Το υποβρύχιο στην Αργεντινή διαλύθηκε μέσα σε 1/25 του δευτερολέπτου
Το υποβρύχιο στην Αργεντινή διαλύθηκε μέσα σε 1/25 του δευτερολέπτου
Η ενέργεια που εκλύθηκε από τη συντριβή του υπολογίστηκε ότι ήταν ίση με 5,6 κιλά ΤΝΤ εκτιμά Αμερικανός ειδικός - Ο ρόλος των γερμανικών εταιρειών
Τα 44 μέλη του πληρώματος του υποβρυχίου San Juan που χάθηκαν όταν στο σκάφος σημειώθηκε έκρηξη πέθαναν ακαιραία και χωρίς να υποφέρουν σύμφωνα με έναν πρώην ειδικό του αμερικανικού ναυτικού.
Σύμφωνα με τον αναλυτή ακουστικής Μπρους Ρουλ το κέλυφος του υποβρυχίου καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 40 μιλισεκόντ, το 1/25 δηλαδή ενός δευτερολέπτου.
Ο ίδιος υπολόγισε ότι η ενέργεια που εκλύθηκε ήταν ίση με την έκρηξη 5,6 κιλών ΤΝΤ σε βάθος περίπου 380 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας.
«Μολονότι το πλήρωμα γνώριζε ότι η συντριβή ερχόταν, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι συνέβη. Δεν ένιωσαν ότι πνίγονται ή ότι πονάνε. Ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος» ήταν το συμπέρασμα του Αμερικανού ειδικού σε έκθεση που δημοσίευσε η εφημερίδα La Nacion.
Στην έκθεση ο Ρουλ γράφει ότι το υποβρύχιο μετά την έκρηξη βυθίστηκε κάθετα με μια ταχύτητα 10-13 κόμβων.
Τα ίχνη του San Juan εξαφανίστηκαν στις 15 Νοεμβρίου στο νότιο Ατλαντικό με εκπρόσωπο του ναυτικού της Αργεντινής να δηλώνει ότι είναι σαν να ψάχνουν ένα τσιγάρο σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
Σύμφωνα με τον αναλυτή ακουστικής Μπρους Ρουλ το κέλυφος του υποβρυχίου καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 40 μιλισεκόντ, το 1/25 δηλαδή ενός δευτερολέπτου.
Ο ίδιος υπολόγισε ότι η ενέργεια που εκλύθηκε ήταν ίση με την έκρηξη 5,6 κιλών ΤΝΤ σε βάθος περίπου 380 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας.
«Μολονότι το πλήρωμα γνώριζε ότι η συντριβή ερχόταν, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι συνέβη. Δεν ένιωσαν ότι πνίγονται ή ότι πονάνε. Ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος» ήταν το συμπέρασμα του Αμερικανού ειδικού σε έκθεση που δημοσίευσε η εφημερίδα La Nacion.
Στην έκθεση ο Ρουλ γράφει ότι το υποβρύχιο μετά την έκρηξη βυθίστηκε κάθετα με μια ταχύτητα 10-13 κόμβων.
Τα ίχνη του San Juan εξαφανίστηκαν στις 15 Νοεμβρίου στο νότιο Ατλαντικό με εκπρόσωπο του ναυτικού της Αργεντινής να δηλώνει ότι είναι σαν να ψάχνουν ένα τσιγάρο σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
Έπαιξαν ρόλο γερμανικές εταιρείες;
«Λάδι στη φωτιά» ρίχνει εντωμεταξύ η έρευνα της δημόσιας βαυαρικής ραδιοφωνίας η οποία αφήνει υπόνοιες ότι δύο γερμανικές εταιρείες «λάδωσαν» και δεν έκαναν σωστά τη δουλειά τους για τη συντήρηση του υποβρυχίου.Σύμφωνα με έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου. Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.
Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1000 μπαταρίες. Ηδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες. Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν. «Ολες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής. Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.
Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα