Ένας... δαίμονας πετά χωρίς φτερά!
07.10.2010
19:48
Φτερά και άτρακτος αποτελούν ένα ενιαίο, αδιάσπαστο σύνολο και όχι δύο ξεχωριστά μέρη
Ο "Δαίμονας" πετά χωρίς φτερά. Τουλάχιστον χωρίς τα μηχανικά φτερά και τα παραδοσιακά, κινητά μέρη τους τα οποία διαθέτουν τα συμβατικά αεροσκάφη.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό, μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κατασκεύασαν Βρετανοί μηχανικοί των πανεπιστημίων του Μάντσεστερ και του Κράνφιλντ σε συνεργασία με την εταιρεία αεροδιαστημικών συστημάτων ΒΑΕ.
Η παρθενική πτήση του, μόλις πριν λίγες ημέρες, στέφθηκε με επιτυχία και σύμφωνα με τον επικεφαλής του προγράμματος καθηγητή John Fielding "το να πετά ένα αεροσκάφος χωρίς συμβατικά πτερύγια είναι ένα τεράστιο επίτευγμα".
Στην πραγματικότητα φτερά και άτρακτος αποτελούν στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα ενιαίο, αδιάσπαστο σύνολο και όχι δύο ξεχωριστά μέρη.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά για το αεροσκάφος, διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου πτήσης. Βασίζεται σε ένα πλέγμα μηχανισμών, κυρίως σε μικρά ακροφύσια, που είναι τοποθετημένα κατά μήκος των πτερυγίων και παρέχουν την απαραίτητη αεροδυναμική.
Επίσης ειδικοί αλγόριθμοι προσαρμόζουν την πορεία του αεροπλάνου ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου.
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό, μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κατασκεύασαν Βρετανοί μηχανικοί των πανεπιστημίων του Μάντσεστερ και του Κράνφιλντ σε συνεργασία με την εταιρεία αεροδιαστημικών συστημάτων ΒΑΕ.
Η παρθενική πτήση του, μόλις πριν λίγες ημέρες, στέφθηκε με επιτυχία και σύμφωνα με τον επικεφαλής του προγράμματος καθηγητή John Fielding "το να πετά ένα αεροσκάφος χωρίς συμβατικά πτερύγια είναι ένα τεράστιο επίτευγμα".
Στην πραγματικότητα φτερά και άτρακτος αποτελούν στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα ενιαίο, αδιάσπαστο σύνολο και όχι δύο ξεχωριστά μέρη.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά για το αεροσκάφος, διαθέτει ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου πτήσης. Βασίζεται σε ένα πλέγμα μηχανισμών, κυρίως σε μικρά ακροφύσια, που είναι τοποθετημένα κατά μήκος των πτερυγίων και παρέχουν την απαραίτητη αεροδυναμική.
Επίσης ειδικοί αλγόριθμοι προσαρμόζουν την πορεία του αεροπλάνου ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου.
Το σχήμα του, με ελάχιστες γωνίες και κενά, μειώνει την ανίχνευσή του από τα ραντάρ και ως εκ τούτου έχει εξαιρετικές stealth ιδιότητες, κάτι που του επιτρέπει να διαπερνά αθέατο τις εχθρικές άμυνες.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, τα οφέλη από την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα είναι πολλά όχι μόνο για τα στρατιωτικά αλλά και για τα επιβατηγά αεροσκάφη αφού η μείωση των κινητών, ηλεκτρικών μερών θα μειώσει αντιστοίχως και το κόστος των καυσίμων και γενικότερα το κόστος συντήρησης των αεροσκαφών.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, τα οφέλη από την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα είναι πολλά όχι μόνο για τα στρατιωτικά αλλά και για τα επιβατηγά αεροσκάφη αφού η μείωση των κινητών, ηλεκτρικών μερών θα μειώσει αντιστοίχως και το κόστος των καυσίμων και γενικότερα το κόστος συντήρησης των αεροσκαφών.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr