Μυστήριο με την συντριβή του Boeing 737 της Ethiopian Airlines
10.03.2019
16:21
Ξεκίνησε η περισυλλογή σορών - Πρόκειται για το δεύτερο ολοκαίνουργιο αεροπλάνο του συγκεκριμένου τύπου που πέφτει μέσα σε έξι μήνες - Οι ανατριχιαστικές ομοιότητες της σημερινής τραγωδίας με την συντριβή του αεροσκάφους της Lion Air τον περασμένο Οκτώβρη
Σοκ στη διεθνή κοινή γνώμη έχει προκαλέσει η συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, που προκάλεσε το πρωί της Κυριακής τον τραγικό θάνατο 157 ανθρώπων.
Το Boeing 737 MAX 8 που μετέφερε 149 επιβατες και οκτώ μέλη του πληρώματος (με όλους τους επιβαίνοντες να θεωρούνται πλέον νεκροί από τις επίσημες Αρχές) από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι, συνετρίβη μόλις έξι λεπτά μετά την απογείωσή του από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, ενώ όπως ανακοινώθηκε πριν λίγη ώρα, ξεκίνησε και η περισυλλογή σορών.
Όπως έχει γίνει γνωστό, ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους ανέφερε δυσκολίες και ζήτησε άδεια επιστροφής μερικές στιγμές πριν την συντριβή.
Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ολοκαίνουργιο (τεσσάρων μηνών) και παραδόθηκε στην Ethiopian Airlines, τον πρώτο του χρήστη, μόλις τον περασμένο Νοέμβρη, σχολιάζεται εκτενώς από τα διεθνή ΜΜΕ.
Εκτενώς σχολιάζεται επίσης η ομοιότητα που έχει η συγκεκριμένη αεροπορική τραγωδία με την συντριβή του αεροσκάφους της ινδονησιακής Lion Air τον Οκτώβριο του 2018.
Και στις δύο περιπτώσεις τα μοιραία αεροσκάφη ήταν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί μόλις λίγους μήνες πριν στις αεροπορικές εταιρείες, και είχαν μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης στα «κοντέρ» τους. Επίσης, και στις δύο τραγωδίες τα αεροσκάφη συνετρίβησαν λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους.
Το γεγονός ότι σήμερα είχαν τη δεύτερη αεροπορική τραγωδία με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, αναμένεται να προκαλέσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στην Boeing που θα κληθεί σίγουρα να δώσει εξηγήσεις για την παράξενη σύμπτωση με τα αεροσκάφη της.
H Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, θα προχωρήσει στην αποστολή ομάδας εμπειρογνωμόνων στην Αιθιοπία, για την διερεύνηση του σημερινού τραγικού αεροπορικού δυστυχήματος με το Boeing 737 MAX. Η κατασκευάστρια εταιρία Boeing έχει επίσης, εκφράσει την ετοιμότητά της για την παραχώρηση τεχνικής βοήθειας.
Η αεροπορική τραγωδία της Lion Air και οι έρευνες για τα αίτια
Στις 29 Οκτωβρίου του 2018 ένα Boeing 737 της ινδονησιακής Lion Air συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, οδηγώντας στον θάνατο τους 189 επιβάτες του.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 178 ενήλικες, ένα παιδί, δύο βρέφη, δύο πιλότοι και έξι μέλη προσωπικό καμπίνας, σύμφωνα με την Επιτροπή Ασφαλείας Εθνικών Μεταφορών (NTSC).
Το Boeing 737 MAX 8 που μετέφερε 149 επιβατες και οκτώ μέλη του πληρώματος (με όλους τους επιβαίνοντες να θεωρούνται πλέον νεκροί από τις επίσημες Αρχές) από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι, συνετρίβη μόλις έξι λεπτά μετά την απογείωσή του από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, ενώ όπως ανακοινώθηκε πριν λίγη ώρα, ξεκίνησε και η περισυλλογή σορών.
Όπως έχει γίνει γνωστό, ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους ανέφερε δυσκολίες και ζήτησε άδεια επιστροφής μερικές στιγμές πριν την συντριβή.
Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος ήταν ολοκαίνουργιο (τεσσάρων μηνών) και παραδόθηκε στην Ethiopian Airlines, τον πρώτο του χρήστη, μόλις τον περασμένο Νοέμβρη, σχολιάζεται εκτενώς από τα διεθνή ΜΜΕ.
Εκτενώς σχολιάζεται επίσης η ομοιότητα που έχει η συγκεκριμένη αεροπορική τραγωδία με την συντριβή του αεροσκάφους της ινδονησιακής Lion Air τον Οκτώβριο του 2018.
Και στις δύο περιπτώσεις τα μοιραία αεροσκάφη ήταν Boeing 737 MAX 8 που είχαν παραδοθεί μόλις λίγους μήνες πριν στις αεροπορικές εταιρείες, και είχαν μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης στα «κοντέρ» τους. Επίσης, και στις δύο τραγωδίες τα αεροσκάφη συνετρίβησαν λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους.
Το γεγονός ότι σήμερα είχαν τη δεύτερη αεροπορική τραγωδία με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, αναμένεται να προκαλέσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στην Boeing που θα κληθεί σίγουρα να δώσει εξηγήσεις για την παράξενη σύμπτωση με τα αεροσκάφη της.
H Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ, θα προχωρήσει στην αποστολή ομάδας εμπειρογνωμόνων στην Αιθιοπία, για την διερεύνηση του σημερινού τραγικού αεροπορικού δυστυχήματος με το Boeing 737 MAX. Η κατασκευάστρια εταιρία Boeing έχει επίσης, εκφράσει την ετοιμότητά της για την παραχώρηση τεχνικής βοήθειας.
Η αεροπορική τραγωδία της Lion Air και οι έρευνες για τα αίτια
Στις 29 Οκτωβρίου του 2018 ένα Boeing 737 της ινδονησιακής Lion Air συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από την Τζακάρτα, οδηγώντας στον θάνατο τους 189 επιβάτες του.
Στο αεροσκάφος επέβαιναν 178 ενήλικες, ένα παιδί, δύο βρέφη, δύο πιλότοι και έξι μέλη προσωπικό καμπίνας, σύμφωνα με την Επιτροπή Ασφαλείας Εθνικών Μεταφορών (NTSC).
Λίγα λεπτά μετά την απογείωση, στις 6.20, ο πιλότος ανέφερε ότι αντιμετώπιζε κάποιες τεχνικές δυσκολίες και ζήτησε άδεια από τον πύργο ελέγχου να επιστρέψει στο αεροδρόμιο. Τα στοιχεία από τον ιστότοπο FlightRadar24 δείχνουν ότι κάτι πήγε στραβά δύο λεπτά μετά την απογείωση, όταν το αεροπλάνο βρισκόταν σε ύψος 2.000 ποδών (610 μέτρα).
Αρχικά έκανε βουτιά 500 ποδών, πήρε κλίση προς τα αριστερά και κατόπιν άρχισε να ανεβαίνει και πάλι, στα 5.000 πόδια. Το σήμα χάθηκε ενώ είχε αναπτύξει ταχύτητα και βρισκόταν περίπου στα 3.650 πόδια.
Το Boeing 737 MAX8 ήταν το πιο πρόσφατο μοντέλο των περίφημων 737 της εταιρείας Boeing - του δημοφιλούς αεροσκάφους που προτιμούν οι εταιρείες χαμηλού κόστους σε όλον τον κόσμο.
Το αεροπλάνο της Lion Air ήταν σχεδόν ολοκαίνουριο. Πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του στις 15 Αυγούστου και η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι ένας μηχανικός, ειδικευμένος στα μοντέλα Boeing, το είχε κρίνει πτητικά ικανό πριν από τη μοιραία πτήση. Ένα αδιευκρίνιστο "τεχνικό ζήτημα" που είχε αντιμετωπίσει στο προηγούμενο δρομολόγιό του, από το Μπαλί για την Τζακάρτα, είχε "επιλυθεί σύμφωνα με τις διαδικασίες".
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση των ινδονησιακών αρχών, ένας ελαττωματικός αισθητήρας παρείχε λανθασμένα δεδομένα στους υπολογιστές του αεροσκάφους με αποτέλεσμα το ρύγχος του αεροσκάφους να βυθίζεται επανειλημμένα προς το έδαφος καθώς οι πιλότοι αγωνίζονταν να το ελέγξουν. Ο αισθητήρας που παρουσίαζε δυσλειτουργία δεν είχε επισκευαστεί πριν από τη μοιραία πτήση, αν και είχε διαπιστωθεί η δυσλειτουργία του στην προηγούμενη πτήση που είχε εκτελέσει το αεροσκάφος.
Αρχικά έκανε βουτιά 500 ποδών, πήρε κλίση προς τα αριστερά και κατόπιν άρχισε να ανεβαίνει και πάλι, στα 5.000 πόδια. Το σήμα χάθηκε ενώ είχε αναπτύξει ταχύτητα και βρισκόταν περίπου στα 3.650 πόδια.
Το Boeing 737 MAX8 ήταν το πιο πρόσφατο μοντέλο των περίφημων 737 της εταιρείας Boeing - του δημοφιλούς αεροσκάφους που προτιμούν οι εταιρείες χαμηλού κόστους σε όλον τον κόσμο.
Το αεροπλάνο της Lion Air ήταν σχεδόν ολοκαίνουριο. Πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του στις 15 Αυγούστου και η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι ένας μηχανικός, ειδικευμένος στα μοντέλα Boeing, το είχε κρίνει πτητικά ικανό πριν από τη μοιραία πτήση. Ένα αδιευκρίνιστο "τεχνικό ζήτημα" που είχε αντιμετωπίσει στο προηγούμενο δρομολόγιό του, από το Μπαλί για την Τζακάρτα, είχε "επιλυθεί σύμφωνα με τις διαδικασίες".
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκθεση των ινδονησιακών αρχών, ένας ελαττωματικός αισθητήρας παρείχε λανθασμένα δεδομένα στους υπολογιστές του αεροσκάφους με αποτέλεσμα το ρύγχος του αεροσκάφους να βυθίζεται επανειλημμένα προς το έδαφος καθώς οι πιλότοι αγωνίζονταν να το ελέγξουν. Ο αισθητήρας που παρουσίαζε δυσλειτουργία δεν είχε επισκευαστεί πριν από τη μοιραία πτήση, αν και είχε διαπιστωθεί η δυσλειτουργία του στην προηγούμενη πτήση που είχε εκτελέσει το αεροσκάφος.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr