«Πόλεμος» ΗΠΑ - Ευρώπης για τα Boeing 737 MAX

«Πόλεμος» ΗΠΑ - Ευρώπης για τα Boeing 737 MAX

Αρνείται να τα καθηλώσει η Αμερική, παρά την απόφαση Ευρώπης, Αυστραλίας, Κίνας να κλείσουν τους εναέριους χώρους τους για τα «ύποπτα» αεροσκάφη - Δισεκατομμύρια χάνει ημερησίως η εταιρεία - Ανήσυχοι οι επιβάτες

«Πόλεμος» ΗΠΑ - Ευρώπης για τα Boeing 737 MAX
Σε έναν «πόλεμο» μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ φαίνεται πως εξελίσσεται η υπόθεση με τα αεροσκάφη τύπου Boeing 737 ΜΑΧ, μετά την αεροπορική τραγωδία στην Αιθιοπία.

Την Τρίτη, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) αποφάσισε την πλήρη απαγόρευση των πτήσεων για το Boeing 737 Max στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, όμως λίγες ώρες αργότερα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) εξέδωσε ανακοίνωση όπου υποστηρίζει πως η καθήλωση του αεροσκάφους δεν έχει καμία βάση.

«Η FAA συνεχίζει να εξετάζει προσεκτικά όλα τα διαθέσιμα στοιχεία και την συνολική απόδοση ασφαλείας χειριστών και πιλότων των Boeing 737 Max. Μέχρι στιγμής, η εξέτασή μας δεν δείχνει ζητήματα απόδοσης του συστήματος και δεν παρέχει βάση ώστε να διαταχθεί καθήλωση των αεροσκαφών. Ούτε άλλες αρχές πολιτικής αεροπλοΐας μας έχουν δώσει στοιχεία που απαιτούν δράση», αναφέρει η νέα ανακοίνωση και προσθέτει πως η έρευνα για την συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines βρίσκεται σε εξέλιξη.

«Πόλεμος» ΗΠΑ - Ευρώπης για τα Boeing 737 MAX


Νωρίτερα, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) είχε αποφασίσει την πλήρη απαγόρευση των πτήσεων για το Boeing 737 Max στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA) λαμβάνει κάθε απαραίτητη πρωτοβουλία για τη διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών. Ως προληπτικό μέτρο, η EASA δημοσίευσε σήμερα Οδηγία Αξιοπλοΐας, που θα τεθεί σε ισχύ στις 19:00 UTC, με την οποία αναστέλλει όλες τις πτήσεις που εκτελούνται με Boeing τύπου 737-8 MAX και 737-9 MAX στην Ευρώπη. Επιπλέον η EASA δημοσίευσε Οδηγία Ασφαλείας, με την ίδια ώρα έναρξης ισχύος, με την οποία αναστέλλει όλες τις πτήσεις που εκτελούνται από τρίτες χώρες με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκαφών, προς, εντός ή εκτός ΕΕ. Η διερεύνηση του δυστυχήματος γίνεται υπό τις αρχές της Αιθιοπίας με τη συνδρομή του Διεθνούς Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών, καθώς το αεροσκάφος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ. Η EASA έχει προσφέρει τη συνδρομή της στην διερεύνηση του δυστυχήματος. Η EASA συνεχίζει την ανάλυση των δεδομένων που είναι διαθέσιμα. Η διερεύνηση του δυστυχήματος βρίσκεται σε εξέλιξη και είναι πολύ νωρίς να εξαχθούν συμπεράσματα για τα αίτια».




Ακυρώνουν τα εισιτήριά τους οι επιβάτες

Η εταιρεία Boeing, που είναι η μεγαλύτερη κατασκευάστρια αεροσκαφών στον κόσμο, βλέπει καθημερινά δισεκατομμύρια δολάρια να χάνονται από την εμπορική της αξία. Σε ανακοίνωσή της αναφέρει πως ναι μεν «κατανοεί» τις χώρες που απαγορεύουν την πτήση των 737 MAX, αλλά διατηρεί την πλήρη εμπιστοσύνη της στα συγκεκριμένα αεροσκάφη, έχοντας πάντα ως πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια.

Κλείσιμο
Στην Αμερική, τρεις εταιρείες χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους και δεν το έχουν αποσύρει από τους στόλους τους, μετά τα πρόσφατα γεγονότα. Πρόκειται για τις Southwest Airlines, American Airlines και United Airlines - που πάντως δέχονται καταιγισμό παραπόνων από επιβάτες που ζητούν να αλλάξουν τις πτήσεις τους ή να ακυρώσουν τα εισιτήριά τους, προκειμένου να μην ταξιδέψουν με το 737 ΜΑX.

Παράλληλα, το σωματείο των πιλότων της United Airlines ανακοίνωσε ότι δεν αντιμετώπισε καμία μηχανική δυσλειτουργία σε περισσότερες από 23.000 ώρες πτήσης με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.


Δισεκατομμύρια δολάρια χάνει η Boeing

Η αιτία της συντριβής του Boeing των Ethiopian Airlines, που συνέβη μόλις πέντε μήνες μετά την συντριβή ενός ίδιου τύπου αεροσκάφους στην Ινδονησία, παραμένει άγνωστη. Δεν υπάρχει επίσης προς το παρόν, κανένα στοιχείο ότι οι δύο τραγωδίες συνδέονται, καθώς ειδικοί επί των αεροπλάνων υποστηρίζουν πως είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε γιατί συνετρίβη η πτήση της Ethiopian, δεδομένου και ότι τα περισσότερα αεροπορικά δυστυχήματα οφείλονται σε ένα συνδιασμό ανθρώπινων λαθών και τεχνικών παραγόντων.

Η μετοχή της Boeing έπεσε 6,1% την Τρίτη, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία έχει χάσει 11,15% από την στιγμή του δυστυχήματος και βρίσκεται στο χαμηλότερο σημείο από τον Ιούλιο του 2009. Οι απώλειες μεταφράζονται σε περίπου 26,65 δισεκατομμύρια δολάρια από την αγοραστική αξία της Boeing.

Από τις 10 χώρες παγκοσμίως με την μεγαλύτερη αεροπορική κίνηση, όλες έχουν απαγορεύσει τις πτήσεις με το συγκεκριμένο Boeing, εκτός των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας. Κίνα, Ινδονησία, Σιγκαπούρη, Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, Μαλαισία και άλλες χώρες ανά τον κόσμο έχουν προσωρινά απαγορεύσει τις πτήσεις με το 737 MAX.




Συνομιλία Τραμπ με τον επικεφαλής της Boeing

Στο ζήτημα παρενέβη χθες και ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, που μέσω Twitter δήλωσε πως τα αεροπλάνα έχουν γίνει υπερβολικά πολύπλοκα για τους πιλότους, ενώ είχε και τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ντένις Μιούλενμπεργκ, επικεφαλής της Boeing. Η συνομιλία διεξήχθη λίγο μετά τα tweets του Τραμπ και ο Μιούλενμπεργκ διαβεβαίωσε τον Αμερικανό πρόεδρο ότι τα 737 MAX 8 είναι «ασφαλή» και «αξιόπιστα».





Σε πέντε μέρες θα παραδώσει τις σορούς των θυμάτων η Ethiopian Airlines

Εν τω μεταξύ, δεδομένων των προβλημάτων σχετικά με την αναγνώριση των θυμάτων στο σημείο του δυστυχήματος, η Ethiopian Airlines ανακοίνωσε ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον ακόμα πέντε ημέρες μέχρι να αρχίσει να παραδίδει τις σορού στις οικογένειες των θυμάτων.

Τα θύματα της τραγωδίας προέρχονται από περισσσότερες από 30 χώρες, ενώ μεταξύ τους είναι και μια πολυπληθής αποστολή των Ηνωμένων Εθνών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης