Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Γένοβα: Ειδικοί είχαν προειδοποιήσει πριν από δύο χρόνια για την επικίνδυνη γέφυρα
Γένοβα: Ειδικοί είχαν προειδοποιήσει πριν από δύο χρόνια για την επικίνδυνη γέφυρα
Μηχανικοί υποστήριζαν ότι έπρεπε να γκρεμιστέι η γέφυρα και να χτιστεί άλλη - Δυσβάστακτο το κόστος συντήρησης της Morandi που χτίστηκε το 1967 και είχε ταλαιπωρηθεί από τα χιλιάδες αυτοκίνητα που περνούσαν από πάνω της καθημερινά Στους 35 οι νεκροί - Εκλιπαρούν για βοήθεια παγιδευμένοι στα συντρίμμια
Η γέφυρα Morandi που κατέρρευσε στη Γένοβα της Ιταλίας σκοτώνοντας τουλάχιστον 35 άτομα, είχε γίνει αντικείμενο υπερβολικών έργων συντήρησης και δημιουργούσε προβλήματα για δεκαετίες, όπως αποκαλύφθηκε.
Ειδικοί μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα ήταν πολύ πιο ασφαλές και αποτελεσματικό να γκρεμιστεί η γέφυρα, από το να συνεχίζεται η επισκευή της.
Η γέφυρα που χτίστηκε το 1967, ένωνε τους αυτοκινητόδρομους Α10 και Α7 και γι' αυτό είχε επιβαρυνθεί από την μεγάλη κίνηση τροχοφόρων για πάνω από 50 χρόνια.
Το πρωί της Τρίτης δεν ήταν διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες και δεκάδες αυτοκίνητα έπεσαν από μεγάλο ύψος ότι κομμάτι της κατασκευής κατέρρευσε.
Παρά την μεγαλοπρέπεια του σχεδιασμού της, η κατασκευή της Morandi με την χρήση δύο τύπων ενισχυμένου σκυροδέματος, δημιούργησε θέματα τα προηγούμενα χρόνια και ήταν αναγκαία η - κοστοβόρα - συντήρησή της.
Στις αρχές της δεκαετίας του '90 τα καλώδια κατά μήκος της γέφυρας έπρεπε να αντικατασταθούν, ενώ περαιτέρω εργασίες γι' αυτό έγιναν το 2016.
Ήταν η χρονιά που ο Αντόνιο Μπρένσιτς, βοηθός καθηγητής πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας προειδοποίησε ότι το κόστος συντήρησης της Morandi είναι τόσο μεγάλο, που θα ήταν φθηνότερο να χτιστεί μία καινούρια γέφυρα!
Σύμφωνα με τον Μπρένσιτς, το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν στραβή και ημιοριζόντια δημιουργούσε θέματα στην κατασκευή από τις αρχές της δεκαετίας του '80.
Τον Δεκέμβριο του 2016 τοπική εφημερίδα σχολίασε ότι η συντήρηση των γεφυρών στην περιοχή στερούνταν χρηματοδότησης, καθώς οι Αρχές προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για νέα έργα.
Η «Il Secolo XIX» κατηγόρησε τους αξιωματούχους ότι προχωρούσαν σε σημαντικές αποκαταστάσεις μόνο όταν τα προβλήματα με τις γέφυρες γίνονταν εξόφθαλμα.
Ειδικοί μηχανικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα ήταν πολύ πιο ασφαλές και αποτελεσματικό να γκρεμιστεί η γέφυρα, από το να συνεχίζεται η επισκευή της.
Η γέφυρα που χτίστηκε το 1967, ένωνε τους αυτοκινητόδρομους Α10 και Α7 και γι' αυτό είχε επιβαρυνθεί από την μεγάλη κίνηση τροχοφόρων για πάνω από 50 χρόνια.
Το πρωί της Τρίτης δεν ήταν διαφορετικό από τις υπόλοιπες ημέρες και δεκάδες αυτοκίνητα έπεσαν από μεγάλο ύψος ότι κομμάτι της κατασκευής κατέρρευσε.
#14agosto il video del crollo di #PonteMorandi a #Genova Polcevera Morandi@VAIstradeanas @DPCgov @emergenzavvf @Viminale @ComunediGenova @StradeAnas pic.twitter.com/9viaWCfAcu
— Polizia di Stato (@poliziadistato) 14 Αυγούστου 2018
Παρά την μεγαλοπρέπεια του σχεδιασμού της, η κατασκευή της Morandi με την χρήση δύο τύπων ενισχυμένου σκυροδέματος, δημιούργησε θέματα τα προηγούμενα χρόνια και ήταν αναγκαία η - κοστοβόρα - συντήρησή της.
Στις αρχές της δεκαετίας του '90 τα καλώδια κατά μήκος της γέφυρας έπρεπε να αντικατασταθούν, ενώ περαιτέρω εργασίες γι' αυτό έγιναν το 2016.
Ήταν η χρονιά που ο Αντόνιο Μπρένσιτς, βοηθός καθηγητής πολιτικός μηχανικός στο Πανεπιστήμιο της Γένοβας προειδοποίησε ότι το κόστος συντήρησης της Morandi είναι τόσο μεγάλο, που θα ήταν φθηνότερο να χτιστεί μία καινούρια γέφυρα!
Σύμφωνα με τον Μπρένσιτς, το γεγονός ότι η γέφυρα ήταν στραβή και ημιοριζόντια δημιουργούσε θέματα στην κατασκευή από τις αρχές της δεκαετίας του '80.
Τον Δεκέμβριο του 2016 τοπική εφημερίδα σχολίασε ότι η συντήρηση των γεφυρών στην περιοχή στερούνταν χρηματοδότησης, καθώς οι Αρχές προτιμούσαν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα για νέα έργα.
Η «Il Secolo XIX» κατηγόρησε τους αξιωματούχους ότι προχωρούσαν σε σημαντικές αποκαταστάσεις μόνο όταν τα προβλήματα με τις γέφυρες γίνονταν εξόφθαλμα.
Ο Ίαν Φιρθ, πρώην πρόεδρος του Ιδρύματος Μηχανολόγων Μηχανικών, είπε ότι το ασυνήθιστο σχέδιο της γέφυρας Morandi δημιουργεί μία άκαμπτη διάταξη μεταξύ των στηρίξεων που δεν είναι κοινή στις γέφυρες με καλώδια στήριξης. «Είναι πολύ νωρίς να πούμε τι προκάλεσε την τραγωδία, όμως καθώς αυτή η γέφυρα από ενισχυμένο σκυρόδεμα βρίσκεται εδώ πάνω από 50 χρόνια, είναι πιθανό ότι η οξείδωση των στηριγμάτων μπορεί να ήταν ένας βασικός παράγοντας. Το γεγονός ότι την ίδια στιγμή με την κατάρρευση ήταν σε εξέλιξη καταιγίδα μπορεί να έχει, μπορεί και να μην έχει σχέση», τόνισε.
Ο υπεύθυνος του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε ότι εργασίες για την στήριξη των θεμελίων της γέφυρας εκτελούνταν κατά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι κάμερες παρακολουθούσαν διαρκώς τη γέφυρα.
Τουλάχιστον 35 οι νεκροί
Ακόμα και τη νύχτα οι πυροσβέστες συνέχιζαν να αναζητούν επιζώντες και νεκρούς στα συντρίμμια της γέφυρας.
Ανατριχιαστικές είναι οι μαρτυρίες από την ιταλική πόλη, μετά την κατάρρευση της μεγάλης γέφυρας. Κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν πως από τα συντρίμμια ακούγονται φωνές ανθρώπων που καλούν σε βοήθεια. Μάλιστα πληροφορίες από τα ιταλικά ΜΜΕ δεν αποκλείουν κι άλλο κομμάτι της γέφυρας να γκρεμιστεί!
«Συνεχίζουμε τις προσπάθειες να ανασύρουμε επιζώντες από τα χαλάσματα» δήλωσε η εκπρόσωπος της αστυνομίας της Γένοβας Αλεσάντρα Μπούτσι. «Ελπίζουμε να βρούμε περισσότερους επιζώντες».
Με βάση πηγές της Πυροσβεστικής, το δυστύχημα προκάλεσε το θάνατο 35 ανθρώπων, ανάμεσά τους και ένα μωρό, επιβεβαιώνοντας τους αρχικούς φόβους για δεκάδες νεκρούς.
Στα συντρίμμια βρίσκονται περίπου 300 πυροσβέστες, που εργάζονται με τη βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων αναζητώντας επιζώντες. Τέσσερις άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί από τα συντρίμμια, όπως μετέδωσε το Ansa.
Ο υπεύθυνος του αυτοκινητόδρομου υποστήριξε ότι εργασίες για την στήριξη των θεμελίων της γέφυρας εκτελούνταν κατά την κατάρρευση, τονίζοντας ότι κάμερες παρακολουθούσαν διαρκώς τη γέφυρα.
Τουλάχιστον 35 οι νεκροί
Ακόμα και τη νύχτα οι πυροσβέστες συνέχιζαν να αναζητούν επιζώντες και νεκρούς στα συντρίμμια της γέφυρας.
Ανατριχιαστικές είναι οι μαρτυρίες από την ιταλική πόλη, μετά την κατάρρευση της μεγάλης γέφυρας. Κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν πως από τα συντρίμμια ακούγονται φωνές ανθρώπων που καλούν σε βοήθεια. Μάλιστα πληροφορίες από τα ιταλικά ΜΜΕ δεν αποκλείουν κι άλλο κομμάτι της γέφυρας να γκρεμιστεί!
«Συνεχίζουμε τις προσπάθειες να ανασύρουμε επιζώντες από τα χαλάσματα» δήλωσε η εκπρόσωπος της αστυνομίας της Γένοβας Αλεσάντρα Μπούτσι. «Ελπίζουμε να βρούμε περισσότερους επιζώντες».
Με βάση πηγές της Πυροσβεστικής, το δυστύχημα προκάλεσε το θάνατο 35 ανθρώπων, ανάμεσά τους και ένα μωρό, επιβεβαιώνοντας τους αρχικούς φόβους για δεκάδες νεκρούς.
Στα συντρίμμια βρίσκονται περίπου 300 πυροσβέστες, που εργάζονται με τη βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων αναζητώντας επιζώντες. Τέσσερις άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί από τα συντρίμμια, όπως μετέδωσε το Ansa.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα