Μόσχα: Άρπαξε πίνακα ζωγράφου ελληνικής καταγωγής και έφυγε σαν κύριος!
28.01.2019
18:18
Πρόκειται για τον πίνακα «Άι Πέτρι. Κριμαία» του Αρχίπ Ιβάνοβιτς Κουίντζι - Ο δράστης συνελήφθη έπειτα από εισβολή της ρωσικής αστυνομίας στο σπίτι του
Άρπαξε πίνακα ζωγραφικής μεγάλης αξίας από ρωσική πινακοθήκη και έφυγε ανενόχλητος μπροστά στα μάτια των φυλάκων.
Ο λόγος για 31χρονο άνδρα ο οποίος φαίνεται να βγάζει τον πίνακα «Άι Πέτρι. Κριμαία» του ελληνικής καταγωγής Ρώσου ζωγράφου Αρχίπ Ιβάνοβιτς Κουίντζι από τη θέση του στην πινακοθήκη Τρετιακόφ της Μόσχας, και ανενόχλητος να τον παίρνει και να φεύγει.
Οι φύλακες δεν του είπαν τίποτα, διότι όπως παραδέχθηκαν θεώρησαν ότι ήταν… υπάλληλος, ενώ δεν υπήρχε συναγερμός για την κλοπή με το επίσημο αιτιολογικό ότι επρόκειτο για προσωρινή έκθεση.
Sτα βίντεο των καμερών ασφαλείας που μεταδόθηκαν από ρωσικά μέσα ενημέρωσης, δείχνουν μια "κλοπή" ασυνήθιστη στην απλότητά της. Ο δράστης, ένας άνδρας με ξυρισμένο κεφάλι, ντυμένος στα μαύρα, πλησίασε τον πίνακα του Ελληνορώσου ζωγράφου Αρχίπ Κουίντζι, που εικόνιζε ένα τοπίο της Κριμαίας. Τον ξεκρέμασε και έφυγε παίρνοντάς τον μαζί του, υπό τα κατάπληκτα βλέμματα των επισκεπτών.
Η Γκαλερί Τρετιακόφ δεν εξήγησε για ποιον λόγο οι φύλακες ασφαλείας δεν αντέδρασαν καθόλου όταν κλάπηκε ο πίνακας, γύρω στις 18.00 το απόγευμα. Σύμφωνα με τη διεύθυνση της πινακοθήκης, ένας φύλακας σήμανε συναγερμό, όμως μόνο αφού ο δράστης είχε βγει από το κτίριο.
Ο κλέφτης έφυγε με αυτοκίνητο.
Το υπουργείο Πολιτισμού της Ρωσίας, από την πλευρά του, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επανεξετάσει τα μέτρα ασφαλείας στα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας. Επιπλέον, θα εφοδιάσει όλους τους πίνακες της Τρετιακόφ με συναγερμούς που θα ενεργοποιούνται αν κάποιος επισκέπτης πλησιάσει πολύ κοντά.
Η αστυνομία συνέλαβε σήμερα το πρωί, στα περίχωρα της Μόσχας, έναν ύποπτο. Ο πίνακας, που φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1898-1908 και εικονίζει ένα τοπίο της Κριμαίας, το όρος του Αγίου Πέτρου, βρέθηκε σε μια αποθήκη όπου τον είχε κρύψει ο δράστης. Το είχε δανείσει στην Τρετιακόφ το Ρωσικό Μουσείο της Αγίας Πετρούπολης και η αξία του εκτιμάται στα 175.000 ευρώ, σύμφωνα με έναν ιστορικό τέχνης που μίλησε στο πρακτορείο Tass.
Ο λόγος για 31χρονο άνδρα ο οποίος φαίνεται να βγάζει τον πίνακα «Άι Πέτρι. Κριμαία» του ελληνικής καταγωγής Ρώσου ζωγράφου Αρχίπ Ιβάνοβιτς Κουίντζι από τη θέση του στην πινακοθήκη Τρετιακόφ της Μόσχας, και ανενόχλητος να τον παίρνει και να φεύγει.
Οι φύλακες δεν του είπαν τίποτα, διότι όπως παραδέχθηκαν θεώρησαν ότι ήταν… υπάλληλος, ενώ δεν υπήρχε συναγερμός για την κλοπή με το επίσημο αιτιολογικό ότι επρόκειτο για προσωρινή έκθεση.
Sτα βίντεο των καμερών ασφαλείας που μεταδόθηκαν από ρωσικά μέσα ενημέρωσης, δείχνουν μια "κλοπή" ασυνήθιστη στην απλότητά της. Ο δράστης, ένας άνδρας με ξυρισμένο κεφάλι, ντυμένος στα μαύρα, πλησίασε τον πίνακα του Ελληνορώσου ζωγράφου Αρχίπ Κουίντζι, που εικόνιζε ένα τοπίο της Κριμαίας. Τον ξεκρέμασε και έφυγε παίρνοντάς τον μαζί του, υπό τα κατάπληκτα βλέμματα των επισκεπτών.
Η Γκαλερί Τρετιακόφ δεν εξήγησε για ποιον λόγο οι φύλακες ασφαλείας δεν αντέδρασαν καθόλου όταν κλάπηκε ο πίνακας, γύρω στις 18.00 το απόγευμα. Σύμφωνα με τη διεύθυνση της πινακοθήκης, ένας φύλακας σήμανε συναγερμό, όμως μόνο αφού ο δράστης είχε βγει από το κτίριο.
Ο κλέφτης έφυγε με αυτοκίνητο.
Το υπουργείο Πολιτισμού της Ρωσίας, από την πλευρά του, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να επανεξετάσει τα μέτρα ασφαλείας στα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας. Επιπλέον, θα εφοδιάσει όλους τους πίνακες της Τρετιακόφ με συναγερμούς που θα ενεργοποιούνται αν κάποιος επισκέπτης πλησιάσει πολύ κοντά.
Η αστυνομία συνέλαβε σήμερα το πρωί, στα περίχωρα της Μόσχας, έναν ύποπτο. Ο πίνακας, που φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1898-1908 και εικονίζει ένα τοπίο της Κριμαίας, το όρος του Αγίου Πέτρου, βρέθηκε σε μια αποθήκη όπου τον είχε κρύψει ο δράστης. Το είχε δανείσει στην Τρετιακόφ το Ρωσικό Μουσείο της Αγίας Πετρούπολης και η αξία του εκτιμάται στα 175.000 ευρώ, σύμφωνα με έναν ιστορικό τέχνης που μίλησε στο πρακτορείο Tass.
Σύμφωνα με τις ρωσικές αρχές, ο φερόμενος ως δράστης έχει βεβαρυμένο ποινικό μητρώο γιατί στο παρελθόν είχε κατηγορηθεί για κατοχή ναρκωτικών ουσιών και του είχε απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα. Η αστυνομία δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει αν είχε συνεργούς. Αργότερα ανακοίνωθηκε ότι ο συλληφθείς ως ύποπτος ονομάζεται Ντενίς Τσούπρικοφ, ο οποίο κατά την διαδικασία της ανάκρισης δήλωσε ότι δεν μπορεί να εξηγήσει την πράξη του. Οι εισαγγλείς, μετέδωσε το πρακτορείο TASS επικαλούμενο πηγή προσκείμενη στις αστυνομικές αρχές, αποφάνθηκαν ότι θα πρέπει να υποστεί ψυχιατρική εξέταση στο Ινστούτο Σέρμπσκι για να διαπιστωθεί αν πάσχει ή όχι από κάποια ψυχική νόσο.
Η διευθύντρια της Τρετιακόφ, Ζελφίρα Τρεγκουλόβα, χαρακτήρισε "θαύμα" το γεγονός ότι ο πίνακας ξαναβρέθηκε τόσο γρήγορα και χωρίς να έχει πάθει το παραμικρό. Εκτίμησε επίσης ότι το ίδρυμα, εκτός από το να εκσυγχρονίσει τα μέτρα ασφαλείας του, θα πρέπει να αλλάξει και τη "νοοτροπία" του ώστε να προετοιμαστεί καλύτερα για τέτοιου είδους επεισόδια. Συχνά, οι αίθουσες των μεγάλων ρωσικών μουσείων επιβλέπονται από ηλικιωμένους που αναλαμβάνουν κατά κύριο λόγο να τηρούν την τάξη μεταξύ των επισκεπτών.
Η Γκαλερί Τρετιακόφ ιδρύθηκε το 1856 και διαθέτει μια από τις πλουσιότερες συλλογές έργων ζωγραφικής στη Ρωσία και σε όλον τον κόσμο – μεταξύ άλλων έχει στη συλλογή της έργα των Μαρκ Σαγκάλ, Βασίλι Καντίνσκι και Καζιμίρ Μάλεβιτς.
Το χθεσινό, ήταν το δεύτερο επεισόδιο μέσα σε έναν χρόνο για την διάσημη πινακοθήκη. Στα τέλη Μαΐου, ένας 37χρονος άνδρας βανδάλισε έναν πασίγνωστο πίνακα του Ιλιά Ρέπιν, που εικονίζει τον Ιβάν τον Τρομερό να σκοτώνει τον γιο του. Το έργο σκίστηκε σε τρία σημεία και αποσύρθηκε από την έκθεση, για πρώτη φορά μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ποιος ήταν ο Αρχίπ Ιβάνοβιτς Κουίντζι
Ο Κουίντζι γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου 1842. Το κανονικό του όνομα ήταν Άρχιππος και το επώνυμό του το προήλθε από τον παππού του, η λέξη κουίντζι σημαίνει “χρυσοχόος” στα Ταταρικά. Μεγάλωσε σε φτωχή οικογένεια, ο πατέρας του ήταν Έλληνας, ονομαζόταν Ιβάν Κριστοφορόβιτς Κουίντζι και ήταν τσαγκάρης. Ο Αρχίπ ήταν έξι ετών όταν έχασε τους γονείς του και τον μεγάλωσαν ο θείος και η θεία του, επειδή ήταν φτωχοί αναγκάστηκε να ξεκινήσει να δουλεύει από νεαρή ηλικία.
Τις πρώτες του γνώσεις τις πήρε από ένα Έλληνα φίλο της οικογένειας του, που ήταν δάσκαλος, στη συνέχεια πήγε σε σχολείο όπου δεν τα πήγαινε καλά αλλά είχε δείξει ενδιαφέρον για την ζωγραφική. Το 1855 πήγε στην Θεοδοσία, ήθελε να γίνει μαθητευόμενος κάποιού ζωγράφου αλλά δεν τα κατάφερε. Το 1860-1865 δούλεψε στο στούντιο του φωτογράφου Συμεών Ισακόβιτς στο Ταγκανρόγκ. Προσπάθησε να ανοίξει και δικό του φωτογραφικό στούντιο, αλλά χωρίς επιτυχία. Μετά από αυτό μετακόμησε στην Αγία Πετρούπολη.
Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών και ήταν μέλος της ομάδας “Πιριντβίζνικι” (Ελληνικά: Περιπλανώμενοι), μια ομάδα Ρώσων καλλιτεχνών που επαναστάτησαν κατά της Ακαδημίας. Το 1872 άφησε την ακαδημία και εργάστηκε ως ζωγράφος, πούλησε τον πίνακα “Στο νησί Βαλαάμ” στον Πάβελ Τρετιακόφ που τον έκθεσε στην γκαλερί του. Το 1874 πήρε το χάλκινο μετάλλιο στη Διεθνή Έκθεση Τέχνης του Λονδίνου με τον πίνακα “Το χιόνι”. Το 1892 είχε γίνει καθηγητής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών, το 1894 είχε γίνει υπεύθυνος για το εργαστήριο του “Τοπίου”, αλλά απολύθηκε το 1897 για την υποστήριξη του σε διαδηλώσεις μαθητών.
Ο Αρχίπ δημιούργησε την "Κοινότητα των καλλιτεχνών", που το 1909 μετονομάστηκε σε Α.Ι. Κουίντζι προς τιμήν του.
Πέθανε στις 24 Ιουλίου 1910.
Η διευθύντρια της Τρετιακόφ, Ζελφίρα Τρεγκουλόβα, χαρακτήρισε "θαύμα" το γεγονός ότι ο πίνακας ξαναβρέθηκε τόσο γρήγορα και χωρίς να έχει πάθει το παραμικρό. Εκτίμησε επίσης ότι το ίδρυμα, εκτός από το να εκσυγχρονίσει τα μέτρα ασφαλείας του, θα πρέπει να αλλάξει και τη "νοοτροπία" του ώστε να προετοιμαστεί καλύτερα για τέτοιου είδους επεισόδια. Συχνά, οι αίθουσες των μεγάλων ρωσικών μουσείων επιβλέπονται από ηλικιωμένους που αναλαμβάνουν κατά κύριο λόγο να τηρούν την τάξη μεταξύ των επισκεπτών.
Η Γκαλερί Τρετιακόφ ιδρύθηκε το 1856 και διαθέτει μια από τις πλουσιότερες συλλογές έργων ζωγραφικής στη Ρωσία και σε όλον τον κόσμο – μεταξύ άλλων έχει στη συλλογή της έργα των Μαρκ Σαγκάλ, Βασίλι Καντίνσκι και Καζιμίρ Μάλεβιτς.
Το χθεσινό, ήταν το δεύτερο επεισόδιο μέσα σε έναν χρόνο για την διάσημη πινακοθήκη. Στα τέλη Μαΐου, ένας 37χρονος άνδρας βανδάλισε έναν πασίγνωστο πίνακα του Ιλιά Ρέπιν, που εικονίζει τον Ιβάν τον Τρομερό να σκοτώνει τον γιο του. Το έργο σκίστηκε σε τρία σημεία και αποσύρθηκε από την έκθεση, για πρώτη φορά μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ποιος ήταν ο Αρχίπ Ιβάνοβιτς Κουίντζι
Ο Κουίντζι γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου 1842. Το κανονικό του όνομα ήταν Άρχιππος και το επώνυμό του το προήλθε από τον παππού του, η λέξη κουίντζι σημαίνει “χρυσοχόος” στα Ταταρικά. Μεγάλωσε σε φτωχή οικογένεια, ο πατέρας του ήταν Έλληνας, ονομαζόταν Ιβάν Κριστοφορόβιτς Κουίντζι και ήταν τσαγκάρης. Ο Αρχίπ ήταν έξι ετών όταν έχασε τους γονείς του και τον μεγάλωσαν ο θείος και η θεία του, επειδή ήταν φτωχοί αναγκάστηκε να ξεκινήσει να δουλεύει από νεαρή ηλικία.
Τις πρώτες του γνώσεις τις πήρε από ένα Έλληνα φίλο της οικογένειας του, που ήταν δάσκαλος, στη συνέχεια πήγε σε σχολείο όπου δεν τα πήγαινε καλά αλλά είχε δείξει ενδιαφέρον για την ζωγραφική. Το 1855 πήγε στην Θεοδοσία, ήθελε να γίνει μαθητευόμενος κάποιού ζωγράφου αλλά δεν τα κατάφερε. Το 1860-1865 δούλεψε στο στούντιο του φωτογράφου Συμεών Ισακόβιτς στο Ταγκανρόγκ. Προσπάθησε να ανοίξει και δικό του φωτογραφικό στούντιο, αλλά χωρίς επιτυχία. Μετά από αυτό μετακόμησε στην Αγία Πετρούπολη.
Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών και ήταν μέλος της ομάδας “Πιριντβίζνικι” (Ελληνικά: Περιπλανώμενοι), μια ομάδα Ρώσων καλλιτεχνών που επαναστάτησαν κατά της Ακαδημίας. Το 1872 άφησε την ακαδημία και εργάστηκε ως ζωγράφος, πούλησε τον πίνακα “Στο νησί Βαλαάμ” στον Πάβελ Τρετιακόφ που τον έκθεσε στην γκαλερί του. Το 1874 πήρε το χάλκινο μετάλλιο στη Διεθνή Έκθεση Τέχνης του Λονδίνου με τον πίνακα “Το χιόνι”. Το 1892 είχε γίνει καθηγητής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών, το 1894 είχε γίνει υπεύθυνος για το εργαστήριο του “Τοπίου”, αλλά απολύθηκε το 1897 για την υποστήριξη του σε διαδηλώσεις μαθητών.
Ο Αρχίπ δημιούργησε την "Κοινότητα των καλλιτεχνών", που το 1909 μετονομάστηκε σε Α.Ι. Κουίντζι προς τιμήν του.
Πέθανε στις 24 Ιουλίου 1910.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr