Θρίλερ με το αεροσκάφος της Μέρκελ: Εγκληματική ενέργεια πίσω από τη βλάβη;

Θρίλερ με το αεροσκάφος της Μέρκελ: Εγκληματική ενέργεια πίσω από τη βλάβη;

«Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ένδειξη εξωτερικής επιρροής», λέει η γερμανική Πολεμική Αεροπορία - Διετάχθη έρευνα

Θρίλερ με το αεροσκάφος της Μέρκελ: Εγκληματική ενέργεια πίσω από τη βλάβη;
Έρευνα για εγκληματική ενέργεια διέταξαν οι γερμανικές αρχές μετά τη σοβαρότατη βλάβη που παρουσίασε χθες το κυβερνητικό αεροπλάνο «Konrad Adenauer» στο οποίο επέβαινε η Άνγκελα Μέρκελ με προορισμό το Μπουένος Άιρες, σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδα «Rheinische Post». Το σχετικό δημοσίευμα, που επικαλείται πηγές των γερμανικών αρχών ασφαλείας, αναφέρει ότι εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα.

Η βλάβη στο αεροσκάφος ήταν πολύ σοβαρή: Μία ώρα μετά την απογείωση απο το Βερολίνο, το σύνολο του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος είχε τεθεί εκτός λειτουργίας στο Air Force A340. Ένα τέτοιο περιστατικό θεωρείται επικίνδυνο και δίνεται σήμα έκτακτης ανάγκης στην αεροπορία. Ως εκ τούτου, οι πιλότοι αποφάσισαν αμέσως να σταματήσουν την πτήση προς την Αργεντινή. Την ώρα εκείνη, το αεροσκάφος ήταν στον εναέριο χώρο της Ολλανδίας. Μόνο με τη βοήθεια ενος δορυφορικού τηλεφώνου, το πλήρωμα του κυβερνητικού αεροσκάφους κατάφερε να έρθει σε επαφή με το κέντρο ελέγχου πτήσεων και να ζητήσει προσγείωση έκτακτης ανάγκης στο αεροδρόμιο της Κολωνίας-Βόννης. Μια τέτοια βλάβη του συστήματος επικοινωνίας, που εξασφαλίζεται από διάφορα συστήματα αντικατάστασης, είναι εξαιρετικά σπάνια. Η αιτία της βλάβης δεν είχε προσδιοριστεί μέχρι αργά το βράδυ της Πέμπτης, δηλωσαν κύκλοι της «Bundeswehr».

Θρίλερ με το αεροσκάφος της Μέρκελ: Εγκληματική ενέργεια πίσω από τη βλάβη;


Όταν το A340 τελικά έφτασε στην Κολωνία, παρουσιάστηκε άλλο ενα πρόβλημα: Καθώς το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή, μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή. Ως εκ τούτου, το αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα. Επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία, το πρόβλημα στην προσγείωση ήταν ακόμα σοβαρό. Το αποτέλεσμα: το σύστημα πέδησης υπερθέρμανθηκε - και η πυροσβεστική υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Spiegel, η συνολική κατάσταση ήταν τόσο σοβαρή που ο υπουργός Άμυνας Ουρσουλα φον ντερ Λαγεν Ursula ενημερώθηκε αμέσως μετά την βλάβη του ραδιοσυστήματος. Για αρκετές ώρες προσπάθησε, μεταξύ άλλων, να βρει ενα άλλο αεροσκάφος για την Καγκελάριο μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιριών. Ωστόσο, δεν βρέθηκαν αεροπορικές εταιρείες που διέθεταν αεροσκάφη υπερατλαντικών πτήσεων με εξοπλισμό VIP στην ΕΕ.

Η Μέρκελ πέρασε τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο στη Βόννη. Εκεί δηλωσε για το περιστατικό: «Μπορώ να πω μετά τα γεγονότα, υπήρξε ενα σοβαρό πρόβλημα. Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ενας έμπειρος κυβερνήτης».  Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ θα χάσει την έναρξη της Συνόδου Κορυφής της G20 στο Μπουένος Άιρες, καθώς σήμερα το πρωί μεταβαίνει με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας από την Κολωνία στη Μαδρίτη. Από εκεί θα αναχωρήσει με προγραμματισμένη πτήση της Iberia για την πρωτεύουσα της Αργεντινής.

Die Welt : 20 λεπτά μετά την απογείωση, ο πιλότος έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600

Ο χειριστής του αεροσκάφους έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600, ο οποίος αναφέρει ότι τα συστήματα επικοινωνίας ηταν εκτός λειτουργίας.

Κλείσιμο
Για δέκα χρόνια, το Airbus Α340-30 της Lufthansa μετέφερε επιβάτες, κατόπιν μετατράπηκε σε κυβερνητικό αεροσκάφος πριν από δύο χρόνια. Όμως το αεροσκάφος Longbus με τον κωδικό 16+01 «Konrad Adenauer» προκαλεί πάντα βλάβες.

Στα μέσα Οκτωβρίου ο ομοσπονδιακός υπουργός οικονομικών Ολαφ Σολτς δεν μπορούσε να επιστρέψει από συνάντηση του ΔΝΤ στο Μπαλί, γιατι τρωκτικά είχαν καταφάει τα ηλεκτρικά καλώδια του αεροσκάφους.

Τώρα ο κυβερνήτης έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα, ο κωδικός 7500 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναφέρει αεροπειρατεία αεροσκάφους χωρίς να το αναφέρει συγκεκριμένα στην ραδιοφωνική συχνότητα . Ο κώδικας 7600 απο το Airbus, περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως "76 - χρειάζομαι ραδιόφωνο μου" ή "76 - δεν ακούω τίποτα". Έτσι είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.

Αυτοί οι κωδικοί έκτακτης ανάγκης εμφανίζονται επίσης σε ορισμένες πλατφόρμες Διαδικτύου που επιτρέπουν στα αεροπλάνα να ακολουθούν τη διαδρομή τους. Ως εκ τούτου, το σήμα έκτακτης ανάγκης παρατηρήθηκε γρήγορα περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση απο το Βερολίνο.

Πολεμική Αεροπορία: «Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ένδειξη εξωτερικής επιρροής»

«Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ένδειξη εξωτερικής επιρροής για τη τεχνική βλάβη που παρουσίασε χθες το κυβερνητικό αεροσκάφος στο οποίο επέβαινε η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ», όπως αναφέρει το γερμανικό περιοδικό «Focus» επικαλούμενο δηλώσεις εκπροσώπου της Πολεμικής Αεροπορίας της Γερμανίας.

«Δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής στοιχεία ή ακόμη και ενδείξεις για εγκληματική ενέργεια», όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας στο γερμανικό περιοδικό.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι η έρευνα συνεχίζεται προκειμένου να χυθεί άπλετος φως στα αίτια της τεχνικής βλάβης, τόνισε, όμως ότι η αποτυχία ολόκληρου του ραδιοσυστήματος είναι κάτι πολύ σπάνιο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης