Ethiopian Airlines: Για ερωτήματα δίχως απαντήσεις μιλά ο διευθύνων σύμβουλος του αερομεταφορέα
13.03.2019
12:37
Ανέφερε ότι ο κυβερνήτης αντιμετώπιζε πρόβλημα στο σύστημα ελέγχου πτήσης - Η τελευταία δραματική συνομιλία με τον πύργο ελέγχου πριν χαθεί από τα ραντάρ
Ερωτηματικά για την μοιραία πτήση της Ethiopian Airlines που συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωσή της, διατυπώνει ο διευθύνων σύμβουλος του αερομεταφορέα, Tewolde GebreMariam.
Μιλώντας στο CNN, ο GebreMariam τόνισε ότι ο πιλότος του Boeing 737 MAX 8 αντιμετώπιζε προβλήματα στο σύστημα ελέγχου της πτήσης, λίγο πριν από τη συντριβή του.
Σε μία καταγεγραμμένη συνομιλία με τον πύργο ελέγχου αποκαλύπτονται με λεπτομέρεια οι τελευταίες στιγμές της πτήσης.
«Είχε πολλές δυσκολίες με το σύστημα ελέγχου της πτήσης και κατά συνέπεια είχε ζητήσει άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο», δήλωσε ο GebreMariam, προσθέτονβτας ότι αυτό συνέβη την ίδια στιγμή που το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Ο ιδιος, μάλιστα, διευκρίνισε ότι οι πιλότοι της εταιρείας είχαν λάβει επιπλέον εκπαίδευση στις πτήσεις με Boeing 737 MAX 8, έπειτα και από την τραγωδία της Lion Air.
«Πιστεύουμε ότι οι ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες είναι ουσιώδεις», συνέχισε ο GebreMariam, επισημαίνοντας ότι και τα δύο περιστατικά σημειώθηκαν με καινούρια μοντέλα του ίδιου αεροσκάφους, ενώ αμφότερες οι πτήσεις συνετρίβησαν μόλις λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους.
Και οι δύο αεροπορικές τραγωδίες βρίσκονται ακόμη υπό διερεύνηση και δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής ενδείξεις ότι τα αίτια της καθεμίας εξ αυτών συνδέονται.
«Δεν γνωρίζουμε ακόμη την ακριβή αιτία του δυστυχήματος και οι εικασίες δεν βοηθούν με κανέναν τρόπο. Όμως, θεωρώ ότι υπάρχουν ερωτηματικά χωρίς απαντήσεις για το αεροπλάνο», ανέφερε.
Την ίδια στιγμή, ο GebreMariam αρνήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα, αν πιστεύει ότι όλα τα Boeing 737 MAX 8 θα έπρεπε να καθηλωθούν σε όλον τον κόσμο, αν και σημείωσε ότι η Ethiopian Airlines έχει καθηλώσει τον δικό της στόλο του συγκεκριμένου τύπου.
Δεν παρέλειψε, ακόμη, να αναφερθεί και στο γεγονός ότι πολλές χώρες συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, της Αυστραλίας και της Βρετανίας, δεν επιτρέπουν την είσοδο των MAX στον εναέριο χώρο τους.
Τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους αναμένεται να σταλούν προς εξέταση στο εξωτερικό, ούτως ώστε να δοθούν περισσότερα στοιχεία για τους λόγους της τραγωδίας.
Όπως είπε ο GebreMariam, το Υπουργειο Μεταφορών της Αιθιοπίας θα συνεργαστεί με τις ΗΠΑ, όπου είναι η βάση των Boeing, προκειμένου να βρεθεί ο τόπος που θα διεξαχθεί η επεξεργασία των δεδομένων, καθώς η Αιθιοπία δεν διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για αυτό
Μιλώντας στο CNN, ο GebreMariam τόνισε ότι ο πιλότος του Boeing 737 MAX 8 αντιμετώπιζε προβλήματα στο σύστημα ελέγχου της πτήσης, λίγο πριν από τη συντριβή του.
Σε μία καταγεγραμμένη συνομιλία με τον πύργο ελέγχου αποκαλύπτονται με λεπτομέρεια οι τελευταίες στιγμές της πτήσης.
«Είχε πολλές δυσκολίες με το σύστημα ελέγχου της πτήσης και κατά συνέπεια είχε ζητήσει άδεια να επιστρέψει στο αεροδρόμιο», δήλωσε ο GebreMariam, προσθέτονβτας ότι αυτό συνέβη την ίδια στιγμή που το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από τα ραντάρ.
Ο ιδιος, μάλιστα, διευκρίνισε ότι οι πιλότοι της εταιρείας είχαν λάβει επιπλέον εκπαίδευση στις πτήσεις με Boeing 737 MAX 8, έπειτα και από την τραγωδία της Lion Air.
«Πιστεύουμε ότι οι ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες είναι ουσιώδεις», συνέχισε ο GebreMariam, επισημαίνοντας ότι και τα δύο περιστατικά σημειώθηκαν με καινούρια μοντέλα του ίδιου αεροσκάφους, ενώ αμφότερες οι πτήσεις συνετρίβησαν μόλις λίγα λεπτά μετά την απογείωσή τους.
Και οι δύο αεροπορικές τραγωδίες βρίσκονται ακόμη υπό διερεύνηση και δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής ενδείξεις ότι τα αίτια της καθεμίας εξ αυτών συνδέονται.
«Δεν γνωρίζουμε ακόμη την ακριβή αιτία του δυστυχήματος και οι εικασίες δεν βοηθούν με κανέναν τρόπο. Όμως, θεωρώ ότι υπάρχουν ερωτηματικά χωρίς απαντήσεις για το αεροπλάνο», ανέφερε.
Την ίδια στιγμή, ο GebreMariam αρνήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα, αν πιστεύει ότι όλα τα Boeing 737 MAX 8 θα έπρεπε να καθηλωθούν σε όλον τον κόσμο, αν και σημείωσε ότι η Ethiopian Airlines έχει καθηλώσει τον δικό της στόλο του συγκεκριμένου τύπου.
Δεν παρέλειψε, ακόμη, να αναφερθεί και στο γεγονός ότι πολλές χώρες συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, της Αυστραλίας και της Βρετανίας, δεν επιτρέπουν την είσοδο των MAX στον εναέριο χώρο τους.
Τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους αναμένεται να σταλούν προς εξέταση στο εξωτερικό, ούτως ώστε να δοθούν περισσότερα στοιχεία για τους λόγους της τραγωδίας.
Όπως είπε ο GebreMariam, το Υπουργειο Μεταφορών της Αιθιοπίας θα συνεργαστεί με τις ΗΠΑ, όπου είναι η βάση των Boeing, προκειμένου να βρεθεί ο τόπος που θα διεξαχθεί η επεξεργασία των δεδομένων, καθώς η Αιθιοπία δεν διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό για αυτό
Το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines συνετρίβη την Κυριακή, έξι λεπτά μετά την απογείωσή του από την Αντίς Αμπέμπα με προορισμό το Ναϊρόμπι, παρασύροντας στον θάνατο και τους 157 επιβαίνοντες.
Πρόκειται για το δεύτερο δυστύχημα με τον ίδιο τύπο αεροπλάνου μέσα σε χρονικό διάστημα μικρότερο των εξι μηνών, όταν τον περασμένο Οκτώβριο συνετρίβη αεροσκάφος της Lion Air στην Θάλασσα της Ιάβας, με τραγικό απολογισμό 189 νεκρούς.
Πρόκειται για το δεύτερο δυστύχημα με τον ίδιο τύπο αεροπλάνου μέσα σε χρονικό διάστημα μικρότερο των εξι μηνών, όταν τον περασμένο Οκτώβριο συνετρίβη αεροσκάφος της Lion Air στην Θάλασσα της Ιάβας, με τραγικό απολογισμό 189 νεκρούς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr