Καρλ Λάγκερφελντ: Ποιος ήταν ο σχεδιαστής που μισούσε την ασχήμια
Καρλ Λάγκερφελντ: Ποιος ήταν ο σχεδιαστής που μισούσε την ασχήμια
Πολυσχιδής, πολυπράγμων, αμφιλεγόμενος, ταλαντούχος, εγωιστής και πολλά άλλα ήταν ο Γερμανός σχεδιαστής – Όταν αποκάλεσε χοντρή την Αντέλ, άσχημη την Πίπα Μίντλετον και κακοχτενισμένη την Μισέλ Ομπάμα
O σχεδιαστής μόδας Καρλ Λάγκερφελντ πέθανε σήμερα σε ηλικία 86 ετών στο Παρίσι, σύμφωνα με επίσημες πηγές από τον οίκο μόδας Chanel. O καλλιτεχνικός διευθυντής της Chanel τον τελευταίο καιρό φαινόταν όλο και πιο αδύναμος και τις τελευταίες εβδομάδες η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί. Για πρώτη φορά -από το 1983 όπου είχε αναλάβει καλλιτεχνικός διευθυντής του οοίκου Chanel- δεν έδωσε το παρών στο μεγάλο σόου του Παρισιού τον περασμένο Ιανουάριο. Η εταιρεία είχε πει πως ήταν πολύ κουρασμένος.
Ο Λάγκερφελντ, αποκαλούμενος «Kaiser Karl» και «Fashion Meister», απολάμβανε το ανάστημα ενός θεού ανάμεσα στους θνητούς στον κόσμο της μόδας, και κατάφερε να παραμένει στην κορυφή για περισσότερο από μισό αιώνα και μέχρι το θάνατό του.
Ο γεννημένος στο Αμβούργο από μητέρα Γερμανίδα και πατέρα Σουηδό, ο Καρλ άφησε την πατρίδα του και ταξίδεψε στην πρωτεύουσα της μόδας το Παρίσι στη νεαρή ηλικία των 20. Χτύπησε την πόρτα της Chanel το 1983 και έκτοτε το όνομά του συνδέθηκε με τον κορυφαίο οίκο μόδας.
«Είμαι σαν μια καρικατούρα του εαυτού μου»
Αλλά ο Λάγκερφεντλ από την αρχή της καριέρας του ήταν από μόνος του εμπορικό σήμα. Το στιλ που υιοθέτησε ιδιαίτερο και μοναδικό. Αθλητικά σκούρα κοστούμια, με λευκά πουκάμισα, μαλλιά πιασμένα αλογοουρά, σκουρόχρωμα γυαλιά ηλίου τα τελευταία χρόνια ήταν τα χαρακτηριστικά εκείνα που τον καθιστούσαν άμεσα αναγνωρίσιμο σε όλο τον πλανήτη.
«Είμαι σαν μια καρικατούρα του εαυτού μου, και μου αρέσει. Είναι σαν μια μάσκα. Και για μένα το Καρναβάλι της Βενετίας διαρκεί όλο το χρόνο», είχε πει χαρακτηριστικά. Ο Καρλ κατάφερε να γίνει απόλυτα σεβαστός τόσο από τους ανταγωνιστές του όσο και από τα μεγαλύτερα μοντέλα του πλανήτη. Για περισσότερες από πέντε δεκαετίες είχε ξεχωρίσει για τα καλλιτεχνικά του ένστικτα, την επιχειρηματική του διάνοια και τον εγωισμό του.
Είχε τη δική του κοσμοθεωρία και μισούσε την ασχήμια
Πολυσχιδής, πολυπράγμων, αμφιλεγόμενος που συχνά επικρίθηκε για τις απόψεις του. Είχε τη δική του κοσμοθεωρία στο να ιεραρχεί τις ανάγκες του και ήταν πάντα οπλισμένος με αυτοπεποίθηση. Έζησε κόντρα στα στερεότυπα, σιχαινόταν την υποκρισία, αγαπούσε τους νέους καθώς αντλούσε ενέργεια από αυτούς και μισούσε την ασχήμια. Σάλο είχε προκαλέσει η δήλωσή του: «Μισώ να βλέπω την ασχήμια». Απέφευγε να συνεργάζεται με άσχημους ανθρώπους και με άνδρες. Μάλιστα για την επιλογή του αυτή είχε πει: «Εκτός από έναν βοηθό μου, δουλεύω αποκλειστικά με γυναίκες. Μόνο προβλήματα είχα όταν συνεργαζόμουν με άνδρες. Γίνονταν εγωκεντρικοί και έλεγαν στον εαυτό τους ότι αφού μπορώ να το κάνω εγώ, μπορούν και εκείνοι. Πολλοί άνδρες και αγόρια πίστεψαν ότι είναι πιο χαρισματικοί από εμένα αλλά τελικά απέτυχαν. Με τις γυναίκες δεν έχω τέτοιο πρόβλημα».
Ο Λάγκερφελντ, αποκαλούμενος «Kaiser Karl» και «Fashion Meister», απολάμβανε το ανάστημα ενός θεού ανάμεσα στους θνητούς στον κόσμο της μόδας, και κατάφερε να παραμένει στην κορυφή για περισσότερο από μισό αιώνα και μέχρι το θάνατό του.
Ο γεννημένος στο Αμβούργο από μητέρα Γερμανίδα και πατέρα Σουηδό, ο Καρλ άφησε την πατρίδα του και ταξίδεψε στην πρωτεύουσα της μόδας το Παρίσι στη νεαρή ηλικία των 20. Χτύπησε την πόρτα της Chanel το 1983 και έκτοτε το όνομά του συνδέθηκε με τον κορυφαίο οίκο μόδας.
«Είμαι σαν μια καρικατούρα του εαυτού μου»
Αλλά ο Λάγκερφεντλ από την αρχή της καριέρας του ήταν από μόνος του εμπορικό σήμα. Το στιλ που υιοθέτησε ιδιαίτερο και μοναδικό. Αθλητικά σκούρα κοστούμια, με λευκά πουκάμισα, μαλλιά πιασμένα αλογοουρά, σκουρόχρωμα γυαλιά ηλίου τα τελευταία χρόνια ήταν τα χαρακτηριστικά εκείνα που τον καθιστούσαν άμεσα αναγνωρίσιμο σε όλο τον πλανήτη.
«Είμαι σαν μια καρικατούρα του εαυτού μου, και μου αρέσει. Είναι σαν μια μάσκα. Και για μένα το Καρναβάλι της Βενετίας διαρκεί όλο το χρόνο», είχε πει χαρακτηριστικά. Ο Καρλ κατάφερε να γίνει απόλυτα σεβαστός τόσο από τους ανταγωνιστές του όσο και από τα μεγαλύτερα μοντέλα του πλανήτη. Για περισσότερες από πέντε δεκαετίες είχε ξεχωρίσει για τα καλλιτεχνικά του ένστικτα, την επιχειρηματική του διάνοια και τον εγωισμό του.
Είχε τη δική του κοσμοθεωρία και μισούσε την ασχήμια
Πολυσχιδής, πολυπράγμων, αμφιλεγόμενος που συχνά επικρίθηκε για τις απόψεις του. Είχε τη δική του κοσμοθεωρία στο να ιεραρχεί τις ανάγκες του και ήταν πάντα οπλισμένος με αυτοπεποίθηση. Έζησε κόντρα στα στερεότυπα, σιχαινόταν την υποκρισία, αγαπούσε τους νέους καθώς αντλούσε ενέργεια από αυτούς και μισούσε την ασχήμια. Σάλο είχε προκαλέσει η δήλωσή του: «Μισώ να βλέπω την ασχήμια». Απέφευγε να συνεργάζεται με άσχημους ανθρώπους και με άνδρες. Μάλιστα για την επιλογή του αυτή είχε πει: «Εκτός από έναν βοηθό μου, δουλεύω αποκλειστικά με γυναίκες. Μόνο προβλήματα είχα όταν συνεργαζόμουν με άνδρες. Γίνονταν εγωκεντρικοί και έλεγαν στον εαυτό τους ότι αφού μπορώ να το κάνω εγώ, μπορούν και εκείνοι. Πολλοί άνδρες και αγόρια πίστεψαν ότι είναι πιο χαρισματικοί από εμένα αλλά τελικά απέτυχαν. Με τις γυναίκες δεν έχω τέτοιο πρόβλημα».
Όταν απασχόλησε αρνητικά τα ΜΜΕ
Δεν ήταν λίγες οι φορές που ο «Κάιζερ της μόδας» είχε βρεθεί στο επίκεντρο αρνητικών συζητήσεων για αυτά που είχε πει. Πιο συγκεκριμένα το 2001 είχε σηκώσει θύελλα αντιδράσεων στον φιλοζωικό οργανισμό PETA επειδή χρησιμοποιούσε γούνα στις κολεξιόν του και χαρακτηρίστηκε ειρωνικά «designer dinosaur». Ο ίδιος βέβαια, παρότι δεν φορούσε γούνα και έτρωγε σπάνια κρέας, προσπαθούσε μέσα από τη δράση του να υπερασπιστεί τη βιομηχανία της γούνας και τη χρήση της στη μόδα, αδιαφορώντας για τις ενδεχόμενες συνέπειες και τις αντιδράσεις που θα προκληθούν. Μιλώντας το 2009 στο BBC είχε πει για το θέμα: «Οι κυνηγοί, μη γνωρίζοντας τίποτε άλλο από το να κυνηγούν, βγάζουν τα προς το ζην σκοτώνοντας τα θηρία που θα μας σκότωναν αν μπορούσαν. Σε έναν σαρκοφάγο κόσμο, πάλι, όπου το δέρμα χρησιμοποιείται στα ρούχα, στα παπούτσια και στις τσάντες, η συζήτηση για τις γούνες είναι παιδαριώδης».
Όταν είχε πιάσει στο στόμα του την Αντέλ
Από το στόμα του δεν είχαν ξεφύγει και μεγάλα ονόματα του παγκόσμιου καλλιτεχνικού και πολιτικού στερεώματος. Πριν από επτά χρόνια, στις αρχές Φεβρουαρίου του 2012 ο Λάγκερφελντ είχε προκαλέσει παγκόσμια αίσθηση όταν είχε πει για την πολυβραβευμένη τραγουδίστρια Αντέλ ότι είναι «λίγο πιο παχουλή» από όσο θα έπρεπε. Τα λόγια του είχαν εξοργίσει τους Βρετανούς και ο ίδιος για να σώσει ότι μπορούσε είχε σπεύσει να ζητήσει συγγνώμη.
Οταν πρόσβαλε την Πίπα Μίντλετον
Με τους Βρετανούς φαίνεται πως είχε προηγούμενα καθώς δεν είχε σταματήσει στην Αντέλ. Στις 31 Ιουλίου του ίδιου έτους και καθώς μιλούσε για την ρομαντική ομορφιά της Κέιτ Μίντλετον τα έβαλε με την αδερφή της Πίπα λέγοντας: «Δεν μου αρέσει βέβαια το πρόσωπο της αδελφής της. Θα έπρεπε να δείχνει μόνο την πλάτη της».
Και η Μισέλ Ομπάμα στο στόχαστρό του
Τον Φεβρουάριο του 2013 είχε σχολιάσει την κόμη της πρώτης κυρίας της Αμερικής, με αφορμή την εμφάνισή της με νέο χτένισμα την ημέρα των γενεθλίων της, στις 17 Ιανουαρίου, αποκαλώντας το «κακή ιδέα» που κάνει τη Μισέλ Ομπάμα να μοιάζει με «παρουσιάστρια ειδήσεων».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα