«Έχουμε πρόβλημα με τα καύσιμα! Βοηθήστε μας»: Τα τελευταία λόγια του πιλότου στην Κολομβία
30.11.2016
18:29
Συγκλονιστική η καταγραφή του SOS του κυβερνήτη - Από το «ζητούμε προτεραιότητα για να προσεγγίσουμε την πίστα» μέχρι το «Έχουμε πρόβλημα σε όλα τα ηλεκτρικά συστήματα»
Πρόβλημα με τα καύσιμα, βλάβη στα ηλεκτρικά κυκλώματα του αεροσκάφους, ακατάλληλα ή λιγότερα καύσιμα; Πολλά είναι τα σενάρια που κυκλοφορούν για τη συντριβή του μοιραίου αεροσκάφους της εταιρίας LaMia που κατέπεσε κοντά στο Μεντεγίν της Κολομβίας παρασύροντας στο θάνατο 71 επιβαίνοντες εκ των οποίων και πολλούς ποδοσφαιριστές της βραζιλιάνικης ομάδας Chapecoense.
Τη στιγμή που οι έξι επιζώντες δίνουν μάχη να κρατηθούν στη ζωή, νέες πληροφορίες συγκλονίζουν σχετικά με τα τελευταία λεπτά πριν την αεροπορική τραγωδία.
Ένας συγκυβερνήτης αεροσκάφους της εταιρίας Avianca που περίμενε να λάβει έγκριση για προσγείωση στο Μεντεγίν και όχι στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Χοσέ Μαρία Κόρδοβα» στην Μπογκοτά της Κολομβίας όπως ήταν προγραμματισμένο, περιέγραψε τις δραματικές στιγμές πριν τη συντριβή μεταφέροντας τις εκκλήσεις του κυβερνήτη της μοιραίας πτήσης στον πύργο ελέγχου για άμεση προσγείωση.
«Το TJ85 είπε ξαφνικά: Ζητούμε προτεραιότητα για να προσεγγίσουμε την πίστα προσγείωσης, ζητούμε προτεραιότητα να συνεχίσουμε στη θέση. Έχουμε πρόβλημα με τα καύσιμα», φέρεται να είπε ο κυβερνήτης σύμφωνα με τον Χουάν Σεμπάστιαν Ουπεγκί.
Κάθε λεπτό που περνούσε η ένταση ενισχυόταν ολοένα περισσότερο με τον Ουπεγκί να δηλώνει πως η φωνή του κυβερνήτη του αεροσκάφους της LaMia πρόδιδε αγωνία.
Τη στιγμή που οι έξι επιζώντες δίνουν μάχη να κρατηθούν στη ζωή, νέες πληροφορίες συγκλονίζουν σχετικά με τα τελευταία λεπτά πριν την αεροπορική τραγωδία.
Ένας συγκυβερνήτης αεροσκάφους της εταιρίας Avianca που περίμενε να λάβει έγκριση για προσγείωση στο Μεντεγίν και όχι στο Διεθνές Αεροδρόμιο «Χοσέ Μαρία Κόρδοβα» στην Μπογκοτά της Κολομβίας όπως ήταν προγραμματισμένο, περιέγραψε τις δραματικές στιγμές πριν τη συντριβή μεταφέροντας τις εκκλήσεις του κυβερνήτη της μοιραίας πτήσης στον πύργο ελέγχου για άμεση προσγείωση.
«Το TJ85 είπε ξαφνικά: Ζητούμε προτεραιότητα για να προσεγγίσουμε την πίστα προσγείωσης, ζητούμε προτεραιότητα να συνεχίσουμε στη θέση. Έχουμε πρόβλημα με τα καύσιμα», φέρεται να είπε ο κυβερνήτης σύμφωνα με τον Χουάν Σεμπάστιαν Ουπεγκί.
Κάθε λεπτό που περνούσε η ένταση ενισχυόταν ολοένα περισσότερο με τον Ουπεγκί να δηλώνει πως η φωνή του κυβερνήτη του αεροσκάφους της LaMia πρόδιδε αγωνία.
«Τώρα έχουμε γενικό πρόβλημα στα ηλεκτρικό. Έχουμε πρόβλημα σε όλα τα ηλεκτρικά συστήματα. Δεν έχω επαφή με το ραντάρ τώρα, δεν έχω επαφή με το ραντάρ. Βοηθήστε μας! Βοηθήστε μας!», συνέχισε να μεταφέρει ο Ουπεγκί.
Μάλιστα, ο πιλότος του αεροσκάφους της Avianca επισημαίνει πως εκείνη τη στιγμή που άκουγε τις συνομιλίες παρέμεινε σιωπηλός και σκεφτόταν: «Κάν'το, κάν'το, κάν'το. Προσγειωθείτε, προσγειωθείτε. Γαμ… ο τύπος είναι στα 9.000 πόδια θα σκοτωθεί».
Η συγκλονιστική έκκληση για βοήθεια διεκόπη απότομα όταν ο κυβερνήτης της πτήσης 2933 ζήτησε για μία ακόμα φορά να του δώσουν τις συντεταγμένες για να μπορέσει να προσγειωθεί, δίχως όμως να τα καταφέρει.
Λίγη ώρα μετά τη μαρτυρία του Ουπεγκί, η Avianca ανέφερε πως τα τελευταία λεπτά πριν την τραγωδία όπως τα περιέγραψε το πιλότος δεν αποτελούν επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας αλλά προσωπικές δηλώσεις, παίρνοντας αποστάσεις.
Εντούτοις, το σενάριο γύρω από το πρόβλημα με τα καύσιμα ενισχύεται ακόμα περισσότερο έπειτα από την περιγραφή του πιλότου, τη στιγμή που ο διευθυντής της αρχής πολιτικής αεροπορίας της Κολομβίας, Aerocivil, Αλφρέντο Μποκανέγρα δήλωσε: «Τα καύσιμα είναι πιθανό να αποτέλεσαν την αιτία της τραγωδίας, αλλά ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα».
Την ίδια ώρα, σε μία συνέντευξή του στο δίκτυο CNN ο επικεφαλής της ιστοσελίδας Airloineratings.com, Τζέφρι Τόμας, επισήμανε: «Γνωρίζουμε ότι δεν υπήρξε φωτιά όταν το αεροσκάφος συγκρούστηκε στο έδαφος, το οποίο ενδέχεται να αποτελεί έναν από τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν επιζώντες από αυτή την τραγωδία».
Από την άλλη, ερευνητής για θέματα αεροπορικής ασφάλειας εξήγησε πως είναι εξαιρετικά σπάνιο ένα αεροσκάφος να «ξεμείνει» από καύσιμα, γιατί «σημειώνονται τόσοι πολλοί έλεγχοι ώστε να είναι βέβαιο ότι υπάρχουν αρκετά».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πτήσης το αεροσκάφος πριν τη συντριβή έκανε κύκλους αφού ενημέρωσε για πρόβλημα στα ηλεκτρικά κυκλώματα, στοιχείο που έκανε αρκετούς να υποστηρίζουν ότι αυτό ήταν επιλογή του πιλότου της πτήσης προκειμένου να «κάψει» τα διαθέσιμα καύσιμα επειδή διέβλεπε ότι θα υποχρεωνόταν σε αναγκαστική προσγείωση.
Το σενάριο το αεροπλάνο να έμεινε από καύσιμα ενισχύεται, σύμφωνα με τη Mirror, από το γεγονός ότι κανονικά θα έπρεπε να προσγειωθεί στην πρωτεύουσα της Κολομβίας, Μπογκοτά, ωστόσο κατευθύνθηκε προς το Μεντεγίν δείγμα του ότι ο πιλότος είχε διαπιστώσει ότι σύντομα θα ξέμενε από καύσιμα.
Μάλιστα, ο πιλότος του αεροσκάφους της Avianca επισημαίνει πως εκείνη τη στιγμή που άκουγε τις συνομιλίες παρέμεινε σιωπηλός και σκεφτόταν: «Κάν'το, κάν'το, κάν'το. Προσγειωθείτε, προσγειωθείτε. Γαμ… ο τύπος είναι στα 9.000 πόδια θα σκοτωθεί».
Η συγκλονιστική έκκληση για βοήθεια διεκόπη απότομα όταν ο κυβερνήτης της πτήσης 2933 ζήτησε για μία ακόμα φορά να του δώσουν τις συντεταγμένες για να μπορέσει να προσγειωθεί, δίχως όμως να τα καταφέρει.
Λίγη ώρα μετά τη μαρτυρία του Ουπεγκί, η Avianca ανέφερε πως τα τελευταία λεπτά πριν την τραγωδία όπως τα περιέγραψε το πιλότος δεν αποτελούν επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας αλλά προσωπικές δηλώσεις, παίρνοντας αποστάσεις.
Εντούτοις, το σενάριο γύρω από το πρόβλημα με τα καύσιμα ενισχύεται ακόμα περισσότερο έπειτα από την περιγραφή του πιλότου, τη στιγμή που ο διευθυντής της αρχής πολιτικής αεροπορίας της Κολομβίας, Aerocivil, Αλφρέντο Μποκανέγρα δήλωσε: «Τα καύσιμα είναι πιθανό να αποτέλεσαν την αιτία της τραγωδίας, αλλά ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί τίποτα».
Την ίδια ώρα, σε μία συνέντευξή του στο δίκτυο CNN ο επικεφαλής της ιστοσελίδας Airloineratings.com, Τζέφρι Τόμας, επισήμανε: «Γνωρίζουμε ότι δεν υπήρξε φωτιά όταν το αεροσκάφος συγκρούστηκε στο έδαφος, το οποίο ενδέχεται να αποτελεί έναν από τους λόγους για τους οποίους υπάρχουν επιζώντες από αυτή την τραγωδία».
Από την άλλη, ερευνητής για θέματα αεροπορικής ασφάλειας εξήγησε πως είναι εξαιρετικά σπάνιο ένα αεροσκάφος να «ξεμείνει» από καύσιμα, γιατί «σημειώνονται τόσοι πολλοί έλεγχοι ώστε να είναι βέβαιο ότι υπάρχουν αρκετά».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πτήσης το αεροσκάφος πριν τη συντριβή έκανε κύκλους αφού ενημέρωσε για πρόβλημα στα ηλεκτρικά κυκλώματα, στοιχείο που έκανε αρκετούς να υποστηρίζουν ότι αυτό ήταν επιλογή του πιλότου της πτήσης προκειμένου να «κάψει» τα διαθέσιμα καύσιμα επειδή διέβλεπε ότι θα υποχρεωνόταν σε αναγκαστική προσγείωση.
Το σενάριο το αεροπλάνο να έμεινε από καύσιμα ενισχύεται, σύμφωνα με τη Mirror, από το γεγονός ότι κανονικά θα έπρεπε να προσγειωθεί στην πρωτεύουσα της Κολομβίας, Μπογκοτά, ωστόσο κατευθύνθηκε προς το Μεντεγίν δείγμα του ότι ο πιλότος είχε διαπιστώσει ότι σύντομα θα ξέμενε από καύσιμα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr