Το Mastercard Innovation Forum 2024, η ετήσια εκδήλωση - σημείο αναφοράς για τον τομέα των πληρωμών στη χώρα, έφερε στο προσκήνιο κορυφαίους ομιλητές που εξέτασαν από διαφορετικές οπτικές γωνίες το μέλλον των συναλλαγών και ανέδειξαν την καινοτομία σε καταλύτη προόδου.
H ΕΕ πατάει «φρένο» για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2020
H ΕΕ πατάει «φρένο» για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2020
Υποχρεώνει τις εταιρείες να εγκαταστήσουν συστήματα υψηλής τεχνολογίας στα καινούργια αμάξια που θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα και την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ
Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022, προβλέπει συμφωνία της ΕΕ που επιτεύχθηκε στο Στρασβούργο. μεταξύ διαπραγματευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με εκπροσώπους των κυβερνήσεων των κρατών μελών της ΕΕ, γράφει η εφημερίδα Die Welt , τονίζοντας ότι το μέτρο αυτό αποσκοπεί στη μείωση των τροχαίων .
Τα συστήματά αυτά θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, θα προειδοποιούν ακόμη για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Το 2017, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περίπου 25.300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης. Η υπηρεσία αποδίδει το 90% όλων των ατυχημάτων σε ανθρώπινο λάθος.
Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα, στο μέλλον περίπου 30 βοηθητικά συστήματά οδήγησης υψηλής τεχνολογίας θα πρέπει να τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα. Εκτός από τα συστήματα ελέγχου που εμποδίζουν την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, θα περιλαμβάνουν κάμερες και αισθητήρες για καταγραφή δεδομένων στα τροχαία ατυχήματα - παρόμοια με τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών.
Το αυτοκίνητο θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα
Ένα άλλο βοηθητικό μέσο οδήγησης είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης που θα εμποδίζει τους οδηγούς να υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Το σύστημα ISA (Intelligent Speed Adaption) θα παρεμβαίνει στα ηλεκτρονικά του οχήματος όταν εντοπίζει ένα όριο ταχύτητας βάσει ψηφιακών οδικών χαρτών ή αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Στη συνέχεια, ο οδηγός θα ενημερώνεται για αυτό στην οθόνη. Αν δεν ανταποκριθεί, το όχημα θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα. Θεωρητικά, ο οδηγός θα μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα, για παράδειγμα κατά την προσπέραση. Αν αγνοεί όμως το όριο ταχύτητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ηλεκτρονικό σύστημα θα τον προειδοποιεί με διαφορά ηχητικά και οπτικά σήματα .
Ορισμένα από τα συστήματα ελέγχου βρίσκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, λέει η Ευρωπαία Επίτροπος Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα . Στο μέλλον, ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα. Τα συστήματα ελέγχου στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν από το έτος 2022. Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα από το 2024
«Ορισμένα από τα συστήματα είναι ήδη έτοιμα για παραγωγή σήμερα ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης», ανακοίνωσε ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) . «Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας , θα είναι σε θέση να αποτρέψουν τα ατυχήματα, ενώ τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως ζώνες ή οι αερόσακοι μετριάζουν κυρίως το ατύχημα.»
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ETSC) - ένας μη κυβερνητικός οργανισμός που θέλει να κάνει ασφαλέστερη την οδική ασφάλεια, χαιρέτισε την απόφαση. «Υπήρχαν μόνο ελάχιστες αποφάσεις τα τελευταία 50 χρόνια, που μπορούν να αναφέρονται ως ορόσημα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθυντής του ETSC Αντόνιο Αβενόζο. Οι προγραμματισμένες αλλαγές είναι πλέον μία από αυτές και θα είναι τόσο σημαντικές όσο και η εισαγωγή των πρώτων ζωνών ασφαλείας.
Ωστόσο, ο σύλλογος αυτοκινητιστών ADAC εξέφρασε επιφυλακτικότητα. Αν και χαιρέτισε με ικανοποίησή τη συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων, καθώς βελτιώνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, τόνισε ότι τα συστήματα θα πρέπει να έχουν ένα θετικό λόγο κόστους-οφέλους, και να αντιπροσωπεύουν ένα λογικό πρόσθετο κόστος για τους αυτοκινητιστές.
Τα συστήματά αυτά θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, θα προειδοποιούν ακόμη για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού.
Το 2017, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, περίπου 25.300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ευρώπης. Η υπηρεσία αποδίδει το 90% όλων των ατυχημάτων σε ανθρώπινο λάθος.
Όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα, στο μέλλον περίπου 30 βοηθητικά συστήματά οδήγησης υψηλής τεχνολογίας θα πρέπει να τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα. Εκτός από τα συστήματα ελέγχου που εμποδίζουν την εκκίνηση του αυτοκινήτου σε περίπτωση υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, θα περιλαμβάνουν κάμερες και αισθητήρες για καταγραφή δεδομένων στα τροχαία ατυχήματα - παρόμοια με τα μαύρα κουτιά των αεροσκαφών.
Το αυτοκίνητο θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα
Ένα άλλο βοηθητικό μέσο οδήγησης είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης που θα εμποδίζει τους οδηγούς να υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας. Το σύστημα ISA (Intelligent Speed Adaption) θα παρεμβαίνει στα ηλεκτρονικά του οχήματος όταν εντοπίζει ένα όριο ταχύτητας βάσει ψηφιακών οδικών χαρτών ή αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Στη συνέχεια, ο οδηγός θα ενημερώνεται για αυτό στην οθόνη. Αν δεν ανταποκριθεί, το όχημα θα μειώνει αυτόματα την ταχύτητα. Θεωρητικά, ο οδηγός θα μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα, για παράδειγμα κατά την προσπέραση. Αν αγνοεί όμως το όριο ταχύτητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ηλεκτρονικό σύστημα θα τον προειδοποιεί με διαφορά ηχητικά και οπτικά σήματα .
Ορισμένα από τα συστήματα ελέγχου βρίσκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, λέει η Ευρωπαία Επίτροπος Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα . Στο μέλλον, ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα. Τα συστήματα ελέγχου στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν από το έτος 2022. Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα από το 2024
«Ορισμένα από τα συστήματα είναι ήδη έτοιμα για παραγωγή σήμερα ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης», ανακοίνωσε ο Γερμανικός Σύνδεσμος Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA) . «Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας , θα είναι σε θέση να αποτρέψουν τα ατυχήματα, ενώ τα συστήματα παθητικής ασφάλειας, όπως ζώνες ή οι αερόσακοι μετριάζουν κυρίως το ατύχημα.»
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (ETSC) - ένας μη κυβερνητικός οργανισμός που θέλει να κάνει ασφαλέστερη την οδική ασφάλεια, χαιρέτισε την απόφαση. «Υπήρχαν μόνο ελάχιστες αποφάσεις τα τελευταία 50 χρόνια, που μπορούν να αναφέρονται ως ορόσημα για την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθυντής του ETSC Αντόνιο Αβενόζο. Οι προγραμματισμένες αλλαγές είναι πλέον μία από αυτές και θα είναι τόσο σημαντικές όσο και η εισαγωγή των πρώτων ζωνών ασφαλείας.
Ωστόσο, ο σύλλογος αυτοκινητιστών ADAC εξέφρασε επιφυλακτικότητα. Αν και χαιρέτισε με ικανοποίησή τη συντριπτική πλειοψηφία των μέτρων, καθώς βελτιώνουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, τόνισε ότι τα συστήματα θα πρέπει να έχουν ένα θετικό λόγο κόστους-οφέλους, και να αντιπροσωπεύουν ένα λογικό πρόσθετο κόστος για τους αυτοκινητιστές.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα