Στο στόχαστρο της Κομισιόν BMW, Daimler και VW για μονοπωλιακές πρακτικές
18.09.2018
14:58
Η Κομισιόν διερευνά εάν οι τρεις αυτοβιομηχανίες «συνεννοήθηκαν» για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στην ανάπτυξη τεχνολογίας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διεξοδική έρευνα για να αξιολογήσει εάν η BMW, η Daimler και η VW (Volkswagen, Audi, Porsche) «συνεννοήθηκαν» να αποφύγουν τον ανταγωνισμό στην ανάπτυξη τεχνολογίας, που αφορά στον καθορισμό εκπομπών αερίων σε αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ, παραβιάζοντας τους κανόνες της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ.
Τρία περίπου χρόνια μετά το σκάνδαλο «Dieselgate» που αφορούσε στην υπόθεση του παράνομου λογισμικού στους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων της Volkswagen, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει αν ευσταθούν οι πληροφορίες που έδωσε στις ευρωπαϊκές αρχές η Daimler, κατασκευάστρια των αυτοκινήτων Mercedes-Benz, η οποία επιθυμώντας να αποφύγει ένα υπέρογκο πρόστιμο, «ομολόγησε» για μια συμφωνία με τις δύο άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό.
Η Επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε χαρακτηριστικά: «H Eπιτροπή εξετάζει εάν οι BMW, Daimler και VW κατέληξαν σε συμφωνία για να μην υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους στον τομέα της ανάπτυξης σημαντικών συστημάτων, σχετικά με τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι τεχνολογίες αυτές αποσκοπούν στο να καταστήσουν τα επιβατικά οχήματα λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον, και, εάν αποδειχθεί, αυτή η «συμφωνία» μπορεί να έχει στερήσει στους καταναλωτές την ευκαιρία να αγοράζουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, παρά την τεχνολογία που είναι διαθέσιμη στους κατασκευαστές».
Τον Οκτώβριο του 2017 η Επιτροπή πραγματοποίησε επιθεωρήσεις στις εγκαταστάσεις της BMW, της Daimler, της Volkswagen και της Audi στη Γερμανία, στο πλαίσιο των αρχικών της ερευνών σχετικά με την πιθανή δημιουργία καρτέλ μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων σχετικά με την τεχνολογική εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων.
Το άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύει συμφωνίες και εναρμονισμένες πρακτικές που ενδέχεται να επηρεάσουν το εμπόριο και να αποτρέψουν ή να περιορίσουν τον ανταγωνισμό. Τον Ιούλιο του 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε επιβάλει πρόστιμο – ρεκόρ σε κατασκευάστριες εταιρίες φορτηγών οχημάτων, ύψους 2,93 δισ. ευρώ, καθώς είχαν συμφωνήσει για τις τιμές πώλησης των οχημάτων τους.
Τρία περίπου χρόνια μετά το σκάνδαλο «Dieselgate» που αφορούσε στην υπόθεση του παράνομου λογισμικού στους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων της Volkswagen, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει αν ευσταθούν οι πληροφορίες που έδωσε στις ευρωπαϊκές αρχές η Daimler, κατασκευάστρια των αυτοκινήτων Mercedes-Benz, η οποία επιθυμώντας να αποφύγει ένα υπέρογκο πρόστιμο, «ομολόγησε» για μια συμφωνία με τις δύο άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφύγουν τον ανταγωνισμό.
Η Επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού δήλωσε χαρακτηριστικά: «H Eπιτροπή εξετάζει εάν οι BMW, Daimler και VW κατέληξαν σε συμφωνία για να μην υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους στον τομέα της ανάπτυξης σημαντικών συστημάτων, σχετικά με τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι τεχνολογίες αυτές αποσκοπούν στο να καταστήσουν τα επιβατικά οχήματα λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον, και, εάν αποδειχθεί, αυτή η «συμφωνία» μπορεί να έχει στερήσει στους καταναλωτές την ευκαιρία να αγοράζουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα, παρά την τεχνολογία που είναι διαθέσιμη στους κατασκευαστές».
Τον Οκτώβριο του 2017 η Επιτροπή πραγματοποίησε επιθεωρήσεις στις εγκαταστάσεις της BMW, της Daimler, της Volkswagen και της Audi στη Γερμανία, στο πλαίσιο των αρχικών της ερευνών σχετικά με την πιθανή δημιουργία καρτέλ μεταξύ των κατασκευαστών αυτοκινήτων σχετικά με την τεχνολογική εξέλιξη των επιβατικών αυτοκινήτων.
Το άρθρο 101 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύει συμφωνίες και εναρμονισμένες πρακτικές που ενδέχεται να επηρεάσουν το εμπόριο και να αποτρέψουν ή να περιορίσουν τον ανταγωνισμό. Τον Ιούλιο του 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε επιβάλει πρόστιμο – ρεκόρ σε κατασκευάστριες εταιρίες φορτηγών οχημάτων, ύψους 2,93 δισ. ευρώ, καθώς είχαν συμφωνήσει για τις τιμές πώλησης των οχημάτων τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr