Πτώση Boeing 737 της Lion Air: Το αεροσκάφος έπεφτε και οι πιλότοι έψαχναν απαντήσεις στο βιβλίο με τις οδηγίες
20.03.2019
11:45
Τα δραματικά λεπτά μέσα στο κόκπιτ του μοιραίου Boeing Max - Η προσπάθεια να παρακάμψουν τον υπολογιστή που δεν «άκουγε» τις εντολές - Η σιωπή του πιλότου και οι προσευχές του συγκυβερνήτη
Μέσα από... βιβλιαράκι με οδηγίες προσπαθούσαν να βρουν λύση οι πιλότοι του Boeing 737 Max της πτήσης της Lion Air που συνετρίβη στην θάλασσα της Ιάβας τον περασμένο Οκτώβριο την ώρα που το αεροπλάνο έχανε ύψος.
Έπειτα από εκείνη τη μοιραία ημέρα, που παρασύρθηκαν στο θάνατο 189 άνθρωποι, το Reuters φέρνει αποκλειστικά στο φως της δημοσιότητας τους διαλόγους που καταγράφηκαν στο πιλοτήριο του αεροπλάνου.
Η έρευνα για τη συντριβή της πτήσης της Lion Air έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η Αμερικανική Υπηρεσία Αεροπορίας και άλλοι αερομεταφορείς καθήλωσαν το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους, έπειτα από την συντριβή της Ethiopian Airlines, στην Αιθιοπία.
Οι ερευνητές που εξετάζουν την τραγωδία της Ινδονησίας προσπαθούν να καταλάβουν πώς ένας υπολογιστής έδωσε την εντολή στο αεροπλάνο να «βουτήξει» και αν οι πιλότοι είχαν επαρκή εκπαίδευση για να ανταποκριθούν καταλλήλως σε μία τέτοια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων.
Είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο φως το περιεχόμενο των συνομιλιών από το κόκπιτ του αεροσκάφους της Lion Air. Το Reuters δεν είχε πρόσβαση στους διαλόγους αυτούς, ωστόσο διασταύρωσε όσα μεταδίδει από τρεις πηγές που μίλησαν σε καθεστώς ανωνυμίας.
Εκπρόσωπος της Lion Air ανέφερε ότι όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες βρίσκονται στη διάθεση των εμπειρογνωμόνων και αρνήθηκε να προβεί σε περαιτέρω σχόλια.
Σύμφωνα με την αναφορά του Νοεμβρίου, δυο λεπτά μετά την απογείωση ο συγκυβερνήτης ενημέρωσε για πρόβλημα στην πτήση και είπε ότι θα διατηρούσαν το αεροπλάνο σε ύψος 5.000 ποδών. Το εντυπωσιακό είναι ότι το πρόβλημα φαινόταν στον πίνακα ελέγχου του κυβερνήτη αλλά όχι στου συγκυβερνήτη.
Ο κυβερνήτης ζήτησε από τον υφιστάμενό του να ελέγξει το βιβλιαράκι με τις οδηγίες που εξηγεί τι πρέπει να γίνεται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Για τα επόμενα εννέα λεπτά το αεροσκάφος προειδοποιούσε τους πιλότους, ότι δεν υπήρχε αρκετή ώθηση για να εξακολουθήσει να πετά και έδωσε εντολή να «βουτήξει» με τη μύτη. Ο κυβερνήτης προσπάθησε να το επαναφέρει, ωστόσο ο υπολογιστής συνέχισε να υπακούει λανθασμένα στις οδηγίες.
«Δεν φαίνονταν να γνωρίζουν γιατί το αεροσκάφος κατευθυνόταν προς τα κάτω. Νόμιζαν ότι πρόκειται μόνο για την ταχύτητα του αέρα και το ύψος. Μόνο για αυτό μιλούσαν», ανέφερε μία από τις πηγές.
Έπειτα από εκείνη τη μοιραία ημέρα, που παρασύρθηκαν στο θάνατο 189 άνθρωποι, το Reuters φέρνει αποκλειστικά στο φως της δημοσιότητας τους διαλόγους που καταγράφηκαν στο πιλοτήριο του αεροπλάνου.
Η έρευνα για τη συντριβή της πτήσης της Lion Air έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η Αμερικανική Υπηρεσία Αεροπορίας και άλλοι αερομεταφορείς καθήλωσαν το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους, έπειτα από την συντριβή της Ethiopian Airlines, στην Αιθιοπία.
Οι ερευνητές που εξετάζουν την τραγωδία της Ινδονησίας προσπαθούν να καταλάβουν πώς ένας υπολογιστής έδωσε την εντολή στο αεροπλάνο να «βουτήξει» και αν οι πιλότοι είχαν επαρκή εκπαίδευση για να ανταποκριθούν καταλλήλως σε μία τέτοια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων.
Είναι η πρώτη φορά που έρχεται στο φως το περιεχόμενο των συνομιλιών από το κόκπιτ του αεροσκάφους της Lion Air. Το Reuters δεν είχε πρόσβαση στους διαλόγους αυτούς, ωστόσο διασταύρωσε όσα μεταδίδει από τρεις πηγές που μίλησαν σε καθεστώς ανωνυμίας.
Εκπρόσωπος της Lion Air ανέφερε ότι όλα τα δεδομένα και οι πληροφορίες βρίσκονται στη διάθεση των εμπειρογνωμόνων και αρνήθηκε να προβεί σε περαιτέρω σχόλια.
Σύμφωνα με την αναφορά του Νοεμβρίου, δυο λεπτά μετά την απογείωση ο συγκυβερνήτης ενημέρωσε για πρόβλημα στην πτήση και είπε ότι θα διατηρούσαν το αεροπλάνο σε ύψος 5.000 ποδών. Το εντυπωσιακό είναι ότι το πρόβλημα φαινόταν στον πίνακα ελέγχου του κυβερνήτη αλλά όχι στου συγκυβερνήτη.
Ο κυβερνήτης ζήτησε από τον υφιστάμενό του να ελέγξει το βιβλιαράκι με τις οδηγίες που εξηγεί τι πρέπει να γίνεται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Για τα επόμενα εννέα λεπτά το αεροσκάφος προειδοποιούσε τους πιλότους, ότι δεν υπήρχε αρκετή ώθηση για να εξακολουθήσει να πετά και έδωσε εντολή να «βουτήξει» με τη μύτη. Ο κυβερνήτης προσπάθησε να το επαναφέρει, ωστόσο ο υπολογιστής συνέχισε να υπακούει λανθασμένα στις οδηγίες.
«Δεν φαίνονταν να γνωρίζουν γιατί το αεροσκάφος κατευθυνόταν προς τα κάτω. Νόμιζαν ότι πρόκειται μόνο για την ταχύτητα του αέρα και το ύψος. Μόνο για αυτό μιλούσαν», ανέφερε μία από τις πηγές.
Η Boeing Co δεν έχει κάνει κάποιο σχόλιο μέχρι στιγμής, καθώς η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο βράδυ ένα άλλο πλήρωμα στο ίδιο αεροσκάφος είχε αντιμετωπίσει ανάλογο πρόβλημα, ωστόσο το έλυσε διαβάζοντας τις οδηγίες στο σχετικό εγχειρίδιο. Ωστόσο, παρέλειψαν να ενημερώσουν το πλήρωμα της μοιραίας πτήσης για ό,τι συνέβη.
Οι πιλότοι παρέμειναν ψύχραιμοι στο μεγαλύτερο μέρος της πτήσης, όπως ανέφεραν οι τρεις πηγές. Όμως, λίγο πριν τη «βουτιά» ζήτησε από τον υφιστάμενό του να πετάξει το αεροσκάφος, ενώ εκείνος διάβαζε το βιβλιαράκι για να βρει λύση.
Ένα λεπτό πριν χαθεί από τα ραντάρ το αεροπλάνο ο 31χρονος κυβερνήτης έψαχνε απεγνωσμένα λύση για το πρόβλημα αλλά ο 41χρονος συγκυβερνήτης που είχε πάρει το πηδάλιο δεν μπορούσε να συγκρατήσει το αεροπλάνο, σύμφωνα με τις πηγές
«Είναι σαν ένα τεστ με 100 ερωτήσεις και όταν τελειώσει ο χρόνος έχεις απαντήσει μόνο τις 75. Έτσι πανικοβάλλεσαι», είπε μια από τις ανώνυμες πηγές.
Ο Ινδός κυβερνήτης ήταν σιωπηλός λίγο πριν το τέλος ενώ ο συγκυβερνήτης ακουγόταν να φωνάζει «Ο Θεός είναι μεγάλος».
Το αεροπλάνο έπεσε στη θάλασσα με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 189 επιβαίνοντες.
Την Τρίτη βγήκαν στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία από τα μαύρα κουτιά της πτήσης της Ethiopian Ailines και, σύμφωνα με πηγές, περιέχουν παρόμοιες πληροφορίες!
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προηγούμενο βράδυ ένα άλλο πλήρωμα στο ίδιο αεροσκάφος είχε αντιμετωπίσει ανάλογο πρόβλημα, ωστόσο το έλυσε διαβάζοντας τις οδηγίες στο σχετικό εγχειρίδιο. Ωστόσο, παρέλειψαν να ενημερώσουν το πλήρωμα της μοιραίας πτήσης για ό,τι συνέβη.
Οι πιλότοι παρέμειναν ψύχραιμοι στο μεγαλύτερο μέρος της πτήσης, όπως ανέφεραν οι τρεις πηγές. Όμως, λίγο πριν τη «βουτιά» ζήτησε από τον υφιστάμενό του να πετάξει το αεροσκάφος, ενώ εκείνος διάβαζε το βιβλιαράκι για να βρει λύση.
Ένα λεπτό πριν χαθεί από τα ραντάρ το αεροπλάνο ο 31χρονος κυβερνήτης έψαχνε απεγνωσμένα λύση για το πρόβλημα αλλά ο 41χρονος συγκυβερνήτης που είχε πάρει το πηδάλιο δεν μπορούσε να συγκρατήσει το αεροπλάνο, σύμφωνα με τις πηγές
«Είναι σαν ένα τεστ με 100 ερωτήσεις και όταν τελειώσει ο χρόνος έχεις απαντήσει μόνο τις 75. Έτσι πανικοβάλλεσαι», είπε μια από τις ανώνυμες πηγές.
Ο Ινδός κυβερνήτης ήταν σιωπηλός λίγο πριν το τέλος ενώ ο συγκυβερνήτης ακουγόταν να φωνάζει «Ο Θεός είναι μεγάλος».
Το αεροπλάνο έπεσε στη θάλασσα με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 189 επιβαίνοντες.
Την Τρίτη βγήκαν στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία από τα μαύρα κουτιά της πτήσης της Ethiopian Ailines και, σύμφωνα με πηγές, περιέχουν παρόμοιες πληροφορίες!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr