«Black Friday»: Καταναλωτικό παραλήρημα σε όλο τον κόσμο

«Black Friday»: Καταναλωτικό παραλήρημα σε όλο τον κόσμο

Οι ιστοσελίδες που προωθούν ηλεκτρονικά προϊόντα έχουν «κρασάρει» από τα ξημερώματα - Οι online πωλήσεις αναμένεται να αγγίξουν το ποσό των 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ - Ο «ναός της κατανάλωσης»

«Black Friday»: Καταναλωτικό παραλήρημα σε όλο τον κόσμο
Ουρές έχουν σχηματιστεί από τα ξημερώματα σε πολλά καταστήματα της Ευρώπης την ώρα που οι online πωλήσεις έχουν πάρει «φωτιά». Οι ιστοσελίδες που προωθούν ηλεκτρονικά προϊόντα έχουν «κρασάρει» από το βράδυ,όπως σχολιάζει η βρετανική εφημερίδα «Daily Mail».

H φρενίτιδα της Black Friday ξεκίνησε με τα... κοκόρια.

Η Tesco άνοιξε τα καταστήματά της προτού καλά-καλά ξημερώσει με τους καταναλωτές να αγοράζουν τηλεοράσεις και ηλεκτρονικά προιόντα.

Σήμερα, οι Βρετανοί αναμένεται να δαπανήσουν το ποσό των 13,4 εκατομμυρίων λιρών το λεπτό, αναφέρει η εφημερίδα «Daily Mail» και προσθέτει:

«Οι αγορές που θα ήθελαν οι καταστηματάρχες για το τετραήμερο υπολογίζονται σε 8,2 δισεκατομμύρια λίρες. Ωστόσο, οι online αγορές εκτοξεύτηκαν ήδη από το πρωί».

Όπως σχολιάζει ο βρετανικό Τύπος, χιλιάδες πολίτες περίμεναν στις ουρές από τα ξημερώματα αψηφώντας το τσουχτερό κρύο έξω από τα καταστήματα ηλεκτρονικών στο Νιουκαστλ και το Μπέρμιγχαμ.

Εταιρείες όπως η Amazon, το Debenhams, το House of Fraser, το Argos, το Currys PC World και κ.α κάνουν εκπτώσεις όλη την εβδομάδα.Ωστόσο, σήμερα τα προιόντα τους θα έχουν έκπτωση 60%.

Την άλλη όψη του «Black Friday» σχολιάζει ο γαλλικός Τύπος.

«Black Friday», μαύρη για τον πλανήτη, μαύρη για τους καταναλωτές», γράφει η εφημερίδα «Liberation» και προσθέτει:

Κλείσιμο
«Υπαίθριες διαφημίσεις διαφημίσεις στο ραδιόφωνο, σε ηλεκτρονικά sites ή όχι: δύσκολο να ξεφύγει κανείς από τη φετινή «Black Friday», η οποία αν και γιορτάζεται σήμερα, ωστόσο, για πολλές εταιρείες έχει εξαπλωθεί για όλη την εβδομάδα».

Από το «ναό της κατανάλωσης», τις Ηνωμένες Πολιτείες, η ιδέα του «Black Friday» έχει σημειώσει θεαματική πρόοδο στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, σχολιάζει το επίμαχο δημοσίευμα.

Όπως αναφέρει η γαλλική εφημερίδα,τα στοιχεία δείχνουν ότι, κάθε χρόνο την «Black Friday»οι ηλεκτρονικές πωλήσεις την τελευταία δεκαετία έχουν αυξηθεί κατά 134% (από το 2013 έως το 2018).

Για το τρέχον έτος, η «Fevad» (Ομοσπονδία του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και των Πωλήσεων εξ αποστάσεως) εκτιμά ότι, από σήμερα έως και την Δευτέρα, οι online πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Την ίδια ώρα, στην Ευρώπη εμφανίζονται κινήματα που εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στην καταναλωτική μανία της σημερινής ημέρας.

Στη Γαλλία, η «Πράσινη Παρασκευή» έλαβε σάρκα και οστά μέσα σ΄ένα χρόνο ενθαρρύνοντας τη βιώσιμη κατανάλωση ή τη μη κατανάλωση. Εκατόν πενήντα γαλλικές εταιρείες έχουν αποφασίσει να μην κάνουν σήμερα εκπτώσεις στα προιόντα τους πηγαίνοντας κόντρα στο καταναλωτικό ρεύμα. Άλλοι αποφάσισαν να μην πουλήσουν τίποτα, όπως το κατάστημα επίπλων Camif). Στην ιστοσελίδα του, η διεύθυνση του καταστήματος ενημερώνει το κοινό ότι σήμερα δεν θα είναι στη διάθεσή του.

Σύμφωνα με έρευνα, το 91% των Γάλλων έχει ενημερωθεί για την «Black Friday» ενώ, πριν από δύο χρόνια το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 58% , σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις της YouGov.

Η Greenpeace προειδοποιεί, όπως κάθε χρόνο, για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την «Black Friday», επιμένοντας ιδιαίτερα στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης