Για μνήμες Απαρτχάιντ κάνει λόγο η Παλαιστίνη: Τι απαντά η Aegean για το περιστατικό
06.01.2016
21:13
Η Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης ζητά από την Αθήνα να λάβει δράση για τη «ρατσιστική ενέργεια» απέναντι στους δύο επιβάτες
Έντονη ήταν η αντίδραση της Παλαιστίνης μετά το πρωτοφανές περιστατικό που σημειώθηκε σε αεροσκάφος της Aegean, από το οποίο αναγκάστηκαν να αποβιβαστούν δύο Παλαιστίνιοι επιβάτες έπειτα από τις διαμαρτυρίες Ισραηλινών που εξέφρασαν ανησυχία για την ασφάλειά τους.
Οι παλαιστινιακές αρχές ζητούν από την Αθήνα να τιμωρήσει αυστηρά αυτές τις «ρατσιστικές» ενέργειες, ενώ η Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO) κάνει λόγο για μνήμες Απαρτχάιντ.
Ο γενικός γραμματέας της οργάνωσης, Σαέμπ Ερεκάτ, χαρακτήρισε την απόφαση του πληρώματος της πτήσης της Aegean που την περασμένη Κυριακή εκτελούσε δρομολόγιο Αθήνα-Τελ Αβίβ, « άδικη και απαράδεκτη».
Μιλώντας για τους δύο Παλαιστινίους, τους οποίους οι Ισραηλινοί επιβάτες φέρονται να χαρακτήρισαν «τρομοκράτες», ο Ερεκάτ δήλωσε: « Είμαστε εξοργισμένοι από τον τρόπο που οι δύο Παλαιστίνιοι αντιμετωπίστηκαν με προκατάληψη και διάκριση από το προσωπικό της Aegean πριν την αναχώρηση της πτήσης την περασμένη Κυριακή».
Οι παλαιστινιακές αρχές ζητούν από την Αθήνα να τιμωρήσει αυστηρά αυτές τις «ρατσιστικές» ενέργειες, ενώ η Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO) κάνει λόγο για μνήμες Απαρτχάιντ.
Ο γενικός γραμματέας της οργάνωσης, Σαέμπ Ερεκάτ, χαρακτήρισε την απόφαση του πληρώματος της πτήσης της Aegean που την περασμένη Κυριακή εκτελούσε δρομολόγιο Αθήνα-Τελ Αβίβ, « άδικη και απαράδεκτη».
Μιλώντας για τους δύο Παλαιστινίους, τους οποίους οι Ισραηλινοί επιβάτες φέρονται να χαρακτήρισαν «τρομοκράτες», ο Ερεκάτ δήλωσε: « Είμαστε εξοργισμένοι από τον τρόπο που οι δύο Παλαιστίνιοι αντιμετωπίστηκαν με προκατάληψη και διάκριση από το προσωπικό της Aegean πριν την αναχώρηση της πτήσης την περασμένη Κυριακή».
Ο Ερεκάτ, λοιπόν, κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να λάβει δράση κατά της «ρατσιστικής ενέργειας», ζητώντας και αποζημίωση για τους δύο Παλαιστινίους επιβάτες.
«Αυτή η απαίσια συμπεριφορά από τους Ισραηλινούς επιβάτες ξυπνά μνήμες από τα χειρότερα χρόνια του Απαρτχάιντ στη Νότιο Αφρική», πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης
Τρεις ημέρες μετά το περιστατικό, εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρίας απέστειλε επιστολή στο γενικό γραμματέα της PLO, εκφράζοντας τη λύπη του για το επεισόδιο.
Η επιστολή της Aegean αναλυτικά:
Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να εκφράσουμε για άλλη μια φορά, όπως το έχουμε ήδη κάνει πολλές φορές στα μέσα ενημέρωσης, τη μεγάλη μας λύπη για το γεγονός.
Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας αντέδρασε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών. Απορρίπτουμε κάθε πιθανότητα συμπεριφορών διακρίσεων, οι οποίες αντιτίθενται πλήρως στις αρχές που διέπουν την εταιρεία μας, και τις οποίες ακολουθούν και εφαρμόζουν όλοι οι υπάλληλοι μας.
Επισυνάπτουμε την ανακοίνωση που εξεδώσαμε σχετικά με το γεγονός χθες στα διεθνή και εγχώρια Μέσα, η οποία πιστεύουμε ότι εξηγεί πλήρως πώς εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα.
Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το πλήρωμα μας προσπάθησε για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά να διευθετήσει την κατάσταση. Δυστυχώς, μέχρι να ολοκληρωθούν όλοι οι επιπλέον έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές, ναι υπήρξε αδικαιολόγητη και μάλιστα άδικη, συνεχιζόμενη αντίδραση από μια μεγάλη ομάδα επιβατών. Ωστόσο, και οι δύο θιγόμενοι επιβάτες, δεν αισθάνονταν άνετα να πετάξουν, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.
Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια και την άνεση των δύο επιβατών κατά τη διάρκεια αυτής της πτήσης, μετά από όλα αυτά που είχαν προηγηθεί, που προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη ημέρα.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία το μόνο που γνωρίζαμε για αυτούς τους 2 επιβάτες είναι ότι -όπως οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους επιβάτες- είχαν επίσης ισραηλινά έγγραφα και φυσικά δεν υπήρξε καμία πιθανότητα διακριτικής μεταχείρισης τους από την πλευρά του πληρώματος.
Και πάλι λυπούμαστε για το γεγονός, το οποίο σημειωτέων συνιστά πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, παρά το γεγονός ότι πετάμε πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή. Σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς ενδεχόμενες επιπτώσεις φυλετικών διαχωρισμών.
Τέλος, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με τον εκπρόσωπο της PLO στην Ελλάδα και έχουμε ζητήσει μια συνάντηση, προκειμένου να δώσουμε τις διαβεβαιώσεις μας και να διευκρινίσουμε περαιτέρω την κατάσταση.
«Αυτή η απαίσια συμπεριφορά από τους Ισραηλινούς επιβάτες ξυπνά μνήμες από τα χειρότερα χρόνια του Απαρτχάιντ στη Νότιο Αφρική», πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης
Τρεις ημέρες μετά το περιστατικό, εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρίας απέστειλε επιστολή στο γενικό γραμματέα της PLO, εκφράζοντας τη λύπη του για το επεισόδιο.
Η επιστολή της Aegean αναλυτικά:
Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να εκφράσουμε για άλλη μια φορά, όπως το έχουμε ήδη κάνει πολλές φορές στα μέσα ενημέρωσης, τη μεγάλη μας λύπη για το γεγονός.
Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας αντέδρασε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών. Απορρίπτουμε κάθε πιθανότητα συμπεριφορών διακρίσεων, οι οποίες αντιτίθενται πλήρως στις αρχές που διέπουν την εταιρεία μας, και τις οποίες ακολουθούν και εφαρμόζουν όλοι οι υπάλληλοι μας.
Επισυνάπτουμε την ανακοίνωση που εξεδώσαμε σχετικά με το γεγονός χθες στα διεθνή και εγχώρια Μέσα, η οποία πιστεύουμε ότι εξηγεί πλήρως πώς εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα.
Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το πλήρωμα μας προσπάθησε για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά να διευθετήσει την κατάσταση. Δυστυχώς, μέχρι να ολοκληρωθούν όλοι οι επιπλέον έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές, ναι υπήρξε αδικαιολόγητη και μάλιστα άδικη, συνεχιζόμενη αντίδραση από μια μεγάλη ομάδα επιβατών. Ωστόσο, και οι δύο θιγόμενοι επιβάτες, δεν αισθάνονταν άνετα να πετάξουν, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.
Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια και την άνεση των δύο επιβατών κατά τη διάρκεια αυτής της πτήσης, μετά από όλα αυτά που είχαν προηγηθεί, που προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη ημέρα.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία το μόνο που γνωρίζαμε για αυτούς τους 2 επιβάτες είναι ότι -όπως οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους επιβάτες- είχαν επίσης ισραηλινά έγγραφα και φυσικά δεν υπήρξε καμία πιθανότητα διακριτικής μεταχείρισης τους από την πλευρά του πληρώματος.
Και πάλι λυπούμαστε για το γεγονός, το οποίο σημειωτέων συνιστά πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, παρά το γεγονός ότι πετάμε πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή. Σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς ενδεχόμενες επιπτώσεις φυλετικών διαχωρισμών.
Τέλος, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με τον εκπρόσωπο της PLO στην Ελλάδα και έχουμε ζητήσει μια συνάντηση, προκειμένου να δώσουμε τις διαβεβαιώσεις μας και να διευκρινίσουμε περαιτέρω την κατάσταση.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr