«Must» τουριστικός προορισμός η Ελλάδα
03.04.2018
17:38
Το ετήσιο ραντεβού στη Γαλλία για τον τουρισμό δόθηκε στην Έκθεση «Rendez-vous en France» που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι - Η Ελλάδαστην καρδιά των Ευρωπαίων - Ποια τα καινοτόμα τουριστικά προϊόντα - Σε ανάπτυξη οι εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων στη Γαλλία - Πολλοί νιώθουν υποχρέωση απέναντι στην Ελλάδα και θέλουν να την επισκεφθούν για να βοηθήσουν
Περίπου 950 ταξιδιωτικοί πράκτορες από ολόκληρο τον κόσμο και 750 εκθέτες συναντήθηκαν στην 13η Έκθεση Τουρισμού «Rendez-vous en France» που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος στη Γαλλία και διοργανώθηκε από τον Γαλλικό Οργανισμό Τουρισμού «Atout France». Στο σημαντικό τουριστικό ραντεβού παραβρέθηκε και ο κύριος Γρηγόρης Παπαπέτρου, business development director, του ιστορικού ταξιδιωτικού γραφείου Argo Travel Group, ο οποίος μίλησε στο protothema.gr για την αγάπη των Γάλλων στην Ελλάδα, τα καινοτόμα τουριστικά προϊόντα, καθώς και την ανάγκη ανταλλαγής τεχνογνωσίας με την Γαλλία για τη βελτίωση των υπηρεσιών και των υποδομών με στόχο έναν ακόμα πιο ελκυστικό τουριστικό προϊόν.
Ποια η εντύπωσή σας από την Έκθεση Τουρισμού «Rendez-vous en France» που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι;
Υπάρχουν πολλά καινούρια και ενδιαφέροντα τουριστικά προϊόντα, χρήσιμα κι εξειδικευμένα. Για παράδειγμα στο κομμάτι της γαστρονομίας όπου μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε σεμινάρια για την παρασκευή μακαρόν, ή σε ατελιέ στο Μαρέ με τεχνικούς για να δει πώς φτιάχνονται καπέλα και κοσμήματα. Υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, τα οποία βέβαια έχουν σχέση με την ιστορία και τον πολιτισμό αυτής της χώρας και είναι ωραίο που εντάσσονται στο τουριστικό πρόγραμμα γιατί αυτό δίνει τη δυνατότητα σε κάποιους να μάθουν κάτι που δεν γνώριζαν. Πρέπει να μη χάνεται η σοφία κι η γνώση των ανθρώπων που μας έφτασαν εδώ. Και βέβαια υπάρχουν εκθέσεις, πολλά μουσεία, όπως του Πικάσο, το μουσείο Γκρεβέν, τίτλος του οποίου είναι «το σημείο που οι πολιτισμοί συναντώνται» και είναι πολύ όμορφο σημείο αναφοράς. Υπάρχουν κάθε φορά νέα ενδιαφέροντα πράγματα, καθώς και «tailor made» προγράμματα που έχουν φτιαχτεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη.
Αυτού του είδους ο τουρισμός απευθύνεται στην ανώτερη τάξη;
Όχι, απευθύνεται σε όλους. Υπάρχει τουρισμός για οικογένειες. Τα παιδιά μπορούν να κάνουν σεμινάρια για να μάθουν πώς φτιάχνονται τα κρουασάν για παράδειγμα και υπάρχουν πολλές οικονομικές δυνατότητες. Βεβαίως το Παρίσι δεν είναι φτηνός προορισμός, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση και οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί, με ένα καλό ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων να στοιχίζει περίπου 200-300 ευρώ.
Επομένως για τον Έλληνα είναι απαγορευτικό;
Είναι δύσκολο για τη μεγάλη μάζα. Αλλά να σας πω οι τουριστικοί πράκτορες πάντα επιλέγουν ξενοδοχεία στην περιφέρεια που έχουν χαμηλότερες τιμές. Και τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο το Παρίσι δεν έχει μεγάλη πληρότητα και εκεί μπορούν να βρουν ξενοδοχεία σε χαμηλές τιμές από την τρίτη εβδομάδα του Ιουλίου.
Ο Έλληνας πότε προτιμά να έρθει Γαλλία;
Υπάρχουν δύο κατηγορίες: οι επιχειρηματίες και ο τουρίστας. Υπάρχουν πολλές εκθέσεις και έρχονται πολλοί επιχειρηματίες. Τον Ιούνιο για παράδειγμα είναι η Εβδομάδα Μόδας και έρχονται και Έλληνες δημιουργοί μόδας. Δύσκολα βρίσκεις ξενοδοχεία εκείνη την περίοδο. Επιπλέον, η Έκθεση του Αυτοκινήτου που θα γίνει τον Οκτώβριο, ή η Έκθεση Τροφίμων, στις οποίες συμμετέχουν 1.500 Έλληνες. Υπάρχουν περίπου 150 εκθέτες που συμμετέχουν με το Enterprise Greece, αλλά και πολλοί επισκέπτες από όλη την Ελλάδα που έρχονται να δουν την τεχνολογία, τα τρόφιμα, τα προϊόντα. Το ένα σκέλος είναι το επιχειρηματικό ταξίδι που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη, διότι οι ελληνικές εταιρίες αντιμετωπίζοντας προβλήματα να διαθέσουν τα προϊόντα τους στην ελληνική αγορά λόγω της πτώσης της αγοραστικής δύναμης, προσπαθούν να βρουν αγορές του εξωτερικού.
Ποια η εντύπωσή σας από την Έκθεση Τουρισμού «Rendez-vous en France» που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι;
Υπάρχουν πολλά καινούρια και ενδιαφέροντα τουριστικά προϊόντα, χρήσιμα κι εξειδικευμένα. Για παράδειγμα στο κομμάτι της γαστρονομίας όπου μπορεί κάποιος να συμμετέχει σε σεμινάρια για την παρασκευή μακαρόν, ή σε ατελιέ στο Μαρέ με τεχνικούς για να δει πώς φτιάχνονται καπέλα και κοσμήματα. Υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, τα οποία βέβαια έχουν σχέση με την ιστορία και τον πολιτισμό αυτής της χώρας και είναι ωραίο που εντάσσονται στο τουριστικό πρόγραμμα γιατί αυτό δίνει τη δυνατότητα σε κάποιους να μάθουν κάτι που δεν γνώριζαν. Πρέπει να μη χάνεται η σοφία κι η γνώση των ανθρώπων που μας έφτασαν εδώ. Και βέβαια υπάρχουν εκθέσεις, πολλά μουσεία, όπως του Πικάσο, το μουσείο Γκρεβέν, τίτλος του οποίου είναι «το σημείο που οι πολιτισμοί συναντώνται» και είναι πολύ όμορφο σημείο αναφοράς. Υπάρχουν κάθε φορά νέα ενδιαφέροντα πράγματα, καθώς και «tailor made» προγράμματα που έχουν φτιαχτεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε πελάτη.
Αυτού του είδους ο τουρισμός απευθύνεται στην ανώτερη τάξη;
Όχι, απευθύνεται σε όλους. Υπάρχει τουρισμός για οικογένειες. Τα παιδιά μπορούν να κάνουν σεμινάρια για να μάθουν πώς φτιάχνονται τα κρουασάν για παράδειγμα και υπάρχουν πολλές οικονομικές δυνατότητες. Βεβαίως το Παρίσι δεν είναι φτηνός προορισμός, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση και οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί, με ένα καλό ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων να στοιχίζει περίπου 200-300 ευρώ.
Επομένως για τον Έλληνα είναι απαγορευτικό;
Είναι δύσκολο για τη μεγάλη μάζα. Αλλά να σας πω οι τουριστικοί πράκτορες πάντα επιλέγουν ξενοδοχεία στην περιφέρεια που έχουν χαμηλότερες τιμές. Και τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο το Παρίσι δεν έχει μεγάλη πληρότητα και εκεί μπορούν να βρουν ξενοδοχεία σε χαμηλές τιμές από την τρίτη εβδομάδα του Ιουλίου.
Ο Έλληνας πότε προτιμά να έρθει Γαλλία;
Υπάρχουν δύο κατηγορίες: οι επιχειρηματίες και ο τουρίστας. Υπάρχουν πολλές εκθέσεις και έρχονται πολλοί επιχειρηματίες. Τον Ιούνιο για παράδειγμα είναι η Εβδομάδα Μόδας και έρχονται και Έλληνες δημιουργοί μόδας. Δύσκολα βρίσκεις ξενοδοχεία εκείνη την περίοδο. Επιπλέον, η Έκθεση του Αυτοκινήτου που θα γίνει τον Οκτώβριο, ή η Έκθεση Τροφίμων, στις οποίες συμμετέχουν 1.500 Έλληνες. Υπάρχουν περίπου 150 εκθέτες που συμμετέχουν με το Enterprise Greece, αλλά και πολλοί επισκέπτες από όλη την Ελλάδα που έρχονται να δουν την τεχνολογία, τα τρόφιμα, τα προϊόντα. Το ένα σκέλος είναι το επιχειρηματικό ταξίδι που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη, διότι οι ελληνικές εταιρίες αντιμετωπίζοντας προβλήματα να διαθέσουν τα προϊόντα τους στην ελληνική αγορά λόγω της πτώσης της αγοραστικής δύναμης, προσπαθούν να βρουν αγορές του εξωτερικού.
Είναι εύκολο στη Γαλλία;
Στη Γαλλία είναι εύκολο γιατί οι Γάλλοι είναι πιο ανοιχτοί, αναγνωρίζουν τα ελληνικά προϊόντα, εκτιμούν τον ελληνικό τρόπο, θεωρούν ότι τα προϊόντα είναι φυσικά και οι εξαγωγές βρίσκονται σε ανάπτυξη, όπως λάδι ελιές, κρασί.
Ποια η θέση του ελληνικού κρασιού στη Γαλλία που είναι η χώρα του κρασιού
Το ελληνικό κρασί είναι αναγνωρισμένο στη Γαλλία και υπάρχουν πολλοί Έλληνες οινοπαραγωγοί και οινολόγοι που έρχονται και στην έκθεση του Μπορντό και τη γιορτή του κρασιού. Η Γαλλία είναι μια χώρα κοντά σε εμάς. Υπάρχει βεβαίως και το κομμάτι των tour operators, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει πέσει πάρα πολύ γιατί η Γαλλία δεν είναι από τους φθηνούς προορισμούς.
Δύσκολα, όμως, ο Έλληνας θα κάνει τουρισμό στη Γαλλία το καλοκαίρι.
Σωστά, σε γενική εκτίμηση ναι. Αλλά μπορούν να πάνε λίγες μέρες στο Παρίσι, ο Έλληνας το κάνει αυτό. Για λίγο δεν είναι διακοπές θα μείνει 4 μέρες. Κυριότεροι προορισμοί στη Γαλλία είναι η Νίκαια, η Λυών και τα τελευταία χρόνια με τις πτήσεις που έχουν ανοίξει είναι η Μασσαλία και τα επόμενα χρόνια προορισμοί όπως το Μπορντό, η Νάντη, η Βρετάνη.
Η Γαλλία είναι πρώτη στον κόσμο, εμείς 14οι. Τι μπορούμε να μάθουμε από τη Γαλλία;
Ναι, είμαστε 14οι σε εισερχόμενο τουρισμό. Η Γαλλία έχει τρομερή τεχνογνωσία στο κομμάτι του τουρισμού. Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια είχε γίνει μία συνάντηση με την κυρία Κεφαλογιάννη, δεν ξέρω αν έχει γίνει με την κυρία Κουντουρά για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας. Πιστεύω ότι αυτό θα βοηθούσε πάρα πολύ στο να φτιάξουμε υποδομές για VIP τουρισμό, στον οποίο οι Γάλλοι είναι πολύ δυνατοί. Αυτό που έχουν κάνει και το οποίο πρέπει κι εμείς να αναπτύξουμε είναι οι συνέργειες. Δηλαδή ένα ξενοδοχείο όταν ανοίγει κάνει συνέργεια με έναν γνωστό οίκο που είναι στη γαστρονομία, προμηθεύεται τα προϊόντα του και κάνει συνεργασία με έναν πολύ γνωστό οίκο για το spa του, οπότε έχει όλη τη τεχνογνωσία για το συγκεκριμένο κομμάτι του εξειδικευμένου παρόχου της υπηρεσίας που γνωρίζει πολύ καλύτερα από τον ξενοδόχο πώς να το φτιάξει. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Χρειαζόμαστε ένα πλήρες ξενοδοχειακό σύμπλεγμα, αλλά και ένα spa με τις προδιαγραφές που ορίζει η Vichy για παράδειγμα. Ο στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε την πίτα για την Ελλάδα, που σημαίνει ότι από την πρώτη επαφή του τουρίστα μέχρι τη στιγμή που θα φύγει όλοι θα είμαστε στην ίδια κατεύθυνση. Τα ταξί, οι μεταφορές, οι κοινότητες, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, οι τουριστικοί πράκτορες, όλο αυτό το σύμπλεγμα πρέπει να είμαστε προς την ίδια κατεύθυνση. Στη Γαλλία το έχουν πετύχει.
Υπάρχουν, όμως, πολλές γκρίζες ζώνες στον τουρισμό στην Ελλάδα, παρότι γίνονται σοβαρές προσπάθειες από επιχειρηματίες
Πιστεύω ότι με τα χρόνια αυτό θα βελτιωθεί. Έχουν γίνει πολλά βήματα. Εμείς θα πρέπει να εντάξουμε στην προοπτική ανάπτυξης της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης το σεβασμό στη κοινωνία, στην πόλη, στη φύση με ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεργασίας με όλους τους φορείς, έτσι ώστε να μη διακινδυνεύσουμε το μέλλον της τοπικής κοινωνίας τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, βλέπετε ότι η Σαντορίνη δε μπορεί να διαχειριστεί τόσο τουρισμό και υπάρχουν προβλήματα στις πηγές ενέργειας και νερού. Αυτό θα συμβεί και σε άλλες περιοχές αν δεν ελεγχθεί. Αυτό λοιπόν που λέμε στον τουρισμό είναι να μπορέσουμε μαζί με όλους τους φορείς και σαν χώρα και σαν τοπική κοινωνία να φτιάξουμε την φέρουσα ικανότητα της περιοχής, δηλαδή πόσο κόσμο μπορεί να δεχθεί η περιοχή.
Αυτό μπορεί να επιλυθεί και αν προωθηθούν και άλλα μέρη της Ελλάδας
Σωστά, έχουμε ανάγκη για διαφοροποίηση, η Ελλάδα έχει όμορφα μέρη. Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών σε κάθε μέρος. Βεβαίως ανταποκρίνονται και σε άλλο κοινό. Αυτό που χρειάζεται είναι μία ομογενοποιημένη παροχή υπηρεσιών, να αντιληφθούμε δηλαδή πως η υπηρεσία πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές και να έχουν οριστεί σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Δηλαδή ξενοδοχεία 5 αστέρων ή ξενοδοχεία Palace που είναι μία νέα κατηγορία με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Οι Γάλλοι έκαναν αυτή τη κατηγορία των Palace (5 αστέρια plus) γιατί υπήρχε η ανάγκη κάποια ξενοδοχεία να ξεχωρίσουν με ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και συνολικά υπάρχουν 40 στη Γαλλία.
Θα φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο στην Ελλάδα;
Πιστεύω ότι έχουμε τις προδιαγραφές να φτάσουμε και εμείς. Δηλαδή με ξενοδοχεία όπως το Μεγάλη Βρετάνια, ο Αστέρας 4 Seasons που θα γίνει στο Λαιμό της Βουλιαγμένης, πιστεύω ότι θα φτάσουμε. Αλλά το θέμα είναι να αντιληφθούμε τις διεθνείς τάσεις. Γιατί όσο περνούν τα χρόνια οι ανάγκες των πελατών διαμορφώνονται διαφορετικά και εμείς πρέπει να έχουμε διαφορετικό προϊόν να προσφέρουμε. Και κυρίως ο άνθρωπος είναι το κλειδί. Αν οι άνθρωποι δεν εκπαιδευτούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές πάντα θα υπάρχει μία δυσκολία να αντιληφθεί ο πελάτης ότι πρόκειται για ξενοδοχείο πολλών αστέρων.
«Σε φάση ανάπτυξης η Ελλάδα»
Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα είναι σε φάση ανάπτυξης. Όλα τα στοιχεία είναι καλά. Η Ελλάδα είναι μέσα στη μόδα τώρα. Είναι στις προθήκες των γραφείων ταξιδιού. Η Ελλάδα είναι «must». Τα τελευταία χρόνια πάρα πολλοί που ζουν στην Ευρώπη νιώθουν υποχρέωση απέναντι στη χώρα και θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές για να βοηθήσουν. Το βλέπουν σαν ένα είδος αλληλεγγύης και αυτό μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ. Πολύ μεγάλη άνοδος στον εισερχόμενο τουρισμό σημειώνεται ακόμα και από Γερμανούς καθώς υπολογίζεται ότι θα έρθουν 500.000 Γερμανοί επιπλέον φέτος, παρότι πολλοί Έλληνες πιστεύουν ότι μέρος της κρίσης στην Ελλάδα οφείλεται στη στάση της Γερμανίας. Ο γερμανικός λαός θέλει να έρθει στην Ελλάδα και οι Γάλλοι τρελαίνονται για τη χώρα μας. Η Transavia έχει πολλές πτήσεις για Ελλάδα, περίπου 70 πτήσεις την εβδομάδα από όλες τις μεγάλες πόλεις γεγονός που σημαίνει ότι πολλοί ενδιαφέρονται να έρθουν. Και βέβαια η Air France έχει περισσότερες πτήσεις το καλοκαίρι. Νομίζω, μάλιστα, πως τον Ιούλιο ή Αύγουστο η Air France είχε φτάσει τις πέντε πτήσεις ημερησίως για Ελλάδα. Έχει πολύ μεγάλη ζήτηση η Ελλάδα. Βέβαια, πρέπει να γίνει απαραίτητη η γνώση ξένων γλωσσών, όχι μόνο η αγγλική, σε όλες τις βαθμίδες του τουρισμού. Η γλώσσα είναι το πρώτο σημείο επαφής με κάποιον. Ο ταξιδιώτης θεωρεί μεγάλη τιμή να μιλάς τη γλώσσα του. Όπως εμείς το θεωρούμε όμορφο όταν κάποιος στη Κίνα μας λέει «καλημέρα», το ίδιο ισχύει και για εκείνους. Άλλωστε, αυτό εντάσσεται και στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, στον κώδικα ηθικής για τον ταξιδιώτη που έχουμε προωθήσει όλες οι χώρες και τα γραφεία ταξιδιών για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Δηλαδή να πας σε μία χώρα να γνωρίζεις λίγες λέξεις και να προτιμάς τα τοπικά προϊόντα, γιατί βοηθάς τους τοπικούς παραγωγούς και τα χρήματά σου έχουν μεγαλύτερη αξία με αυτόν τον τρόπο.
Ποια η ιστορία του Argo Travel Group;
Το γραφείο λειτουργεί από το 1952, είναι μία εταιρία που ανήκει στον κ. Δημήτριο Πιθή που είναι ο βασικός μέτοχος και σήμερα μέτοχοι είναι ο κ. Γιώργος Φυτίλης, ο κ. Αδαμάντιος Πιθής. Το γραφείο κάνει ένα κύκλο εργασιών περίπου 65 εκατ. ευρώ ετησίως, δουλεύουμε με πολλές και γνωστές μεγάλες ελληνικές και ξένες ναυτιλιακές εταιρίες. Επιπλέον, έχουμε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που είναι ο εισερχόμενος τουρισμός, για τον οποίο μας βοηθούν τα γραφεία που έχουμε στο εξωτερικό, οπότε προωθούμε και τον τουρισμό εντός της Ελλάδας. Και από εκεί και πέρα αναπτύσσουμε πολύ το VIP Travel, το luxury tourism, και το κομμάτι του επιχειρηματικού ταξιδιού σε εκθέσεις και ταξίδια που αφορούν σε συνέδρια, συναντήσεις επιχειρηματιών κτλ. Συνολικά απασχολεί στην Ελλάδα 85 άτομα, ενώ έχουμε γραφεία σε Σαγκάη, Χονγκ Κονγκ, Γενεύη. Είναι ωραίο να υπάρχει διεθνοποίηση ενός γραφείου ταξιδιών. Αντιπροσωπεύουμε έναν μεγάλο οργανισμό τον IMTG International Marine Travel Group που τα γραφεία του είναι στην Ολλανδία και οργανώνουμε ένα μεγάλο παγκόσμιο συνέδριο ιατρικού τουρισμού τον Μάιο, ενώ τον Ιούνιο θα είμαστε παρόντες στην Διεθνή Έκθεση Ναυτιλίας στα Ποσειδώνια.
Στη Γαλλία είναι εύκολο γιατί οι Γάλλοι είναι πιο ανοιχτοί, αναγνωρίζουν τα ελληνικά προϊόντα, εκτιμούν τον ελληνικό τρόπο, θεωρούν ότι τα προϊόντα είναι φυσικά και οι εξαγωγές βρίσκονται σε ανάπτυξη, όπως λάδι ελιές, κρασί.
Ποια η θέση του ελληνικού κρασιού στη Γαλλία που είναι η χώρα του κρασιού
Το ελληνικό κρασί είναι αναγνωρισμένο στη Γαλλία και υπάρχουν πολλοί Έλληνες οινοπαραγωγοί και οινολόγοι που έρχονται και στην έκθεση του Μπορντό και τη γιορτή του κρασιού. Η Γαλλία είναι μια χώρα κοντά σε εμάς. Υπάρχει βεβαίως και το κομμάτι των tour operators, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει πέσει πάρα πολύ γιατί η Γαλλία δεν είναι από τους φθηνούς προορισμούς.
Δύσκολα, όμως, ο Έλληνας θα κάνει τουρισμό στη Γαλλία το καλοκαίρι.
Σωστά, σε γενική εκτίμηση ναι. Αλλά μπορούν να πάνε λίγες μέρες στο Παρίσι, ο Έλληνας το κάνει αυτό. Για λίγο δεν είναι διακοπές θα μείνει 4 μέρες. Κυριότεροι προορισμοί στη Γαλλία είναι η Νίκαια, η Λυών και τα τελευταία χρόνια με τις πτήσεις που έχουν ανοίξει είναι η Μασσαλία και τα επόμενα χρόνια προορισμοί όπως το Μπορντό, η Νάντη, η Βρετάνη.
Η Γαλλία είναι πρώτη στον κόσμο, εμείς 14οι. Τι μπορούμε να μάθουμε από τη Γαλλία;
Ναι, είμαστε 14οι σε εισερχόμενο τουρισμό. Η Γαλλία έχει τρομερή τεχνογνωσία στο κομμάτι του τουρισμού. Θυμάμαι πριν μερικά χρόνια είχε γίνει μία συνάντηση με την κυρία Κεφαλογιάννη, δεν ξέρω αν έχει γίνει με την κυρία Κουντουρά για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας. Πιστεύω ότι αυτό θα βοηθούσε πάρα πολύ στο να φτιάξουμε υποδομές για VIP τουρισμό, στον οποίο οι Γάλλοι είναι πολύ δυνατοί. Αυτό που έχουν κάνει και το οποίο πρέπει κι εμείς να αναπτύξουμε είναι οι συνέργειες. Δηλαδή ένα ξενοδοχείο όταν ανοίγει κάνει συνέργεια με έναν γνωστό οίκο που είναι στη γαστρονομία, προμηθεύεται τα προϊόντα του και κάνει συνεργασία με έναν πολύ γνωστό οίκο για το spa του, οπότε έχει όλη τη τεχνογνωσία για το συγκεκριμένο κομμάτι του εξειδικευμένου παρόχου της υπηρεσίας που γνωρίζει πολύ καλύτερα από τον ξενοδόχο πώς να το φτιάξει. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Χρειαζόμαστε ένα πλήρες ξενοδοχειακό σύμπλεγμα, αλλά και ένα spa με τις προδιαγραφές που ορίζει η Vichy για παράδειγμα. Ο στόχος μας είναι να μεγαλώσουμε την πίτα για την Ελλάδα, που σημαίνει ότι από την πρώτη επαφή του τουρίστα μέχρι τη στιγμή που θα φύγει όλοι θα είμαστε στην ίδια κατεύθυνση. Τα ταξί, οι μεταφορές, οι κοινότητες, τα εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, οι τουριστικοί πράκτορες, όλο αυτό το σύμπλεγμα πρέπει να είμαστε προς την ίδια κατεύθυνση. Στη Γαλλία το έχουν πετύχει.
Υπάρχουν, όμως, πολλές γκρίζες ζώνες στον τουρισμό στην Ελλάδα, παρότι γίνονται σοβαρές προσπάθειες από επιχειρηματίες
Πιστεύω ότι με τα χρόνια αυτό θα βελτιωθεί. Έχουν γίνει πολλά βήματα. Εμείς θα πρέπει να εντάξουμε στην προοπτική ανάπτυξης της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης το σεβασμό στη κοινωνία, στην πόλη, στη φύση με ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεργασίας με όλους τους φορείς, έτσι ώστε να μη διακινδυνεύσουμε το μέλλον της τοπικής κοινωνίας τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, βλέπετε ότι η Σαντορίνη δε μπορεί να διαχειριστεί τόσο τουρισμό και υπάρχουν προβλήματα στις πηγές ενέργειας και νερού. Αυτό θα συμβεί και σε άλλες περιοχές αν δεν ελεγχθεί. Αυτό λοιπόν που λέμε στον τουρισμό είναι να μπορέσουμε μαζί με όλους τους φορείς και σαν χώρα και σαν τοπική κοινωνία να φτιάξουμε την φέρουσα ικανότητα της περιοχής, δηλαδή πόσο κόσμο μπορεί να δεχθεί η περιοχή.
Αυτό μπορεί να επιλυθεί και αν προωθηθούν και άλλα μέρη της Ελλάδας
Σωστά, έχουμε ανάγκη για διαφοροποίηση, η Ελλάδα έχει όμορφα μέρη. Το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε το ίδιο επίπεδο υπηρεσιών σε κάθε μέρος. Βεβαίως ανταποκρίνονται και σε άλλο κοινό. Αυτό που χρειάζεται είναι μία ομογενοποιημένη παροχή υπηρεσιών, να αντιληφθούμε δηλαδή πως η υπηρεσία πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές και να έχουν οριστεί σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Δηλαδή ξενοδοχεία 5 αστέρων ή ξενοδοχεία Palace που είναι μία νέα κατηγορία με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Οι Γάλλοι έκαναν αυτή τη κατηγορία των Palace (5 αστέρια plus) γιατί υπήρχε η ανάγκη κάποια ξενοδοχεία να ξεχωρίσουν με ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και συνολικά υπάρχουν 40 στη Γαλλία.
Θα φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο στην Ελλάδα;
Πιστεύω ότι έχουμε τις προδιαγραφές να φτάσουμε και εμείς. Δηλαδή με ξενοδοχεία όπως το Μεγάλη Βρετάνια, ο Αστέρας 4 Seasons που θα γίνει στο Λαιμό της Βουλιαγμένης, πιστεύω ότι θα φτάσουμε. Αλλά το θέμα είναι να αντιληφθούμε τις διεθνείς τάσεις. Γιατί όσο περνούν τα χρόνια οι ανάγκες των πελατών διαμορφώνονται διαφορετικά και εμείς πρέπει να έχουμε διαφορετικό προϊόν να προσφέρουμε. Και κυρίως ο άνθρωπος είναι το κλειδί. Αν οι άνθρωποι δεν εκπαιδευτούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές πάντα θα υπάρχει μία δυσκολία να αντιληφθεί ο πελάτης ότι πρόκειται για ξενοδοχείο πολλών αστέρων.
«Σε φάση ανάπτυξης η Ελλάδα»
Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα είναι σε φάση ανάπτυξης. Όλα τα στοιχεία είναι καλά. Η Ελλάδα είναι μέσα στη μόδα τώρα. Είναι στις προθήκες των γραφείων ταξιδιού. Η Ελλάδα είναι «must». Τα τελευταία χρόνια πάρα πολλοί που ζουν στην Ευρώπη νιώθουν υποχρέωση απέναντι στη χώρα και θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές για να βοηθήσουν. Το βλέπουν σαν ένα είδος αλληλεγγύης και αυτό μας έχει βοηθήσει πάρα πολύ. Πολύ μεγάλη άνοδος στον εισερχόμενο τουρισμό σημειώνεται ακόμα και από Γερμανούς καθώς υπολογίζεται ότι θα έρθουν 500.000 Γερμανοί επιπλέον φέτος, παρότι πολλοί Έλληνες πιστεύουν ότι μέρος της κρίσης στην Ελλάδα οφείλεται στη στάση της Γερμανίας. Ο γερμανικός λαός θέλει να έρθει στην Ελλάδα και οι Γάλλοι τρελαίνονται για τη χώρα μας. Η Transavia έχει πολλές πτήσεις για Ελλάδα, περίπου 70 πτήσεις την εβδομάδα από όλες τις μεγάλες πόλεις γεγονός που σημαίνει ότι πολλοί ενδιαφέρονται να έρθουν. Και βέβαια η Air France έχει περισσότερες πτήσεις το καλοκαίρι. Νομίζω, μάλιστα, πως τον Ιούλιο ή Αύγουστο η Air France είχε φτάσει τις πέντε πτήσεις ημερησίως για Ελλάδα. Έχει πολύ μεγάλη ζήτηση η Ελλάδα. Βέβαια, πρέπει να γίνει απαραίτητη η γνώση ξένων γλωσσών, όχι μόνο η αγγλική, σε όλες τις βαθμίδες του τουρισμού. Η γλώσσα είναι το πρώτο σημείο επαφής με κάποιον. Ο ταξιδιώτης θεωρεί μεγάλη τιμή να μιλάς τη γλώσσα του. Όπως εμείς το θεωρούμε όμορφο όταν κάποιος στη Κίνα μας λέει «καλημέρα», το ίδιο ισχύει και για εκείνους. Άλλωστε, αυτό εντάσσεται και στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, στον κώδικα ηθικής για τον ταξιδιώτη που έχουμε προωθήσει όλες οι χώρες και τα γραφεία ταξιδιών για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Δηλαδή να πας σε μία χώρα να γνωρίζεις λίγες λέξεις και να προτιμάς τα τοπικά προϊόντα, γιατί βοηθάς τους τοπικούς παραγωγούς και τα χρήματά σου έχουν μεγαλύτερη αξία με αυτόν τον τρόπο.
Ποια η ιστορία του Argo Travel Group;
Το γραφείο λειτουργεί από το 1952, είναι μία εταιρία που ανήκει στον κ. Δημήτριο Πιθή που είναι ο βασικός μέτοχος και σήμερα μέτοχοι είναι ο κ. Γιώργος Φυτίλης, ο κ. Αδαμάντιος Πιθής. Το γραφείο κάνει ένα κύκλο εργασιών περίπου 65 εκατ. ευρώ ετησίως, δουλεύουμε με πολλές και γνωστές μεγάλες ελληνικές και ξένες ναυτιλιακές εταιρίες. Επιπλέον, έχουμε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που είναι ο εισερχόμενος τουρισμός, για τον οποίο μας βοηθούν τα γραφεία που έχουμε στο εξωτερικό, οπότε προωθούμε και τον τουρισμό εντός της Ελλάδας. Και από εκεί και πέρα αναπτύσσουμε πολύ το VIP Travel, το luxury tourism, και το κομμάτι του επιχειρηματικού ταξιδιού σε εκθέσεις και ταξίδια που αφορούν σε συνέδρια, συναντήσεις επιχειρηματιών κτλ. Συνολικά απασχολεί στην Ελλάδα 85 άτομα, ενώ έχουμε γραφεία σε Σαγκάη, Χονγκ Κονγκ, Γενεύη. Είναι ωραίο να υπάρχει διεθνοποίηση ενός γραφείου ταξιδιών. Αντιπροσωπεύουμε έναν μεγάλο οργανισμό τον IMTG International Marine Travel Group που τα γραφεία του είναι στην Ολλανδία και οργανώνουμε ένα μεγάλο παγκόσμιο συνέδριο ιατρικού τουρισμού τον Μάιο, ενώ τον Ιούνιο θα είμαστε παρόντες στην Διεθνή Έκθεση Ναυτιλίας στα Ποσειδώνια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr