Ethiopian Airlines και Lion Air: Eρωτήματα για τα 737 της Boeing μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες
Ethiopian Airlines και Lion Air: Eρωτήματα για τα 737 της Boeing μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες
Τα μαύρα κουτιά που εντοπίστηκαν σήμερα αναμένεται να «ρίξουν» φως στα αίτια της τραγωδίας - Έρευνα για την Boeing ανακοίνωσαν οι ΗΠΑ
Σε διάστημα λίγων μηνών, για δεύτερη φορά ένα Boeing 737 MAX 8 συντρίβεται λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του.
Της τραγωδίας της Ethiopian Airlines, είχε προηγηθεί στο τέλος του Οκτωβρίου η συντριβή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air που κατέπεσε στην Θάλασσα της Ιάβας σκοτώνοντας 189 ανθρώπους.
«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε ακριβή σχόλια», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, ειδικός αεροναυτικής του Teal Group, ο οποίος ερωτήθηκε για τις συνθήκες του δυστυχήματος και τις ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες.
Η υπουργός Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών Ιλέιν Τσάο ανακοίνωσε σήμερα ότι οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν «με μεγάλη προσοχή» τις μοιραίες συντριβές των δύο αεροσκαφών Boeing Co 737 MAX 8.
Η Ιλέιν Τσάο δήλωσε ότι συνταντήθηκε με τον επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας για την εξέταση τόσο της συντριβής του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, όσο και της συντριβής του αεροσκάφους της Lion Air τον Οκτώβριο και για την αναζήτηση της ενδεδειγμένης πορείας... «Θέλω να διαβεβαιώσω το κοινό ότι αντιμετωπίζουμε αυτά τα περιστατικά, αυτά τα δυστυχήματα, με πολύ μεγάλη σοβαρότητα», είπε.
Η εταιρεία Boeing βρέθηκε σήμερα σε δίνη μετά την συντριβή του 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines που οδήγησε πολλές χώρες, ανάμεσά τους η Κίνα, να καθηλώσουν στο έδαφος το μοντέλο που αποτελεί την ναυαρχίδα της αμερικανικής εταιρείας.
Στο μέσον της ημέρας στην Wall Street, η μετοχή τη Boeing είχε κάπως ανακάμψει στο -7,04%, μετά την αρχική της ραγδαία πτώση στο -10%.
Μόνο τα στοιχεία της πτήσης και οι συνομιλίες στο κόκπιτ που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τα οποία εντοπίστηκαν την Δευτέρα, μπορούν να δώσουν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος: τεχνικά προβλήματα, σφάλμα του πιλότου ή συνδυασμός πολλών παραγόντων.
Προς το παρόν, «ο πιλότος δήλωσε ότι είχε προβλήματα και ότι ήθελε να επιστρέψει» και «έλαβε την άδεια» να κάνει μεταβολή και να κατευθυνθεί και πάλι προς την Αντίς Αμπέμπα, δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τεγουόλντε ΓκεμπρεΜαριάμ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Αντίας Αμπέμπα.
Είναι επίσης γνωστό ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες ήταν καλές σήμερα το πρωί στην Αντίς Αμπέμπα.
Πρόκειται για τον ίδιο τύπο αεροσκάφους
Της τραγωδίας της Ethiopian Airlines, είχε προηγηθεί στο τέλος του Οκτωβρίου η συντριβή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air που κατέπεσε στην Θάλασσα της Ιάβας σκοτώνοντας 189 ανθρώπους.
«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε ακριβή σχόλια», δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, ειδικός αεροναυτικής του Teal Group, ο οποίος ερωτήθηκε για τις συνθήκες του δυστυχήματος και τις ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες.
Η υπουργός Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών Ιλέιν Τσάο ανακοίνωσε σήμερα ότι οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν «με μεγάλη προσοχή» τις μοιραίες συντριβές των δύο αεροσκαφών Boeing Co 737 MAX 8.
Η Ιλέιν Τσάο δήλωσε ότι συνταντήθηκε με τον επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας για την εξέταση τόσο της συντριβής του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, όσο και της συντριβής του αεροσκάφους της Lion Air τον Οκτώβριο και για την αναζήτηση της ενδεδειγμένης πορείας... «Θέλω να διαβεβαιώσω το κοινό ότι αντιμετωπίζουμε αυτά τα περιστατικά, αυτά τα δυστυχήματα, με πολύ μεγάλη σοβαρότητα», είπε.
Η εταιρεία Boeing βρέθηκε σήμερα σε δίνη μετά την συντριβή του 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines που οδήγησε πολλές χώρες, ανάμεσά τους η Κίνα, να καθηλώσουν στο έδαφος το μοντέλο που αποτελεί την ναυαρχίδα της αμερικανικής εταιρείας.
Στο μέσον της ημέρας στην Wall Street, η μετοχή τη Boeing είχε κάπως ανακάμψει στο -7,04%, μετά την αρχική της ραγδαία πτώση στο -10%.
Μόνο τα στοιχεία της πτήσης και οι συνομιλίες στο κόκπιτ που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους, τα οποία εντοπίστηκαν την Δευτέρα, μπορούν να δώσουν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος: τεχνικά προβλήματα, σφάλμα του πιλότου ή συνδυασμός πολλών παραγόντων.
Προς το παρόν, «ο πιλότος δήλωσε ότι είχε προβλήματα και ότι ήθελε να επιστρέψει» και «έλαβε την άδεια» να κάνει μεταβολή και να κατευθυνθεί και πάλι προς την Αντίς Αμπέμπα, δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τεγουόλντε ΓκεμπρεΜαριάμ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Αντίας Αμπέμπα.
Είναι επίσης γνωστό ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες ήταν καλές σήμερα το πρωί στην Αντίς Αμπέμπα.
Πρόκειται για τον ίδιο τύπο αεροσκάφους
Όπως και στην περίπτωση της Lion Air, το δυστύχημα συμβαίνει αμέσως μετά την απογείωση και οι πιλότοι εκπέμπουν μηνύματα για να πουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στην συνέχεια το αεροσκάφος πέφτει. «Είναι δύσκολο να ειπωθεί ότι αυτό δεν μοιάζει με το πρώτο δυστύχημα», παραδέχεται πηγή της αεροναυτικής κοινότητας που δεν θέλησε να κατονομασθεί.
«Πρόκειται για ομοιότητες και η σύγκριση σταματά εκεί στο μέτρο που δεν έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες προς το παρόν», επέμεινε από την πλευρά του ο Μισέλ Μερλουζό, διευθυντής της Aerospace & Defence Market Analysis.
Μετά το δυστύχημα της Lion Air, το 737 MAX δημιούργησε πολλά ερωτήματα στην αεροναυτική κοινότητα, την στιγμή που είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα 737 MAX είχε συναντήσει προβλήματα στην κατασκευή του αεροσκάφους.
Η εταιρεία Boeing είχε μάλιστα αποφασίσει την διακοπή τον Μάιο 2017 των δοκιμαστικών πτήσεων του προγράμματος 737 Max, εξαιτίας ενός προβλήματος στην κατασκευή του κινητήρα από την CFM, που συμμετέχει σε joint venture με την αμερικανική General Electric και την γαλλική Safran.
Στο τέλος του Ιανουαρίου, 350 αεροσκάφη παραδόθηκαν στις εταιρείες, επί των 5.011 παραγγελιών που είχε δεχθεί η Boeing, που αντιστοιχούν σε επταετές πρόγραμμα κατασκευής με τους σημερινούς ρυθμούς παραγωγής.
Το νέο δυστύχημα αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την Boeing και για την οικογένεια των μεσαίων αποστάσεων αεροσκαφών MAX, που είναι η τελευταία, με νέο κινητήρα, εκδοχή του 737, του best-seller όλων των εποχών με παραγωγή άνω των 10.000 αεροσκαφών.
"Το MAX είναι ένα σημαντικό πρόγραμμα για την Boeing για την επόμενη δεκαετία. Αντιπροσωπεύει το 64% της συνολικής παραγωγής της εταιρείας μέχρι το 2032 και έχει σημαντικά λειτουργικά περιθώρια", εξηγεί ο Μισέλ Μερλουζό. "Είναι ένα σημαντικό εργαλείο στις παγκόσμιες μεταφορές και στο διεθνές εμπόριο".
Για την Boeing, συνεχίζει, οι προσεχείς 24 ώρες θα είναι κρίσιμες από την άποψη της διαχείρισης της κρίσης, διότι η εταιρεία θα πρέπει να καθησυχάσει τόσο τους επιβάτες όσο και τους επενδυτές για την αξιοπιστία του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τον ειδικό της αεροναυτικής, η Boeing θα υποστεί αναμφίβολα τις αρνητικές συνέπειες του δυστυχήματος στο χρηματιστήριο, αλλά τελικά οι ζημίες θα περιορισθούν για τον όμιλο που μοιράζεται την αγορά με την ευρωπαϊκή Airbus. Και, η σημασία του αεροσκάφους αυτού για την Boeing είναι τόσο μεγάλη, που εάν είναι αναγκαίο να γίνουν τεχνικές διορθώσεις, θα τις κάνει.
Επειτα από το δυστύχημα του πρώτου 737 MAX της εταιρείας Lion Air, η αεροναυτική κοινότητα έθεσε ερωτήματα για την έλλειψη πληροφοριών προς τις εταιρείες και τους πιλότους για το νέο σύστημα ελέγχου απώλειας άντωσης που διαθέτει το μοντέλο αυτό.
Τι λένε οι πιλότοι
Η ομοσπονδία των αμερικανών πιλότων είχε φέρει τότε στο φως πρόβλημα εσφαλμένων πληροφοριών των οργάνων ελέγχου (AOA, Αισθητήρας Γωνίας Προσβολής), που είναι πιθανόν να αποτελούν "το αιτιακό σύστημα του δυστυχήματος της Lion Air".
Μία δυσλειτουργία στους AOA μπορεί να οδηγήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της πτήσης, θεωρώντας ότι βρίσκεται σε απώλεια άντωσης, να θέσει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου, ενώ αντίθετα πρέπει να το ανορθώσει.
Ποιες χώρες και αεροπορικές εταιρείες έχουν ακινητοποιήσει τα Boeing 737 Max 8 και ποιες συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν
Η συντριβή του 737 Max 8 της Ethiopian Airlines κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες μετά από παρόμοιο δυστύχημα στο ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στη Ινδονησία, οδήγησε πολλές χώρες και εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος αυτό το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων.
Οι χώρες που απαγορεύουν στις εταιρείες τους να πετούν τα Boeing 737 Max 8
Κίνα
Η Κινεζική Υπηρεσία Αεροπορίας ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να διακόψουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 μέχρι να υπάρξει επιβεβαίωση από τις αμερικανικές αρχές και την Boeing ότι έχουν ληφθεί μέτρα που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πτήσεων.
Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που διαθέτουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους είναι οι Air China, Hainan Airlines και Shanghai Airlines.
Ινδονησία
Οι ινδονησιακές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν προσωρινά τις πτήσεις των αεροσκαφών αυτών που ανήκουν στις εταιρείες Lion Air και Garuda.
Νότια Κορέα
Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε την καθήλωση των αεροσκαφών της Easter μέχρι την πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων.
Μογγολία
Οι αρχές απαγόρευσαν την πτήση του 737 MAX 8 της Mongolian Airlines
Οι εταιρείες που ακινητοποιούν τα αεροσκάφη τους:
Ethiopian Airlines (Αιθιοπία) , Comair (Νότια Αφρική), Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν)
Οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα Boeing 737 MAX 8
Norwegian (Νορβηγία), Air Italy (Ιταλία), Icelandair (Ισλανδία), Southwest (ΗΠΑ), American Airlines (ΗΠΑ), S7 Airlines (Ρωσία), Turkish Airlines (Τουρκία), Air Canada (Καναδάς), Westjet (Καναδάς), Aeromexico (Μεξικό), Aerolinas Argentinas (Αργεντινή), GOL Airlines (Βραζιλία), SilkAir (Σιγκαπούρη), Spicejet (Ινδία), Jet Airways (Ινδία), flydubai (Ντουμπάι), LOT (Πολωνία), TUIfly.
Τα χαρακτηριστικά του Boeing 737 Max 8
Το αεροσκάφος 737 Max 8 της Boeing παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο του 2015. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της «οικογένειας» των Boeing 737, που αποτελεί το best seller στην ιστορία της εμπορικής αεροπορίας, έχοντας πουλήσει πάνω από 13.000 αεροσκάφη από το 1965 μέχρι σήμερα.
Τότε ο αντιπρόεδρος της Boeing Keith Leverkuhn είχε αναφέρει «με το λανσάρισμα του νέου 737 Max, του πρώτου αεροσκάφους του δεύτερου αιώνα ζωής της Boeing, η ομάδα μας συνεχίζει μία απίστευτη ιστορία, ανεβάζοντας παράλληλα το 737 στο επόμενο επίπεδο απόδοσης».
Η κατασκευή του πρώτου 737 Max ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2015. Σύμφωνα με την Boeing, το αεροσκάφος κατασκευάστηκε μέσα στο χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, που είχε τεθεί πριν από τέσσερα και πλέον χρόνια.
Για να κατασκευάσει το 737 Max, η Boeing έκανε αξιοσημείωτες αλλαγές στο υπάρχον 737. Σύμφωνα με την εταιρεία οι άκρες των φτερών του 737 Max μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 1,8%, σε σύγκριση με τα φτερά του σημερινού 737.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες CFM International Leap 1B που εξοικονομούν καύσιμα. Παράλληλα η Boeing επανασχεδίασε την άτρακτο και τα φτερά του αεροσκάφους για να μειώσουν το βάρος και να βελτιστοποιήσει την αεροδυναμική του.
Ενώ η εταιρεία υποστηρίζει ότι το νέο αεροσκάφος χρησιμοποιεί 20% λιγότερα καύσιμα σε σχέση με το 737.
Μπροστά, το Max διαθέτει γυάλινο κόκπιτ και τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα.
Η σειρά Boeing 737 Max θα κυμαίνεται από το μικρότερο Max 7 των 149 θέσεων ως το Max 9 των 220 θέσεων. Το αεροσκάφος που παρουσιάστηκε αυτήν την εβδομάδα είναι ένα Max 8 189 θέσεων.
Με τις τιμές του 2015, το μικρότερο Max 7 ξεκινούσε από τα 90,2 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος, ενώ το Max 9 ξεκινά από τα 116,6 εκατομμύρια δολάρια.
«Πρόκειται για ομοιότητες και η σύγκριση σταματά εκεί στο μέτρο που δεν έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες προς το παρόν», επέμεινε από την πλευρά του ο Μισέλ Μερλουζό, διευθυντής της Aerospace & Defence Market Analysis.
Μετά το δυστύχημα της Lion Air, το 737 MAX δημιούργησε πολλά ερωτήματα στην αεροναυτική κοινότητα, την στιγμή που είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα 737 MAX είχε συναντήσει προβλήματα στην κατασκευή του αεροσκάφους.
Η εταιρεία Boeing είχε μάλιστα αποφασίσει την διακοπή τον Μάιο 2017 των δοκιμαστικών πτήσεων του προγράμματος 737 Max, εξαιτίας ενός προβλήματος στην κατασκευή του κινητήρα από την CFM, που συμμετέχει σε joint venture με την αμερικανική General Electric και την γαλλική Safran.
Στο τέλος του Ιανουαρίου, 350 αεροσκάφη παραδόθηκαν στις εταιρείες, επί των 5.011 παραγγελιών που είχε δεχθεί η Boeing, που αντιστοιχούν σε επταετές πρόγραμμα κατασκευής με τους σημερινούς ρυθμούς παραγωγής.
Το νέο δυστύχημα αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την Boeing και για την οικογένεια των μεσαίων αποστάσεων αεροσκαφών MAX, που είναι η τελευταία, με νέο κινητήρα, εκδοχή του 737, του best-seller όλων των εποχών με παραγωγή άνω των 10.000 αεροσκαφών.
"Το MAX είναι ένα σημαντικό πρόγραμμα για την Boeing για την επόμενη δεκαετία. Αντιπροσωπεύει το 64% της συνολικής παραγωγής της εταιρείας μέχρι το 2032 και έχει σημαντικά λειτουργικά περιθώρια", εξηγεί ο Μισέλ Μερλουζό. "Είναι ένα σημαντικό εργαλείο στις παγκόσμιες μεταφορές και στο διεθνές εμπόριο".
Για την Boeing, συνεχίζει, οι προσεχείς 24 ώρες θα είναι κρίσιμες από την άποψη της διαχείρισης της κρίσης, διότι η εταιρεία θα πρέπει να καθησυχάσει τόσο τους επιβάτες όσο και τους επενδυτές για την αξιοπιστία του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τον ειδικό της αεροναυτικής, η Boeing θα υποστεί αναμφίβολα τις αρνητικές συνέπειες του δυστυχήματος στο χρηματιστήριο, αλλά τελικά οι ζημίες θα περιορισθούν για τον όμιλο που μοιράζεται την αγορά με την ευρωπαϊκή Airbus. Και, η σημασία του αεροσκάφους αυτού για την Boeing είναι τόσο μεγάλη, που εάν είναι αναγκαίο να γίνουν τεχνικές διορθώσεις, θα τις κάνει.
Επειτα από το δυστύχημα του πρώτου 737 MAX της εταιρείας Lion Air, η αεροναυτική κοινότητα έθεσε ερωτήματα για την έλλειψη πληροφοριών προς τις εταιρείες και τους πιλότους για το νέο σύστημα ελέγχου απώλειας άντωσης που διαθέτει το μοντέλο αυτό.
Τι λένε οι πιλότοι
Η ομοσπονδία των αμερικανών πιλότων είχε φέρει τότε στο φως πρόβλημα εσφαλμένων πληροφοριών των οργάνων ελέγχου (AOA, Αισθητήρας Γωνίας Προσβολής), που είναι πιθανόν να αποτελούν "το αιτιακό σύστημα του δυστυχήματος της Lion Air".
Μία δυσλειτουργία στους AOA μπορεί να οδηγήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της πτήσης, θεωρώντας ότι βρίσκεται σε απώλεια άντωσης, να θέσει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου, ενώ αντίθετα πρέπει να το ανορθώσει.
Ποιες χώρες και αεροπορικές εταιρείες έχουν ακινητοποιήσει τα Boeing 737 Max 8 και ποιες συνεχίζουν να τα χρησιμοποιούν
Η συντριβή του 737 Max 8 της Ethiopian Airlines κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες μετά από παρόμοιο δυστύχημα στο ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στη Ινδονησία, οδήγησε πολλές χώρες και εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος αυτό το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων.
Οι χώρες που απαγορεύουν στις εταιρείες τους να πετούν τα Boeing 737 Max 8
Κίνα
Η Κινεζική Υπηρεσία Αεροπορίας ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να διακόψουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 μέχρι να υπάρξει επιβεβαίωση από τις αμερικανικές αρχές και την Boeing ότι έχουν ληφθεί μέτρα που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πτήσεων.
Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που διαθέτουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους είναι οι Air China, Hainan Airlines και Shanghai Airlines.
Ινδονησία
Οι ινδονησιακές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν προσωρινά τις πτήσεις των αεροσκαφών αυτών που ανήκουν στις εταιρείες Lion Air και Garuda.
Νότια Κορέα
Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε την καθήλωση των αεροσκαφών της Easter μέχρι την πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων.
Μογγολία
Οι αρχές απαγόρευσαν την πτήση του 737 MAX 8 της Mongolian Airlines
Οι εταιρείες που ακινητοποιούν τα αεροσκάφη τους:
Ethiopian Airlines (Αιθιοπία) , Comair (Νότια Αφρική), Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν)
Οι περισσότερες εταιρείες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τα Boeing 737 MAX 8
Norwegian (Νορβηγία), Air Italy (Ιταλία), Icelandair (Ισλανδία), Southwest (ΗΠΑ), American Airlines (ΗΠΑ), S7 Airlines (Ρωσία), Turkish Airlines (Τουρκία), Air Canada (Καναδάς), Westjet (Καναδάς), Aeromexico (Μεξικό), Aerolinas Argentinas (Αργεντινή), GOL Airlines (Βραζιλία), SilkAir (Σιγκαπούρη), Spicejet (Ινδία), Jet Airways (Ινδία), flydubai (Ντουμπάι), LOT (Πολωνία), TUIfly.
Τα χαρακτηριστικά του Boeing 737 Max 8
Το αεροσκάφος 737 Max 8 της Boeing παρουσιάστηκε το Δεκέμβριο του 2015. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της «οικογένειας» των Boeing 737, που αποτελεί το best seller στην ιστορία της εμπορικής αεροπορίας, έχοντας πουλήσει πάνω από 13.000 αεροσκάφη από το 1965 μέχρι σήμερα.
Τότε ο αντιπρόεδρος της Boeing Keith Leverkuhn είχε αναφέρει «με το λανσάρισμα του νέου 737 Max, του πρώτου αεροσκάφους του δεύτερου αιώνα ζωής της Boeing, η ομάδα μας συνεχίζει μία απίστευτη ιστορία, ανεβάζοντας παράλληλα το 737 στο επόμενο επίπεδο απόδοσης».
Η κατασκευή του πρώτου 737 Max ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2015. Σύμφωνα με την Boeing, το αεροσκάφος κατασκευάστηκε μέσα στο χρονοδιάγραμμα της εταιρείας, που είχε τεθεί πριν από τέσσερα και πλέον χρόνια.
Για να κατασκευάσει το 737 Max, η Boeing έκανε αξιοσημείωτες αλλαγές στο υπάρχον 737. Σύμφωνα με την εταιρεία οι άκρες των φτερών του 737 Max μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 1,8%, σε σύγκριση με τα φτερά του σημερινού 737.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας κινητήρες CFM International Leap 1B που εξοικονομούν καύσιμα. Παράλληλα η Boeing επανασχεδίασε την άτρακτο και τα φτερά του αεροσκάφους για να μειώσουν το βάρος και να βελτιστοποιήσει την αεροδυναμική του.
Ενώ η εταιρεία υποστηρίζει ότι το νέο αεροσκάφος χρησιμοποιεί 20% λιγότερα καύσιμα σε σχέση με το 737.
Μπροστά, το Max διαθέτει γυάλινο κόκπιτ και τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά συστήματα.
Η σειρά Boeing 737 Max θα κυμαίνεται από το μικρότερο Max 7 των 149 θέσεων ως το Max 9 των 220 θέσεων. Το αεροσκάφος που παρουσιάστηκε αυτήν την εβδομάδα είναι ένα Max 8 189 θέσεων.
Με τις τιμές του 2015, το μικρότερο Max 7 ξεκινούσε από τα 90,2 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος, ενώ το Max 9 ξεκινά από τα 116,6 εκατομμύρια δολάρια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα