Οι καινοτόμες τεχνολογίες, ο εκπληκτικός σχεδιασμός και η ευκολία χρήσης της Αυτόματης Μηχανής Καφέ Eletta Explore της De’Longhi απογειώνουν την εμπειρία του καφέ, ικανοποιώντας ακόμα και τα πιο απαιτητικά γούστα
Βόρεια Θάλασσα: Οκτώ τραυματίες σε σύγκρουση ελληνόκτητου τάνκερ με νορβηγική φρεγάτα
Βόρεια Θάλασσα: Οκτώ τραυματίες σε σύγκρουση ελληνόκτητου τάνκερ με νορβηγική φρεγάτα
To ελληνόκτητο Sola TS με σημαία Μάλτας συγκρούστηκε με τη νορβηγική φρεγάτα KNM Helge Ingstad– Έκλεισε το τερματικό εξαγωγών για το αργό πετρέλαιο της Βόρειας Θάλασσας - Η φρεγάτα είναι έτοιμη να βυθιστεί
Ένα ελληνικό πετρελαιοφόρο και μια φρεγάτα του νορβηγικού πολεμικού ναυτικού συγκρούστηκαν κοντά στην ακτή της Δυτικής Νορβηγίας, στη Βόρεια Θάλασσα, γεγονός που οδήγησε στο κλείσιμο ενός σημαντικού κοντινού τερματικού εξαγωγών για το αργό πετρέλαιο. Σύμφωνα με το Reuters από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ελαφρά 8 άτομα, οι οποίοι περιθάλπονται.
Το ατύχημα, το οποίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 04:00 (τοπική ώρα, 05:00 ώρα Ελλάδας) στο φιόρδ Χιέλτεφιορδ κοντά στο Μπέργκεν (δυτική Νορβηγία).
Μέχρι στιγμής, το πετρελαιοφόρο Sola TS δεν έχει εμφανίσει σημάδια διαρροής. Ωστόσο, σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνών διάσωσης της αρμόδιας υπηρεσίας της Νορβηγίας, θα επιστρέψει στο λιμάνι για επιθεώρηση. Το τάνκερ κινήθηκε βόρεια συνοδεία ρυμουλκού.
Το τάνκερ είχε νωρίτερα πραγματοποιήσει εφοδιασμό με φορτίο αργού στην εγκατάσταση Stuure της Equinor, η οποία και θα κλείσει προσωρινά για προληπτικούς λόγους.
Ο σταθμός Sture παίρνει πετρέλαιο μέσω αγωγών από πολλά σημεία της Βόρειας Θάλασσας. Οι ποσότητες πετρελαίου εξάγονται στις παγκόσμιες αγορές πετρελαιοφόρων.
Μέχρι στιγμής άγνωστο παραμένει για πόσο θα παραμείνει κλειστός ο τερματικός σταθμός, δήλωσε εκπρόσωπος.
«Η φρεγάτα δεν είναι πλέον ευσταθής»
Από τη σύγκρουση, μπήκαν νερά στη φρεγάτα του νορβηγικού στόλου KNM Helge Ingstad και κινδυνεύει να βυθιστεί. Σύμφωνα με τις αρχές, τα 137 μέλη του πληρώματος έχουν εκκενώσει το πλοίο.
«Η KNM Helge Ingstad υπέστη ζημιές στα έξαλα και στα ύφαλα. Οι ζημιές ήταν τέτοιες που η φρεγάτα δεν είναι πλέον ευσταθής και δεν μπορεί να επιπλεύσει επαρκώς», δήλωσε ο Σίγκουρντ Σμιτ, αξιωματικός του νορβηγικού Πολεμικού Ναυτικού, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, προσθέτοντας ότι λόγω των προβλημάτων «αποφασίστηκε να προσαράξει στην ακτή».
Μεγάλο μέρος του ελικοδρομίου βρίσκεται κάτω από το νερό
Το μεσημέρι, το γκρίζο πλοίο των 5.000 τόνων είχε γείρει σχεδόν εντελώς και μεγάλο μέρος του ελικοδρόμιού του στην πρύμνη βρισκόταν κάτω από το νερό. «Έβαλε πολύ νερό και υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να βυθιστεί εκεί όπου βρίσκεται», είχε δηλώσει λίγο νωρίτερα στο Γαλλικό Πρακτορείο αξιωματούχος του Κέντρου Διάσωσης της Σόλα.
Το ατύχημα, το οποίο σημειώθηκε λίγο μετά τις 04:00 (τοπική ώρα, 05:00 ώρα Ελλάδας) στο φιόρδ Χιέλτεφιορδ κοντά στο Μπέργκεν (δυτική Νορβηγία).
Μέχρι στιγμής, το πετρελαιοφόρο Sola TS δεν έχει εμφανίσει σημάδια διαρροής. Ωστόσο, σύμφωνα με τον επικεφαλής των ερευνών διάσωσης της αρμόδιας υπηρεσίας της Νορβηγίας, θα επιστρέψει στο λιμάνι για επιθεώρηση. Το τάνκερ κινήθηκε βόρεια συνοδεία ρυμουλκού.
Το τάνκερ είχε νωρίτερα πραγματοποιήσει εφοδιασμό με φορτίο αργού στην εγκατάσταση Stuure της Equinor, η οποία και θα κλείσει προσωρινά για προληπτικούς λόγους.
Ο σταθμός Sture παίρνει πετρέλαιο μέσω αγωγών από πολλά σημεία της Βόρειας Θάλασσας. Οι ποσότητες πετρελαίου εξάγονται στις παγκόσμιες αγορές πετρελαιοφόρων.
Μέχρι στιγμής άγνωστο παραμένει για πόσο θα παραμείνει κλειστός ο τερματικός σταθμός, δήλωσε εκπρόσωπος.
«Η φρεγάτα δεν είναι πλέον ευσταθής»
Από τη σύγκρουση, μπήκαν νερά στη φρεγάτα του νορβηγικού στόλου KNM Helge Ingstad και κινδυνεύει να βυθιστεί. Σύμφωνα με τις αρχές, τα 137 μέλη του πληρώματος έχουν εκκενώσει το πλοίο.
«Η KNM Helge Ingstad υπέστη ζημιές στα έξαλα και στα ύφαλα. Οι ζημιές ήταν τέτοιες που η φρεγάτα δεν είναι πλέον ευσταθής και δεν μπορεί να επιπλεύσει επαρκώς», δήλωσε ο Σίγκουρντ Σμιτ, αξιωματικός του νορβηγικού Πολεμικού Ναυτικού, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, προσθέτοντας ότι λόγω των προβλημάτων «αποφασίστηκε να προσαράξει στην ακτή».
Μεγάλο μέρος του ελικοδρομίου βρίσκεται κάτω από το νερό
Το μεσημέρι, το γκρίζο πλοίο των 5.000 τόνων είχε γείρει σχεδόν εντελώς και μεγάλο μέρος του ελικοδρόμιού του στην πρύμνη βρισκόταν κάτω από το νερό. «Έβαλε πολύ νερό και υπάρχει πραγματικός κίνδυνος να βυθιστεί εκεί όπου βρίσκεται», είχε δηλώσει λίγο νωρίτερα στο Γαλλικό Πρακτορείο αξιωματούχος του Κέντρου Διάσωσης της Σόλα.
Σε μια προσπάθεια να εμποδίσουν τη βύθισή της, ρυμουλκά προσπαθούν να κρατήσουν τη φρεγάτα στη θέση της ενώ την επιχείρηση παρακολουθούν πολλά στρατιωτικά πλοία.
Η ταυτότητα των πλοίων που συγκρούστηκαν
Το Sola TS είναι σκάφος κατηγορίας Aframax που ναυπηγήθηκε το 2017 και ανήκει στην εταιρεία Tsakos Energy Navigation, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Η φρεγάτα KNM Helge Ingstad είχε πρόσφατα πάρει μέρος στη μεγαλύτερη πολεμική άσκηση του ΝΑΤΟ, Trident Juncture, που έγινε στη Νορβηγία. Σύμφωνα με τα Νορβηγικά μέσα, η φρεγάτα KNM Helge Ingstad έβαζε νερά - πιθανά με κίνδυνο βύθισης - και απομάκρυνε το πλήρωμά της που απαρτίζεται από 137 ναυτικούς, επτά από τους οποίους τραυματίστηκαν ελαφρά.
Η ταυτότητα των πλοίων που συγκρούστηκαν
Το Sola TS είναι σκάφος κατηγορίας Aframax που ναυπηγήθηκε το 2017 και ανήκει στην εταιρεία Tsakos Energy Navigation, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Η φρεγάτα KNM Helge Ingstad είχε πρόσφατα πάρει μέρος στη μεγαλύτερη πολεμική άσκηση του ΝΑΤΟ, Trident Juncture, που έγινε στη Νορβηγία. Σύμφωνα με τα Νορβηγικά μέσα, η φρεγάτα KNM Helge Ingstad έβαζε νερά - πιθανά με κίνδυνο βύθισης - και απομάκρυνε το πλήρωμά της που απαρτίζεται από 137 ναυτικούς, επτά από τους οποίους τραυματίστηκαν ελαφρά.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα