«Αυτόνομο» ταξί της Uber παρέσυρε και τραυμάτισε θανάσιμα πεζή στις ΗΠΑ
20.03.2018
07:09
Πρόκειται για το πρώτο δυστύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο
Τη συζήτηση για το μέλλον των αυτοκινήτων που κινούνται μόνα τους χωρίς την επέμβαση οδηγού αλλά μόνο με τη χρήση της τεχνολογίας αναμένεται να πυροδοτήσει το πρώτο τροχαίο δυστύχημα με θύμα μια πεζή στην Αριζόνα.
Το αυτοκίνητο ήταν ένα ταξί της Uber μάρκας Volvo SUV και θύμα ήταν η 49χρονη Ιλέιν Χέρτζμπεργκ η οποία βρισκόταν στο δρόμο δίπλα στο ποδήλατό της όταν χτυπήθηκε στις 10 το βράδυ της Κυριακής (τοπική ώρα).
Τη στιγμή του δυστύχηματος το αυτοκίνητο. στο οποίο βρισκόταν και ένας οδηγός που - άγνωστο γιατί - δεν επενέβη κινούνταν με περίπου 65χλμ./ώρα και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία δεν φρέναρε καθόλου. Η αστυνομία δεν απέκλεισε πάντως να απαγγελθούν κατηγορίες κατά του 44χρονου χειριστή του οχήματος της Uber, ο οποίος δεν είχε ενεργό εμπλοκή στο ατύχημα. Η σουηδική εταιρεία Volvo ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που έλεγχε το όχημα, δεν ήταν δικό της.
Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία υποτίθεται ότι μπορούν να αντιληφθούν πεζούς, ποδηλάτες και άλλα εμπόδια προκειμένου να μην υπάρχουν δυστυχήματα.
«Η καρδιά μας βρίσκεται με την οικογένεια του θύματος. Συνεργαζόμαστε πλήρως με τις αρχές στην έρευνα τους για το συμβάν» ανακοίνωσε μέσω Twitter η Uber.
Σε μια πρώτη κίνηση η εταιρεία ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη χρήση αυτού του είδους των οχημάτων στο Φοίνιξ, το Πίτσμπουργκ, το Σαν Φρανσίσκο και το Τορόντο.
Το αυτοκίνητο ήταν ένα ταξί της Uber μάρκας Volvo SUV και θύμα ήταν η 49χρονη Ιλέιν Χέρτζμπεργκ η οποία βρισκόταν στο δρόμο δίπλα στο ποδήλατό της όταν χτυπήθηκε στις 10 το βράδυ της Κυριακής (τοπική ώρα).
Τη στιγμή του δυστύχηματος το αυτοκίνητο. στο οποίο βρισκόταν και ένας οδηγός που - άγνωστο γιατί - δεν επενέβη κινούνταν με περίπου 65χλμ./ώρα και σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία δεν φρέναρε καθόλου. Η αστυνομία δεν απέκλεισε πάντως να απαγγελθούν κατηγορίες κατά του 44χρονου χειριστή του οχήματος της Uber, ο οποίος δεν είχε ενεργό εμπλοκή στο ατύχημα. Η σουηδική εταιρεία Volvo ανακοίνωσε ότι το λογισμικό που έλεγχε το όχημα, δεν ήταν δικό της.
Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν αυτή την τεχνολογία υποτίθεται ότι μπορούν να αντιληφθούν πεζούς, ποδηλάτες και άλλα εμπόδια προκειμένου να μην υπάρχουν δυστυχήματα.
«Η καρδιά μας βρίσκεται με την οικογένεια του θύματος. Συνεργαζόμαστε πλήρως με τις αρχές στην έρευνα τους για το συμβάν» ανακοίνωσε μέσω Twitter η Uber.
Σε μια πρώτη κίνηση η εταιρεία ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη χρήση αυτού του είδους των οχημάτων στο Φοίνιξ, το Πίτσμπουργκ, το Σαν Φρανσίσκο και το Τορόντο.
«Αυτό το τραγικό περιστατικό υπογραμμίζει γιατί είναι ανάγκη να είμαστε υπερβολικά επιφυλακτικοί, όταν δοκιμάζουμε τεχνολογίες αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους» δήλωσε ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Έντουαρντ Μάρκι, μέλος της επιτροπής μεταφορών, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Η οργάνωση προστασίας των καταναλωτών Consumer Watchdog δήλωσε ότι «η Αριζόνα έχει καταντήσει η Άγρια Δύση της δοκιμής ρομποτικών αυτοκινήτων, καθώς δεν διαθέτει ουσιαστικά καθόλου σχετικούς κανονισμούς. Γι' αυτό ακριβώς η Uber και η Waymo κάνουν εκεί τις δοκιμές τους. Όταν δεν υπάρχει σερίφης στην πόλη, σκοτώνονται άνθρωποι».
Η Αριζόνα ακολουθεί πολιτική «ανοικτών θυρών» στις εταιρείες αυτόνομης οδήγησης, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξή της και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Σε δοκιμές στο την περασμένη εβδομάδα ένα αυτόνομο όχημα της Uber συγκρούσθηκε με ένα άλλο αυτοκίνητο, χωρίς να υπάρξουν θύματα. Η εταιρεία θεωρεί τη χρησιμοποίηση οχημάτων χωρίς οδηγό βασικό στρατηγικό στόχο της, προκειμένου να δημιουργήσει ένα στόλο αυτοκινήτων χωρίς οδηγούς. Ήδη δοκιμάζει περισσότερα από 100 αυτόνομα οχήματα μόνο στην Αριζόνα αν και τεστ το 2016είχαν δείξει ότι τα αυτοκίνητα παραβίαζαν κόκκινους σηματοδότες.
Ο πρώτος θάνατος με εμπλοκή αυτόνομου οχήματος είχε ανακοινωθεί από την Tesla το 2016, με θύμα έναν 40χρονο οδηγό που είχε παραδώσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο αυτόνομο σύστημα και το όχημα είχε συγκρουσθεί με μια νταλίκα.
Η οργάνωση προστασίας των καταναλωτών Consumer Watchdog δήλωσε ότι «η Αριζόνα έχει καταντήσει η Άγρια Δύση της δοκιμής ρομποτικών αυτοκινήτων, καθώς δεν διαθέτει ουσιαστικά καθόλου σχετικούς κανονισμούς. Γι' αυτό ακριβώς η Uber και η Waymo κάνουν εκεί τις δοκιμές τους. Όταν δεν υπάρχει σερίφης στην πόλη, σκοτώνονται άνθρωποι».
Η Αριζόνα ακολουθεί πολιτική «ανοικτών θυρών» στις εταιρείες αυτόνομης οδήγησης, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξή της και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.
Σε δοκιμές στο την περασμένη εβδομάδα ένα αυτόνομο όχημα της Uber συγκρούσθηκε με ένα άλλο αυτοκίνητο, χωρίς να υπάρξουν θύματα. Η εταιρεία θεωρεί τη χρησιμοποίηση οχημάτων χωρίς οδηγό βασικό στρατηγικό στόχο της, προκειμένου να δημιουργήσει ένα στόλο αυτοκινήτων χωρίς οδηγούς. Ήδη δοκιμάζει περισσότερα από 100 αυτόνομα οχήματα μόνο στην Αριζόνα αν και τεστ το 2016είχαν δείξει ότι τα αυτοκίνητα παραβίαζαν κόκκινους σηματοδότες.
Ο πρώτος θάνατος με εμπλοκή αυτόνομου οχήματος είχε ανακοινωθεί από την Tesla το 2016, με θύμα έναν 40χρονο οδηγό που είχε παραδώσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο αυτόνομο σύστημα και το όχημα είχε συγκρουσθεί με μια νταλίκα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr