«Ρωσική επανάσταση»: Παγοθραυστικό τάνκερ μετέφερε φυσικό αέριο μέσω της Βόρειας Θάλασσας
24.08.2017
17:42
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας επιτρέπει τη διέλευση από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω της συντομότερης διαδρομής κατά μήκος του ρωσικού τμήματος του Αρκτικού Κύκλου
Το ρωσικό παγοθραυστικό δεξαμενόπλοιο Christophe de Margerie ολοκλήρωσε το πρώτο εμπορικό ταξίδι του, παραδίδοντας υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας από τη Νορβηγία προς τη Νότια Κορέα.
Η διαδρομή διαρκεί όσο το μήκος της Αρκτικής πλευράς της Ρωσίας και ολοκληρώθηκε σε ρεκόρ έξιμισι ημερών. Το δεξαμενόπλοιο είχε μέση ταχύτητα μεγαλύτερη από 14 κόμβους (περίπου 28 χλμ. / Ώρα) παρά το γεγονός ότι το σκάφος αναγκάστηκε να περάσει από πάγους πάχους 1,2 μέτρων.
Το σύνολο του ταξιδιού από το Hammerfest στη Νορβηγία έως το Boryeong στη Νότια Κορέα μέσω της ρωσικής διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας διήρκεσε 19 ημέρες, περίπου 30% μικρότερο από την παραδοσιακή νότια διαδρομή μέσω του καναλιού του Σουέζ.
Η διαδρομή του δεξαμενόπλοιου μέσω της Βόρειας Θάλασσας
Η διαδρομή διαρκεί όσο το μήκος της Αρκτικής πλευράς της Ρωσίας και ολοκληρώθηκε σε ρεκόρ έξιμισι ημερών. Το δεξαμενόπλοιο είχε μέση ταχύτητα μεγαλύτερη από 14 κόμβους (περίπου 28 χλμ. / Ώρα) παρά το γεγονός ότι το σκάφος αναγκάστηκε να περάσει από πάγους πάχους 1,2 μέτρων.
Το σύνολο του ταξιδιού από το Hammerfest στη Νορβηγία έως το Boryeong στη Νότια Κορέα μέσω της ρωσικής διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας διήρκεσε 19 ημέρες, περίπου 30% μικρότερο από την παραδοσιακή νότια διαδρομή μέσω του καναλιού του Σουέζ.
Η διαδρομή του δεξαμενόπλοιου μέσω της Βόρειας Θάλασσας
Το Christophe de Margerie είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς φυσικού αερίου και παγοθραυστικό στον κόσμο. Το μοναδικό αυτό σκάφος κατασκευάστηκε για τον κρατικό όμιλο εταιρειών Sovcomflot για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Yamal στη ρωσική Αρκτική. Το δεξαμενόπλοιο μπορεί να κάνει αποστολές όλο το χρόνο.
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας επιτρέπει τη διέλευση από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω της συντομότερης διαδρομής κατά μήκος του ρωσικού τμήματος του Αρκτικού Κύκλου.
Μειώνει τον χρόνο μεταφοράς από την Κίνα στην Ευρώπη κατά τουλάχιστον 12 ημέρες σε σύγκριση με την παραδοσιακή διαδρομή του καναλιού του Σουέζ. Κατά τους Σοβιετικούς χρόνους, η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την παροχή αγαθών για απομονωμένους οικισμούς στην Αρκτική.
Ωστόσο, η διαδικασία της υπερθέρμανσης του πλανήτη, η οποία επιταχύνθηκε στα τέλη του 20ου αιώνα, έδωσε στα σκάφη τη δυνατότητα να πλεύσουν μέσω της διαδρομής της Βόρειας Θάλασσας όλο το χρόνο με τη βοήθεια των παγοθραυστικών.
Η διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας αποτελεί μέρος του στρατηγικού και οικονομικού σχεδίου της Ρωσίας για την ανάπτυξη της Αρκτικής. Η χώρα διεκδικεί το μεγαλύτερο τμήμα του Αρκτικού Κύκλου μεταξύ των εθνών που συνορεύουν με την περιοχή.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξε ένας αγώνας υψηλών σταδίων για την κυριαρχία της Αρκτικής μεταξύ Ρωσίας, Ηνωμένων Πολιτειών, Καναδά, Νορβηγίας και Δανίας. Είναι ένα από τα τελευταία σύνορα της ανακάλυψης φυσικών πόρων.
Η ναυτιλιακή διαδρομή είναι κρίσιμη, επειδή κάτω από τον πάγο η περιοχή λέγεται ότι περιέχει τεράστια ορυκτά, αργού πετρελαίου και αποθέματα φυσικού αερίου. Θα έδινε επίσης στη Ρωσία τον έλεγχο μιας σημαντικής εμπορικής οδού για τα εμπορεύματα που μεταφέρονται μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr