Οι πρώτες ενδείξεις από τα «μαύρα κουτιά»: Το ρωσικό Airbus δεν χτυπήθηκε από έξω

Οι πρώτες ενδείξεις από τα «μαύρα κουτιά»: Το ρωσικό Airbus δεν χτυπήθηκε από έξω

Αποκλείεται η κατάρριψη με πύραυλο - Για «εξωτερικούς παράγοντες» κάνει λόγο η εταιρία - Σε αντιφάσεις πέφτουν οι εκπρόσωποι της Kogalymavia

Οι πρώτες ενδείξεις από τα «μαύρα κουτιά»: Το ρωσικό Airbus δεν χτυπήθηκε από έξω
Πυκνώνει το μυστήριο γύρω από την αεροπορική τραγωδία της πτήσης 7K9268 που παρέσυρε στο θάνατο τους 224 επιβαίνοντες του ρωσικού Airbus A-321. Κανένα σενάριο δεν φαίνεται να αποκλείει το Κρεμλίνο με τους ειδικούς να υποστηρίζουν ότι το αεροσκάφος της εταιρίας Kogalymavia διαλύθηκε στον αέρα.

Ο επικεφαλής της ρωσικής πολιτικής αεροπορίας, Αλεξάντερ Νεράντκο, εξηγώντας πως υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι το αεροσκάφος διαλύθηκε στον αέρα έχουν πυροδοτήσει τις τελευταίες ώρες το σενάριο που θέλει να έχει τεθεί σε λειτουργία κάποιου είδους εκρηκτικός μηχανισμός στο εσωτερικό του αεροσκάφους. Την ίδια ώρα, καμία εκδοχή, ούτε αυτήν της τρομοκρατίας, δεν αποκλείει το Κρεμλίνο, με εκπρόσωπό του να ισχυρίζεται πως καμία εκδοχή δεν μπορεί να αποκλεισθεί.



«Υπάρχει ακόμα δουλειά να γίνει ώστε να μελετηθούν τα συντρίμμια του αεροσκάφους και οι πληροφορίες των μαύρων κουτιών. Τα συντρίμμια είναι διάσπαρτα σε μεγάλη έκταση δείχνοντας ότι το αεροπλάνο διαλύθηκε ενώ βρισκόταν σε υψόμετρο. Αλλά το να εικάζουμε γύρω από τα αίτια είναι βιαστικό», δήλωσε στο Rossiya 24 ο Νεράντκο.
Κλείσιμο

Παράλληλα, πηγή από την επιτροπή ερευνών που εξετάζει το δυστύχημα αναφέρει πως από τις πρώτες πληροφορίες που έχουν ληφθεί από τα «μαύρα κουτιά» τα οποία είναι «σε εξαιρετική κατάσταση», οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το Airbus δεν «χτυπήθηκε από έξω», αποκλείοντας με αυτό τον τρόπο το σενάριο κατάρριψής του με πύραυλο όπως ανακοίνωσαν οι τζιχαντιστές.

Ο εκπρόσωπος της επιτροπής που διατηρεί την ανωνυμία του αρνήθηκε να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες αναφέροντας πως βασίζει το συμπέρασμά του στην προκαταρκτική εξέταση των «μαύρων κουτιών» που εντοπίστηκαν στα συντρίμμια του αεροσκάφους, το οποίο συνετρίβη στη Χερσόνησο του Σινά.



Βέβαια, πρόσθεσε πως οι ερευνητές από την Αίγυπτο σε συνεργασία με αρμόδιους από τη Ρωσία και ειδικούς από τη Γαλλία δεν έχουν ολοκληρώσει την έρευνα γύρω από τα πολύτιμα «μαύρα κουτιά» που αναμένεται να δώσουν απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα.

Εντούτοις, απορία προκαλεί η διπλή ερμηνεία των διεθνών δικτύων έπειτα από τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν εκπρόσωποι της αεροπορικής εταιρίας.

Σύμφωνα με το ρωσικό δίκτυο Sputnik η εταιρία επιβεβαίωσε πως το αεροσκάφος είχε υποστεί σοβαρές βλάβες στο παρελθόν αφήνοντας ανοιχτά ερωτήματα για την κατάσταση του αεροπλάνου, από την άλλη το BBC εστιάζει στους «εξωτερικούς παράγοντες» που ενδέχεται να οδήγησαν στην τραγωδία.



Αναλυτικότερα το ρωσικό Sputnik αναδεικνύει τις δηλώσεις του Αντρέι Αβεριάνοφ σχετικά με τη βλάβη που είχε υποστεί το Airbus το 2001 στην ουρά του, η οποία λέγεται πως είχε αποκατασταθεί.

Παρότι ο εκπρόσωπος της εταιρίας υποστηρίζει πως η κατάσταση του αεροσκάφους ήταν «κανονική» και ακολουθούσε τους διεθνείς κανόνες, αποδίδοντας το δυστύχημα σε «εξωτερικούς παράγοντες», στη συνέχεια αναφέρει: «Πριν το A321 αρχίσει την πτώση του είναι πιθανό να είχε υποστεί σοβαρή ζημιά στην κατασκευή του που δε θα του επέτρεπε να πετάει.
Φυσικά, εξαιτίας αυτού, όταν η καταστροφική κατάσταση ξεκίνησε να ξετυλίγεται, το πλήρωμα έχασε εντελώς τον έλεγχο του αεροπλάνου, γεγονός που εξηγεί την απουσία προσπάθειας επικοινωνίας και αναφοράς της έκτακτης κατάστασης που υπήρχε εν πτήσει».

Την ίδια ώρα, δεύτερος εκπρόσωπος της εταιρίας επισημαίνει πως ένα τέτοιο αεροσκάφος δε μπορεί να διαλυθεί στον αέρα εξαιτίας τεχνικής βλάβης καταλήγοντας πως η μόνη αιτία που θα μπορούσε να προκαλέσει την καταστροφή του αεροπλάνου εν πτήσει είναι η «μηχανική ενέργεια».



Η μόνη πιθανή εξήγηση, σύμφωνα με τον δεύτερο εκπρόσωπο της Kogalymavia, Αλεξάντερ Σμιρνόφ, είναι η «μηχανική ενέργεια», τονίζοντας ότι δε μπορεί ένα αεροσκάφος «απλώς να διαλυθεί».

Την ίδια ώρα, η εταιρία υποστηρίζει πως το αεροσκάφος είχε περάσει επιτυχώς όλα τα απαραίτητα τεστ πριν ενταχθεί στον στόλο της Kogalymavia και κατά τη διάρκεια της επιθεώρησής του στις 26 Οκτωβρίου δεν είχαν εντοπιστεί προβλήματα.

Από την άλλη, η εταιρία δεν αποκλείει τρομοκρατική ενέργεια ή έκρηξη μέσα στο αεροσκάφος που να προκάλεσε την τραγωδία, με τον Σμιρνόφ να καλεί σε ψυχραιμία μέχρι να δοθούν στη δημοσιότητα τα επίσημα αποτελέσματα των ερευνών.

Ωστόσο, επιμένει πως πίσω από το αεροπορικό δυστύχημα δεν υπάρχει ανθρώπινο λάθος ούτε τεχνική βλάβη.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης