρίσκονταν στο πιλοτήριο, οι οποίοι έχασαν ακαριαία τη ζωή τους από την έκρηξη, οι υπόλοιποι 295 είναι πιθανό να επέζησαν μέχρι που το αεροπλάνο συνετρίβη.



«Υπήρχαν πολλές αντανακλαστικές κινήσεις όπως το να πιάσει κάποιος το μπράτσο του καθίσματός του», αναφέρει η έκθεση, αλλά οι ειδικοί «δεν μπορούσαν να εξηγήσουν πώς ένας επιβάτης βρέθηκε να φοράει τη μάσκα οξυγόνου γύρω από το λαιμό του».

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί «παραμένει ασαφές αν ο άνθρωπος έβαλε την μάσκα αντανακλαστικά ή αν τοποθετήθηκε στο έδαφος μετά το θάνατο του επιβάτη».



Εντούτοις, οι αναλυτές του Ολλανδικού Γραφείου για την Ασφάλεια (OVV) εξηγούν πως δεν αποκλείεται κάποιοι από τους επιβάτες να είχαν τις αισθήσεις τους για λίγο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της πτώσης του αεροσκάφους.

Επισημαίνεται, μάλιστα, πως είναι πιθανό οι επιβαίνοντες να συνειδητοποιούσαν την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν, ωστόσο κανείς δεν εκτιμάται ότι είχε τις αισθήσεις του μετά την συντριβή, ενώ δεν βρέθηκαν φωτογραφίες ή μηνύματα από τα κινητά τους τηλέφωνα.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, αφότου επλήγη το αεροσκάφος ακούστηκε ένας εκκωφαντικός ήχος, σημειώθηκε μία απότομη επιβράδυνση, επιτάχυνση και αποσυμπίεση και μείωση στο επίπεδο οξυγόνου, πολύ χαμηλή θερμοκρασία.



Ως αποτέλεσμα των συνθηκών οι επιβαίνοντες υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς που μπορεί να προκάλεσαν το θάνατό τους.

Ο Κλάουντιο Βιγιάκα-Βανέτα, ο σύζυγος του οποίου έχασε τη ζωή του στην πτήση MH17 δήλωσε στο Radio 4 του BBC πως οι συγγενείς των θυμάτων δεν έχουν λάβει τις απαντήσεις που θέλουν.

«Ακόμα και αν χρειάστηκαν εννέα δευτερόλεπτα μέχρι να χάσει κάποιος τις αισθήσεις του, είναι μεγάλο χρονικό διάστημα. Για πολλές οικογένειες των θυμάτων, ανάμεσα σε αυτές κι η δική μου, κάνουμε συνεδρίες ψυχολογίας και αυτό ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι για να το αποδεχθούμε», δήλωσε ο Βιγιάκα-Βανέτα.

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της επιτροπής Τζίμπε Ζούστρα δήλωσε πως το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση MH17 συνετρίβη αφότου πύραυλος εξερράγη σε απόσταση μικρότερης του ενός μέτρου στην αριστερή πλευρά του πιλοτηρίου.

«Η κεφαλή εξερράγη έξω από το αεροπλάνο στην αριστερή πλευρά του πιλοτηρίου. Η κεφαλή αυτή αντιστοιχεί στον τύπο της κεφαλής που φέρει το πυραυλικό σύστημα εδάφους-αέρος Buk» δήλωσε ο πρόεδρος της επιτροπής.




Οι ουκρανικές αρχές έπρεπε να έχουν κλείσει τον εναέριο χώρο

Σύμφωνα με τους ειδικούς της ομάδας ερευνών οι ουκρανικές αρχές είχαν «αρκετούς λόγους» για να κλείσουν τον εναέριο χώρο πάνω από την περιοχή της ανατολικής Ουκρανίας πριν την συντριβή του αεροσκάφους των μαλαισιανών αερογραμμών.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση ανάμεσα στον Απρίλιο και τον Ιούλιο του 2014, λίγο πριν το τραγικό περιστατικό με το σκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών, τουλάχιστον 16 αεροσκάφη και ελικόπτερα των ουκρανικών δυνάμεων είχαν συντριβεί.

«Κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής όπου η συγκρούσεις στην ανατολική Ουκρανία επεκτάθηκαν στον εναέριο χώρο, ούτε η Ουκρανία, ούτε άλλα κράτη ή διεθνείς οργανώσεις είχαν εκδώσει συγκεκριμένες προειδοποιήσεις στην πολιτική αεροπορία σχετικά με τον εναέριο χώρο στην ανατολική πλευρά της Ουκρανίας», ανέφερε η ανακοίνωση της του Ολλανδικού Γραφείου για την Ασφάλεια.

«Τα οπλικά συστήματα που αναφέρθηκαν από τις ουκρανικές αρχές σχετικά με την κατάρριψη αυτών των αεροσκαφών μπορούν να αποτελέσουν κίνδυνο στα πολιτικά αεροσκάφη, γιατί μπορούν να προσεγγίσουν το υψόμετρο στο οποίο εκτελούν τις πτήσεις τους. Παρ’όλα αυτά, δεν ελήφθησαν μέτρα για να προστατευτούν τα πολιτικά αεροσκάφη από τα οπλικά συστήματα», συμπλήρωσαν οι ειδικοί.

Επ’αυτού, μάλιστα, ο Νατζίμπ Ραζάκ, πρωθυπουργός της Μαλαισίας, από την οποία κατάγονταν 43 επιβάτες της πτήσης MH17, δήλωσε πως από τις 160 πτήσεις που ακολούθησαν την ίδια πορεία με το αεροσκάφος των μαλαισιανών αερογραμμών «καμία δεν έλαβε την οδηγία από τις τοπικές αρχές για επικείμενη απειλή».




Η Ολλανδία αναζητά τους υπεύθυνους

Ο πρωθυπουργός της Ολλανδίας, Μαρκ Ρούτε, δήλωσε για εκείνους που βρίσκονται πίσω από την κατάρριψη του αεροσκάφους πως «πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να μην αποφύγουν την τιμωρία».

Ο κ. Ρούτε πρόσθεσε πως η έρευνα έχει τεράστιες επιπτώσεις στις σχέσεις της Ολλανδίας με την Ρωσία.

«Αυτό που θα ήθελα πραγματικά να κάνω είναι να καλέσω τις ρωσικές αρχές να σεβαστούν και να συνεργαστούν πλήρως σε αυτή την έρευνα την έκθεση που οι εισαγγελείς διεξάγουν», συμπλήρωσε μιλώντας σε δημοσιογράφους.








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr