Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Σκάνδαλο VW: Αποζημίωση 4.400 ευρώ σε κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου στις ΗΠΑ
Σκάνδαλο VW: Αποζημίωση 4.400 ευρώ σε κάθε ιδιοκτήτη αυτοκινήτου στις ΗΠΑ
Σε εξωδικαστικό συμβιβασμό κατέληξε η VW με τις αρχές των ΗΠΑ στον απόηχο του σκανδάλου Dieselgate. H αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύθηκε είτε να πάρει πίσω τα οχήματα, είτε να τα επιδιορθώσει, είτε να καταβάλει αποζημίωση
Η αποκάλυψη του σκανδάλου παραποίησης τιμών των εκπεμπομένων ρύπων πριν από περίπου επτά μήνες, έφερε την Volkswagen σε εξαιρετικά δύσκολη θέση. Και δεν είναι φυσικά μόνο ότι αμαυρώθηκε το κύρος της γερμανικής εταιρείας. Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με πλήθος εισαγγελικές έρευνες, αγωγές, πρόστιμα και κάθε λογής διεκδικήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
Για το λόγο αυτό η διοίκηση στο Ανόβερο ανακοίνωσε ότι δεσμεύει 16,2 δις ευρώ για να καλυφθούν από εκεί όλες οι δαπάνες που ενδεχομένως προκύψουν μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα η διοίκηση της VW δήλωσε ότι το 2015 κατέγραψε απώλειες 5,5 δις ευρώ -η μεγαλύτερη ζημιά στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Είναι συνεπώς αυτονόητο ότι η ανακοίνωση για την πρώτη εξωδικαστική διευθέτηση μεταξύ VW και αμερικανικών αρχών προκάλεσε ανακούφιση στην έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ανόβερο.
Ο συμβιβασμός αυτός ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω εξωδικαστικούς συμβιβασμούς τόσο σε σχέση με τις αμερικανικές διοικητικές αρχές όσο και αναφορικά με τις ομαδικές αγωγές. Ας σημειωθεί ότι η διευθέτηση αφορά μόνο τους δίλιτρους ντιζελοκινητήρες και προβλέπει ότι η VW υποχρεούται είτε να πάρει πίσω τα οχήματα αποζημιώνοντας τους κατόχους ή να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις στον κινητήρα. Επιπλέον οι κάτοχοι θα λάβουν αποζημίωση, η οποία σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Die Welt φθάνει τα 4.400 ευρώ.
Η VW πρέπει να αλλάξει γενικότερα την στρατηγική της
Για το λόγο αυτό η διοίκηση στο Ανόβερο ανακοίνωσε ότι δεσμεύει 16,2 δις ευρώ για να καλυφθούν από εκεί όλες οι δαπάνες που ενδεχομένως προκύψουν μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Παράλληλα η διοίκηση της VW δήλωσε ότι το 2015 κατέγραψε απώλειες 5,5 δις ευρώ -η μεγαλύτερη ζημιά στην ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Είναι συνεπώς αυτονόητο ότι η ανακοίνωση για την πρώτη εξωδικαστική διευθέτηση μεταξύ VW και αμερικανικών αρχών προκάλεσε ανακούφιση στην έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Ανόβερο.
Ο συμβιβασμός αυτός ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω εξωδικαστικούς συμβιβασμούς τόσο σε σχέση με τις αμερικανικές διοικητικές αρχές όσο και αναφορικά με τις ομαδικές αγωγές. Ας σημειωθεί ότι η διευθέτηση αφορά μόνο τους δίλιτρους ντιζελοκινητήρες και προβλέπει ότι η VW υποχρεούται είτε να πάρει πίσω τα οχήματα αποζημιώνοντας τους κατόχους ή να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις στον κινητήρα. Επιπλέον οι κάτοχοι θα λάβουν αποζημίωση, η οποία σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Die Welt φθάνει τα 4.400 ευρώ.
Η VW πρέπει να αλλάξει γενικότερα την στρατηγική της
Ο πρώην Γερμανός υπουργός Περιβάλλοντος Γιούργκεν Τριτίν θεωρεί ότι με αφορμή το σκάνδαλο Dieselgate η VW θα πρέπει να αλλάξει τη γενικότερη στρατηγική της. Σε συνέντευξη στον ραδιοσταθμό Deutschlandfunk ο Γερμανός βουλευτής από το κόμμα των Πρασίνων τόνισε: «Μια πρώτη εξωδικαστική διευθέτηση επιτεύχθηκε. Παρόλα αυτά η VW δεν έχει ξεπεράσει την κρίση που προκάλεσε το σκάνδαλο με τους παραποιημένους ρύπους. Τίθεται συνεπώς το ερώτημα πώς θα διαμορφωθεί η στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια, τόσο στη Γερμανία όσο και παγκοσμίως. Και εκεί η αυτοκινητοβιομηχανία έχει να κάνει ακόμα δουλειά. Θεωρώ ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα πόσο βαθιές αλλαγές έχει ακόμα μπροστά της η VW».
O πρώην υπουργός θεωρεί ότι η VW θα πρέπει να εγκαταλείψει την εμμονή της στην κατασκευή ντιζελοκινητήρων και να αναζητήσει διαφορετικό προσανατολισμό: «Στην Κίνα μόλις το 1% των οχημάτων διαθέτουν ντιζελοκινητήρα, στις ΗΠΑ το 3%. Οι μεγαλύτερες αγορές του κόσμου δεν είναι επομένως οι αγορές ντιζελοκινητήρων. Μήπως θα έπρεπε η VW να αλλάξει προσανατολισμό; Μήπως θα έπρεπε να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση; Και τέλος θα πρέπει να διερωτηθούμε τι κάνει το γερμανικό δημόσιο. Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι στις ΗΠΑ προστατεύεται αποτελεσματικότερα, από ό,τι στην Γερμανία τόσο το περιβάλλον, όσο και οι καταναλωτές».
Πηγή: Deutsche Welle
O πρώην υπουργός θεωρεί ότι η VW θα πρέπει να εγκαταλείψει την εμμονή της στην κατασκευή ντιζελοκινητήρων και να αναζητήσει διαφορετικό προσανατολισμό: «Στην Κίνα μόλις το 1% των οχημάτων διαθέτουν ντιζελοκινητήρα, στις ΗΠΑ το 3%. Οι μεγαλύτερες αγορές του κόσμου δεν είναι επομένως οι αγορές ντιζελοκινητήρων. Μήπως θα έπρεπε η VW να αλλάξει προσανατολισμό; Μήπως θα έπρεπε να επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση; Και τέλος θα πρέπει να διερωτηθούμε τι κάνει το γερμανικό δημόσιο. Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι στις ΗΠΑ προστατεύεται αποτελεσματικότερα, από ό,τι στην Γερμανία τόσο το περιβάλλον, όσο και οι καταναλωτές».
Πηγή: Deutsche Welle
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα