EgyptAir αποκάλυψη: 24 ώρες πριν τη συντριβή είχαν ενεργοποιηθεί τρεις φορές τα συστήματα προειδοποίησης!
02.06.2016
13:02
«Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς έγινε αλλά σίγουρα δεν είναι φυσιολογικό να επιστρέψει ένα αεροσκάφος τρεις φορές αναφέροντας τεχνικό πρόβλημα και να μην εντοπίζεται τίποτε», δήλωσε πρώην επικεφαλής της υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας
Σε δύο χιλιόμετρα επικεντρώνεται η έρευνα για το ένα από τα δύο μαύρα κουτιά του Airbus της EgyptAir που συνετρίβη μεταξύ Κρήτης και Αλεξάνδρειας, μετά τον εντοπισμό του σήματός του.
Την ίδια ώρα γαλλικά δημοσιεύματα προβάλλουν ως το επικρατέστερο σενάριο αυτό της μηχανικής βλάβης επισημαίνοντας πως το αεροσκάφος είχε εκπέμψει σειρά προειδοποιήσεων κατά τις προηγούμενες πτήσεις του τελευταίου 24ωρου.
Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο «France 3», το τελευταίο 24ωρο πριν χαθεί στη Μεσόγειο, στο πιλοτήριο του μοιραίου Airbus είχαν ενεργοποιηθεί τρεις φορές τα συστήματα προειδοποίησης, υποχρεώνοντας το αεροσκάφος σε ισάριθμες αναγκαστικές προσγειώσεις. Τα περιστατικά καταγράφηκαν λίγο μετά την απογείωσή του από τρία αεροδρόμια. Το αεροσκάφος υποχρεώθηκε να επιστρέψει και να περάσει από τεχνικό έλεγχο χωρίς να εντοπιστεί κάποια βλάβη, αναφέρει το γαλλικό δίκτυο.
«Τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά. Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς έγινε αλλά σίγουρα δεν είναι φυσιολογικό να επιστρέψει ένα αεροσκάφος τρεις φορές αναφέροντας τεχνικό πρόβλημα και να μην εντοπίζεται τίποτε», δήλωσε πρώην επικεφαλής της υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας.
Κάθε φορά που σε ένα αεροσκάφος ενεργοποιούνται τα συστήματα προειδοποίησης εκπέμπονται αυτόματα σήματα τα οποία καταγράφονται στο σύστημα Acars. Αν πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο, τότε τίθεται θέμα διαφάνειας από την πλευρά των αιγυπτιακών αερογραμμών, οι οποίες από την πρώτη στιγμή μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, σχεδόν απέκλεισαν την πιθανότητα μηχανικής βλάβης προτάσσοντας ως πιθανότερο το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης.
Κι ενώ τα γαλλικά ΜΜΕ αφήνουν εκτεθειμένες τις αιγυπτιακές αρχές μέχρι να εντοπιστούν οι καταγραφείς κάθε σενάριο παραμένει ανοικτό. Πάντως, δύο εβδομάδες μετά την συντριβή του αεροσκάφους, δεν έχει εμφανιστεί καμία τρομοκρατική ομάδα που να αναλαμβάνει την ευθύνη.
Την ίδια ώρα γαλλικά δημοσιεύματα προβάλλουν ως το επικρατέστερο σενάριο αυτό της μηχανικής βλάβης επισημαίνοντας πως το αεροσκάφος είχε εκπέμψει σειρά προειδοποιήσεων κατά τις προηγούμενες πτήσεις του τελευταίου 24ωρου.
Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο «France 3», το τελευταίο 24ωρο πριν χαθεί στη Μεσόγειο, στο πιλοτήριο του μοιραίου Airbus είχαν ενεργοποιηθεί τρεις φορές τα συστήματα προειδοποίησης, υποχρεώνοντας το αεροσκάφος σε ισάριθμες αναγκαστικές προσγειώσεις. Τα περιστατικά καταγράφηκαν λίγο μετά την απογείωσή του από τρία αεροδρόμια. Το αεροσκάφος υποχρεώθηκε να επιστρέψει και να περάσει από τεχνικό έλεγχο χωρίς να εντοπιστεί κάποια βλάβη, αναφέρει το γαλλικό δίκτυο.
«Τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά. Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς έγινε αλλά σίγουρα δεν είναι φυσιολογικό να επιστρέψει ένα αεροσκάφος τρεις φορές αναφέροντας τεχνικό πρόβλημα και να μην εντοπίζεται τίποτε», δήλωσε πρώην επικεφαλής της υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας.
Κάθε φορά που σε ένα αεροσκάφος ενεργοποιούνται τα συστήματα προειδοποίησης εκπέμπονται αυτόματα σήματα τα οποία καταγράφονται στο σύστημα Acars. Αν πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο, τότε τίθεται θέμα διαφάνειας από την πλευρά των αιγυπτιακών αερογραμμών, οι οποίες από την πρώτη στιγμή μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, σχεδόν απέκλεισαν την πιθανότητα μηχανικής βλάβης προτάσσοντας ως πιθανότερο το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης.
Κι ενώ τα γαλλικά ΜΜΕ αφήνουν εκτεθειμένες τις αιγυπτιακές αρχές μέχρι να εντοπιστούν οι καταγραφείς κάθε σενάριο παραμένει ανοικτό. Πάντως, δύο εβδομάδες μετά την συντριβή του αεροσκάφους, δεν έχει εμφανιστεί καμία τρομοκρατική ομάδα που να αναλαμβάνει την ευθύνη.
Εκτός από το δίκτυο «France 3» και η εφημερίδα «Le Parisien» υποστηρίζει πως, το Airbus A320 που εκτελούσε την πτήση MS804 εξέπεμψε τρεις φορές προειδοποιητικά σήματα, μέσα στο 24ωρο πριν τη συντριβή του. Τα προειδοποιητικά σήματα καταγράφηκαν στο σύστημα Acars του αεροσκάφους.
«Μεταξύ 18 και 19 Μαΐου, το αεροσκάφος της EgyptAir πραγματοποίησε συνολικά έξι ταξίδια μεταξύ Ερυθραίας, Αιγύπτου Τυνησίας και Γαλλίας», σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας "e Parisien».
Τα τρία προειδοποιητικά σήματα καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της απογείωσης του αεροσκάφους της Egyptair στην Ασμάρα, την Τύνιδα και το Κάιρο.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν συνολικά 66 άτομα.
Εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Κάιρο και τα ξημερώματα της 19ης Μαΐου είχε χαθεί από τα ραντάρ αφότου είχε εγκαταλείψει τον ελληνικό εναέριο χώρο. Για την ανάσυρση του μαύρου κουτιού αναμένεται η συνδρομή ειδικής ρομποτικής συσκευής με δυνατότητα κατάδυσης στα τρεις χιλιάδες μέτρα.
«Μεταξύ 18 και 19 Μαΐου, το αεροσκάφος της EgyptAir πραγματοποίησε συνολικά έξι ταξίδια μεταξύ Ερυθραίας, Αιγύπτου Τυνησίας και Γαλλίας», σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας "e Parisien».
Τα τρία προειδοποιητικά σήματα καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της απογείωσης του αεροσκάφους της Egyptair στην Ασμάρα, την Τύνιδα και το Κάιρο.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν συνολικά 66 άτομα.
Εκτελούσε την πτήση Παρίσι-Κάιρο και τα ξημερώματα της 19ης Μαΐου είχε χαθεί από τα ραντάρ αφότου είχε εγκαταλείψει τον ελληνικό εναέριο χώρο. Για την ανάσυρση του μαύρου κουτιού αναμένεται η συνδρομή ειδικής ρομποτικής συσκευής με δυνατότητα κατάδυσης στα τρεις χιλιάδες μέτρα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr