Και το όνομα αυτού... «Istanbul Airport» - Ο Ερντογάν εγκαινίασε το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης
29.10.2018
16:00
Ο Ερντογάν ξεναγήθηκε μαζί με την σύζυγό του Εμινέ στο αεροδρόμιο το οποίο προορίζεται για να γίνει «το μεγαλύτερο του κόσμου» - Στη συνέχεια χαιρέτησαν πολλούς από τους καλεσμένους και παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με το πώς χτίστηκε το αεροδρόμιο
Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εγκαινίασε το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης που προορίζεται για να γίνει «το μεγαλύτερο του κόσμου» και αποτελεί την βιτρίνα των γιγάντιων προγραμμάτων υποδομών που έχουν μεταβάλει το πρόσωπο της Τουρκίας από την έλευσή του στην εξουσία.
O Ταγίπ Ερντογάν σε ομλία του εξήγγειλε 120.000 προσλήψεις, ενώ αποκάλυψε και το όνομα του αεροδρομίου:
«Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα όμορφο κόσμημα, ανάμεσα στις θάλασσες. Κάναμε το έργο σε αυτή την πόλη για αυτό και το ονομάσαμε «Istanbul Aiport»» και συνέχισε: «Δεν χτίσαμε το αεροδρόμιο για την χώρα μας αλλά για να εξυπηρετούμε όλο τον κόσμο».
Στην ομιλία του έκανε λόγο, επίσης για ένα αεροδρόμιο σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Πρόκεται για ένα αεροδρόμιο που εισάγει πολλές καινοτομίες, ενώ το κόστος του ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.
Ο Μπιναλί Γιλντιρίμ σε ομιλία του εξήρε το έργο των ανθρώπων που συνέβαλαν στο να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο τονίζοντας:
«Είναι ιστορική ημέρα. Ευχαριστώ το Θεό για αυτή την σημαντική μέρα. Αυτό το έργο έγινε χάρη στον πρόεδρό μας Ερντογά. Κύριε πρόεδρε, αυτό το έργο υλοποιήθηκε από τους μηχανικούς, τους αρχιτέκτονες και τους εργάτες που αξίζουν τα συγχαρητήρια μας».
Η επιλογή της ημέρας των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου δεν είναι καθόλου τυχαία. Ο Ταγίπ Ερντογάν αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ανήμερα της 95ης επετείου από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, που γιορτάζεται μεγαλειωδώς σε όλη τη χώρα, με τον Κεμάλ Ατατούρκ να «ζωντανεύει».
Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης εισάγει καινοτομίες ιστορικής σημασίας:
O Ταγίπ Ερντογάν σε ομλία του εξήγγειλε 120.000 προσλήψεις, ενώ αποκάλυψε και το όνομα του αεροδρομίου:
«Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα όμορφο κόσμημα, ανάμεσα στις θάλασσες. Κάναμε το έργο σε αυτή την πόλη για αυτό και το ονομάσαμε «Istanbul Aiport»» και συνέχισε: «Δεν χτίσαμε το αεροδρόμιο για την χώρα μας αλλά για να εξυπηρετούμε όλο τον κόσμο».
Στην ομιλία του έκανε λόγο, επίσης για ένα αεροδρόμιο σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Πρόκεται για ένα αεροδρόμιο που εισάγει πολλές καινοτομίες, ενώ το κόστος του ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.
Ο Μπιναλί Γιλντιρίμ σε ομιλία του εξήρε το έργο των ανθρώπων που συνέβαλαν στο να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο τονίζοντας:
«Είναι ιστορική ημέρα. Ευχαριστώ το Θεό για αυτή την σημαντική μέρα. Αυτό το έργο έγινε χάρη στον πρόεδρό μας Ερντογά. Κύριε πρόεδρε, αυτό το έργο υλοποιήθηκε από τους μηχανικούς, τους αρχιτέκτονες και τους εργάτες που αξίζουν τα συγχαρητήρια μας».
Η επιλογή της ημέρας των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου δεν είναι καθόλου τυχαία. Ο Ταγίπ Ερντογάν αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ανήμερα της 95ης επετείου από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, που γιορτάζεται μεγαλειωδώς σε όλη τη χώρα, με τον Κεμάλ Ατατούρκ να «ζωντανεύει».
Το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης εισάγει καινοτομίες ιστορικής σημασίας:
Νωρίτερα, ο Ερντογάν ξεναγήθηκε μαζί με την σύζυγό του Εμινέ στο αεροδρόμιο.
Στη συνέχεια και αφού ο Τούρκος πρόεδρος με τη σύζυγό του χαιρέτησαν πολλούς από τους καλεσμένους, ακολούθησε προβολή βίντεο σχετικά με το πώς χτίστηκε το αεροδρόμιο.
Στο βίντεο τονίστηκε η σκληρή δουλειά που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί το έργο και μάλιστα αναφέρθηκε ότι εξαιτίας των υπεράνθρωπων προσπαθειών το αεροδρόμιο ολοκληρώθηκε σε 42 μήνες, ενώ υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζόταν 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Ο πρόεδρος Ερντογάν παρακολούθησε στενά την κατασκευή του αεροδρομίου στην ευρωπαϊκή ακτή της Κωνσταντινούπολης, κοντά στην Μαύρη Θάλασσα, που σημαδεύθηκε από καθυστερήσεις και από μία απεργία εργατών που ζητούσαν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους.
Το σχέδιο εντάσσεται στην βούληση του προέδρου της Τουρκίας να μεταβάλει την πρώην πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε παγκόσμιο σταυροδρόμι ανάμεσα στην Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική.
Η κατασκευή του αεροδρομίου έγινε με βήμα ταχύ, αλλά έχει καθυστερήσει να ολοκληρωθεί. Ετσι η πλήρης λειτουργία του θα ξεκινήσει στις 29 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε, μόνο πέντε πτήσεις ημερησίως θα εξυπηρετούνται εκεί και το αεροδρόμιο Ατατούρκ θα παραμείνει εν λειτουργία.
Η δίμηνη μετάβαση θα επιτρέψει να δοκιμασθεί το νέο αεροδρόμιο και να εντοπισθούν τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν, εξήγησε ο Καντρί Σαμσουνλού, ο επικεφαλής της IGA , της μελλοντικής διαχειρίστριας εταιρείας, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ξενάγησης των ξένων δημοσιογράφων.
Στόχος: 200 εκατομμύρια επιβάτες
Οταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα τέσσερα στάδια κατασκευής και επέκτασης, περί το 2028, το αεροδρόμιο θα διαθέτει έξι πίστες και δύο τερματικούς σταθμούς σε μία έκταση 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την IGA.
Το νέο αεροδρόμιο θα έχει τότε τη δυνατότητα να υποδέχεται 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, δηλαδή σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό των επιβατών που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ατλάντα που σήμερα έχει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 103,9 εκατομμύρια επιβάτες.
Το οικοδόμημα, αξίας 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, έχει φουτουριστική εμφάνιση με πολλά γυάλινα ανοίγματα, καμπύλες γραμμές και εξοπλισμό της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας.
Τεράστια πρόκληση θα είναι η μεταφορά του εξοπλισμού του αεροδρομίου Ατατούρκ στο νέο αεροδρόμιο που θα γίνει με μία επιχείρηση που θα διαρκέσει 45 ώρες στο τέλος του Δεκεμβρίου.
Η Turkish Airlines θα εγκαινιάσει την Τετάρτη το νέο αεροδρόμιο με την πρώτη εμπορική πτήση με προορισμό την Αγκυρα, θα επιδιώξει να επωφεληθεί από το νέο αεροδρόμιο για να αυξήσει την προσφορά.
«Τον επόμενο χρόνο, θα προσθέσουμε 40 αεροσκάφη στον στόλο μας. Μέχρι το 2023, θα μεταφέρουμε 120 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως», εξήγησε στέλεχος της εταιρείας που είναι ο ανθός της τουρκικής οικονομίας.
Μαζί με την τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου και το τούνελ, που εγκαινίασθηκαν το 2016, το αεροδρόμιο περιλαμβάνεται στα μεγάλα έργα υποδομής με τα οποία ο Ταγίπ Ερντογάν θέλει να μεταμορφώσει το πρόσωπο της Τουρκίας για την εκατονταετία της Τουρκικής Δημοκρατίας το 2023.
Αλλά με ποιο τίμημα; Η κατασκευή του αεροδρομίου συνοδεύθηκε από «πόλεμο» σχετικά με το περιβαλλοντικό του κόστος.
Τον περασμένο μήνα, μεγάλες επικρίσεις προκάλεσε η κατάσταση των 34.000 εργατών που εργάζονται υπό πολύ δυσμενείς συνθήκες για να προλάβουν τις προθεσμίες.
Εκατοντάδες εργάτες συνελήφθησαν ότι διαδήλωσαν για να ζητήσουν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας και να καταγγείλουν τις καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών τους. Οι περισσότεροι αφέθησαν ελεύθεροι, αλλά 20 εξακολουθούν να κρατούνται.
Σύμφωνα με την διαχειρίστρια IGA, 30 εργάτες έχασαν την ζωή τους στα εργοτάξια του νέου αεροδρομίου από την έναρξη των εργασιών. Ο αριθμός είναι πολύ υποτιμημένος σύμφωνα με τα συνδικάτα.
Στη συνέχεια και αφού ο Τούρκος πρόεδρος με τη σύζυγό του χαιρέτησαν πολλούς από τους καλεσμένους, ακολούθησε προβολή βίντεο σχετικά με το πώς χτίστηκε το αεροδρόμιο.
Στο βίντεο τονίστηκε η σκληρή δουλειά που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί το έργο και μάλιστα αναφέρθηκε ότι εξαιτίας των υπεράνθρωπων προσπαθειών το αεροδρόμιο ολοκληρώθηκε σε 42 μήνες, ενώ υπό άλλες συνθήκες θα χρειαζόταν 10 χρόνια για να ολοκληρωθεί.
Canlı 📡
— Lütfiye Selva Çam 🇹🇷 (@selvacam) 29 Οκτωβρίου 2018
İstanbul Yeni Havalimanı Açılış Töreni #HayallerDönerGerçeğe ✈️
Dünya’nın en büyük havalimanına Cumhurbaşkanımız Sayın @RT_Erdogan’ın uçağı iniş yaptı.https://t.co/XA0di1xES2
İkisi de Rakiplerini Durmadan
— soner ben 🇹🇷 (@BakBunuYazdim) 29 Οκτωβρίου 2018
Yeniyor
ama Rakipleri Kabul Etmiyor.
😂🤣#HayallerDönerGerçeğe pic.twitter.com/oARxIJo2cn
Ο πρόεδρος Ερντογάν παρακολούθησε στενά την κατασκευή του αεροδρομίου στην ευρωπαϊκή ακτή της Κωνσταντινούπολης, κοντά στην Μαύρη Θάλασσα, που σημαδεύθηκε από καθυστερήσεις και από μία απεργία εργατών που ζητούσαν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους.
Το σχέδιο εντάσσεται στην βούληση του προέδρου της Τουρκίας να μεταβάλει την πρώην πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε παγκόσμιο σταυροδρόμι ανάμεσα στην Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική.
Η κατασκευή του αεροδρομίου έγινε με βήμα ταχύ, αλλά έχει καθυστερήσει να ολοκληρωθεί. Ετσι η πλήρης λειτουργία του θα ξεκινήσει στις 29 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε, μόνο πέντε πτήσεις ημερησίως θα εξυπηρετούνται εκεί και το αεροδρόμιο Ατατούρκ θα παραμείνει εν λειτουργία.
Η δίμηνη μετάβαση θα επιτρέψει να δοκιμασθεί το νέο αεροδρόμιο και να εντοπισθούν τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν, εξήγησε ο Καντρί Σαμσουνλού, ο επικεφαλής της IGA , της μελλοντικής διαχειρίστριας εταιρείας, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ξενάγησης των ξένων δημοσιογράφων.
Στόχος: 200 εκατομμύρια επιβάτες
Οταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα τέσσερα στάδια κατασκευής και επέκτασης, περί το 2028, το αεροδρόμιο θα διαθέτει έξι πίστες και δύο τερματικούς σταθμούς σε μία έκταση 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την IGA.
Το νέο αεροδρόμιο θα έχει τότε τη δυνατότητα να υποδέχεται 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, δηλαδή σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό των επιβατών που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ατλάντα που σήμερα έχει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 103,9 εκατομμύρια επιβάτες.
Το οικοδόμημα, αξίας 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, έχει φουτουριστική εμφάνιση με πολλά γυάλινα ανοίγματα, καμπύλες γραμμές και εξοπλισμό της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας.
Τεράστια πρόκληση θα είναι η μεταφορά του εξοπλισμού του αεροδρομίου Ατατούρκ στο νέο αεροδρόμιο που θα γίνει με μία επιχείρηση που θα διαρκέσει 45 ώρες στο τέλος του Δεκεμβρίου.
Η Turkish Airlines θα εγκαινιάσει την Τετάρτη το νέο αεροδρόμιο με την πρώτη εμπορική πτήση με προορισμό την Αγκυρα, θα επιδιώξει να επωφεληθεί από το νέο αεροδρόμιο για να αυξήσει την προσφορά.
«Τον επόμενο χρόνο, θα προσθέσουμε 40 αεροσκάφη στον στόλο μας. Μέχρι το 2023, θα μεταφέρουμε 120 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως», εξήγησε στέλεχος της εταιρείας που είναι ο ανθός της τουρκικής οικονομίας.
Μαζί με την τρίτη γέφυρα του Βοσπόρου και το τούνελ, που εγκαινίασθηκαν το 2016, το αεροδρόμιο περιλαμβάνεται στα μεγάλα έργα υποδομής με τα οποία ο Ταγίπ Ερντογάν θέλει να μεταμορφώσει το πρόσωπο της Τουρκίας για την εκατονταετία της Τουρκικής Δημοκρατίας το 2023.
Αλλά με ποιο τίμημα; Η κατασκευή του αεροδρομίου συνοδεύθηκε από «πόλεμο» σχετικά με το περιβαλλοντικό του κόστος.
Τον περασμένο μήνα, μεγάλες επικρίσεις προκάλεσε η κατάσταση των 34.000 εργατών που εργάζονται υπό πολύ δυσμενείς συνθήκες για να προλάβουν τις προθεσμίες.
Εκατοντάδες εργάτες συνελήφθησαν ότι διαδήλωσαν για να ζητήσουν την βελτίωση των συνθηκών εργασίας και να καταγγείλουν τις καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών τους. Οι περισσότεροι αφέθησαν ελεύθεροι, αλλά 20 εξακολουθούν να κρατούνται.
Σύμφωνα με την διαχειρίστρια IGA, 30 εργάτες έχασαν την ζωή τους στα εργοτάξια του νέου αεροδρομίου από την έναρξη των εργασιών. Ο αριθμός είναι πολύ υποτιμημένος σύμφωνα με τα συνδικάτα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr